Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

50.000 km veya 5 yıl üstündeki tecrübeli profesyonellerden Lütfen YARDIM!!!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul/Avrupa
    Motosikleti
    Bajaj Discovery 125 ST
    50.000 km veya 5 yıl üstündeki tecrübeli profesyonellerden Lütfen YARDIM!!!

    Bismillahhh
    Esselamü Aleyküm Verahmetullahi Ve Berekatühü yok yok hatim indirmiycem, az uzun olcak ama hatim indirmiycem

    Foruma yeni üye oldum. Forumu belirli bir zamandır takip ediyor bilgileniyordum.
    Üye olur olmaz hem tanışmak amaçlı hem de yardım ihtiyacımı siz tecrübeli ve değerli forum üyeleri ile paylaşayım bana yol gösterin istedim.

    Allah için sonuna kadar okuyun, derdimi anlayın, empati yapın, ne çektiğimi anlayın. Yardım ediinnn! Napammm.

    Konu mu nolcak klasik işte Yeni bir Motosiklet Almak... Hangisini Tercih Etmeliyim? Kazık yer miyim? Laa çok para gitti battık demek yerine verdim ama değdi diyebilecek bilgiye ihtiyacım olacak.

    Yaklaşık iki aydır bir motosiklet almak istiyorum. Baksanıza iki ay olmuş ve daha bir motor alamamışım. Ve bu konu ile ilgili olarak o kadar çok araştırma yaptım ki sonunda olağan olan ve aslında sonucu kestirilebilen kararsızlık ve çıkmaz girdabının tam da ortasına girdim... üstlerden üç tane saçım vardı onları da yoldum. kaskın koruyacağı fazla bir şey kalmadı yani

    Motosikleti işe gidiş geliş yaklaşık 15 km. günlük kullanım için düşünüyorum. (Belkiiiii az ilerdeki markete ekmek ve su almaya giderken uzun bir tur da atabilirim.)
    Yaş: 40'a merdiven dayadı. (Merdiveni kırasım geliyor ama maalesef mümkün değil..)
    Boy: 1.78 m. eskiden saçım çok iken hali. Şimdi sadece az saçlı ana gövde 1.76 :(
    Kilo: 90 kg. (Menüde Baklava, kebap olduğu günler hariç.)


    MOTOSİKLET TECRÜBEM:

    1998 yılında Otomobil ehliyetinden önce A2 ehliyetini aldım. 1997-2000 döneminde Honda Cross 125'lik bir motorum vardı. Ama ne Crosstu off.. Motosiklet namına ne öğrendiysem ondan öğrendim. Düşmeyi, kalkmayı, tarlada bayırda gezmeyi, polis cezasını, sigortasını, kırmızı ışıkta duruyorsan ileride de polis ekibi varsa ışık kırmızıdan yeşile döner dönmez yola çıkmamayı -polis abi, valla yeşil yandı da geçtim bu motor taksiye benzemez hemen çıkar diye ne kadar dil dökersen dök ceza yiyebilirsin- ön teker kaldırmayı, tamircine güvenmiyosan motoru bırakmamayı v.s.
    (niye güldünüz... bu hikaye size de tanıdık geldi dimi ... hop hop hop dağılma, anılara gitme şimdi.. benim 3 yıl bitmedi sizin ki hiç bitmezz.. devam ediyorum, amann gözünü ekrandan ayırma...

    Otomobil ve trafik tecrübem ise, İstanbul ortamında, her türlü hava şartında ve uzun yol tecrübem yeteri miktarda var.

    NAKİT OLMAYAN Yaklaşık BÜTÇEM: Motor 4-5 bin arası
    Aksesuar: 1-1.5 arası (Hem bana hem motora toplam)
    Resmi İşler: 500-600 arası
    Ekstra: Başka ne var bilmiyorum ki... ya masraf çıkartmayın hemen daha motoru almadım...
    Baklava: 1-2 kg eşe dosta, iş arkadaşlarına tereyağlısından 90 tl. (ıslatmak babından)


    MOTOSİKLET TERCİHLERİM aslında baktıklarım, araştırdıklarım.

