Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Başkentin asi pilotundan selamlar....

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    İnadına 06 asfaltı....
    Motosikleti
    Kendini SS Zanneden Pisihled
    İlk mesajları pek beceremem hatam olursa idare edin

    ismim Emrah. Ankarada yaşıyorum ve çalışıyorum. Kırşehirde ahi evran üniversitesinde okuyorum. Asıl uzmanlık alanım tofaş fiat araçlarının mekanik aksamı ve modifikasyonudur.Şu an ise oto ses sistemleri üzerine çalışmaktayım.Ayrıca bir dönem Türkiye otodrag şampiyonasında da yarıştım ve bizde sonunda iki teker sevdasına kapılıp halk diliyle "motorcu" olduk. Başlangıcıda 2005 model kırmızı bir cbr 125 le yaptık ve bir kaç küçük deneyimimn oldu bu motosikletle ilgili ve bunlarıda inşallah forumlarda dile getiricem ancak dediğim gibi motosiklet bilgim sınırlı. Arabalarla ilgili sorularınız olursa yanıtlamaya çalışırım. Herkese iyi forumlar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Hoşgeldin, yanlız rumuz yakıyor
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  3. #3
    D C R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2007
    Şehir
    Toronto, ON
    Motosikleti
    '13 Kawasaki Versys 650
    Aramıza hoşgeldin arkadaşım
    DoCqueR | D C R | H4LuK... - "Motosiklet Gibisin, Binmek İstiyorum" Drift Religion

  4. #4
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    istanbul florya
    Motosikleti
    yamaha süper tenere 1200cc ZE
    hoş geldin ....................
    Ben dostlarımı ne kalbimle nede aklımla severim
    Olurya kalp durur..Akıl unutur...Ben dostlarımı ruhumla severim O ne durur ne de unutur....(MEVLANA)

  5. #5
    headhunter251 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2007
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    FZ6 Fazer
    hoşgeldin aradığın şey eğer düşündüğüm şeyse;eminim burada bulabileceksin
    ..:: Nerde O Eski Günler? ::..

  6. #6

    Üyelik
    12 Eylül 2007
    Şehir
    Ankara-Çukurambar-
    Hoşgeldin arkadaşım bende ankaradayım inş birgün tanışırız senin CıBıR hakkında tecrübelerini dinlerim ve henüz yok ama inşallah benimde birgün olur kazasız belasız sürüşler
    :bestmt:

  7. #7
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Aramıza hoşgeldin. Tofaşcı
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  8. #8
    Su Silahı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    ybr 125
    Hoş geldin dostum. Eminim otomaobil konusunda bir çok yardıma ihtiyaç duyacak arkadaş vardır.
    Gitti TDM kaldık yine ybr ile başbaşa..

  9. #9

    Üyelik
    22 Mayıs 2003
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Zealsun 200 gs 'den>zx6r' a ; aklım yok aklım! Scuba instructor
    Hoş geldiniz

    doğru yer ve doğru zaman...

    [B][COLOR="Red"]"Kendinizi Cesurca Gösterin! Trafikte Farkettirin! Yaşamanız Sadece Buna Bağlıdır!!!"[/COLOR][/B]:bounce:

  10. #10

    Üyelik
    18 Mayıs 2007
    Şehir
    AmisoS
    Motosikleti
    yamaha x-max ''06''
    Hoşgeldin Emrah inşallah burada herşe y gönlünce olur,kendini anlatırken
    tofaşlar esas uzmanlığım demişssin,nereden ve hangi konuda bu uzmanlığı
    aldın billemiyorum ama senden minik bir öneri alayım bari bulmuşken.
    Halen 2000 model tipo 1.6mpi kullanıcıısyım ,malum önler ventil disk olmadığından ve sık frenaj gereken bol inişli çıkışlı yollarda kısa süre sonra aşırı ısıdan sistem fading e giriyor ve veriimim çok düşüyor,zaten arkalarda da ford ka nın kampanalrıymış kadar dar çaplı (180 mm)tambur görev yaptığından bana keyif vermiyor.
    Sen olsaydın adım adım sisteme ne yapardın (arkaya disk uygulamadan)
    Al sana bir altyapı modifiyesi,şimdiden teşekkür ediyor vizelerinde başarılar
    diliyorum.
    binbasi nayman x-max ''06
    Yamaha Touching Your Heart.
    Safety First,then RIDE..!

