Hazir gorsel ile anlatmak kolay oluyor birde son zamanlarda Google Sketchup programini biraz kurcalama sansim oldu. size soyle 3D iki gorsel hazirladim.
Acikcasi cok aramama ragmen donus kurallarini tam anlatan bir site veya gorsel bulamadim. Buna pek te sasirmadim. Trafik kurali ehliyeti alana kadar gecerli saniyor insanlar.
Trafik kurallari ayni zamanda teknik tir. Sadece nizam icin degil teknik olarakta sebepleri vardir.
Oncelikle saga ve sola kavsaktan donusler.
Tek yada cift seritli bir yoldan saga yada sola tek sertili bir yola donecek isek. Bunda buyuk bir sorun yok, iyi yada kotu bir sekilde doneriz.
Turkler olarak en iyi yaptigimiz seydir zaten yolu ortalamak
Ama coklu seritlerde darmadagin bir halde donus yapiyoruz.
Sabah hanim ile kavga etmis isek hincimizi vitesten , virajdan cikariyoruz,
Yandaki arabaya artistik yapacak ise fren manetini kirip, gazi sonuna kadar yapistiriyoruz.
Isin dogrus bu sekilde ama neden
1-Soldan saga dondugumuz bu durumda, yolun en solundan baslayip yine en solunda yeni yola basliyoruz.
2- Cunku kavsagi hemen bosaltmamiz lazim, kavsak ta bekleme yapilmaz. Kavsagi terk etmenin en kestirme mesafesidir bu sekilde donmek.
3-Motorunuz isiktan hareket etmeye basladiginda hizlanmaya baslamistir, hatta virajin boyu ile alakali 2. vitese dahi gecmis olabilirsiniz. Hizlanan bir arac sol seritte olmalidir.
4- Yeni girdigi virajdaki kirmizi arac, yolcu indiryor olabilir, onun tam hizinizi almisken onun arkasina yapismamaniz icin sol seritte donmelisiniz.
5-Yayalara artik yeni yanmis olan kirmizi isik yuzunden kaldirima 1-2 metresi kalan ve kosturan yayayi yolun tam ortasinda sikistirmamak icin sol seritten donmelisiniz.Yaya size bakmaz , gidecegi istikamete bakar.
6-Donusu tamamladiktan sonra aracinizin hizi ve surus durumunuza gore ister sol seritten devam edersiniz, yada daha yavas gitmek istiyor iseniz, sinyalinizi verip sag seride kayar arkanizdan gelen araclara yol acarsiniz.
7-Hic bir sekilde, aksi bir isaret yok ise. Kirmiz motosikletin donuse basladigi seridin yaninda seritten donus yapilmaz. Iki araba ayni anda donup biri sag digeri sol seride girmez!. Donusler tek serittir ve araclar tek hizada cikmak zorundadir. Bunu ihlal ettiginizde hic bir mazeret sizi hakli gostermez.
8-Yolun en solundan baslayip, diger yolun en saginda donusunuzu bitiremezsiniz.Diger araclara yol verecem diye, kavsagin ortasinda serit degistiremezsiniz. Kavsagin baslangicinda nerde basladi iseniz, orda donusu bitirmeniz gerekir.
U donusleri.
U donusleri Turkiyede tam bir komedi.
Isiklata siz beklerken onunuze kirip gorusunuzu engelleyen taksi yada minibus soforu mu istersiniz.
Donus esnasinda direksiyon hakimeyitini kaybedip saga sola yalpalayarak araba kullananlarmi istersiniz.
En kotusu de U donus yaparken virajin turunu yanlis aldiklarindan U donusun tam ortasinda ileri geri manevra yaparak kendi hatasini duzeltmeye calisan acemi soforlerin , birde "Arabanin turu az birader, eski araba olsa tek seferde donerdim serefsizim" demesinemi gulersiniz
Siz secin artik
1- U donusune baslamak icin ilk sart en solda olmak , var ise cep yol icinde yerimiz almak, yok ise aksi bir isaret olmadigina emin olunarak donus icin yerimizi almaktir.
2-Hani kavsakta en sagdan baslayip en sagda bitiriyorduk ya, iste U donuste bu boyle degildir. Hopaaa demeyin
3-Bunun sebebi cok aciktir, Yolun en sagindaki motosiklet yada otomobil U donus yapmasi acin belli bir yay acisi uzerinde hareket etmelidir. Bu yay acisini sari cizgi ile cizdim geldi nokta direk sizi en saga verecektir.
4-U donusu gercekten yolda yaptiginiz hareketin "U" sekline uygun oldugunan boyle adlandirilmaktadir. Donus esnasinda 1. vitesten daha yukari bir vitese cikma sansimiz yoktur. Asiri gaz verir isek zaten sonuna kadar kirk olan gidon yada direksiyon yuzunden hakimiyetimizi kaybederiz ve savruluruz.
5-U donusu bitirdigimezde halen 1. viteste olmamis gerekiyor. Arac tam yola paralel oturmadan yada direksiyon / gidonu eski haline almadan gaza yuklenmemiz gerekli.
6-Donus bitimine kadar 1. viteste oldugumuzdan. Halen ilk hareket durumunda sayiliyoruz. Yeni hareket eden bir arac yola sagindan giris yapar soldan yola baslamaz.
7-Donuc bitiminde artik hizlanmaya baslariz, yeni hizimiza gore sag seritte devam eder yada hizlanip sol seride geceriz.
8-U donusu hizli yapar isek, tehlikelere acik oluruz. Yola firlayan bir yayayi goremeyiz, arac kayabilir, direksiyonu elimizden kacirip orta refuja cikabiliriz.U donusleri artistik hareketlerin yeri degildir!!!!!!!!!
Icinizde kalan birikimi evde NFS oynarak atin