Benim de motordan nefret eden, araba manyağı bir A2 li arkadaşım var.. Laf olsun diye ehliyet alanlardan bahsetmiyoruz, biz motorcuyuz...
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
Arabayla defalarca kaza atlattım. (yapmadım ama yapmış kadar korktum)Bir keresinde takla atıcaktım kayarak kurtardım. Bir daha arabaya binmeyeceğim dedim ama yine bindim. Ama arabaya binerken eskisi gibi değil daha dikkatli, daha yavaş bindim. Bence sen de eksiklerini gör, tamamla ve devam et. Umarım alınmazsın defalarca söylendi ama ben de 500cc ile devam etmeni istemem.
En doğru kararı sen verirsin tabii.
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
A2 ehliyeti hayatindan hic motosiklet üzerinde vites degistirmeden alinabiliyorsa olayda ciddi bir aksaklik var demektir ama ...
dishy, bana A2 ehliyetini alana kadar ehliyet kursunda yaptiklarini ve ehliyet sinavini kisaca özetliyebilir misin?
Sana bişey özetlemek zorunda değilim, ben kursta öğrenmedim vitesliyi, çok yıllardan beri tutkunuyum çünkü.. Kursta öğrenmeme gerek yoktu... Madem ehliyet kurslarını küçümsüyorsun neden ben ehliyeti var dediğim andan itibaren 180 derece döndün..
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
ehliyet kursu var, ehliyet kursu var. masallah, türkiye'de isi ciddiye alanlar da var tamamen bastan savma olanlar da. ayrica ehliyet kurslarini kücümseyenlerin en basinda sizin tayfa geliyor. nede olsa sürekli "ehliyetini al sonra git Honda'nin veya BMW'nin veya baska birinin egitmini al" demiyor musunuz?
bana birsey özetlemek istemeyisinden ehliyet kursuna cok güvenmedigin sonucunu cikarabilir miyiz aceba?
kabaca bir fikir vermesi acisindan benim ehliyet alma sartlarimi özetleyim bari:
avusturya'da iki kademeli motosiklet ehliyet sistemi var. 24 yasindan büyüklere eger en azindan 5 yildir ehliyet sahibi iseler hemen "full" motosiklet ehliyeti (A) alma imkani taniniyor. daha kücüklere veya tecrübesizlere "A1" ehliyeti veriliyor - 34beygir'i (ve ayni zamanda belli bir güc/agirlik oranini) gecmeyecek sekilde istedikleri motosikleti alip en azindan 2 yil kullanmak zorundalar. ondan sonra yine birkac saat teori ve pratik ile A sinifi ehliyet sinavina girebiliyorlar.
benim yasim ve B ehliyetine sahip olma süremeden dolayi hemen A ehliyeti almak icin kurs aldim. 10 saat teori ve 12 saat pratik ders. 10 teori sadece motosiklete özel teoriydi ve motosikletin fizik kanunlarindan dolayi tabi oldukalarini sinirlamalar, motosikletlere özel trafik kurallari ve tehlike anlarinda yapilacaklar anlatildi. yer yer videolarla gösterildi. pratik egitimde önce 4 saat "handling" egitimi vardi. bunu ufak 250cc motosikletlerle yaptik ki aletler alisik olmayanlara agir ve güclü gelmesin. dur kalk, vites degistirmek, fren ve ani fren, kaldirima yavasca tirmanma (debriyaj kontrollü), daire ve 8 cizme gösterildi. geri kalan 8 saatte ise beni hemen bir F650'nin üstüne oturtup sehir trafiginde, önde bir CBF500 ile giden hocanin arkasindan, dolastirdilar. yer yer durduk, hoca geldi bana "sunu begenmedim. su iyidi. suna dikkat. simdi tekrar kapali alana gidip F650 ile daire ve 8 cizecegiz." gibi feedbacklerle olayi ögrettiler.
ehliyet sinavi ise önce teori sinavi (bilgisayarda 30-35 kadar soru cevaplaniyor, en azindan %80'i dogru olmak zorunda) sonra da teoriyi gecebilenlere pratik sinav yapiliyor. pratik kisminda sinavi yapan görevli geliyor kullandigin motosiklet ile (benim durumumda F650) ilgili bazi sorular soruyor. yok su sicakligina nereden bakiyorsun, atesleme ayari bilgisayarlarli mi yoksa mekanik mi, zincirin gerginligi nasil olmali ve nasil ayarlanir tarzi basit seyler. ondan sonra park yerinde motosiklete binip daire ve 8 ciziyorsun. belli capta U dönüsü ve durustan saga sola dönüslerini gösteriyorsun. fren yaptiriyor (belli bir mesafede dengeli sekilde 50km/h'den durup dogru zamanda ayagini yana acip motora hakim olmak gerekiyor). bunlardan memnun kalirsa bir arabaya binerek seni pesinden sehre götürüyor orada 10-15 dakika nasil kullandigina bakiyor. yolda giderken vites degistirmen nasil, yan yollarda cikabilecek araclari kolluyor musun, sinyal veriyor musun, serit degistirmeden aynayi kullaniyor kafani cevirip seridin bos olup olmadigini kontrol ediyor musun gibi sirada ama önemli seylere bakiyor. hepsini begenirse ehliyet basvurunu imzaliyor ve sana gecici bir ehliyet veriyor. 1-2 hafta sonra ehliyetini hazir oldugunu belirten bir yazi geliyor ve sen gidip ehliyetini aliyorsun.