  11. #11
    kumita45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    aramıza hoşgeldin kalıcı ve katılımcı olman dileklerimleee...
    asla bitmeyen aşk motosiklet aşkıdır

  12. #12
    yeditepeli34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2006
    Şehir
    marmaris
    Motosikleti
    Harley Davidson 2013
    aramıza hoşgeldin...
    gökyüzü MAVİ ...yeryüzü YEŞİL ...denizler TEMİZ ve MAVİ olsun......captain...

  13. #13
    ucanteneke5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    avcılar istanbul
    Motosikleti
    Super Tenere xt1200z. Actros 1841 megaspais.
    aramıza hoş geldin arkadaşım.
    Hayat ENDURO yla başlar
    ENDURO yla devam eder
    ENDURO yla biter.

  14. #14

    Üyelik
    20 Eylül 2007
    Şehir
    K.Maraş
    Alıntı navigator55 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hoşgeldin Emrah inşallah burada herşe y gönlünce olur,kendini anlatırken
    tofaşlar esas uzmanlığım demişssin,nereden ve hangi konuda bu uzmanlığı
    aldın billemiyorum ama senden minik bir öneri alayım bari bulmuşken.
    Halen 2000 model tipo 1.6mpi kullanıcıısyım ,malum önler ventil disk olmadığından ve sık frenaj gereken bol inişli çıkışlı yollarda kısa süre sonra aşırı ısıdan sistem fading e giriyor ve veriimim çok düşüyor,zaten arkalarda da ford ka nın kampanalrıymış kadar dar çaplı (180 mm)tambur görev yaptığından bana keyif vermiyor.
    Sen olsaydın adım adım sisteme ne yapardın (arkaya disk uygulamadan)
    Al sana bir altyapı modifiyesi,şimdiden teşekkür ediyor vizelerinde başarılar
    diliyorum.

    höh yane soruya bak...................

  15. #15
    gitarci1453 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2006
    Şehir
    ANKARA
    hoş geldin
    25 hoş geldin:D

  16. #16

    Üyelik
    07 Nisan 2007
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Bisan Roadstar
    hoşgeldin
    o nasıl nick öyle yaw.vay be..
    unutma oyun bitince vezirde piyonda aynı kutuya konur:bounce:

  17. #17

    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    İnadına 06 asfaltı....
    Motosikleti
    Kendini SS Zanneden Pisihled
    Arkadaşlar ilk önce hepinize teşekkür ediyorum.

    nickim çok merak edilmiş bari mazisini anlatıyım. aslen ankaralıyım bu sebepten başkent oradan gelme. asiliğim ise gördüğüm yanlışı karşımdakinin direk yüzüne vurmamdan karşımdaki kim olursa olsun. bazen muhalefette derler buna ama pilotluk ise bir sezon türkiye otodrag şampiyonasında yarışmamdan ve ankaradaki çoğu kaçak yarışlarda bulunmam ve aşırı hızlı aqraba kullanmamdandı gerçi eskide kaldı ama neyse. hepsi birleşince başkentin asi pilotu olduk ve alıştım artık bu ünvana.


    bikerboyz34

    kardeş inşallah bir gün tanışırız. umarım en kısa zamnada iki teker furyasına sende katılırsın. bu arada cbr nin adını güzel yorumlamışsın CıBıR HE tuttum bu lafı

    navigator 55

    Saanayide tofaş fiat üzerine çok çalıştım ve bu araçlardan başkalrıyla pek ilgilenmedim artı şu an dahi otomotiv teknikerliği 2. sınıfı okumaktayım ve bir çok seminere katıldım. uzmanlık buradan yani soruna gelince. dediğin sorun doğrudur. havalandırmasız diske sahip çoğu araçta bu sorun ytaşanmakta ancak senin anlattıklarından aracı görmeden tam bir yorum yapılamaz ama ben şunları çıkarıyorum;

    1-Kullanım hatası var. eğer aracı seri kullanıyorsan ve frenleri sürekli kullanıyorsan bu sebepten ısınması normaldir. bunu engellemek için bir kaç tavsiyem olacak. hızını trafiğe göre ayarla ve ilerideki araç yavaşladığında seninde yavaşlamak için frene basmaktan ziyade ayağını gazdan çekmenin yeterli olacaği bir mesafe al. eğer uzun süreli dik rampalar iniyorsan aracı kesinlikle boşa alma ve aracın ivmesini fazla artırmayacak bir vites seç. ve freni sadece ivmeyi kontrol altında tutmak için kullan. Sürekli ani ve sert frenlerden kaçın ki önüne gerçekten bir tehlike çıktığında durman kolay olsun.

