Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Merhaba ben Süha Çağrı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Haziran 2012
    Kısaca kendimden bahsedeyim:Adım Çağrı,25 haziran 91 doğumluyum yani 21 yaşına girmeme az kaldı.Peki niye buradayım?Onu da şöyle açıklıyayım:Bundan 5-6 ay önce belki de daha önce,nedensiz bir şekilde motorlara ilgim başladı.Geceleri dışarı çıkmam,yürüme mesafesi 10-15 dakikalık yerlere yürüyerek gitmek sanırım benim içimde bu duyguyu tetikleyen nokta oldu,İzmir'de oturuyorum ve geceleri dışarı çıktığım vakitler çok uzak olmasa da bu mesafeleri yürüyerek cafeye vs gitmek canımı sıktı.Açıkçası 17 yaşındayken gece vakti evimin önünde bir motor kazasına şahit oldum,ve motoru süren kişinin penisi ve bacağı koptu,arkasındaki kişi(sevgilisiydi sanırım) uçarak o anda can verdi,kasklıydı.(Karşı şeritten gelen araba bodozlama motora dalmıştı)Bu olay ve toplumun ve ailemin motora bakışı beni motordan uzak tutan etkenlerden biri.Ölüm makinesi olarak gördüğüm bu aletlere ilgim başlayınca motor markalarına bakmaya başladım.Hırslı biriyimdir ve bir şeyleri kendim elde etmek isterim.Öyle olunca da ne ehliyet var ne bir şey,görselliğe de önem veriyor bu yaşlarda insan,hiç motordan da anlamıyordum.İlk olarak bir laptop parasına alınabilecek sıfır motorlara baktım.(2.el almama gibi bir takıntım var)İlk ilgimi çeken Mondial Drift oldu.Ama cebimde beş kuruş para yok,bu motor ehliyet vs dahil çok pahalıya gelecekti.Ama karşıma bir fırsat çıktı ve özel ders vermeye başladım yaklaşık 3 ay ders verdim ve şuanda drift alacak param mevcut ama insanda daha üstünü elde etme duygusu olduğundan ben daha özel ders vermeye başladığım zaman driftten çoktan vazgeçmiştim bile.Sonra epey araştırdım uzun bir süre cbr 125 ilgimi çekti sonra ilk motor olarak çok masraflı olması(yedek parça) ve 125 liğe o fiyat yüksek geldi.Chopper motorlara da baktım onlar da çok ilgimi çekiyordu ama Çinli(Regal) gibi motorlara çok yüksek fiyatlar(cbr 125 kadar) vermek de aklıma yatmadı,gel zaman git zaman hergün araştırıyorum cbr 250 ilgimi çekti bir ara fakat cbr 250 şıkkını da eledim çünkü o motor beni şu aşamada aşacaktı.(Fiyat,tecrübe)Yapmayı planladığım ilk önce bu yaz ehliyetimi almak,varsa(İzmir'de) güvenli sürüş teknikleri kursuna katılmak ve bu aşamada para biriktirmeye devam etmek.2013 yılında yani 6 ay sonra veya 1 sene sonra yaza denk geliyor,motorumu almak.22 yaşındayken ilk motor olarak TVS Apache RTR 150'yi düşünüyorum.Henüz hiç birini doğru dürüst yakından görmedim,İzmir'deki Honda,Yamaha,TVS,Chopper şubelerine gidip bütün motorları inceleyeceğim ama 6 aylık yoğun araştırmam sonrasında Apache benim başlangıç için alabileceğim motor olarak gözüküyor.Motor konusunda kafama en çok takılan hususlar ise şunlar:1-Motor çok tehlikeli bir alet ben hata yapmam belki ama gerçekten çok ama çok mu riskli bir alet?2-Apartmanda oturuyorum para biriktir biriktir git motor al,sonra çalınma riski var,bu risk nedir,neler yapabilirim?Bankaların önüne park etmiş motorlar görüyorum sürekli bu bir çözüm mü?(Güvenlik ile anlaşarak) veya garaj mı bulmak gerek?3-İzmir'de ehliyet aldıktan sonra güvenli sürüş tekniklerini öğrenebileceğim yerler nereleri?Bu soruların cevapları forumda verilmiş teker teker okudum fakat kesin öz ve net bilgi almak için tekrardan sormak istedim.Şimdiden teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Haziran 2012
    Bir kişi bile yorum yazmayacak mı?100 küsur görüntülenme,eğer yazılmayacaksa yorum bu konu silinsin kendimi adım soyadımla teşhir etmek istemiyorum.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    1-Motosiklet çok tehlikeli ve çok keyiflidir,zaten keyifli olmasa kimse o tehlikeleri göze alamaz.
    2-Motosiklete kullanmak için gerekli olan şey cesaret değil,bilgi ve tecrübedir.Bir sürü eğitimden geçmiş tecrübeli sürücüler bile ara sıra kontrol eğitimlerine girerler ki yaptıkları hataları uzmanlar değerlendirsin ve düzeltsinler,yoksa bir sonraki hatada farkına varmadan ölebilirler.
    Türkiyede ben dahil milyonlarca motosiklet sürücüsü bisikletten motosiklete geçip,motor kullanmayı adeta kendi kendine,arkadaşlardan göre göre öğrenmiştir.Kurs bir yana,
    bu konuda ciddi bir kaynak bulup okuyanın sayısı bile binde birdir.Kaynak demişken Reşat Arbaş ın motosiklet teorisi,Alpaslan abinin Alfa motosiklet makalelerini okumanı öneririm.
    İzmir de eğitim için Sedat KARAYILAN'a ulaşabilirsin,benim de selamımı söylersin.
    Benim oğlum da 18 yaşında 2 yıldır motosiklet kullanıyor,1 yıldır ehliyeti var,ilk yıl sadece arazide ,ikinci yıl ehliyeti aldığında sakin şehirdışı yollarda kullandı,halen şehir icinde trafikte motosiklet kullanmasına izin vermiyorum çünkü tecrübesini yeterli görmüyorum.İlk fırsatta İstanbul'a honda eğitimlerine göndereceğim.Otomobil kullansa 2.haftada trafiğe salardım ancak motosiklet çok daha tehlikeli ve kullanımı çok daha zor.


