Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Türk Malı Motosiklet yapma zamanı gelmedi mi ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    bobora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Aralık 2010
    Şehir
    İst- Ataşehir
    Motosikleti
    PCX - 125 (2020)
    Ülkemizde son dönemde bir çok yüksek teknoloji içeren girişimlerin yapıldığını görmekteyiz. Uzaya gitmek, yerli son teknoloji araç üretmek vb.

    Ancak genelde bu yüksek teknoloji içeren bir çok proje lafta kalmakta olup sonuç alınamamaktadır. Boşa caba, çöpe atılan paralar. Reklam kokan hareketler olarak son bulmaktadır.

    Bunun yanında Türkiye olarak sanayi gelişmiş ve gelişmekte olan bir Ülkeyiz. Çinli, uzak doğu meşeli ülkelerden çok daha iyi bir motosiklet yapabileceğimizi düşünmekteyim. Kaldı ki Türkiye şartlarında böyle bir proje hem hızlı sonuçlandırılabilir ve de düşük maliyetle yapılabilir. Ülkenin bir değeri olduğu gibi tüm vatandaşlara katkısı olur.

    Bence artık bu konular tartışılmalı, talep edilmeli. Vizyonumuz uzak doğulu bir motoru modifiye etmekten öteye geçmeli..

    Selamlar


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    İlk ilk paragrafı farklı A kişisi, ikinci paragrafı yazan B kişisi, 3. paragrafı yapan yine A kişisi, 4. paragrafı yapan C kişisi şeklinde 3 farklı kişi bu konuyu acmış gibi gözüküyor. her paragrafta farklı bir görüş sergilemişsin :D

    Gelişmiş sanayi dediğin olgu da en büyük firmalar bile tersine mühendislik ile üretim yapıyor.

    Motosiklet yapar mıyız? Yaparız tabi.

    Ancak "abiğğ anlas a para vereceğime 300 lira fazla verir michelin alırım yav" diyoruz , motorda da farklı olmaz.
    bobora, murat1903, baltaya sap ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3
    bobora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Aralık 2010
    Şehir
    İst- Ataşehir
    Motosikleti
    PCX - 125 (2020)
    Amacım bir tartışma açmak aslında. Tüm paragraflar şu anda ülkede yaşananlar. Yüksek teknolojik içeren girişimler var mı? Var. Ama ne kadar gerçekçi? vb.

    Gerçekçi bir hedef ve gerçekçi bir tartışma belki yıllar sonra birilerine hedef gösterir.

    Bu arada tekstil makinesi üreten bir fabrika içerisinde gözlemler yapıyorum, sıfırdan makine tasarlanıp, yapılıp yurtdışına gönderiliyor. Kolay bir organizasyon değil ve bu yapılabiliyor... Neden bu motosiklet olmasın..

  4. #4
    HaktanCbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ducati Monster 696
    Motor bloğu yapmak cidden çok kolay hç değilse tutan 2 silindir bir blokta tersine mühendislik yaparak bile ciddi bilgi birikimi elde edilip bir benzeri yapılabilir. şasi tasarımi zaten basit maksimum 100 denemeyle ve bir yilda güzel bir şasi tasarlanabilir. Mevzu bu ürünü satmak ve para kazanmak. Kimse hayrına milyon dolar yatırıp para kazanmamayı beklemez
    bobora ve espresso bunu beğendiler.

  5. #5
    PLatooN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2020
    Şehir
    istanbuL
    Motosikleti
    Asya T-19 150- CBF 150 - TVS RTR 200 V4
    dün sigortacı bi arkadaşım yanıma geldi benzer araba neden bu zamana kadar üretmedik gibi saçma bi sohbete yöneldik, konuşmanın sonunda geldiğimiz nokta şuydu belgeleriyle inceledik bi vatandaş mercedesin bir serisi olan otomobil almış aracın normal değeri 432 bin tl idi vergiler dahil fiyatı vatandaşın ödediği para 950 bi tl idi bu durumda gördükki devlet arabayı üreten firmadan MERCEDES DEN daha fazla gelir elde etmiş bu durumda soruyorum size devet bukadar çok gelir elde ediyorken yada memleketimizde yaşayan yaşadığı hayatın gerekliliğini gidişatını önünü ardını hesplamayan bu kadar çok vatandaşımız varken neden üretsinler ki şimdi bana biliyorum çok kızacaksınız ama durum bu ne yazikki :(
    Alman_ bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    16 Ocak 2021
    Nedense yerli üretim olunca kötüleme çıkıyor en başta örnekler Devrim ve Anadol.
    Devrim çok kısa zamanda yapılmış ciddi yerlilik yüzdesine sahip otomobil yapmay başarmıştık ama onuda kötü gösterdiler olmadı.
    Anadolları ise saman diye kötülediler yere soktular şimdide çoğu insandan şunu duyarım “işte araba bunlar” zamanında gömülen araba şimdi araba oldu halbuki, dünyada ilktir sebebi ise ilk 4 kapılı fiberglass sedan otomobil olmasıydı eğer bunların devamı olsaydı daha iyi yerlerde olurduk diye düşünüyorum.
    Şimdi yerli motosiklet üretilse yine aynı durumlar yaşanabilir diye düşünmüyor değilim ama yapsakta kötülemesi kalsa keşke...