    2-kullanım hatası yok ve frenler sürekli çabuk ısınıyorsa;
    balatalar fren pedalı bırakıldığında DİSKLERDEN TOPLAMDA 1-1.5 MM kadar ayrılır ancak aracında otomatik balata aşınma kontrol sistemi olduğunu unutma yani balatalar bittikçe fren hidroliğin azalır senin dışarıdan göreceğin bu olur hatta bitmeye yakın rampalarda el freni lambasının yanıp sönme nedeni budur. şimdi bunu neden anlattım. dediğim 1 mm lik gibi bir alanda bir sorun olabilir. yaniş balatalar normalden daha yakındır disklere fazla sürtüyortdur ve ısınma oluyordur bunun sonucunda da fren yaptığında zaten sıcak olan diskler dfaha çabuk ısınacaktır. veya frene bastığında fren pedalında sürekli bir titreme varsa fren disklerin eğrilmiştir ve buda balatalara yine aynı şekilde sürtmektedir.

    bunların dışında doğru fren balkatası seçimi ve iki yılda bir mutlaka olarak ustalar her ne kadar gereksiz desede fren hidroliğinin değişmeside şarttır. çünki fren sistemi her ne kadsar kapalı bir sistem olarak görülsede deponun üst kısmında havalandırma ve tahliye bölümü bulunmaktadır özellikle nem ortamı yüksek kıyı kesimlerinde kullanılan aracın fren sistemine daha fazla nem girer buda frenler ısındığında su buharı oluşturarak balataları fren bırakılsa dahi disklere yanaştırır. artı eğer aracın orjinali harici bir jant kapağı varsa üstünde bu fren havalandırmasını olumsuz etkiler. ve araçta orjinal harici metal alaşımlı jant varsa buda uzun frenlemeler sonucu fren etkisini azaltır.

    ha sorun devam ederse ve kullanım şekli değişmezse tipolar için de piyasada bulunan performans tipi havalandırmalı özel alaşımlı fren diskleri ve balataları mevcuttur bunlar ısınma oranını baya azaltır bu sebeple bunun uygulanmasında fayda var. ancak bu sistem her ne kadar orjinalden daha kuvvetli ve sağlam olsada aracın orjinali gibi asla olamaz. arkayı diske çevirme durumuna gelince. standart cadde tipi bir otomobil için ben zaten bunu asla tavsiye etmem nedenine gelince.

    disk frenin tutunma ve momenti kampanadan otomobil için konuşursak daha fazladır. mesela demişsinizki arka kampana çok küçük. şimdi bu araca disk fren takılma durumunda diskin çapı artacak bunu şöyle düşünelim dönmekte olan bir diski en dış noktasından tutmamkmı daha rahat durdurur yoksa en içten tutmakmı? tabiki en dışından. ha bunun avantajı ne olur? düz yolda frenleme mesafesi kısalır ancak bir virajda bu işlem doğru yapılmamışsa en ufak frenlemede arka tekerlerin kilitleyip yoldan çıkılması içten bile değildir. ha aracınızın 2.0 modellerinde orjinalden var bu sistem sizinde aracınıza uygulanır fakat 2.0 larla sizin aracınızın ağırlık dağılımı aynı olmadığından sorunlar yaşanır.

  18. #18
    melocann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2007
    Şehir
    karaman
    Motosikleti
    YaMaHa YzF R25
    hoşgeldin asi pilot katılımcı olman dileğiyle
    kendini bişey zannedenlere uyuz oluyorum:

    bilmiyorlar ki bugun bana yarın sana

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ekim 2007
    Şehir
    Bugün burda yarın şurda ertesi gün kimbilir nerde
    Motosikleti
    33 ACJ 92 ve 33 R 2170
    hoş geldin, ne getirdin bize

  20. #20
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    aramıza hoşşgeldin asi Lider
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)