    Honda CBF 250
    Honda CBF 150
    Honda CB125E
    TVS RTR 150 (Apache)
    Yamaha 125
    Yamaha 125 ESD
    Kanuni GT170

    yukarıdaki marka ve modeller ile ilgili olarak o com senin bu com benim acayip bir net trafiği, o yorum senin bu forum benim off off. Hemen kızmayın netten motor mu bakılır diye kısmen de bilgim dahilinde fiziki araştırmalarım da oldu tabi..

    CBF 250 modelinin eski olması, yedek parça sorun ihtimali zaten sadece ikinci el alternatifi olması bu tercihi alt sıralara atmama neden oldu. Ama güzel motor yaf..
    CBF 150 şimdilik listede duruyor..
    CB125E şimdilik listede duruyor.. (bana küçük gelir mi?)

    TVS RTR 150 (Apache) duruş pozisyonu itibariyle şehir içinde günlük az km lerde ve trafikte yorar diye düşündüm. Aslında az daha alıyordum bunu... Bir tanıdığın abisinin ortak bir bayisi var indirim de yapacak.

    Yamaha tanımıyorum bilmiyorum (patronlarıyla çay içmişliğim yok)

    Kanuni grubu ise bir arkadaşın arkadaşı sakın Kanuni almasın, dökülür, servis sorunu yaşar v.s. dedi tamam abi almam dedim..

    Suzuki niye yok bu listede... bilmem niye yok.. eklemek isteyen olursa yardım edebilirse sevinirim..


    2. El mi alayım Sıfır Km. mi alayım? Hangi Motoru Alayım? Güvenli servis var mıdır? Varsa kimdir? Markadan bağımsız olarak Firma, Servis, Bayi şikayetleri o kadar çok ki insanı her türlü kararsız bırakıyor.. İkinci ellerde motordan anlamayan biri olarak darbe yememek nasıl mümkün olabilecek? Sadece motoru aldığımda, koruma demiri, çanta, kilit gak guk gibi yan ihtiyaçlar rakamı iyice şişiriyor. Motoru sıfır alınca haliyle aldığın yerden bunları almak isteyeceksin onlar da sıfır olacak fiyat artacak. Bunun yerine ikinci el motor bu aksesuarlarıyla beraber daha ucuza gelmez mi tercih edilemez mi?
    örneğin tüm aksesuarlı 2013 bir motor 5bin-5.bin5yüz arası iken bayi fiyatı aksesuarlarıyla beraber 7binleri geçiyor. şimdi ne yapmalı?

    bu arada nakit olmayan kredi v.b. ödeme şeklim var. Bu yüzden tüm ikinci eller nakit ayarlayana kadar hayal oluyor. Otomatikmen ya ikinci el satan bir tamirci, galeri veya bayiden ya da direk sıfır satan bayiden almak gerekecek.. Tamirci, Galeri ve ikinci el deyince hele de motor olunca konu inanın korkuyorum... Tamircinin kendine garanti bağımlı müşteri sağlayacağı fikri -satış sonrası tamir ve bakım açısından- beynimi kemiriyor güvenemiyorum.

    Şimdi Honda bayisine gitsem bu motor nasıl desem inanın en iyisi budur diyecek. sorunu yok şusu var busu var. falan filan.

    Kanuniye gitcem benim motor az yakar akarı kokarı bak şurası şöyledir oluuum Kuralkan la bu zaten honda da bu fabrikanın çıkardığı motoru kullanıyo biz de falan .. servissss miii ohooo biz iyiyizdir estağfirullah hallederiz diycek

    TVS bayiine gitcem bu model var ya en iyisi deyip 2012 modeli 2014 yılında bana satmaya kalkacak, bütün honda kullanan kuryeler buna döndü bak az kaldı bir numara bu oldu diycek,

    yamahaya gitcem bu motor var ya diye başlıycak falan filan... honda sakın alma yağ yaktığı gibi bu yeni modeller var ya çin malı çin zaten bu sene iyice dibe düştü onun yerine Yamaha YBR ler var sana ondan versek mi bi dene en gıralından diycek..

    honda bayiine döncen bi daha gitcen abi sizin motordan alcam ama yağ yakıyo diyolar nolcak şimdi diycem. kardeş sen kurye misin her motor yağ yakar dert etme ama şu ayara bakarız bu ayara bakarız şöyle yaparız böyle olur gak guk diycek daha motoru almadan ulaaa ne masraf çıktı yoruldum diycen kendi kendine..
    yamahaya gidip abi honda almayı düşünüyom ne dersin demek ne kadar sağlık ve sıhhat açısından iyi olur onu da bilemiyorum tabi... bayi var Bay i var... satış temsilcisi var odun satış temsilcisi var.. belli olmaz. hani....gerçi ben de dalarım da ne lüzum var... misafir sanatçı olarak gitmişin oraya.... yaf bu arada mondialdi bajajdı daha bilmem ne menem yuki kuki, asya falan saymadım bile.... napcam ben yaa....

