Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

"Yeni Başlayanlar" İçin Viraja Girme Tavsiyeleri

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Sevgili Kardeşlerim,

    Aşağıda anlatılanlar sadece "motosiklete yeni başlayanlar" için tavsiye niteliğinde TEMEL KURALLAR dır. Amaç daha hızlı veya daha gösterişli viraj yapmanız değil sadece güvenli sürüşü geliştirmektir.

    1-VİRAJ ÇİZGİSİ : Doğru viraj çizgisi diye "tek bir" çizgi yoktur, zaten dünyada karayolu olarak kamu kullanımına açık yollarda birbirinin tıpatıp aynısı olan iki viraj dahi yoktur. Görüş ,Yol koşulları , asfalt kalitesi ,trafik yoğunluğu ,motorun teknik özellikleri ve sürücünün bilgi ,sezgi , tecrübesi ile orantılı olarak her viraj için anlık olarak karar verilen farklı farklı çizgiler vardır. Motor hakimiyetinizi geliştirmeden bu ve benzeri forumlarda anlatılan ileri viraj tekniklerini uygulamaya çalışmayınız.

    2-HIZ : Virajda veya düz yolda "azami" hızınızı belirleyen en önemli faktör "Görüş" ünüzdür . Her sürücü görebildiği kadar gitmelidir , göremediğiniz herşey sizin için risk taşır. "Azami" hızınız her zaman max görüş mesafenizin %80 inde durabileceğiniz hız veya daha azı olmalıdır. (Her motor ve sürücü için bu mesafeler farklılık gösterir. Kişi kendi duruş mesafesini intikal süresinide dahil ederek kendisi tayin etmelidir.)

    3-GÖRÜŞ : Sadece asfalt yüzeyi değil sizi ve sürüşünüzü etkileyebilecek tüm çevresel faktörleri içerisine alan azami bakış alanıdır. Görmediğiniz yere asla gitmeyin.

    4-POZİSYON : Virajda iken şerit üzerindeki pozisyonunuzu belirleyen iki temel unsur vardır.
    a) Güvenlik : Viraja girerken ve viraj içerisinde mutlaka ve mutlaka kendiniz güvenli hissedeceğiniz pozisyonda olmalısınız , bölünmemiş yoldaki bir sağ virajda karşınızdan bir araç geliyor ise sırf görüşü arttıracağım diye şeridin soluna yanaşıp gelen araca teğet geçmek büyük risktir. Önce riskten uzak durmalısınız , güvende olmak adına seçtiğiniz çizgi görüş mesafenizi daralttıysa hızınızı düşürün yeter (bkz. Madde 2: HIZ ). Unutmayın siz yarışçı değil iki teker üzerinde güvenli seyahat ederken yolların tadını çıkaran bir sürücüsünüz.

    b) Yol Tutuş : Ne olursa olsun taviz vermemeniz gereken önemli bir konudur. Asfalt üzerinde daima tutuşun iyi olduğu yerde olmalısınız , temiz asfalt çizgisi görüş alanınızın kısalmasına neden oldu ise sadece hızınızı düşürün yeter (bkz. Madde 2: HIZ ).


    Yukarıda anlatılanlar sizin motorunuza nasıl hakim olacağınız sorusunun cevabı değildir. Motorunuzu hızlandırma , yönlendirme , yavaşlatma konularındaki becerinizi sadece okuyarak geliştiremezsiniz. Mutlaka ve mutlaka bir eğitmen gözetiminde temel sürüş eğitimi almalısınız (aslında bu temel eğitimi vermesi gereken sürücü kursları sadece ehliyet sınavını kıvırabileceğiniz kadar eğitimi verip sizleri trafik canavarının kollarına savunmasız bir şekilde atmaktadır.)

    Kazasız ve güvenli sürüşler dilerim.
    EverHarD*, mecom33, capoverde ve 13 diğerleri bunu beğendiler..
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Hız konusunu biraz daha açarsanız iyi olur sanırım.Malum konu "yeni başlayanlar" olunca,daha anlaşılır olması gerekli,sanırım.
    serdar37100 ve ottorock bunu beğendiler.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  3. #3

    Üyelik
    06 Aralık 2006
    Motosikleti
    YAMAHA fz6fazer 2007 - SACHS- cbf150
    Güzel bilgiler, her motosikletcinin hayatta kalmasi icin bilmesi gereken altin kurallar. Tesekkürler.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:52 ----------

    haa bu arada (cbr 600 mü r6 mi) diye topic acilsa hücum ederler, cok bilirler ya. faydali bisey olunca tinmazlar cok iyi bilirler ya herseyi bizim milletimiz.
    http://difm :cat:

  4. #4
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hız konusunu biraz daha açarsanız iyi olur sanırım.Malum konu "yeni başlayanlar" olunca,daha anlaşılır olması gerekli,sanırım.


    Daha fazla açmama gerek varmı
    capoverde, eRRRen ve aydınlı09 bunu beğendiler.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  5. #5
    fast_driver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul-GÜNGÖREN
    Motosikleti
    Suzuki DL 650 Vstrom
    Emeğine sağlık hocam çok faydalı bilgiler bunlar.



    Alıntı rman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel bilgiler, her motosikletcinin hayatta kalmasi icin bilmesi gereken altin kurallar. Tesekkürler.


    haa bu arada (cbr 600 mü r6 mi) diye topic acilsa hücum ederler, cok bilirler ya. faydali bisey olunca tinmazlar cok iyi bilirler ya herseyi bizim milletimiz.

    kesinlikle katılıyorum
    RE150(2000km),CBF150(2400km),WOLF250(8000km) V-STROM DL650

  6. #6
    sedici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    Bursa - İzmir
    Teşekkürler, gayet anlaşılır ve faydalı bir başlık...
    Ninja

  7. #7
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Daha fazla açmama gerek varmı
    "Azami" hızınız her zaman max görüş mesafenizin %80 inde durabileceğiniz hız veya daha azı olmalıdır."


    Ben yukarıdaki cümlenizin daha fazla açılmasını kastetmiştim.
    ASİL_1 bunu beğendi.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  8. #8
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Azami" hızınız her zaman max görüş mesafenizin %80 inde durabileceğiniz hız veya daha azı olmalıdır."


    Ben yukarıdaki cümlenizin daha fazla açılmasını kastetmiştim.

    İntikal sürenizde dahil olmak üzere durabileceğiniz mesafeden %20 daha fazlasını görmelisiniz. Bu en azami limitiniz olmalı .

    Net bir açıklama isterseniz eğer 50 mt ilerisini tam olarak görebiliyorsanız max.40 mt de durabileceğiniz hızın üzerine çıkmamalısınız.
    huduni bunu beğendi.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  9. #9

    Üyelik
    11 Ocak 2011
    tesekkurler

  10. #10
    hmdonmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2010
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    CBF 150
    Bilgi paylaşımınız çok teşekkürler. Elinize sağlık.

  11. #11
    abolgi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2010
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    CBF 150 (GRİ)
    bilgi için teşekkür ederim.
    Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]

  12. #12
    ozan_oz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Paylaşım için çok teşekkürler...
    Yazıda beni en çok etkileyen kısım "hızınızı düşürün yeter" lafı oldu, henüz motosiklet kullanmaya başlayamadım ama arabada hızı korumak için ne çok risk alıyorum, oysa hızımı düşürsem yetecek... Bunu beynime kazımalıyım ;)

  13. #13
    Hann_Ist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2010
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    MT-09.TRACER
    Emeğine sağlık.Güzel anlatım olmuş .

  14. #14
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı ozan_oz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Paylaşım için çok teşekkürler...
    Yazıda beni en çok etkileyen kısım "hızınızı düşürün yeter" lafı oldu, henüz motosiklet kullanmaya başlayamadım ama arabada hızı korumak için ne çok risk alıyorum, oysa hızımı düşürsem yetecek... Bunu beynime kazımalıyım ;)
    Aslında işin püf noktasıda burada , ortalama bir sürücü ile ileri bir sürücü arasındaki fark hemen kendisini belli eder. Ortalama sürücü risk ile karşılaştığında son ana kadar frene basmaz risk ile inatlaşır en sonunda elindeki tek seçenek frene asılmaktır . İleri sürücü ise erkenden etrafını tarar bilgi toplar ve gerekiyorsa sadece gaz keserek hızını düşürebilir risk ile inatlaşmaz aksine mümkün olduğu kadar uzak durmaya çalışır.

    İleri sürücüler daha yavaş giderler ama her zaman hızlı sürücülerden daha erken varırlar. Kaplumbağa ve tavşan hikayesindeki gibi.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  15. #15
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    yeni başlayanlar için oldukça akılcı bir paylaşım olmuş.
    5-6 yaşlarımda ilk bisiklete bindiğimde babam arkamdan seslenmişti ( rahmetli)

    - her zaman sağdan giiit
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  16. #16
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Maç başlıyor galiba
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  17. #17
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maç başlıyor galiba
    bana diyorsan, yok be abicim.
    o yıllarım geldi aklıma, her düşüşümde bana derdi ki - önce bisikleti bırak gitsin. sana bir şey olmasın, gerisi sorun değil.

    hep öyle yaptım.

    ( bu aralar rahmetliyi çok sık anmaya başladım. beni mi çağırıyor nedir
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  18. #18
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maç başlıyor galiba
    paşam dikkatimi celbediyor siz hep polemiğin aragazların ustası olarak baş nifak olarak rol almaktasınız...derdiniz nedir kuzum...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  19. #19
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    paşam dikkatimi celbediyor siz hep polemiğin aragazların ustası olarak baş nifak olarak rol almaktasınız...derdiniz nedir kuzum...
    yok yahu, sinan aksu'dan referanslıdır kendisi.. kaynak sağlam
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  20. #20
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    paşam dikkatimi celbediyor siz hep polemiğin aragazların ustası olarak baş nifak olarak rol almaktasınız...derdiniz nedir kuzum...
    Gecenin bu saatinde uykumuz açılsın diyorum be kanka
    Maksat spor olsun
    Mesaj yerine gitti merak etme sevgili köfte canavarı
    La pandacım fuara az kaldı bağla şu otel işini pera civarından
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)