Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Hyosung 90 derece V motor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    bach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    Hyosung GT250R
    Arkadaşlar son günlerde hemen hemen herkesin aklında hyosung motosikletler yer etmiş durumda..bu konuda yeterli teknik bilgiye sahip olmadığım için soruyu siz arkadaşlara yöneltmekte fayda olduğunu düşündüm..merakettiğim şey şu; ülkemizde tanınmış ve kabul gören bir çok motosiklet markasında yer alan V motorlar genelde 60 veya 65 derece açılı iken Hyosung'lar 90 derece V kullanıyorlar.. bilgilerine yeterince güvenmediğim bi arkadaş 90 derece V motorların pek performanslı ve uzun vadeli olmadığını söyledi..Bu konuda sizler neler söylemek istersiniz
    NOT: arkadaşım mühendis değil..sadece 600rr kullanan bi motosiklet tutkunu

    cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Yanlış hatırlamıyorsam V motorun derecesi tork'a etki eden bir olay. Amerikan arabalarının çoğunda kullanılan V8'ler 90 derecedir. 60 ve 65 daha dar alanda çalışmak için kullanılıyorda olabilir. Bu firmanın ne amaçla o dereceyi kullandığına bağlı. Arkadaşınız yanlış düşünüyor.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  3. #3
    macrol 500 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2006
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    '05 Kawasaki z750s maviş :)
    efet kardes arkadasın yanlıs dusunuyor v motorun hıcbır seye etkısı yoktur uretıcı fırmanın farklılık gostermesı ıcın yapar ama etkı etsede pek guce etkı yapmadıgını dusunuyorum

  4. #4

    Üyelik
    01 Mart 2006
    http://www.runawayriders.com/modules...article&sid=10

    adresinden motorsiklet motorları hakkında bilgi edinebilirsin.

    SİTEDEN ALINTI:
    V2 (Twin) (45 dereceden az, 45 derece, ve 45 dereceden büyük) Silindir Motorsiklet Motorları:

    Tanım: 1900’lerin başına ait, iyi geliştirilmiş, iki silindirin zamanın dar, bisiklet şekilli çatısına kolayca oturmasını ve genişliği kontrol etmeyi sağlayan bir motor tasarımıdır. Fikir iyiydi ve yıllar geçtikçe herkes tarafından kabul gördü. Günümüzde V-Twin motoru, çoğu cruiserlarda olmak üzere bir çok motorsiklette görebiliyoruz. V Twin motorlar çok farklı açılarda tasarlanmıştır (bir pistonun ortasından diğer pistonun ortasına ölçülür), açı çoğaldıkça motorun çalışması daha dar olanlara göre daha düzgün olur. Doğal olarak, açı arttıkça V twin motor hacim olarak (genişlik değil) daha uzun (ve daha büyük) olur.

    V-Twin motorun şu gibi avantajları vardır: Düşük ağırlık, basitlik, yüksek tork, ve iyi bir RPM üretmek. V-Twinlerin aynı zamanda düşük beygir gücü ve hız ve açıya bağlı olarak yüksek vibrasyon gibi dezavantajları da vardır. 90 derecelik V motorlar daha iyi dengelendiklerinden diğer V motorlara ya da paralel twinlere göre daha az vibrasyon yaparlar.

    Cruiser tipi motorsikletlerde V-Twin en popüler motordur.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler