Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Guzel insanlara merhaba

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Temmuz 2018
    Merhabalar.
    Tahmin edeceginiz uzere yeni uye oldum
    Yasim 26.
    2010dan beri aktif bir otomobil surucusuyum.
    Ne zamandir aklimda olan bu iki teker sevdasini ciddilestirme zamanimin geldigini dusunuyorum. Çünkü istanbula tasinma gibi bir durumum var. Bu bahaneyle hizimi arttirdim.

    Yeri burasi olmayabilir belki ama forum duzenine daha alisamadim mazur gorun.
    Kendime cizdigim yolu kisaca anlatayim. Dogrum yanlisim eksigim varsa duzeltirseniz soylerseniz ayrica tavsiyelerde bulunursaniz cok sevinirim.

    Amacim ucayim kacayim hiz yapayim hicbir zaman olmadi. Ama virajli yollar uzun toplu seyahatler hep ilgimi cekmistir. Fakat bunlar simdilik uzak donem planlarimin arasinda.

    Baslangicta 15-18bin tl arasi 2.el bir 250 lik alip birkac yil binmek vardi aklimda.
    Fakat suanlik dusuncemde ilk motor olacagi icin ister istemez hor kullanacagimdan dusuncem degisti.

    2.el alma dusuncemide ne yazikki etrafimda bir bilenim olmadigindan elemek zorunda kaldim.

    A2 ehliyet bana fazlasiyla yeter diye dusunmekteyim.
    Sonrasinda ikamet ettigim yere gore ileri surus teknikgi kursu almak aklimda.
    Ve 5bin lira civari ekipmanlara bir butce ayirmayi dusunuyorum.

    Naked tarzi motorlar ilgimi cekiyor fakat ilk olarak
    Cb125f alma dusuncesindeyim. Bilmiyorum ne kadar dogru ama hem 0fiyati uygun gibi. Hemde satarken biraz daha kolay satilabilecekmis dusuncesindeyim.
    Ortalama 1 sene bu motorla acemiligimi atip cb250r ve turevi bir motora gecis yaparak vites dusurup birkac sene takilma dusuncem var.

    Not olarak 1.78 boyunda guncel olarak 74 kiloyum.

    Bilgi birikiminize ve tavsiyelerinize sonuna kadar acigim. Tesekkur ederim.

    İleride daha iyi tanisma dilekleriyle.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Merhaba hoş geldiniz bence kararınız doğru her ne kadar otomobil tecrübeniz olsada virajı dönmek viraj içinde gaz açmak fren va tecrübeniz yok ufak motor ile başlamanız daha makul8

  3. #3

    Üyelik
    25 Temmuz 2018
    Tesekkur ederim.
    Eger motor dusuncemde uygunsa ilk amacim bu motorla isi kapmak. Hem seytanada uyamam. Hem parcasi ucuz diye okudum.
    1 sene sonra satma dusuncem bile olsa yapabildigim kadar guzel bir rodaj bakimlarindan ve degismesi gereken parcalardan kacinmazsam guzel bir fiyatada satilacagi dusuncesindeyim.

  4. #4
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    hoşgeldin.
    ehliyeti A olarak almanızı tavsiye ederim, 1-2 sene sonra motoru büyütmek istediğinizde A2 ehliyet yeterli olmaz, tekrardan kurs ücreti, ehliyet ücreti ödemek zorunda kalabilirsiniz.

  5. #5
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Merhaba hoşgeldiniz, Ehliyet alırken A sınıfı alın, ben B sınıfı ehliyet alacağım zaman E sınıfı aldırmışlardı zorla ve bir zararını görmedim henüz. Hatta bir süre E sınıfı ehliyet gerektiren bir işim vardı.

  6. #6
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Hoşgeldiniz, düzenli yazınız için ayrıca tebrik ederim.

    Bence de A alın ileride kesin lazım olacak.

  7. #7

    Üyelik
    25 Temmuz 2018
    Teker teker tesekkur ederim.

    Ama arastirdikca ekipman fiyatlari yukseliyor

    Kask
    Yazlik kislik olmak uzere
    Mont
    Eldiven
    Pantolon
    Bot
    İclik
    Balaklava
    Yagmurluk
    Derken arkadas kask canli tutar boyunluk yurutur dedi.
    O yuzden
    Boyunluk
    Gogus ve sirt koruma
    Bobreklik eklendi.
    Olmusken guzelinden olsun saglam olsun, ucuz mal alacak kadar zengin degilim derken 10bini gectim.
    Malesef cok bilgili olmadigimdan f/p urunlerini bulamiyorum.
    Yardimci olabilecek varmi acaba?

    Ayrica cb125f demistim ama surekli artan fiyatlardan dolayi soyle 2-3 sene gonul rahatligiyla kullanabilecegim, hem tarzini sevdigim hemde severek binecegim bir alet olmasindan dolayi CB250R mi alsam zorlanip diye dusunuyorum suan? Fikir sunabilecek varmi?

  8. #8

    Üyelik
    09 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr500R (2015)
    Alıntı Tqrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teker teker tesekkur ederim.

    Ama arastirdikca ekipman fiyatlari yukseliyor

    Kask
    Yazlik kislik olmak uzere
    Mont
    Eldiven
    Pantolon
    Bot
    İclik
    Balaklava
    Yagmurluk
    Derken arkadas kask canli tutar boyunluk yurutur dedi.
    O yuzden
    Boyunluk
    Gogus ve sirt koruma
    Bobreklik eklendi.
    Olmusken guzelinden olsun saglam olsun, ucuz mal alacak kadar zengin degilim derken 10bini gectim.
    Malesef cok bilgili olmadigimdan f/p urunlerini bulamiyorum.
    Yardimci olabilecek varmi acaba?

    Ayrica cb125f demistim ama surekli artan fiyatlardan dolayi soyle 2-3 sene gonul rahatligiyla kullanabilecegim, hem tarzini sevdigim hemde severek binecegim bir alet olmasindan dolayi CB250R mi alsam zorlanip diye dusunuyorum suan? Fikir sunabilecek varmi?
    Merhaba,
    Hoş geldin.
    Bende yeni yeni ekipmanlarımı diziyorum.
    www.mototas.com.tr adresinde kasklarda indirim var, özellikle agv kasklarda %40 deniliyor, ben Agv k5s firerace modelini aldım.
    Mont olarak da www.motoin.de adresinden Dainese Veloster deri mont aldım şu an kargoda, Tr fiyatına göre kıyaslarsak yarı fiyatına almış oldum.
    Motoin.de adresinde bulunan ürünlerde best price logolular piyasa fiyatına göre baya uygun, tek sorun gelmesi biraz zaman alıyor.
    yine denk geldikçe paylaşırım, sizde fırsat yakalarsanız bende sizden haber bekliyorum
    Ehliyet konusunda A ehliyet almanızı tavsiye ederim 35kw üzeri motoru a2 ile kullanamayacaksınız sorun yaşarsınız
    şimdiden hayırlı olsun.

  9. #9

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500
    cb250r alsan uzun yıllar binersin ekipman olarak kask mt veya ls2 iş görür çok hız yapmıyorsan kask çabuk yıpranıyor ve pahalı ilk kaskın olarak pahalı kask almanı tavsiye etmem bunu düşürüceksin vizörü çizilecek kirlenicek yıkarken berbat ediceksin :D 2 sene sonra yeni kask alırsın bunu da yedek yaparsın.

    balaklavayı yazlık ipek kışlık neopren al.

    bot yds bot yerli ve güzel goretex su geçirmez en uygun fiyatlılardan biri türk ordusuna ve ingiliz ordusuna üretim yapıyor.

    eldiven yazın parmak ucu açık çok iyi gidiyor kışın da bileği uzun tercih etsen iyi olur montun bilek kısmını kapatsın ve deri parmak avuç içi korumaları olsun marka veremedim ama dediğim kriterlere dikkat ederek en ucuz ürünü bulabilirsin.

    içlik decathlona bak en uygun içlikler orda dağcılar bisikletçiler falan kullanıyor pazardan alacağın yün içlikle motosiklet pantolonunda işkence çekersin motor içliklerine hiç bakma kazık :D

    pantolon tech90 veya riderdenim yerli en iyisi yabancı markalar pahalı ucuzu da vardır da hem yerli sermayeye gitsin ve rahmetli altın elbiseli adamın kaza videosu vardı onda yerli malı kot varken yine bacaktan yaralanmadı kırılmadı çatlamadı biryeri.

    montta denemen lazım waterproof alabilirsin kışlık içinde fermuarlı katman olandan kışında yazında üfül üfül esecek birşey bul yoksa yanarsın marka yine çok senin bakman gerek.. deriye gerek yok 600lük makine kullanmıyorsan tekstilde iyi zaten sürtünmeden çok omuz dirsek koruması olsun yeter

    sırt göğüs böbrek koruma için kemerli yelekler var bende alpinestarsın var track vest 2 ama göğüs korumasını da takman lazım tavsiye ederim de cırtlı bel şeysi biraz yıpratabiliyor dikkatli kullanmak lazım

    boyunluk çok önemli değil sırt koruması sağlamsa alpinestarsın bende var o sırt korumasıyla sırtına balyozla girseler ölmezsin zaten boyunluk kaskla azalan görüşü hareket kısıtlamasıyla iyice pert ediyor önemli olan çevrendeki tehlikeleri önceden görüp kaçınmak boyunluk burda negatif.

    yağmurluk yine decathlon bakabilirsin..

    fazla marka vermedim ama dikkat etmen gereken noktalara değindim sen mağaza mağaza site site uygun fiyat ve uygun kriterli ürün bulmalısın hayırlı olsun.

    bütçeniz nasıl ben 2-3 sene sonra 600lük makineye geçerim derseniz a alın birde güvenli sürüş eğitimi alsanız iyi olur bakış falan motorda önemli kursta bunları söylemezler ama eğitim alırsanız en azından piyasadaki çoğu motorcudan iyi bilirsiniz bu işleri.

  10. #10

    Üyelik
    25 Temmuz 2018
    Alıntı OkNisT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,
    Hoş geldin.
    Bende yeni yeni ekipmanlarımı diziyorum.
    www.mototas.com.tr adresinde kasklarda indirim var, özellikle agv kasklarda %40 deniliyor, ben Agv k5s firerace modelini aldım.
    Mont olarak da www.motoin.de adresinden Dainese Veloster deri mont aldım şu an kargoda, Tr fiyatına göre kıyaslarsak yarı fiyatına almış oldum.
    Motoin.de adresinde bulunan ürünlerde best price logolular piyasa fiyatına göre baya uygun, tek sorun gelmesi biraz zaman alıyor.
    yine denk geldikçe paylaşırım, sizde fırsat yakalarsanız bende sizden haber bekliyorum
    Ehliyet konusunda A ehliyet almanızı tavsiye ederim 35kw üzeri motoru a2 ile kullanamayacaksınız sorun yaşarsınız
    şimdiden hayırlı olsun.
    Tabiki bende gordukce paylasirim ama cok hizli olmayacak. Suan sehir degistirme asmasindayim. Bir kac ay sarkabilir. Baktim araliga kadar sarkti subatta motor etkinligi varmis istanbulda ucuz oluyor hersey diyorlar 2ay daha dayanirim. Ama eylul sonuna dogru isler hizlanirsa pek beklemem gibi.

    Alıntı scootercido adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cb250r alsan uzun yıllar binersin ekipman olarak kask mt veya ls2 iş görür çok hız yapmıyorsan kask çabuk yıpranıyor ve pahalı ilk kaskın olarak pahalı kask almanı tavsiye etmem bunu düşürüceksin vizörü çizilecek kirlenicek yıkarken berbat ediceksin :D 2 sene sonra yeni kask alırsın bunu da yedek yaparsın.

    balaklavayı yazlık ipek kışlık neopren al.

    bot yds bot yerli ve güzel goretex su geçirmez en uygun fiyatlılardan biri türk ordusuna ve ingiliz ordusuna üretim yapıyor.

    eldiven yazın parmak ucu açık çok iyi gidiyor kışın da bileği uzun tercih etsen iyi olur montun bilek kısmını kapatsın ve deri parmak avuç içi korumaları olsun marka veremedim ama dediğim kriterlere dikkat ederek en ucuz ürünü bulabilirsin.

    içlik decathlona bak en uygun içlikler orda dağcılar bisikletçiler falan kullanıyor pazardan alacağın yün içlikle motosiklet pantolonunda işkence çekersin motor içliklerine hiç bakma kazık :D

    pantolon tech90 veya riderdenim yerli en iyisi yabancı markalar pahalı ucuzu da vardır da hem yerli sermayeye gitsin ve rahmetli altın elbiseli adamın kaza videosu vardı onda yerli malı kot varken yine bacaktan yaralanmadı kırılmadı çatlamadı biryeri.

    montta denemen lazım waterproof alabilirsin kışlık içinde fermuarlı katman olandan kışında yazında üfül üfül esecek birşey bul yoksa yanarsın marka yine çok senin bakman gerek.. deriye gerek yok 600lük makine kullanmıyorsan tekstilde iyi zaten sürtünmeden çok omuz dirsek koruması olsun yeter

    sırt göğüs böbrek koruma için kemerli yelekler var bende alpinestarsın var track vest 2 ama göğüs korumasını da takman lazım tavsiye ederim de cırtlı bel şeysi biraz yıpratabiliyor dikkatli kullanmak lazım

    boyunluk çok önemli değil sırt koruması sağlamsa alpinestarsın bende var o sırt korumasıyla sırtına balyozla girseler ölmezsin zaten boyunluk kaskla azalan görüşü hareket kısıtlamasıyla iyice pert ediyor önemli olan çevrendeki tehlikeleri önceden görüp kaçınmak boyunluk burda negatif.

    yağmurluk yine decathlon bakabilirsin..

    fazla marka vermedim ama dikkat etmen gereken noktalara değindim sen mağaza mağaza site site uygun fiyat ve uygun kriterli ürün bulmalısın hayırlı olsun.

    bütçeniz nasıl ben 2-3 sene sonra 600lük makineye geçerim derseniz a alın birde güvenli sürüş eğitimi alsanız iyi olur bakış falan motorda önemli kursta bunları söylemezler ama eğitim alırsanız en azından piyasadaki çoğu motorcudan iyi bilirsiniz bu işleri.
    Gs1 almadan ehliyeti ehliyet almadan ekipmani ekipman almadan motoru almayi dusunmuyorum hocam.
    Bilgiler icim tesekkur ederim. Boyunluk problem diyorsunuz yani.

    Acikcasi herkes A al diyor ama 600luk makineyi sehir icinde dusunmuyorum 250 ideal bence.
    Baktim sehirler arasi gezmeye gidiyorum. Turlara katilmaya basladim. Motoru buyuturken a2den a almak devede kulak kalir zaten. Sonucta 600civarlarina ciktigimda iletisim araci statusunden cok zevk ve hobi araci olmaya baslayacak benim icin.

    Cb250r i da sundan sormustum tamam 26 yasindayim artik oyle karinca deliklerine gireyim. Surda tek teker deniyeyim. Surda gazi sonuna kadar acayim olaylari hem yapim acisindan hemde yasim acisindan gecti. Fakat 22500liste fiyatli bir motoru acaba cok dusururmuyum? Bana maddi zarari fazlami olur?
    Baktigim kask 2700civariydi fakat soylediginizi dikkate alip biraz daha f/p urunu bakacagim. Kasklarin belli bir sure sonra degismesi gerektigini duymustum ama 2sene biraz kisa geldi. Tecrubeli zamanlarimda alirim o zaman.

    Yazlik eldivenimide parmakli ve bilekli dusunuyorum hocam ne olur ne olmaz. Ellerim fazla terlemez benim ordan amorti edebilir kanaatimce.

    Boyunluk negatif dediginiz icin zaten bana guzel bir miktar +yazdirdiniz tesekkurler.
    Sirt gogus koruma icin held kendo full koruma gibi birsey dusundum tek parca olmasi isime geldi.
    Ayrica full korumayi ceket altinda boyle cozup kozmetik olarak begendigim korumasiz yanmaz ceketleri degistire degistire kullanirim mantigindayim. Bilmem yanlismi dusunuyorum. Korumasiz ceketler korumalilara nazaran daha ucuzdur gibi geliyor. Bu konudada bir yorumunuz varsa okumaktan keyif alirim