    bırak motor işini araba al ne işin var diyorum aynı dertler araba içinde geçerli zaten... motor trafik ve otobüs çilesinden kurtulmak için bana lazım... Yarın Allah nasip eder de araba bile alacak olursam yine de motosikleti kapının önünde tutmak istiyorum zaten...

    Trafik Sigortası Hakkında
    BU ARADA satış sitelerinde ikinci el araç satanlar ruhsat plaka ile trafik sigortasını bir tutup masrafı toptan 600 sayıp sıfır alacağına benim motoru al 600 tl den kurtulursun diyorlar... Ya ben bilmiyorum -mümkünse öğreneyim- ya da onlar bilmiyor -mümkünse öğrensinler- Araç sıfır da olsa ikinci el de olsa trafik sigortası yenilenmek zorunda değil mi... Sıfır araç aldığında zaten plaka ruhsat ile beraber trafik sigortasını yaptırıyorsun... istanbul için yaklaşık 300 tl... Bunda sorun yok...
    İkinci el bir araç aldığımda noterden devir için yaklaşık 100 tl ödedikten sonra motor el değiştirdiğinden dolayı trafik sigortasının yenilenmesi gerektiğini bir ben mi biliyorum, ikinci el motorunu satan arkadaşların bundan haberi yok mu, bu bir çelişki midir?? Yani motorun sıfır ayarında 1 aylık 2 aylık olup olmaması hiç önemli değil ben bu motoru noterden devredince paşa paşa yeniden trafik sigortası ödemek zorunda mıyım değil miyim? Benim bildiğim ödenmesi gerekiyor...


    Bu nedenden dolayı ikinci el eğer aksesuarları ciddi anlamda etkileyici olmayan bir ikinci el motor almaktansa her halükarda pahalı bile olsa bir sıfır araç ve beraberinde aksesuar almak daha iyi bir fikir midir?

    Neyse konu dağınıp uzamasın daha fazla...Bana acilen motosiklet lazım, normal kredi kartı var kullanmak istemiyorum, ayrıca bir finans kurumundan talep ettim onaylandı onu bekliyorum..... yani bir hafta içinde bir motor almak istiyorum.... bu süre zarfında bana ciddi olarak ama ciddi ciddi yardım edin...

    SON OLARAK
    Bütçeme (baklavası dahil), boyuma, yaşıma, saçıma başıma, kiloma, kullanış amacıma uygun olarak tavsiye edebileceğiniz hangi tür hangi marka motosiklettir... Sıfır mıdır ikinci el midir?

    Honda ise şu bayiiye git, yamaha ise şurdan al, şu abiye benim selamımı ver elini öp indirim yapar gibi net kesin tavsiyelerinizi bekliyorum..
    Bu yazıyı okuyup ta benim tam istediğim -ne istediğimi halen bilmiyorum ya neyse- motor kendisinde satılık olanlar bana ulaşabilir... ilgi ve alakalarınızı bekliyorum.


    Yorum ve tavsiyeleriniz yazım ile ilgili değil DERDİM ile ilgili olsun lütfen... Geri sayım başladı.. 9.999.999.999.999.998 bu rakamlar 0.000.000.000.000.000 olduğunda motor almak istiyorum. yardım edin lütfen.

    [B]ne deniyodu... tekeriniz düz bassın... lastiğiniz kabak olmasın... zinciriniz dişlisiz motorunuz yağsız kalmasın.. bujileriniz ıslak grenajınızda çatlak olmasın.. egsozunuzda mavi duman, artçınız acemi olmasın..

    Hoşçakalın..
    Khutuck bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ereker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Aleyküm selam kardeşim nacizane ben sana bajaj boxer öneririm zira benimde ekonomik durumumu düzeltir düzeltmez alacağım motor.
    solmyr ve twona bunu beğendiler.

