Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bu güne kadar yaptığım kazalar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    30 Ekim 2009
    Şehir
    Allahından Bul İstanbul
    Motosikleti
    Presto Texas HS200
    Arkadaşlar kış mevsimine girdiğimiz şu dönemde motorumu sattım fakat satıncaya dek onunla bir çok kaza yaptım çoğu basit bir çoğu engellenemez kazalardı.
    Burada yaptığım kazalar ve nedenlerine yer vereceğim tamamen kişisel kötü deneyimlerimdir ve bunların tekrar oluşmaması için hem kendimi hem yeni başlayanları bilinçlendirmek istiyorum.

    Motora ilk başladığım gün bu tür kazalar yapacağımı öngörüyordum ve bu beni korkutuyordu acaba ne kadar kötü olacaktı diye düşündüm durdum hep, peki ya sonrasında ne yapacaktım ve bu belirsizlik korkusu ne zaman bitecekti.
    Burada ilk hatamı yaptığımı şimdi anlıyorum insanın aklına gelen başına gelir derler, ama birde şöyle düşünmeden edemiyorum kötüyü görmeden iyi olduğunuzu nasıl anlayabilirsiniz ?

    1 Negatif düşünce, kazalara yol açar.
    Ör: Otogar bayrampaşa karanlık uzun bir virajdayım farlarım ve motorum kısa olduğu için uzağı iyi göremiyorum karanlık heryeri boğuyor, hissediyorum ki soğuk hava dalgası burada daha fazla aklıma geliyor ki lan şimdi yollar bi ıslak olsa arkamdaki artçı ile nasıda düşeriz derken ilk ışığa çıkmam ile sağ tarafımdaki yeşillik sulayıcılarının yolu ıslattığını gördüm ve can havli ile önce gazı kestim hızımı en son 40 kmh olarak gördüm frenlere dokunamadım sonra artçıma seslendim
    "hass..tieerr muko, düşücez!" ve 5 saniye içinde arka teker denge kaybetmesi ve sağa sola kayması ile artçım ile yerde sürünürken bulduk kendimize ve heryerimiz baştan aşağı ıslandı durmak için bidaha motora biz çarptık.
    Çok şükür motorda az hasar kendimizde bol kahkaha ile yara almadan bu olayı atlatabildik

    Ben bu kazayı yapmadan dakikalar öncesinde böyle birşeyi düşünmüştüm ve başıma gelmesi sürpriz olmadı, halbuki şu şekilde düşünmeliydim;

    "Yollar ıslak olabilir güvenli gitmeli hızımı 30kmh üstüne çıkarmamalıyım."
    "Yerles ıslak ise gaza basmamalı çok hafif fren yapmalıyım"
    "Arkamdaki artçıya olmazda ama olursa diye tekerlek kızaklaması anında denge yaratması için ters yöne ağırlık vermesini öğütliyebilirdim"


    Benim yaptığım kazaların çoğu hız yüzündendi, şehir içi bile bir motorsikletin çıkmayacağı hızlarda giderdim derken bir gün acı bir kaza ile bu huyumdan vazgeçmek zorunda kaldım.

    Kaldırımla ayrılmış gidiş geliş şeritli bir yol ve ışıklardan yeni çıkmış yanımda park eden arabalarla güya aklım sıra drag yapıyorum tabiki onlardan hızlı kalkıyorum ve tabiki onları solda sıfır bırakıyorum derken 3. vites beni 4 e at diye bağıryor ve 4 ve 5 ardından geliyor ve gaz kesilerek ilerlendiği sırada tam 50 metre önümde bir araba yolun ortasında bekliyor, o anda o hızla giderken hissetiklerim ve düşündeklerimi yazıyorum sonuç kaza olacak!

    "bu araba durdu herhalde gider" "lan yolun ortasında durulur mu" "kornaaa kornaaa" "freeennn freeeen" "gaz keees vites düşürrr" "çok frenleme kızaklayacaksın" "dengede duuur freeen "korna korna korna korna korna"
    derken acı bir ses ve arabın ön tamponuna saatte 50-60 km arası hızla girdim darbenin etkisi ile kendimi sıkarak motorun üstünden bir anda belkide 1 saniye içinde uçtum ve sert zemine yanlaması üstüne düştüm (kask buradada yoktu!) hemen ayağa kalktım daha öncede bir çok kaza geçirdiğim için korkutucu şokun gelmesini bekledim neyseki bu sefer eskileri gibi o kadar korkutucu olmadı ve 5 saniye içinde silkinerek hakkımı aramaya başladım ama önce kendi hatalarımdan başlamak istiyorum.