  11. #11

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500
    motosiklet ceketlerinin çoğunda omuz ve dirsek koruması beraber gelir sırt ve göğüs gelmez göğüs belki 1000 üründe 2 tane gelir ama sırt çok azında geliyor genelde köpüksü malzeme koyuyorlar sen onu hakikisiyle değiştiriyorsun. sizin bahsettiğiniz mağazalarda olanlarsa onlar direk yırtılabilir sürtünmede direk motor mantı almak daha güvenli olur kesinlikle. siz o heldin kolsuz olanlarından bulabilirseniz yani sadece sırt ve göğüs korumalı onu normal dirsek ve omuz korumalı motosiklet ceketinin içine giyersiniz üst gövde tam koruma olmuş olur ben öyle yapıyorum. tabi normal ceketi direk o full korumaya giydirip değiştire değiştire basitçe kullanmakta güzel ama asfaltta sürüklenmek ne kadar konuşması pek hoş olmasa da dikkat edilmesi gereken bir konu o yüzden normal motosiklet montu içine kolsuz body armour sağlam sırt ve göğüs korumalı giymek daha iyi olur. kaskı da 5 seneye kadar kullanabilirsiniz ama ben hergün kullanıyorum ilk 1 senede yeni halinden eser kalmıyor gibi birşey oluyor 2 senede değiştiriyorum ben sizin 5 seneye kadar da olabilir tabi. koruma takozu taktırırsınız vücudunuz da çok zayıf veya kısa boylu değilseniz motora hakimiyette sıkıntı yaşamazsınız hiçbir şekilde ama mesela park halinde devrilme ve ıslak yerde motor ayağının kayması çok oluyor onlara dikkat etmek lazım. honda cb 250r dan daha uygun fiyatlı parçası olan motor zor bulunur belki bajaj pulsar 200 ns bakabilirsiniz oda absli enjeksiyonlu 6 vites güzel bir makine. yani demek istediğim yamaha falan alırsanız kesinlikle hondadan pahalı o aprilialar italyanlar avrupalılar ktmler hepsi hondadan pahalı ancak bajaj ucuz olabilir. parçada hondayı fazla düşünmeyin zaten seçenekler arasından parça açısından en masum markalardan biri.

  12. #12
    Birkan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yzf R-125 / Honda Today 50 / Ninja 250r / Xmax 250
    Merhabalar,

    Ben 10 yıldır araba ve çok aktif olmasa da scooter kullanan biri olarak yaklaşık 1 yıl kadar önce 125cc ile ilk vitesli motorumu alıp kullanmaya başladım.

    Kullanımı biraz zor olan bi tercih yaparak r125 aldım. Gerçekten arabadan oldukça uzak bi olay motosiklet. Kontrası, virajı, a noktasından b noktasına ulaşması basit. Viraja yavaş girersin, yatmak zorunda kalmassın bu tamamen tercih meselesi sakin kullanan birisi için. Ben 1 yıldır kullanıyordum satışını bugün 15:00 sularında gerçekleştirdim, daha bir kere virajı rahat rahat dönebileceğim hızın üstüne çıkmadım ve yatırcam diye uğraşmak zorunda kalmadım. İlk aldığım dönemde 30'la girdiğim viraja artık 60la girebilecek kıvama geldim. Kullandıkça pişiliyo, trafik okuyabilmenin faydasıda çok büyük fakat illa ki düşmesi kalkması olacak iki tekerin.

    Ben çok şükür hiç kaza yapmasamda bir kere otopark girişim çok tehlikeli orada motoru yatırdım.

    Size tavsiyem, parçası ucuz, kullanımı kolay ve hafif bi motosikletin 2. elini alarak başlamanız(mümkünse 125) İçiniz yanmasın.

    Benim yaşım 29. Daha küçük yaşlarımda olsam direk 250-300cc ile başlayabilirdim fakat daha ince düşünüp sık dokuyoruz artık. Yavaş yavaş ilerlemekten bi zarar gelmez.

    Serseri gibi kullanacak, varını yoğunu motoruna yatırıp tek uğraşı bu olacak insanlar değiliz. Yoğun tempoda akan hayatıma renk katması için hafta sonları ufak turlarda kullanıyorum motosikletimi.

    Herkes 125cc kısa süre sonra tatmin etmez 250cc ile başla diyebilir. Evet haklılar benide çok çabuk sıktı fakat yinede kullanmaya devam ettim ve tamam 250cc alabilirim dediğim gün ilana koydum.

    Salı günü İstanbul'a gidip yeni motorumu alıcam, anlaştım bile. Yani al sat olayları fiyatını uçurmazsan kısa süre olan şeyler.

    Keyifli olması dileğimle, iyi akşamlar.
    gurcanozturk bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    25 Temmuz 2018
    Alıntı Birkan07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,

    Ben 10 yıldır araba ve çok aktif olmasa da scooter kullanan biri olarak yaklaşık 1 yıl kadar önce 125cc ile ilk vitesli motorumu alıp kullanmaya başladım.