  3. #3
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    okumadım kardeş durumumuz yoktu ama tercih ettiğin modellerin birbirine benzememesinden yola çıkarak boxer iyi motor ereker'in dediği gibi.

  4. #4
    ustura_01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2014
    Şehir
    gaziantep
    Kardes sende amma dertliymisin. Nediyeyim Allah yardimcin olsun.

  5. #5
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    bajaj discovere ve ybrye bak. mümkünse 0 km al. bu tip küçük cc motorlar genelde "başlangıç" motoru olduğundan yatması kalkması çok oluyor. bilgisizlikten tamirini orada burada yaptırdığından motor günden güne cacıklaşıyor. 0 km alın ustalarla kanka olmayın. discover parasına göre güzel. olmadı boxer.

  6. #6

    Üyelik
    09 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul/Avrupa
    Motosikleti
    Bajaj Discovery 125 ST
    Bajaj Boxer veya Discovery iyi de Hem de Hindistan malı biliyorum ama Kuralkan unsuru var arada... sorun olur mu..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:40 ----------

    Maxi97 kardeş, iki hafta önce kanuni bayiine gittim bakayım ne var ne yok diye, orda GT170 vardı aracı beğendim, aynı yerde Bajaj Boxer de gördüm. dedi ki bunlar sana yaramaz sen GT al... dedim abi elinde bir bu var diye mi onu bana vermeye çalışıyon bana net bilgi ver ona göre karar vereyim. zaten çalışanlar hondayı da yok yağ yakıyo yok bu yeni modeller sorunlu falan deyip abiye destek çıkmışlar beni cendereye almışlardı anlıycan.. ben de elindekini mi vermeye çalışıyon deyince on dakka aradı evrakları kanuni faturasını buldu, klasik fiyat kısmını kapattı bak abi tarihe bak iki gün önce dükkana geldi bu bunu satmaya çalışmıyom elimde kaldı diye... laaan dedim az kaldı sümsüüüü yiycem neyse abi fazla üstüme gelmedi... yine de bajaj alma GT al dedi. tamam abi dedim ne olur, nasıl olur kaç olur v.s. bir liste çıkardı.. sonra görüşürüz dedim ayrıldım...
    Ama sıfır alma konusunda dediklerin çok mantıklı, bu fikir bende de ağır basıyor, zira ödeme şartlarım itibariyle bu daha kolay benim için... Teşekkür ederim...

    Bu arada başlangıç motoru düşünüyorum ama 150 ile 250 cc arası olabilir. belki bir ihtimal 125, kendimi bitirme niyetinde değilim o yüzden yüksek cc veya sport tarzları istemiyorum...

  7. #7
    ereker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Güzel kardeşim ben daha önce kanuni WindyS 125 dört yıl 40000 bin km kullandım hiç bir sıkıntımda olmadı ne servisten yana nede motordan yana. Baja içinde bunlar sana yaramaz diye kim dedi ise halt etmiş.
    OrhanGrafik bunu beğendi.

  8. #8
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı OrhanGrafik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bajaj Boxer veya Discovery iyi de Hem de Hindistan malı biliyorum ama Kuralkan unsuru var arada... sorun olur mu..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:40 ----------

    Maxi97 kardeş, iki hafta önce kanuni bayiine gittim bakayım ne var ne yok diye, orda GT170 vardı aracı beğendim, aynı yerde Bajaj Boxer de gördüm. dedi ki bunlar sana yaramaz sen GT al... dedim abi elinde bir bu var diye mi onu bana vermeye çalışıyon bana net bilgi ver ona göre karar vereyim. zaten çalışanlar hondayı da yok yağ yakıyo yok bu yeni modeller sorunlu falan deyip abiye destek çıkmışlar beni cendereye almışlardı anlıycan.. ben de elindekini mi vermeye çalışıyon deyince on dakka aradı evrakları kanuni faturasını buldu, klasik fiyat kısmını kapattı bak abi tarihe bak iki gün önce dükkana geldi bu bunu satmaya çalışmıyom elimde kaldı diye... laaan dedim az kaldı sümsüüüü yiycem neyse abi fazla üstüme gelmedi... yine de bajaj alma GT al dedi. tamam abi dedim ne olur, nasıl olur kaç olur v.s. bir liste çıkardı.. sonra görüşürüz dedim ayrıldım...
    Ama sıfır alma konusunda dediklerin çok mantıklı, bu fikir bende de ağır basıyor, zira ödeme şartlarım itibariyle bu daha kolay benim için... Teşekkür ederim...