    1- Ehliyetsizdim
    2- Kaskım yoktu
    3- Ruhsat üzerime değildi
    4- şehir içi hız limitini %30 aşmıştım
    5- Frenlerimin bakıma ihtiyacı vardı yaptırmamıştım
    6- Adamın yolun ortasında durup ilerlemeyeceğine ihtimal vermedim, hata şu ki her zaman olacak en kötü senaryoyu düşünmeliydim.

    Arkadaşlar siz siz olun motorun devrini ehliyetini kaskını ve diğer güvenlik ekipmanlarını almadan yola çıkmayın.

    Bu yaşadığım en tehlikeli kazalardan birisiydi ve sıyrık yada ağrı verici bir darbe almamam tamamen şans eseri bir tesadüf sonucu oluştu!
    Sonradan baktım ki tekerde hiçbirşey yok araca ön tekerim dokunmamış bile, ön gidonun metali sürtmüş tamamen! eğerki tekerim vurmuş olsaydı durum çok vahim olabilirdi.
    Bu arada araba kartal gibi bişey ve ön tamponu dümdüz bir şekilde tamamen parçalandı olayda kendi ufak kusurlarımı örterek suçu tamamen karşı tarafa yönelttim kavga çıkmasını bekledim neyseki öyle birşey olmadı ve hem şöför hemde çevredeki esnaflar haklıyı haksızı ayırdılar ve ben haklı çıktım, çünkü yolun ortasına park etmiş acemi bir ehliyetsiz şöför tam 8 kez korna çalmasını duymaz ise haklı olursun, ehliyetsiz olduğumuda belli etmedim ama onun olduğunu anlamam çok işime yaradı bi süre olay yerinde bekledim ve sonra gittim.

    Motorun hızına kilosuna kalkışlarına dönüşlerine alışmak için ani hızlanmalar ve akabi zamanlarda tam 6 kez düştüm! neyseki koruma demirleri motorun ve benim hasar görmemi her seferinde olduğu gibi önlediler!

    Arkadaşlar siz siz olun ilk motorunuz racing gibi korumasız bir motor olmasın benimki gibi kilosu hem ağır(160kg) hemde koruma demirleri ile zararı en aza indirgeyen bir motor alın, üstelik o koruma demirleri sizi motorun altında kalmaktanda kurtarıyor!

    Bu kazaların ardından artık şehirlerarası yolculuk etmeye başladım son hatam benim ödümü yerinden oynattı diyebilirim bu sefer hatam diyorum çünkü suç tamamen benim.
    Atlattığım sadece bir kazaydı ama olmuş olsaydı belkide şu anda motorumun 3 katı değerinde para cezası motor bağlanması ve hapis cezası alacaktım.
    2 şeritli bir yolda 2 araç şeritleri doldurmuş sola dönüş yaparkan 3. şeridi açtım be arabaların en sağına yerleştim motor küçük ya giriverdi dönüyoruz derken benim sağ tarafım genişledi ve bir başka şerid açıldı arkadan öne gelen hem virajdayım hem olmamam gereken yerdeyim hemde önümdekiler sollamak için diğer açılan şeride girdim derken hayatımda hiç duymadığım kadar ürkütücü bir fren sesini ve kütleyi tam tekerimin arkasında hissetim dokunmayı klpayı kaçırmış araba kayarakda olsa bana vurmamıştı, korkudan bastım gaza olay yerinden kaçtım sürücü daha sonra bana yetişti ve o hızda ve panikte iken pekde anlayamadığım bir takım el kol hareketleri yaptı bir elimle ağır bi selam vererek başımı öne eğdim ve aniden yan bir yola girerek iletişimi kestim, çünkü suçlu tamamen bendim.
    Burdaki hatamı anlamışsınızdır, 2 arabanın gittiği yol 2 arabanın gittiği yoldur 2 arabanın yanına 1 3. motor olamazsınız çünkü bir çok yönden tehlikelidir trafik sizi oradan gittiğinizi bilmez ve bir anda istemsiz kazalar olabilir.

    Bunun yanında yazmadığım bir kaç kaza ve düşüşüm daha var ama gerçekten yoruldum belkide 40 dakkadır yazıyorum

    Siz siz olun şunları yerine getirmeden asla yola çıkmayın.