  7. #7
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Orada önemli olan ülkenin kazandığı 518 bin lira değil.Almanyaya verdiğimiz 432bin tl karşılığı döviz.Cari acığımız çok olduğundan vatandaş almasın alamasın diye yüksek tutuyorlar bu vergileri.Ama olanda bok gibi olduğundan olmayanda hiç olmadığından bişey değişmiyor.Alan yine alır.
    bursalıali ve Mr.wind bunu beğendiler.

  8. #8
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı bobora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence artık bu konular tartışılmalı, talep edilmeli.
    Şimdiye kadar tartışılmıyor muydu ki? Forumda aynı konunun tartışıldığı kaçıncı başlığı açtığınızın farkında mısınız?

    Neden üretemiyoruz biliyor musunuz? Hakketmiyoruz çünkü.
    dundanbiri bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    19 Ekim 2020
    Şehir
    diyarbakır
    Motosikleti
    kuba rx9
    Bir alıntı yapayım (devrim arabaları) hiç bir başarı cezasız kalmaz.
    bursalıali bunu beğendi.

  10. #10
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F (2008)
    Şahsımın uzmanlığı ekonomidir. Motosiklet üretip satmak, motosiklet ithal edip vergisine konmak kadar devlet nezdinde karlı değildir.
    eALP bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Merak etme yerli motosiklet yapmamıza ramak kaldı. Türk işçisinin maaşı Çin işçisinin maaşından ucuza geldiği gün yerli motosikletimiz de olacak.

    Tahminim 2023'e kalmaz.
    eALP, espresso, potasyum ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  12. #12
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    Bu şekilde köklemek varken neden kendi otomobilini/motosikletini üretsin ki?

    eALP bunu beğendi.

  13. #13
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    Nevada V2 250i
    2020 yılında yurtdışından 6 milyon dolarlık diş fırçası ithal etmişiz. Diş fırçası. Ne motosiklet yapması arkadaşım. Çin dediğin ülke 30 yıldır o işi kalitesi tartışılsa bile yapıyor. Senin daha bir tane yerli 50cc motor bloğun yok.

    TOGG diye yerli otomobil yapıyoruz diyorlar eer seri üretime geçerse ki ben hiç zannetmiyorum herhalde 1 milyon TL’den satışa çıkar. Tasarım yurtdışıdan alınma, motor desen öyle hiçbir parça yerli ve milli değil. Çocuk mu kandıryorlar? Saf ve salakları kandırabilirler o ayrı.

    2023’te de uzaya gidecekmişiz ) Uzaya fırlattığımız uyduları bile yapamıyoruz hadi uzayı geçtim yerli ve milli uçak diyorlardı ne oldu o iş?? Boş boş konuşmak ve atıp tutmak icraat yapmakla karıştırılır oldu. Ama suç bizde hesap soran bir millet değiliz biz hemen unuturuz her şeyi. Unutmayacaksın soracaksın hesabını nerede uçak, nerede otomobil, nerede uzay gemisi vs vs vsss

    Ülkemi severim her anlamda da destek veririm fakat boş konuşup atıp tutan sadece seçim dönemlerinde vaadlerde bulunup seçim bitince de söz verdiği şeyleri yapmayanlarla yola asla çıkmam söylediklerine kesinlikle inanmam şu saatten sonra.

    O yüzden ilk paragrafa göre bence senin söylediğin tamamen yerli ve milli motorsiklet markası ve üretimi hayalden öteye gidemez şu anda. Kimsenin öyle bir niyeti de yok zaten. Bu vergi sistemi ile niye üretsin ki adam.

    Honda civic üretimi yaptığı fabrikayı kapatıp Türkiye’den çekilme kararı aldı Hyundai fabrikası da kapanıyor galiba. Sizin ülkeniz artık yatırım yapmaya uygun bir ülke de değil maalesef motosikleti kim üretsin bu koşullarda?