    Bu arada başlangıç motoru düşünüyorum ama 150 ile 250 cc arası olabilir. belki bir ihtimal 125, kendimi bitirme niyetinde değilim o yüzden yüksek cc veya sport tarzları istemiyorum...
    muhtemelen motoru aldıgın bayının servisine götürürsün motoru.

    ama gt170 ler cg ler cocuk oyuncagı oldu artık bakması yapması kolay.

    belkide servis için gt al demişde olabilir.

    ama bence gt yerine mondial drift e de bak. oda iyi ve ucuz bir motordur
    OrhanGrafik bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  9. #9
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı OrhanGrafik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bajaj Boxer veya Discovery iyi de Hem de Hindistan malı biliyorum ama Kuralkan unsuru var arada... sorun olur mu..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:40 ----------

    Maxi97 kardeş, iki hafta önce kanuni bayiine gittim bakayım ne var ne yok diye, orda GT170 vardı aracı beğendim, aynı yerde Bajaj Boxer de gördüm. dedi ki bunlar sana yaramaz sen GT al... dedim abi elinde bir bu var diye mi onu bana vermeye çalışıyon bana net bilgi ver ona göre karar vereyim. zaten çalışanlar hondayı da yok yağ yakıyo yok bu yeni modeller sorunlu falan deyip abiye destek çıkmışlar beni cendereye almışlardı anlıycan.. ben de elindekini mi vermeye çalışıyon deyince on dakka aradı evrakları kanuni faturasını buldu, klasik fiyat kısmını kapattı bak abi tarihe bak iki gün önce dükkana geldi bu bunu satmaya çalışmıyom elimde kaldı diye... laaan dedim az kaldı sümsüüüü yiycem neyse abi fazla üstüme gelmedi... yine de bajaj alma GT al dedi. tamam abi dedim ne olur, nasıl olur kaç olur v.s. bir liste çıkardı.. sonra görüşürüz dedim ayrıldım...
    Ama sıfır alma konusunda dediklerin çok mantıklı, bu fikir bende de ağır basıyor, zira ödeme şartlarım itibariyle bu daha kolay benim için... Teşekkür ederim...

    Bu arada başlangıç motoru düşünüyorum ama 150 ile 250 cc arası olabilir. belki bir ihtimal 125, kendimi bitirme niyetinde değilim o yüzden yüksek cc veya sport tarzları istemiyorum...
    kuralkan çok berbat bir şirket. çok ucuz motorlara yüksek kar payı koyuyorlar. yani bayinin gt170den alacağı para daha fazladır. galiba bajaj motorların kaçtan satılacağını, bayi ve kuralkan payını iyi belirledi ve bayinin bajajlardan yapacağı kar daha düşük.

    bajajın başta belirttiği fiyarları beğenmedi kuralkan büyük ihtimalle, görüş görüş, hatırlayacaksınız son anlarda her motora 300tl civarı zam yapıuldı. işte bu fark, önceki fiyatlarıylada kar yapan kuralkanın cebine gidiyor doğrudan. tahminimce.

    bir başka konu da, bajajlar iyi satıyor. özellikle boxer iyi satıyor. kanuni modelleri o kadar satmıyor. bajajları nasılsa satarım, bu kanunileri eriteyim diye de düşünmüş olabilir. unutmayın, bayiler motorcu değil ticaretçidir. çok az motorcu bu işi yapar.
    OrhanGrafik ve ereker bunu beğendiler.

  10. #10

    Üyelik
    09 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul/Avrupa
    Motosikleti
    Bajaj Discovery 125 ST
    evet üst kat satış alt kat tamir ikisi bir arada

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:33 ----------

    Cenkito, mondial olarak drift veya MX Roadracer inceledim Road beğendim ama mondial hele de uğur derin dondurucu mondial olunca tereddüt ettim.. hani çok satmak yeterli değil de o yüzden... hatta bu aralar televizyonlarda çok reklamı olan daikin var ya yani reklamı çok yapıyo diye çok satıyordur yoksa hiçbir şartta bir bosch veya mistubishi klimalara denk gelmez gibi düşünüyorum o yüzden mondiale hani eeee hımmmmm ayarında bakıyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:36 ----------

    motordan anlayan bir tanıdık ta yok ki beraber gidelim ya da sahibinden.com dan şuna bir bak alınabilir v.s. gibi destek olsun. tek başına gitcem tek başına alcam tek başına bincem tek başına kazık yiycem ya da yemiycem olayı benimki...
    Allah razı olsun sizler de varsınız çözüm arıyorsunuz hiç tanımadığınız biri için. Valla teşekkür ederim. Ne diyeyim umarım bu yazışmalarımın sonucunda sizlere motosiklet sahibi olarak teşekkür ederim sonrasında...