    3-Motosikletin markasından ve cc sinden ve değerinden çok seyir anında giydiğiniz korumalar önemlidir.Korumalar insanı mutlak ölümden asla koruyamaz,Sadece basit kazalarda ölmemeyi sağlar,vücudu ağır sıyrık ve ve hafif kırıklardan korur,(Boyun kırılmasını önleyecek koruma henüz yok)
    4-Motoru güvenle parkedebileceğin yerin yoksa otoparka bırakacaksın,öyle banka önünde koruma var deyip de bırakarak filan olmaz motor çalmak 1 dakikalık iştir.
    Çağrı-91 ve makseli bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    14 Haziran 2012
    Sedat Karayılan'ı tanıyorum sanırım hala ilgileniyor mu bilmiyorum ama go kart ile ilgileniyordu sanırım.Gözümü korkutan ölüm,boyun kırılmasından vs bahsediyorsunuz ben zaten 4 binlik Apache alacaksam 5,5 bucuk biriktiririm ekipmanıma para harcarım yeterki güvenli olsun ama korkum ben değil 30 la giderim gerekirse gelip bana çarpmaları boynumun kırılması vs,bu açıdan bakınca zor iş,içimdeki tutku al diyor ama bu da gözardı edilecek bir durum değil.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı Çağrı-91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sedat Karayılan'ı tanıyorum sanırım hala ilgileniyor mu bilmiyorum ama go kart ile ilgileniyordu sanırım.Gözümü korkutan ölüm,boyun kırılmasından vs bahsediyorsunuz ben zaten 4 binlik Apache alacaksam 5,5 bucuk biriktiririm ekipmanıma para harcarım yeterki güvenli olsun ama korkum ben değil 30 la giderim gerekirse gelip bana çarpmaları boynumun kırılması vs,bu açıdan bakınca zor iş,içimdeki tutku al diyor ama bu da gözardı edilecek bir durum değil.
    Motosikletle trafiğe çıkarken aklında şu düşünce olmalı,
    öküz sürüsüne girdiğini düşüneceksin,diğerlerinin makul ve mantıklı davranmalarını beklemezsen hayatta kalırsın
    Çağrı-91 bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    14 Haziran 2012
    Yani diyorsun ki sen dümdüz kendi şeridinde giderken karşı şeritten gelen içkili bir Şahin sana çarpıp aynı o anlattığın olaydaki gibi seni ölüme sürüklüyebilir.Bundan bir kaçış yok gelecekse gelir başına,napalım göreceğiz artık,peki benim seçtiğim başlangıç motoru hakkında ne düşünüyorsunuz ben çok olumlu tepkiler aldım,okudum,araştırdım.Dediğim gibi ehliyet,sonra İzmir'de vitesli motorla bir eğitim sonrasında 1 sene sonra almayı düşünüyorum tabiki garaj vs bulursam her şeyi garantiye aldıktan sonra.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı Çağrı-91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani diyorsun ki sen dümdüz kendi şeridinde giderken karşı şeritten gelen içkili bir Şahin sana çarpıp aynı o anlattığın olaydaki gibi seni ölüme sürüklüyebilir.Bundan bir kaçış yok gelecekse gelir başına,napalım göreceğiz artık,peki benim seçtiğim başlangıç motoru hakkında ne düşünüyorsunuz ben çok olumlu tepkiler aldım,okudum,araştırdım.Dediğim gibi ehliyet,sonra İzmir'de vitesli motorla bir eğitim sonrasında 1 sene sonra almayı düşünüyorum tabiki garaj vs bulursam her şeyi garantiye aldıktan sonra.
    Öküz sürüsünün içinde başın her şey gelebilir
    motorcular için diğer araçlardan başka yayalar bile potansiyel tehlikedir.
    Başlangıç motoru için racing tarzı motorlara karşıyım,hatta racingin her türüne karşıyım.racing trafiğe uygun bir motor türü değil.
    Ben senin yerinde olsam krosla başlar sık sık araziye çıkar becerilerimi arttırırdım.
    Çağrı-91 bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    15 Eylül 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Rks Titanic 200
    yada şehir içi için ufak bi motor olabilir. 100 - 200 cc arası birşey. ( kendi kullandığım mondial 150 MR ı tavsiye ederim. )

    Eğitim vs bir yere kadar, asıl olan trafikte tecrübe edinmektir.

    yanlış anlaşılmasın eğitime kesinlikle karşı değilim. Bir eğitime gidin, güzelce tamamlayın ama en nihayetinde trafiğe gireceksiniz.

    "3-5 kurs bitirimde trafiğin anasını belletirim" diye bir şey yok

  9. #9

    Üyelik
    14 Haziran 2012
    Zaten dediğim motor 150 cc-Tvs Apache,Commuter tipi,Supersport değil.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)