    Kullanımı biraz zor olan bi tercih yaparak r125 aldım. Gerçekten arabadan oldukça uzak bi olay motosiklet. Kontrası, virajı, a noktasından b noktasına ulaşması basit. Viraja yavaş girersin, yatmak zorunda kalmassın bu tamamen tercih meselesi sakin kullanan birisi için. Ben 1 yıldır kullanıyordum satışını bugün 15:00 sularında gerçekleştirdim, daha bir kere virajı rahat rahat dönebileceğim hızın üstüne çıkmadım ve yatırcam diye uğraşmak zorunda kalmadım. İlk aldığım dönemde 30'la girdiğim viraja artık 60la girebilecek kıvama geldim. Kullandıkça pişiliyo, trafik okuyabilmenin faydasıda çok büyük fakat illa ki düşmesi kalkması olacak iki tekerin.

    Ben çok şükür hiç kaza yapmasamda bir kere otopark girişim çok tehlikeli orada motoru yatırdım.

    Size tavsiyem, parçası ucuz, kullanımı kolay ve hafif bi motosikletin 2. elini alarak başlamanız(mümkünse 125) İçiniz yanmasın.

    Benim yaşım 29. Daha küçük yaşlarımda olsam direk 250-300cc ile başlayabilirdim fakat daha ince düşünüp sık dokuyoruz artık. Yavaş yavaş ilerlemekten bi zarar gelmez.

    Serseri gibi kullanacak, varını yoğunu motoruna yatırıp tek uğraşı bu olacak insanlar değiliz. Yoğun tempoda akan hayatıma renk katması için hafta sonları ufak turlarda kullanıyorum motosikletimi.

    Herkes 125cc kısa süre sonra tatmin etmez 250cc ile başla diyebilir. Evet haklılar benide çok çabuk sıktı fakat yinede kullanmaya devam ettim ve tamam 250cc alabilirim dediğim gün ilana koydum.

    Salı günü İstanbul'a gidip yeni motorumu alıcam, anlaştım bile. Yani al sat olayları fiyatını uçurmazsan kısa süre olan şeyler.

    Keyifli olması dileğimle, iyi akşamlar.
    Yorum icin tesekkur ederim baslangic olarak cb125f dusunuyordum lakin. Vergiler onlar bunlar durmadigi icin zaten 2. Motor olarak dusundugum cb250r i hem yuksek cc olmamasindan hemde gs1 almadan kullanmayacagimdan alip bu vergi zamlarindan fiyat arttirimlarindan bir an once kurtulmak istemistim. Ha cb125r fiyatini haketseydi yada daha dusuk bir fiyati olsaydi onu alir 2-3 sene binerdim. Derdim ccden cok naked gorunusu. 250ustunu zaten 2-3 sene dusunmuyorum.

    Alıntı scootercido adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosiklet ceketlerinin çoğunda omuz ve dirsek koruması beraber gelir sırt ve göğüs gelmez göğüs belki 1000 üründe 2 tane gelir ama sırt çok azında geliyor genelde köpüksü malzeme koyuyorlar sen onu hakikisiyle değiştiriyorsun. sizin bahsettiğiniz mağazalarda olanlarsa onlar direk yırtılabilir sürtünmede direk motor mantı almak daha güvenli olur kesinlikle. siz o heldin kolsuz olanlarından bulabilirseniz yani sadece sırt ve göğüs korumalı onu normal dirsek ve omuz korumalı motosiklet ceketinin içine giyersiniz üst gövde tam koruma olmuş olur ben öyle yapıyorum. tabi normal ceketi direk o full korumaya giydirip değiştire değiştire basitçe kullanmakta güzel ama asfaltta sürüklenmek ne kadar konuşması pek hoş olmasa da dikkat edilmesi gereken bir konu o yüzden normal motosiklet montu içine kolsuz body armour sağlam sırt ve göğüs korumalı giymek daha iyi olur. kaskı da 5 seneye kadar kullanabilirsiniz ama ben hergün kullanıyorum ilk 1 senede yeni halinden eser kalmıyor gibi birşey oluyor 2 senede değiştiriyorum ben sizin 5 seneye kadar da olabilir tabi. koruma takozu taktırırsınız vücudunuz da çok zayıf veya kısa boylu değilseniz motora hakimiyette sıkıntı yaşamazsınız hiçbir şekilde ama mesela park halinde devrilme ve ıslak yerde motor ayağının kayması çok oluyor onlara dikkat etmek lazım. honda cb 250r dan daha uygun fiyatlı parçası olan motor zor bulunur belki bajaj pulsar 200 ns bakabilirsiniz oda absli enjeksiyonlu 6 vites güzel bir makine. yani demek istediğim yamaha falan alırsanız kesinlikle hondadan pahalı o aprilialar italyanlar avrupalılar ktmler hepsi hondadan pahalı ancak bajaj ucuz olabilir. parçada hondayı fazla düşünmeyin zaten seçenekler arasından parça açısından en masum markalardan biri.
    Tesekkur ederim fakat yanlis anlasilmisim heralde full koruma ustune normal gunluk montlardan ziyade korumasiz motor montlariydi. Yani full koruma taktiktan sonra monttan tek beklentim erimemesi yanmamasi. Fakat tam arastirmadigim icin sizin dediginiz gogus sirt koruma ustune dirsek omuz korumali montlarda 2. Secenegim. Maksadim yuksek meblali olan tam korumali montlardan ziyade tek sek tam koruma alip korumami halledip kozmetik acidan gozume hos gelen montlari koruma derdini dusunmeden gonul rahatligiyla alip cesit yapmakti ilerde.