  11. #11
    sSameT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2013
    Şehir
    Nevşehir
    Aleyküm Selam abi amma dertliymissin sende, 50bin km üstünde değilim o yüzden şu iyi bu iyi diyemem ama Inşallah en yakında alırsın..

  12. #12
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı OrhanGrafik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cenkito, mondial olarak drift veya MX Roadracer inceledim Road beğendim ama mondial hele de uğur derin dondurucu mondial olunca tereddüt ettim.. hani çok satmak yeterli değil de o yüzden... hatta bu aralar televizyonlarda çok reklamı olan daikin var ya yani reklamı çok yapıyo diye çok satıyordur yoksa hiçbir şartta bir bosch veya mistubishi klimalara denk gelmez gibi düşünüyorum o yüzden mondiale hani eeee hımmmmm ayarında bakıyorum
    benim gördüğüm ve bildiğim kadarıyla, helede fiyat -performans oranında driftler gercekten iyi.

    yedek parcası bol, anlayan ustası bol , o yuzden drift önerdim.

    sıfır alındıgı ve motorun kendi limitleri asılmadıgı takdirde,

    bakımıda eksik edilmezse uzun süre idare edecek bir model benim gözümde.

    vitesli modellerde cogu çinli mevcut cıtasını baya yukseltti, tabi scoter olayında halen kötüler.

    tutupda sürekli redline kullanmadıktan sonra, neden bu hızı gecmiyor diye zorlamadıktan sonra kalite olarak alınıp kullanılabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:58 ----------

    sunuda ilave edeyim hacmi gücü az olsada, yedek parca ve servis olarak bir gt den daha iyi bir tercih olur.

  13. #13
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Az bekle geliyor.
    Benim 50bine 130 km kalmış
    Bi tür atıp gelicem
    Sadık1453 ve OrhanGrafik bunu beğendiler.

  14. #14
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    OrhanGrafik, bugüne dek okuduğum en iyi giriş yazısı, aramıza hoş geldin

    6 yıllık CBF150 kullanıcısıyım, sıfır aldığım motorum şu an 46 bin km'de. 50 bini geçmediği için ekleyeyim, arada CBF'e kuma olarak aldığım Yamaha FZ6 Fazer ile de 2 yılda 20 bin km yolum var.

    Gördüğün üzere listendeki motorlardan sadece CBF150'yi uzun süreli kullandım. Çok net bir şekilde 0 km CBF150 almanı tavsiye edebilirim, en azından almaman için bir sebep yok. CBF'le dağ, taş, kar, yağmur, çamur, güneş, toz, kum demeden yaptığım 46 bin km'de bir kez lastik patlaması yüzünden yolda kaldım, başka sorun yaşamadım. CBF'le İstanbul'dan Antalya'ya gidip dönmüşlüğüm, bir günde 650km yol yapmışlığım var.

    Ufak darbelerle kaybettiğim 2 aynam, 4-5 ampul ve garantiden bedavaya değişen kontak anahtarım dışında bir arıza yaşamadım. Düşmelerim sebebiyle değişen birkaç parça motordan değil, benden kaynaklı. Periyodik bakımda değişen zincir/dişli (30 bin kmde), hava filtresi ve buji (8-12 bin kmde), yağ (2 bin kmde) de var tabii.

    CBF150'nin eksi yanı, motorun az-çok yağ yakması. 2 binde bir yağ değiştirmek, her bin km'de de yağı kontrol etmek gerekiyor. 30 bin km'ye gelene kadar pek yakmıyordu aslında, şimdi yağ yakması artmaya başladı. Sıfır motorda gelen Duro lastikler çok dandik, 240TL gibi bir paraya lastikler Michelin'lerle değiştirilebiliyor. 10lt benzinle normal kullanımda (tek kişi, şehir içi-dışı, tam gaz vermeden) 330km civarı menzili var; 2 kez yedek depoya düşmeden 398km yaptım, en az 300km'de yedeğe geçtim.


