İst. Esk. arası yolculuğum kazayla yarıda kaldı
-
P.tesi gününden itibaren yıllık izine çıkmıştım, çalışıp-kursa gitmekten yaklaşık 1,5 ay önce aldığım motosikletime 4 kez ancak binebilmiştim.Eğitim kurslarına da katılamadım bu süre içinde.Uzun bir yolculuğun benim için iyi bir eğitim-tecrübe olacağını düşündüm ama yanılmışım.Eğitimsizlik, gaza gelmek, tecrübesizlik canıma da mâl olabilirdi, çok şükür hâlâ hayattayım, kalıcı bir hasarım yok.
Kazayı kısaca anlatacak olursam; sabah 08:00 gibi Üsküdar'dan çıktım, E-80'den 80-90 km ortalama süratla İst. dışına çıktım, çıkar çıkmaz da daha rodaj dolmayan motosikletimle gaza geldim, ondan sonra İzmit dışına kadar 140-145 son sürat gördüm, ortalama hızım da yine 110-120 civarıydı.Park alanında mola verip babamı aradım, nerede olduğumu haber vermek istedim, zira onlar benden daha heyecanlıydı.Neyse ben artık E-80'in sonuna doğru D100 bağlantısına geliyordum, 120 km/sa hızla bir Kartal'ı solladım, geçerken Bilecik tabelasını gördükten sonra hız kesip viraja girdim ama motosiklet viraj dışına doğru çıkmaya başladı çarpacağımı anlayınca o anda sn.lik olarak ön freni sıkmak geldi aklıma, motosikleti yatırdım, ben önde yuvarlandım, motosiklet de sanırım bariyerlere çarptı.O panikle olayın sıcaklığıyla yerden kalktım, perti çıkmak üzeri olan motosikletimi yerden kaldırdım, zar zor yolun sağına atabildim.Bu süre içinde arkadan bir adet aracın bile gelmemesi benim hayatımın ikinci kez bağışlandığının habercisiydi.2-3 kişi dışında yolda bir kişi bile durmadı, bu sebeple de helal olsun milletimize.
Ben kendi çapımda bazı dersler çıkardım, motosiklet üzerinde tecrübeniz yoksa kesinlikle hız yapmayın, artı full body korumalıkla yola çıkın(zira ben eldivenim olmasına rağmen kullanmadım, dizliğim olsa dizlerim parçalanmayacaktı, adam gibi ayakkabım olsa sol ayağımın 4 tarafında yara oluşmayacaktı), ailenizi, kendinizi, cüzdanınızı üzmeyin.Ben bu yolculuğumda ölebilirdim de, dediğim gibi motorum açılmış olsa eminim daha yüksek hızlara çıkardım.Çok şükür hayattayım, kalıcı bir problemim yok, dersimi aldım, umarım benim durumumda olup okuyanlar da biraz da olsa ders alırlar.
Reklamlar
-
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
Çok geçmiş olsun genç kardeşim. SAna bir şey olmaması sevindirici...umarım bundan sonra daha dikkatli davranırsın.:(
-
of of kardeşim büyük geçmiş olsun.acemiyken düz yolda hız yapmak neysede virajada o hızla girmek çok çok tehlikeli önemli olan sende kalıcı bişey olmaması motor yerine gelir boşver.
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
-
büyük geçmiş olsun, ucuz atlatmışsın
-
Selamun aleyküm kardeşim çok geçmilş olsun,motor pantolonu ve çizme yoktu sanırım ama olsaydı dizlerindeki yaralar acılar da oluşmazdı diye düşünüyorum.Allaha emanet ol...
Bence en büyük eksiklik daha tecrübeli bir arkadaşının yanında olmayışı derim özellikle kullandığıız makinmaya yola vs acemiyseniz daha büyük makinası ve yol tecrübesi olan bir arkadaşınızla bol bol pratik yapmalısınız.Dizlik bot mont eldiven kask bellik sırtlık boyunluk vs bunlar cidden çok önemli zaten bir kaç kez lazım oluyor üstünüzde var ise var yok ise malum sıkıntılar oluyor.
Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....
-
İlk ve son kazan bu olur inşallah. Büyük geçmiş olsun..
Yazdıklarından anladığım kadarıyla; önündeki bir aracı solladıktan sonra,
dönüş tarafına doğru motosikleti yatırmadan direkt olarak viraja girmişsin
ve en büyük hata da virajda iken fren yapmandır..
[B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]
-
Verilmiş sadakan varmış. Allah korumuş. Böylesine küçük sıyrıklarla atlatman büyük bir şans. Evet hayatına mal olabilirdi. Ölüp gitmek bir yerde kurtulmak olur. Aramızda çok insan biliyorum. Böyle kazalar sonucu hayatı alt üst olan. Sana çok geçmiş olsun. Zaten insanlarımız tam eğitim almadan motosiklatin üstüne çıkarlar. Ben bile bu şekilde yetiştim. Burada ki olayda tek hatalı sensin. Yetersiz eğitimle motosiklat kullanman. Bu sana çok önemli ve ucuz bir ders olur inşallah. Ayrıca kunuyu okuyan acemi arkadaşlarımızda buradan pay almalı. Kaybedilen mal mülk yerine gelir. Fakat sağlık ve hayat için geçerli değil.