bu kadar basit yani. eminim türkiye'de de bu böyle. öyle degil mi?
Hayır, öğretmenlerim vardı, belirli kurs ve saatler vardı.. Ama ben sürmeyi bildiğim için hiç birine gitmedim... Eğitim al demenin amacı, motosiklet çocuk oyuncağı değil, ciddi dikkat - özen - denge isteyen bir iş... Yoksa bütün usta motorcular ehliyet kursunda veya eğitim veren yerlerde öğrenmedi bu işi... Bu arada sizin tayfa demende ki amacı da anladım, kendini iyice soyutlamışsın Türkiye den ve de Türklükten...
Kendinde yazdıktan sonra ben sussam iyi olacak...
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
Esasında arkadaşımızın seçtiği motosiklet Amerikan kaynaklarına göre başlangıç motosikleti normu olarak verilmiş değerlere büyük oransa riayet etmekte ve Honda tarafından da yeni başlayan ve kısa boylu kullanıcılara daha çok hitap ettiği belirtilmiş.
max. hacim = 500 cc max
max. ağırlık =400 lb= 180 kg
max. güç =50 HP
Bu model biraz da benim kafa yapım gibi belkide 125-250 cc alıp 2 gün sonra alım satımla uğraşmaktansa alalım olsun bitsin diye düşünenlere göre. Geçen hafta galeride incelediğimde ise ağırlığı benim de gözümü korkuttu açıkcası. Bu sebepten CBF 250'ye tekrar sıcak bakmaya başladım.
Arkadaşa tavsiyem ise motorun brandasını örtüp biraz 125 cc ile pratik yapması. Çin malı 2. el eş dost nereden bulursa artık. Olmadı yazıl bi motosiklet uygulamalı kursa sonra tekrar değerlendir.
Bu arada arkadaşın birinin vermiş olduğu Live to Ride - Ride to Die sitesi de maşallah iyice gözümü korkuttu açıkcası. Bu arada bacakları kızarmış olan fotoğraftakiler şortlu falan mı kullanmış, yoksa normal kot falan giyersek başımıza gelecek olan mı?
kot ile düsersen neler oluyormus:
hatirlatirim ama, harley davidson v-rod alan arkadasimiza da hemen ayni uyarilar yapilmisti "NAYIR NALANA, NOLAMAZ. nasil alirsin öyle büyük motor. git kendine önce uyduruk bir scooter al ve onunla ögren". bu arkadasimiza kendine destek aradigin avusturya kanunlari birsey demezdi ama ...
Predator[23rd] bu resimin foruma eklemesi hiç uygun degil. üstte link vermişsin zaten ordan isteyen girip bakar. ben bakmıştım, ama sayfaya böyle resim eklemek olmaz .içimizde 14-15 yaşında arkadaşlarımız var. Bu tarz resimleri gördükten gördükten sonra onlardan motosiklete tutkusu bekleme....
Seni anlıyorum insanları uyarmaya çalışıyorsun ama bu vücudun parçalanmış bölgelerinin resmini buraya eklerek olmaz.......
Ben kızarıklık diyorum sen alakasız bir fotoğraf koymuşsun. Kot giyen adam dizlik taksa bu olurmuydu sence. Ben dizlik takmazsam mı dedim, yoksa kot giyersen mi?
Resmi kaldırırsan sevinirim.
Bu Konu MT Site Yönetimi Tarafından Kapatılmıştır. Sebep: Yazışmalar tamamen konunun açılış amacının dışına çıkan tartışmalar haline döndüğü için başlık kilitlenmiştir.Başlık amacına ulaşmıştır.Lütfen foruma eklediğimiz fotoğraflarda dikkatli olalım,forum kuralları bu konuda açık ve nettir.
Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir. Foruma üye olan herkes forum kurallarını kabul etmiş sayılır. Forum Kurallarını okumak için tıklayın.. Şikayetleriniz için tıklayın
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)