    YBR125'i kullanmadım, ama kullanan arkadaşlar CBF'ten pek farklı olmadığını, daha az yağ yakıp azıcık daha yavaş gittiğini söylüyor.

    TVS Apache'nin kullanıcıları YBR-CBF'ye denk kalitede ama biraz daha hızlı olduğunu söylüyor. Kullanmadım, bilemem.

    CBF250 pek kalmadı, yedek parçası da pek ucuz değil. Güzel motordur ama şahsen almayı düşünmem.

    Kanuni markası pek sevgiyle anılan bir firma değil, son dönemde gelen motorları eskisine göre daha iyi. GT170 güzel görünüyor ama kullanmadım, bilemem.

    Hangi motoru alırsan al, motor koruma demiri bir şart, birkaç defa bacağımı kırılmaktan kurtardı. Geri kalan her şey opsiyonel, ama bir arka çanta veya depo üstü çanta çok iş görüyor.
    OrhanGrafik bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    09 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul/Avrupa
    Motosikleti
    Bajaj Discovery 125 ST
    Khutuck yazıyı beğendiğin için teşekkür ederim... Mesleki yeterlilik diyelim..

    Şu ana kadar beni doğrudan muhatab alarak verilen en güzel ve tatmin edici bir cevabı sayende okudum. Sanırım senin gibi birkaç kişi daha aynı paralelde yazarsa CBF150 130 tl zam gelmesine rağmen alacağım bir motor olacak...
    Koruma demirleri v.s. hangisi olursa olsun direkt bayide hemen taktırmak isteyeceğim bir parça. Ama şu duro lastik birkaç kez daha ciddi olarak araştırmalarımda senin dediğin sonucu çıkardım. Anlamadığım şu bilmem kaç para vercen hiç kullanmıycan ekstra 240 vercen yeni lastik alcan... bunu anlayamıyorum ve ağırıma gidiyor... Ama sanırım bu hangi marka motor alırsam alayım karşılaşacağım ve kabullenmem gereken bir sorun gibi görünüyor. TVS ile CBF arasında hız farkı var ise tercihim CBF olacaktır... Titreme sorunu da CBF için daha az gibi... Motor zaten kendi içinde yürürken km yaparken değişecek ve değişmesi gereken klasik standart parça değişiklikleri olması gereken ve sorun etmediğim bir şey. Anlaşılan oturduğum yerlere yakın olan İstoç ANES veya Özgür Oto muydu neydi oraları bir ziyaret edeyim.... Bu arada bayi seçimi de önemli gibi, Esengül, Anes v.s. iyi gibi görünüyorlar... Ev alma komşu al hesabı bir iş bu galiba.
    Neyse Khutuck inan fikir verme ve karar verme eşiğimi CBF150 ye doğru ciddi bir yönelttin... diğer tavsiyeler ışığında karar vereceğim..
    Teşekkür ederim.

  16. #16
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Yardımcı olabildiysem ne mutlu

    Ben motoru 2008'de Ümraniye D&B Motor'dan almıştım. Servisleri gayet iyidir, özenli çalışırlar. Arada bakıma Hasanpaşa Mototal'e de götürdüm, D&B kadar iyi olmasalar da yine de iyiydiler. Avrupa yakasındaki Honda servislerini maalesef pek tanımıyorum.

    Bu arada ek bilgi, CBF'lere 4 binde bir bakım gerekli. Bakımlar buji, hava filtresi gibi değişimlere göre 60-90TL arasına mal oluyor. 2 binde bir yağ değişimi ise "alttan tıpayı aç, yağ aksın, alttan tıpayı tak, üstten yağı koy" şeklinde olduğu için 1lt yağ fiyatına (20TL) hallediliyor.

    Bu arada "CBF diğerlerinden daha iyi" demediğimi vurgulamak isterim, sadece "CBF iyi" diyorum; belirteyim de YBR/TVS kullanan arkadaşlar kızmasın 6 sene evvel YBR alsaydım sanırım buraya aşağı yukarı benzer şeyler yazacaktım.

  17. #17
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    Tvs kullandım 1 sene cbf le kıyaslarsam eksileri artıları götürür cbf en azından daha büyük ve rahat buda sürüş açısından yeterli bi sebeb güç istiyosan cbf tırt yetersiz ama diger yönleri agır basıyor.cbf 250 parça bazında kazık.
    OrhanGrafik bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    09 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul/Avrupa
    Motosikleti
    Bajaj Discovery 125 ST
    Bayi Servis için; bakalım şikayetvar.com da kimin ismi az geçiyosa ona giderim

    Ek bilgi için; sıkıntı yok bisiklet te alsan, at da alsan bakım lazım CBFnin de olcak haliyle. elim yatkındır ustaya üç beş bakayım motoru aşşaaa indirir söker takarım.. da uğraşmam, uğraşamam anca bakımını yaptırır temizliğini yaparım...

    daha iyi meselesi için; benim için sıkıntı yok... ne demek istediğini gayet iyi anlıyorum.... TVS dediğim gibi azz daha alıyodum ramak kaldı TVS hindistan malı ama suzuki ye motor üreten ve asyanın en büyük 5 büyük motor üreticisinden birisidir... bana hız sonrasında tork lazım değil. bayırdan çıkmam düz yoldan giderim... zaten CBF işimi çözcek gibi de duruyor... bakalım..

  19. #19

    Üyelik
    12 Mart 2009
    Merhabalar..

    İlk motorum olan asya nostalji serisinde 9000 km tecrübem,ikinci motorum olan kanuni skuter üzerinde 4500km olan tecrübem,3.motorum olan honda cgl'de 11000 km tecrübem, ve son olarak da honda cbf 150'de 10500 km olan tecrübem(hiç toplamamıştım bu arada 35000 olmuş)bana japon'dan şaşma diyor..Yeni çıkanlar iyi kalitede olabilir buna birşey diyemem ama zamanında kullandığım bütün çinliler hep başıma dert olmuştur..3500 km olan motorun krank mili boşalırmı yahu? yada sıfır kilometre aldığım motorun jantı iki parmak çatlakmı çıkar? Şimdi sizin konunuza dönelim Orhan hocam..

    Anladığım kadarıyla tecrübeniz var.Tvs için evet çok titriyor diyebilirim.Bu bir eksimidir?Evet benim için eksidir,ve kişiden kişiye değişebilir..Kanuni'ye yukarıda bahsettiğim için hiç girmeyeceğim..Ybr iyi bir alternatif olabilir..Pulsar için iyi düşüneler ve yorumlar geliyor kulağıma,henüz test etmiş değilim ancak zaman bulabilirsem bu hafta sonu test etmeyi düşünüyorum,ancak o zaman yorum yapabilirim..

    Son tahlilde ben sizin yerinizde olsam sanırım cbf'yi alırım.Uzun yıllar sizi götürür ve üzmez.Ayrıca duro lastikler hakkında yorum yapılmış;ben 2,5 sene orjinal fabrika lastikleriyle kullandım çok çok büyük sorunlar yaşamadım.Evet çok iyi olmayabilir ancak; bazı motorsiklerdeki gibi hemen değiştirilmesi önem arzetmiyor kanımca..
    OrhanGrafik bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    09 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul/Avrupa
    Motosikleti
    Bajaj Discovery 125 ST
    Khutuck, sakinseytan, rimbaud üçünüzün ortak değerlendirmesi genel itibariyle CBF ağır basıyor gibi.... ahan da benim tercih devir ibrem CBF ye doğru kayıyor... artık kırmızı çizgiyi görürsem kesin alcam gibi...


    yalnız şu son zam da içime oturmadı değil hani acaba yok mudur motosiklet.net camia-i kebirinde şöööle bayi tanıdığı olan, hani motorun lastikleri değiştirildiğinde çay kahve ısmarlayabilecek, indirim yapabilecek falan filan... bari baklava parasını arttırsaydım da arkadaşlara ayıp olmasaydı... şimdi bu durumda ne diycem onlara honda zam yapmış sizin baklavaları michelin le honda ya yedirdim mi diyeyim...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:40 ----------

    gerçi buralarda bir anes rüzgarı hissediliyo gibi ama.... sponsored by Anes gibi.... hişşşt anes yetkili satıcıları duyuyonuz mu, bak ibre hondaya kayıyoo istoça da yakınım... aneess


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)