-
-
26 Temmuz 2011, 14:23
#10
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
-
26 Temmuz 2011, 14:45
#11
Çok geçmiş olsun.Bunu paylaşman buradaki acemi,risk yoksa özgür değilsin diyenler,15 yaşındayım tek teker nasıl yapılır yada ilk motorum olacak Hayabusa almayı düşünüyorum tarzındaki arkadaşlara ibret ve ders olur.Belki bu sayede bir kaçını daha dikkatli davranmaya sevk etmişsindir.
https://www.youtube.com/user/funtay34
http://instagram.com/tayfunboralegend/
https://www.facebook.com/tayfun.bora
-
26 Temmuz 2011, 14:45
#12
Buyuk gecmis olsun arkadas. hepimiz yaptik zamaninda benzeri hatalari. kimimiz bazi sanssiz olaylar yasadi senin gibi. Neyse ki hayattasin.. Yalniz nasil da sogukkanli bir bicimde anlatmissin olayi, siradan birseymis gibi. Helal olsun, ve de acil sifalar olsun. Yalniz merak ettigim bisi var: bu olaydan sonra motosiklete bakisin ne yonde degisecek acaba? Cunku en guzel motosiklet egitimi bu denli uclarda olmasa da deneyimlerle edinilen motosiklet bilgisidir bence. Umarim biranonce sagligina kavusur ve cok daha motosikletine hakim bir surucu olarak motosikletine geri donersin...
-
26 Temmuz 2011, 14:46
#13
çok geçmiş olsun,ucuz atlatmışsın ama ikazı almış gibi görünüyorsun.
yeni motor-tecrübe eksikligi-hız = kaza kaçınılmaz
nereye giderseniz gidin motosiklet üzerine oturmayı düşündügünüzde tüm koruma ekipmanlarını eksiksiz takın bir gün lazım olur elbet,bana birşey olmaz demeyin..
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım..
GHOST RİDER
-
26 Temmuz 2011, 14:46
#14
büyük geçmiş olsun kardeşim ; korumların tam olsaydı keşke ama şükür daha kötüsü olmamış... Allah daha kötülerinden korusun...
-
26 Temmuz 2011, 14:50
#15
Çok büyük geçmiş olsun. Mutlaka güvenli sürüş eğitimi almalısın. inşallah son kazan olur.
Try not.Do or do not.There is no try. (Yoda)
-
26 Temmuz 2011, 14:51
#16
Çok geçmiş olsun , çok üzüldüm. Motora alışamamışken henüz, böyle bir yolculuk, hız büyük hata. Sizin başınıza büyük bir şey gelmemesi sevindirici yanı. Umarım bi an önce sağlığına kavuşursun..
33 KDC 64
Mustafa YERLİKAYA B rh+ /İTÜ Uçak Mühendisliği-2009
-
26 Temmuz 2011, 15:02
#17
Ben de aynı olayı yaşamıştım. Sanırım bir süre düz yolda gittikten sonra hızımızın farkında olamadığımız için(acemilikten) olan kazalar.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...yiz-yoksa.html
-
26 Temmuz 2011, 15:21
#18
geçmiş olsun, ucuz atlatmışsın. o giriş çok keskin viraj değildir ancak 60-70km'nin üzerinde girdiysen kazaya neden olabilir. Anladığım kadarıyla viraja çok hızlı girmişsin. ayrıca toyota fabrikasına giden lojistik tırlarıda buradan geçtiği için virajın içinde asfaltta yer yer bozulmalar ve bükülmeler vardır.
bilmediğin yolda, ilk kez gittiğin bir yolda çok daha fazla dikkatli olmalıydın. rodaj bitmeden motoru bu kadar zorlamamalıydın. diğer bir şeyde bu kadar tecrübesizken tem gibi bir otobanda tek başına yola çıkmamalıydın.. kazayı böyle ucuz atlatman sevindirici, sanada faydalı bir ders olmuş oldu.
önemli olan sana bir şey olmaması, çok geçmiş olsun. motorun içinde üzülme sadece grenajlarda hasar var gibi görünüyor. servisten fiyat al. eğer pahalı gelirde kaportacıda yaptırmak istersen bana özelden ulaş sana usta önerebilirim ama ön jant pert gibi görünüyor. sanırım yeni bir jant almak zorunda kalacaksın.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
-
26 Temmuz 2011, 15:26
#19
-
26 Temmuz 2011, 15:56
#20
Hepinize çok teşekkürler, bu kazada birçok hatayı bir araya getirdim ve sonuçta kaza gerçekleşti, belki Esk.e varabilirdim ama daha sonra kötü bir kaza yaşayabilirdim.Şansıma saat 09:30 sularında fazla trafik yoktu kaza yaptığım yerde, yoksa öğleden sonra orası vızır vızır tır ve araç kaynıyor, beklerken bir sürü olay gördüm orada.Motoru tam yatırdığım sırada hızım yaklaşık 60-70km/sa civarıydı, bariyerlere çarpmaktansa motoru yatırmak daha doğru gibi geldi bana, bilmiyorum işte herşey benim yüzümden, tecrübe ve hız yüzünden oldu.Motosiklete yine binmeyi tabii ki düşünüyorum ama yaptırırım ama başka alırım, sevdamdan vazgeçmedim ama daha dikkatli, eğitimli, kendimi bilerek.
Şimdi motosiklette aşağı yukarı şöyle hasarlar var;
1.Tam adını bilmediğim için ancak böyle anlatabilirim, çatalda kayma var gibi, full sağa döndü, alttaki borulara değerek sağa doğru kaydı, nasıl düzelir bilmiyorum.
2.Radyatörün alt kısmında hasar varmış ama giderilebilir gibi duruyor.
3.Ön lastik yarık, jantta hasarlar var.
4.Arka kuyruk kısmında kırık ve çatlak mevcut.
5.Sağ, ön grenajda büyük hasarlar var, solda da hafif var.
6.Sağ ayağımı bastığım destek kırık.
7.Sağ sinyal ve ayna kırık, aynaların dış kısımlarında çizikler var.
8.Sağ manet ve elciğin uç kısımları.
Motorun yürüyen aksamı önemli, geri kalan tamir edilebilen kısımlarını tamir ettirmeyi düşünüyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)