    1- KASK
    2- KORUYUCU ELBİSE
    3- EHLİYET
    4- MOTOR DEVRİ (BİR BAĞLAMA OLDUĞUNDA UĞRAŞMAMANIZ İÇİN)
    5- DİKKAT DİKKAT DİKKAT (TAMAMEN KİŞİSEL DİKKATİNİZ YOLDA OLMALI)
    6- kÖTÜ DEĞİL POZİTİF DÜŞÜNME (ALLAHIM İŞALLAH KAZA YAPMAM DEĞİL GÜVENLİ SÜRECEĞİM VB VB GİBİ)
    7- YÜKSEK HIZDAN HERDAİM HERYERDE KAÇINMA (TABİKİ YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN, ÇÜNKÜ ALTINIZDAKİ MERET HER ZAMAN HERYERDE EN HIZLISIDIR )

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar bu hatalarımın hepsinden ders aldım ayrıca kış ayında yerlerin devamlı ıslak havaların devamlı soğuk oluşundan dolayı motorumu sattım motorum 250cc bir chopper idi markasını söylemeyeceğim(çin malı değil)
    Motoru satalı neredeyse 1 ay olacak ve aynısından arıyorum :D
    Motorsuz yaşamak depresif yaşamak gibi birşey hayatımda eksikliğini sürekli hissediyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    yani ne bileyim.. bir şey de diyemiyorum. yazmışsın ama..

    bari biraz daha pişmanlık katsaydın içine de tam olsaydı ...

    bana kalırsa sen kolay akıllanmayacak türdensin. neden dersen hataların seyri düzgün bir grafik halinde ilerliyor.. grafiğin taban çizgisine doğru yaptığı ivme ne çok efektif bir eğim gibi gözükmüyor.. bence sen motosiklet falan alma. hem etrafındakilerin sağlığı hem kendi sağlığın için..

    benim de yaptığım kendi adıma zevzeklik diyebileceğim hatalarım oldu ama orada bıraktım..


    korumalı giysilerin değerini elimin ayaları asfaltta kalınca öğrendim, popom seleye değmeden tam tekmil giyinmiş olurum.
    zil zurnayken önümdeki arabayı bile son anda farkedip kaldırıma vurup uçunca; fazla meyvesuyu bile içmemeyi öğrendim.
    motosikletin afilli bir hatun olduğunu kıçımı başımı sallar sallamaz yere yapışınca öğrendim, sallamadım bir yanımı bir daha..
    haklı da olsan kazadan sonra anlamı olmadığını da bir başka zevzek öğretti.
    dikkat dikkat dikkati, ve sonrasında daha dikkati bir kerede öğrendim.

    ha gene hata yapar mıyım? alırsam belki yaparım ama öğrendiğim şeyleri es geçmeyerek devam ederim..

    bu kadar düşüp bu kadar hata yapmaya devam edersen kusura bakma ama amele sümüğü gibi kalırsın bir tarafta.

  3. #3
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Motorun eksikligini mutlaka hissediyorsundur ama sen yine de bir otomobil al.
    Tum Istanbul halkini mutlu etmek istemezmisin?
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  4. #4
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    8 kez korna yaptin ama fren yapmayi aklina getirmedin sanirim..
    8 degil 4 kere kere fren yapsaydin kesin dururdun..
    Buraya kadar okuyabildim kusura bakma..
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  5. #5

    Üyelik
    30 Ekim 2009
    Şehir
    Allahından Bul İstanbul
    Motosikleti
    Presto Texas HS200
    Remzi_39 fren sistemin kötüydü frenlemeyi yaparken gerektiği yerede yavaşlayamayacağımı hatta duramayacağımı anladığım için sürekli kornaya basıyordum, çok ani asılırsam bu sefer motor tekerleri kızaklatarak düşürüyor bunuda çok yaşadığım için yapmadım belkide o kazada olabilecek en iyi şeyi yaptım fakat sonuç hüsrandı.

    Arkadaşlar kötü yorumlarınız için teşekkür etmiyorum tabiki
    Bana amale sümüğü gibi kalırsın diyen arkadaşta yaptığı bir hatadan bahsederse durumu eşitlemek adına bu lafı kabül edeceğim )
    Bence Motosiklet demek tehlike demek adrenalin demek önlemini alırsanız tüm bu tehlike ve adrenalini siz ve motorunuz hasar almadan kurtuluyorsunuz, yaşadığınız heyecan ve zevk yanınıza kar kalıyor, tabiki çok yüksek hızlardan bahsetmiyorum 250cc ye kadar diyelim.(gerçi kenan sofuoğlu nın abisi 250cc yarışlarında hayatını kaybetmişti rahmetli ama o 250cc motorlarında normal olmadığını hepimiz biliyoruz)

    Bu yaptığım kazaların hepsinde inanılmaz unutamayacağım anlar yaşadım bazısı kötü bazısı iyi ama sonuç olarak o herkesin uy dediği "güvenli sürüşü" de keşfetmek zorunda kaldım...