  14. #14
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Alıntı PLatooN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dün sigortacı bi arkadaşım yanıma geldi benzer araba neden bu zamana kadar üretmedik gibi saçma bi sohbete yöneldik, konuşmanın sonunda geldiğimiz nokta şuydu belgeleriyle inceledik bi vatandaş mercedesin bir serisi olan otomobil almış aracın normal değeri 432 bin tl idi vergiler dahil fiyatı vatandaşın ödediği para 950 bi tl idi bu durumda gördükki devlet arabayı üreten firmadan MERCEDES DEN daha fazla gelir elde etmiş bu durumda soruyorum size devet bukadar çok gelir elde ediyorken yada memleketimizde yaşayan yaşadığı hayatın gerekliliğini gidişatını önünü ardını hesplamayan bu kadar çok vatandaşımız varken neden üretsinler ki şimdi bana biliyorum çok kızacaksınız ama durum bu ne yazikki :(
    Günaydın. Hatta tünaydın belki de.
    May the force be with McLaren Renault

  15. #15
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Bence de en fazla iki ayda bir açılmalı burada konu. Tekrar tekrar açarak, okumadan gelişmeye çalışmanın önünü kapamış oluruz.
    Burada daha önce açılmış konuyu bulamazken, o motoru satacak pazarı nereden bulacaksın acaba. Hele ki hedefi, Çinli üreticileri geçmek olan bir motosikletse.

  16. #16
    bobora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Aralık 2010
    Şehir
    İst- Ataşehir
    Motosikleti
    PCX - 125 (2020)
    Konuyu tartışmaktansa konunun daha önce açılmasının diretilmesi ilginç. Daha önce bu konu konuşuluyor olabilir ancak zaman değişiyor ve şartlar değişiyor. Tekrar açılabilir, tekrar konuşulabilir ama belki bu sefer neden yapamadığımızı anlarız.

    Konuya gelirsek, bence zaten devlet böyle bir üretime yatırım yapmamalı. Yaparsa yeri araç dedikleri, tamamen yabancıya yaptırılan, ismini bizim koyduğumuz araç olur(TOGG). Devlet sadece yatırıma müsait bir ülke yaratmalıdır. Kaldı ki şu anda bütün yatırımcılar Türkiye'den kaçmaktadır. Bırakın yatırımcıyı biz vatandaş olarak Ülkeden kaçma peşindeyiz maalesef.

    Benim üzüldüğüm nokta, neden almaya mahkumuz.? Neden bu kadar vergi yükünde ezildiğimiz halde hala tepki gösteremiyoruz. Görevini doğru yapmayan insanların borcunu biz ödüyoruz.

    Devlet vergi almak varken neden üretsin diyorsunuz? Benim için üretecek! Benim için üretmeli! Çünkü ben bu Ülkenin vatandaşıyım. Devlette bu ülkenin vatandaşının refahı için çalışmak zorunda. Bu karar devletin değil aslında bizim kararımız. Sadece bu kararı kimin verdiğini bilmek olay bence.
    dundanbiri bunu beğendi.

  17. #17
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orada önemli olan ülkenin kazandığı 518 bin lira değil.Almanyaya verdiğimiz 432bin tl karşılığı döviz.Cari acığımız çok olduğundan vatandaş almasın alamasın diye yüksek tutuyorlar bu vergileri.Ama olanda bok gibi olduğundan olmayanda hiç olmadığından bişey değişmiyor.Alan yine alır.
    Minareye kılıf bu, başka bişey değil.
    Tamam cari açık yüzünden almayalım, devlet herkese at arabası dağıtsın o zaman.

  18. #18
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Minareye kılıf değil yanlış politikaların bir sonucu.Diyelimki vergiyi sıfırlasalar daha çok cari açık vereceksin.Biz ülke olarak ihracat yapıp döviz kazansak ve cari fazla versek düşük vergi ile alabiliriz.Ama üretmediğimiz için her aldığımız dış kaynaklı ürün bize cari acık oluşturuyor.
    bursalıali bunu beğendi.

  19. #19
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    2023 yerli motosiklet göklerde !

    Coming soon !

  20. #20
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Teoride ve pratikte murat 131 ve mobillet seviyesinin üzerinde araç kullanmamamız lazım zira "ürettiğin kadar tüket" prensibine aykırı hareket ediyoruz.

    Biz istiyoruz ki üretmeden her şeyin en iyisini en güzelini kullanalım.

    Sorarım; üretmeden, çalışmadan, yorulmadan tatlı hayat mümkün müdür?

    Bu saatten sonra yerli araç üretmek bu yaraya merhem olmaz. Değişik sektörlerde faaliyet göstermemiz lazım. İlk bizim üretip dünya piyasasına sunmamız lazım. Mesela batarya sektörü. Uzun süre enerji veren batarya üretsek paranın belini kırarız. Kamyon kamyon para kazanırız. Bu parayla mercedes de alırız, motor da alırız, pavyonda karıya da gideriz. Yeter ki kazanalım.

    Tabii bunlar için yüksek hayal gücü, nitelikli insan, çalışkan ve dürüst popülasyon lazım; bizim parlak beyinliler dışarıya kaçıyor nasıl olacak bu iş?
    bobora, Shrieker ve espresso bunu beğendiler.


    ANES MOTOR
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)