    Neticede ise gidip gelirkende kullanmayi dusunuyorum ve spor(renkli) giyine bilecegim yada sade (siyah duz ) giyinecegim zamanlarim olacak. Mesela bir toplantiya kirmizi seritli montla giris yapmak biraz abes kacar dusuncesindeyim :D

  14. #14

    Üyelik
    24 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Peugeot 103
    Alıntı Tqrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar.
    Tahmin edeceginiz uzere yeni uye oldum
    Yasim 26.
    2010dan beri aktif bir otomobil surucusuyum.
    Ne zamandir aklimda olan bu iki teker sevdasini ciddilestirme zamanimin geldigini dusunuyorum. Çünkü istanbula tasinma gibi bir durumum var. Bu bahaneyle hizimi arttirdim.

    Yeri burasi olmayabilir belki ama forum duzenine daha alisamadim mazur gorun.
    Kendime cizdigim yolu kisaca anlatayim. Dogrum yanlisim eksigim varsa duzeltirseniz soylerseniz ayrica tavsiyelerde bulunursaniz cok sevinirim.

    Amacim ucayim kacayim hiz yapayim hicbir zaman olmadi. Ama virajli yollar uzun toplu seyahatler hep ilgimi cekmistir. Fakat bunlar simdilik uzak donem planlarimin arasinda.

    Baslangicta 15-18bin tl arasi 2.el bir 250 lik alip birkac yil binmek vardi aklimda.
    Fakat suanlik dusuncemde ilk motor olacagi icin ister istemez hor kullanacagimdan dusuncem degisti.

    2.el alma dusuncemide ne yazikki etrafimda bir bilenim olmadigindan elemek zorunda kaldim.

    A2 ehliyet bana fazlasiyla yeter diye dusunmekteyim.
    Sonrasinda ikamet ettigim yere gore ileri surus teknikgi kursu almak aklimda.
    Ve 5bin lira civari ekipmanlara bir butce ayirmayi dusunuyorum.

    Naked tarzi motorlar ilgimi cekiyor fakat ilk olarak
    Cb125f alma dusuncesindeyim. Bilmiyorum ne kadar dogru ama hem 0fiyati uygun gibi. Hemde satarken biraz daha kolay satilabilecekmis dusuncesindeyim.
    Ortalama 1 sene bu motorla acemiligimi atip cb250r ve turevi bir motora gecis yaparak vites dusurup birkac sene takilma dusuncem var.

    Not olarak 1.78 boyunda guncel olarak 74 kiloyum.

    Bilgi birikiminize ve tavsiyelerinize sonuna kadar acigim. Tesekkur ederim.

    İleride daha iyi tanisma dilekleriyle.
    Hoş geldiniz, ilk önce eğitim almanızı öneririm fakat ehliyet alırken ki eğitim eğitim değildir unutmayın. Tuzla orhanlı'nın orada autodroom var ve aynı zamanda yamaha'nın eğitim akademisi var ücret geçen sene 300 küsür liraydı. Kesinlikle gitmenizi öneririm.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)