    Hata oranı en aza indirgemek için hız normal, hatta yavaş, şeridin en sağ, sağlama yok sollama malesef hiç yok, rutin ve monoton bir seyir hali, ani hızlanmalar yok, drag yok rolling yok, makas yok neredeyse sadece bir motosiklette yaşanacak zevklerin hiçbiri yok ama karşılığında altın değerde tek birşey var, hayatınız. (bu sürüşü herkese tavsiye ederim)
    Yarın kısmetse racing e geçiyorum umarım ilk motorumda yaşadığım bu hataları bir daha yaşamam, ne yaptıysam kendime yaptım yinede iyi dileklerinizi duymak isterdim hiçbirşey için saolun.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:38 ----------

    Ya ne yaptıysam kendime yaptım dedim ama bi kazamda bana eşlik eden bi kişi daha vardı dersini aldı diyelim.
    Gece 11 evime gidiyorum dar bir yola döneceğim dönerken yavaşlıyorum ve arka frene ani basarak arka tekeri kaydırmaya başlıyorum ve ardından teker kaymayı kesmeden ani bir gazlanma ile motor ve arka teker ivmelenmeye devam ettiği için inanılmaz bir manevra ve adrenalin eşliğinde o dar yola giriyorum ve girdiğim gibi 15 metre kadar önümde abartmıyorum YOLUN ORTASINDA YÜRÜYEN 3 TANE KRO GÖRÜYORUM evet krolar yolun ortasında yürüyorlar ve motorumun sesinin onlara gittiğini bildiğim halde bir kaç kez selektör yaparak onları uyarıyorum (gece olduğu için çevreye 3 kro için rahatsızlık vermemek adına kornaya basmıyorum) motosikletin yaklaşan motor sesini duyan krolar bakın nasıl bir çözüm buluyorlar, 2 tanesi sağa yanaşıyor (kaldırıma bile çıkmıyor) 3. kro ise yolun en soluna geçiyor bana ortadan yol veriyorlar tabiki o sıra 20-30 km ye geçen ben güzergah olarak ortayı değil solu seçiyorum ve mutlu birleşme gerçekleşiyor kroya vuruyorum 1-2 metre havalanıyor ben motorun altında kalıyorum oda motorun üstüne düşüyor 160kg motorun altında kalmak kötü bişey ama bende koruma demiri olduğu için 3/1 ini hissediyorum gibi birşey, nitekim 3 kro benim üzerime geliyor o sıra ben motorun altından kalkıyorum diyorumki bu tipi bozuk tiplerle kesin kavga edicem lakin öyle birşey olmuyor konuşuyoruz meseleyi hallediyoruz gülerek evime gidiyorum :D

    Ben artık daha ne yapim :D

  6. #6
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Alıntı abbath adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yüksek hızlardan bahsetmiyorum 250cc ye kadar diyelim.(gerçi kenan sofuoğlu nın abisi 250cc yarışlarında hayatını kaybetmişti rahmetli ama o 250cc motorlarında normal olmadığını hepimiz biliyoruz
    Bu kısımda verdiğin bilgi doğru değil.

    ----------------------------------------------------------------------------------------

    Yorum yapmam gerekirse. Aslında gerekmiyor ama duymak istediğini düşünüyorum. Yoksa bu başlığı açmazdın.

    Kendinden şüphe ediyorsun. Çünkü bu kadar olayın üstüne, sorduğun sorunun cevabını kendinde bulamıyorsun. Bizden biraz cesaret (!) vermemizi istiyorsun. İşin doğrusu senin durumunda olan çoğu insan karıştıkları olaylarda ya hayatlarından, ya da başka şeylerinden olduklarından bir daha motora binemiyor; dolayısıyla da yaptıkları hataları analiz edip ders çıkaramıyorlar.

    İstediğin onay konusunda asla yorum yapmam. Ama şunu söyleyebilirim: Bu kadar hadisenin üstüne yarış tipi bir motorla devam etmen ne kadar doğru olacak sence ?
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  7. #7
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda

    Hocam akli basinda bir adam oldugun yazindan anlasiliyor.
    Ama kotu orneksin.
    kabul et.
    Yani yumusak karsilamadiysak bundandir.

    Kenan Sofuoglu'nun abisi 250cc yarislarinda olmedi.
    Bunu sana kim anlattiysa uydurmus.
    Tabi bu 250cc motor kullanirsan olmezsin anlamina gelmez.

    iyi bir motosiklet surucusu olmak demek, o aleti iyi kullanmak, nerde gaza basacagini, nerede yavaslaman gerektigini, nerde fren yapacagini bilmek degil sadece.
    Motosikletinin olumcul sonuçlara neden olabilecek arizalarini kontrol etmek ve bakimini yapmak da gerekli, iyi bir surus için.
    Yani frenlerim kotuydu, lastiklerim kabakti bir bahane degil.
    Frenlerin kotuyse, yaptiracaksin.
    Lastiklerin kabaksa, degistireceksin.
    Biz yillardir, bu forumda bunlari konustuk, dogru olanda mutabik olduk.
    Sen herseyi yeni bastan baslatmissin.
    Tepkimiz bunadir.

    Yoksa kimsenin niyeti kotu degil.
    Forumu dolas biraz.
    Yazilanlari oku.
    Bir konuda eksiklik gorursen, seni dinlemeye haziriz.
    Ki mutlaka eksiklerimiz vardir.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  8. #8
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Frenlerin kötüyse yaptiracaksin abicim...
    Fren den konusuyoruz sonucta..
    Motorda yada arabada en önemli mekanizma..

    Araba cekmez gaz yemez önemsiz seyler..
    En kötü ihtimal istedigin gibi gazliyamassin..
    Ama fren..
    istedigin zaman duramamak en kötü sey sanirim..
    Sanirim i fazla..

    Bunlari tamir ettirmiyorsan hic motoruna yada arabana binme derim..

    Ben gaz verdigim zaman gitmiyen arabaya yada motora binerim.
    Ama freni calismayan araca binmem bu kesin..

    Simdi senin bu olay aklima birseyi getirdi..
    4-5 sene önce türkiyedeyim..
    Annem kiz kardesinin yanina gitmek istiyor..
    Amcamin arabasini aliyorum...
    gidip gelicegimiz yer 100 km falan..
    Ben yola cikinca anliyorumki frenler sakat..
    Ama anneme diyemiyorum ben bu arbayla 1 metre gitmem..
    Geri dönene kadar ecel terleri döküyorum yemin olsun..
    Dönünce amcama diyorum bunun frenler bitmis...
    iyi onlar iyi diyor bana... onun icin iyi.. iyi fren görmemis hayatinda sanirim..
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  9. #9

    Üyelik
    30 Ekim 2009
    Şehir
    Allahından Bul İstanbul
    Motosikleti
    Presto Texas HS200
    Shrieker, beni çok iyi anladığına inanıyorum içimde bir belirsizlik var bu kazalardan zarar ve yara almadan kurtulduğumu düşününce kendimle gurur duyuyordum fakat yapılan hataların bazen basitliği tüm cesaretimi kırıyor.
    Kullanacağım racing 150cc olanlardan ve 110km geçemeyen tiplerden yaşadığım deneyimlerden sonra bu hataları tekrar etmemem için bana bir sınav niteliğinde olacak kendisi.

    Arkadaşlar 2. tepkileriniz biraz olsun içimi rahatlattı diyebilirim forumu haftada 3.-4 kez uzunca geziyorum, racing tipi motorada geçmek üzereyim tavsiyeleriniz benim için altın niteliğindedir dikkat ettiyseniz hatalarımı kendime karşı itiraf edebiliyorum ve sizin yorumlarınıza karşı bir saygı ile yakklaşıyorum bu yaşadıklarımın hepsinin iyi şanstan ötürü bana ve motoruma bir zarar vermediğine inanıyorum. böyle diyorum çünkü az çok farketmişsinizdir daha ötesi kulaklara ukalaca gelebilir buda benim yapımda var malesef.

    Açıkçası motor üstündeki kişiliğimi oturtmaya çalışıyorum ve imkanları zorlayıp 2. bir 600cc motora geçebileceğimi bilmeme rağmen kendime 2 sene boyunca 250cc ve üstüne geçmeyeceğime dair bir söz verdim hatta mümkün olduğunca aynı motor tipini kullanmaya özen göstermeyede. (chopper idi bundan sonra racing belkide tekrar chopper!?)

    Forumu geziyorum demişken, aklım sürekli taziye ve onun altında yeni açılan onları unutmayacağız gibi bir foruma takıldı neredeyse tüm konuları açtım okudum ve her seferinde derin derin birkaç of çekmeme sebep oldu...

    Umarım ben dahil hiçkimsenin başına Allah öyle kazalar vermez, çoğuna dikkat ettimde deneyimli profosyonel diyecek abilerimizin başına gelen ne hata ne nede başka birşey. Kazanın tamamen onların iradesi dışında oluşması ve kaçınılmaz son, hepsi çok üzücü olaylar inanın şimdi dahi bir iç çekiyorum.

    Herkese Kazasız Sürüşler Dilerim.
    Efe


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler