Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Kontra Viraj ve Yüksek Hızlar Hakkında

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #21
    mertka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Honda CBR 125R'dı
    Alıntı Ante adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikleti, orta sehap varsa sehpadan alın, ayaklık varsa kapatın. Tam düzgün yerde dengelyin. Hatta yardımcı olacak biri var ise yüzünüz gidona dönük ön tarafına bile geçebilirsiniz. Bu durumda motoru bir parmağınızla bile dengede tutabilirsiniz.
    Şimdi bu konumdayken motoru hiç hareket ettirmeden olduğu yerde gidonu tam sağa çevirin. Tekrar düzeltip bir de tam sola çevirin.

    Bundan sonra unutmazsınız gidonu nereye çevirince motor nereye yatıyor
    çok iyiymiş bu gece gece iyi güldüm bea


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #22
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Lastiğin kayması konusunda da şunları söyleyeyim...

    İki çeşit düşüş ve iki çeşit lastik kayması vardır. Ön lastiğin kayması sonucu low-side düşüşü ve arka lastiğin kayması sonucu high-side düşüşü.

    Low-side düşüşün tek nedeni motosikletin olması gerekenden fazla yatırılması sonucu ön tekerleğin asfaltı tuttuğu alanın sınırının geçilmesi ve tekerlek ile asfalt sürtünmesinin azalması sonucu ön tekerleğin yolu tutmaması. Bu düşüş çok tehlikeli değildir, sürücü motordan ayrılır, motor ve sürücü viraj dışına doğru sürüklenir.

    High-side düşüşünün tek nedeni ise gaz kontrolüdür (throttle control). Viraj çıkışlarında olması gerektiğinden fazla gaz verilmesi sonucu bu sefer de arka tekerleğin patinaj yaparak yine asfalt ile sürtünmesinin azalması sonucu motorun arka tarafının kayarak sürücünün kontrolünden çıkması ve sürücünün bu durumda gazı kesmesi konucu arka lastiğin aniden asfaltı tutması ve bunun sonucu da motorun sürücüyü at tepmesi şeklinde üzerinden fırlatması ile gerçekleşen düşüştür. Bu düşüş tehlikelidir. High-side düşüşüne en güzel örnek 2 sene önce MotoGP sınıfına 250cc den geçen Lorenzo'nun 250cc gazına alışık olduğundan MotoGP motorunun gazını kontrol edememesi ve devamlı high-side olmasıdır. İkinci sene bu problemini çözmüş ve başarılı bir sezon geçirmiştir.

    Bunlar dışında motorla biryere çarpmadığınız sürece başka çeşit bir düşüş yaşamazsınız. Her iki düşüş de teknik nedenlerden yaşanır. Haa bir de tek teker yaparken düşenler var, o düşüşte de yine gazı kontrol edemeyip genelde motorun ters dönmesi sonucu veya tek tekerden motoru ön tekere koyarken dengesizlik sonucu yaşanır. Motosiklet sürerken hiçbir zaman düşeceğinizi düşünmemenizi tavsiye ederim çünkü ne zaman düşeceğinizi düşünürseniz o zaman düşersiniz.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  3. #23
    aSuBaYaH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    iki teker
    KONTRA TEKNİĞİ, VİRAJ İÇİNDE MOTOR DRİFT YAPARKEN UYGULANIR.
    aksi durumlarda 200 km hızla sabit dönerken (arka teker yola tutunamayıp kaymıyorsa) kontra yapmak mantıksız ben yatarak döndüğümde drift harici hiç kontra vermedim gerek duymadım,
    İSTANBUL KINALI ÇIKIŞINI BİLEN BİLİR 230 km hız ile viraj içinde arkadaşlarımla gazladığımı biliyorum.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:34 ----------

    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastiğin kayması konusunda da şunları söyleyeyim...

    İki çeşit düşüş ve iki çeşit lastik kayması vardır. Ön lastiğin kayması sonucu low-side düşüşü ve arka lastiğin kayması sonucu high-side düşüşü.

    Low-side düşüşün tek nedeni motosikletin olması gerekenden fazla yatırılması sonucu ön tekerleğin asfaltı tuttuğu alanın sınırının geçilmesi ve tekerlek ile asfalt sürtünmesinin azalması sonucu ön tekerleğin yolu tutmaması. Bu düşüş çok tehlikeli değildir, sürücü motordan ayrılır, motor ve sürücü viraj dışına doğru sürüklenir.

    High-side düşüşünün tek nedeni ise gaz kontrolüdür (throttle control). Viraj çıkışlarında olması gerektiğinden fazla gaz verilmesi sonucu bu sefer de arka tekerleğin patinaj yaparak yine asfalt ile sürtünmesinin azalması sonucu motorun arka tarafının kayarak sürücünün kontrolünden çıkması ve sürücünün bu durumda gazı kesmesi konucu arka lastiğin aniden asfaltı tutması ve bunun sonucu da motorun sürücüyü at tepmesi şeklinde üzerinden fırlatması ile gerçekleşen düşüştür. Bu düşüş tehlikelidir. High-side düşüşüne en güzel örnek 2 sene önce MotoGP sınıfına 250cc den geçen Lorenzo'nun 250cc gazına alışık olduğundan MotoGP motorunun gazını kontrol edememesi ve devamlı high-side olmasıdır. İkinci sene bu problemini çözmüş ve başarılı bir sezon geçirmiştir.

    Bunlar dışında motorla biryere çarpmadığınız sürece başka çeşit bir düşüş yaşamazsınız. Her iki düşüş de teknik nedenlerden yaşanır. Haa bir de tek teker yaparken düşenler var, o düşüşte de yine gazı kontrol edemeyip genelde motorun ters dönmesi sonucu veya tek tekerden motoru ön tekere koyarken dengesizlik sonucu yaşanır. Motosiklet sürerken hiçbir zaman düşeceğinizi düşünmemenizi tavsiye ederim çünkü ne zaman düşeceğinizi düşünürseniz o zaman düşersiniz.
    işte tecrübe

  4. #24
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Body position dedigimiz motor ustunde hareket ile yonlendirme her zaman isine yarayacaktir. Ama iyi bir egitim alirsan body position ile kontra ve frenleme ve gazlama tekniklerinin nasil birlestirildigini anlarsin.
    Sanirim ben burda kendimi yanlis ifade ettim, yada direk ingilizce dusundugumden turkce de aciklamasi yanlis oldu. Body position ile viraja giris ve yonlendirme cok alakalidir. Sadece kontra ile gidona asildiginda belli bir yere kadar guvenli donus mumkundur ,fakat isin icine body position de girmez ise motor , denge ortalamasini kaybeder ve ya ic bukey olarak viraja dogru kapaklanir yada arka teker dis bukeye dogru cekilme yapar. Iyi ve guvenli viraj icin , kontrasiz body position bir ise yaramaz , body position olmadan da kontra cok guvenli olmaz. Bu is cidden sadece egitim ile oluyor cunku bizim yazdiklarimizi , bu isi hic denemeyen biri cok farkli anlayabilir. Birde gercekten bir hoca lazim , cunku hepimiz sanirim leofobia dedigimiz motordan dusme korkusu ile basliyoruz bu ise. Aslinda egitimile bu korkuyu yenmek lazim. Sonucta motorunuza degil kendinize guvenmeniz lazim. 500cc motor ile kontra yapilir ama 150 cc motor la kontra yapilmaz diye bir kural yok.
    Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  5. #25
    Rebornx4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2009
    Şehir
    İstanbul-Altunizade
    Motosikleti
    CF Moto 150nk
    Alıntı mustafatuzlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese Sevgiler Saygılar;

    Forumda ve İnternette Uzun Zamandır Araştırma Yapıyorum. Farklı Başlıklardan Güzel yazılar Okudum. Ancak hala aklımı karıştıran bazı durumlar var. Sizinle Paylaşmak ve Bilgi istiyorum.

    *Kontra Viraj Tekniğini ; 60Km altı Hızlarda Rahatlıkla Uygulayabiliyorum. Gaz Hassasiyetini Ayarladıktan(Öğrendikten) sonra Viraj giriş-Çıkışları Ciddi anlamda Rahat ve akışkan oluyor. Ancak 80km ve üstü hızlarda özellikle Uzun virajlarda ve şerit değiştirmede gazı sabit tutup , hiç bir şekilde gidonu oynatmadan vücüdümu yatırıp kaldırarak Dönüş alıyorum.(Ancak her defasında arka lastik Kayarmı-Atarmı vs.. diye düşünmekten kendimi alıkoyamıyorum)

    İnternette Bazı resimler ve Bilgiler Gördüm. Bir yazıda;
    - Motoru Sağa doğru yatırdıktan sonra , sağ el ile gidona hafifçe baskı yaptıklarını belirtiyorlar , hatta bazıları Nerdeyse direksyon çevirir gibi hafif tekeri dışa doğru çevirdiklerini söylüyorlar..

    Şöyle bir çelişki durumu oluyor , motor sağa yattığı zaman gidonu sola çevirdiğinizde , ön teker sola doğru yön alacaktır. Bu durumda Low-Side( Ön tekerin kendini bırakması) durumu gerçekleşmezmi?

    Otobanda 140km ve üstü ile giderken , şerit değiştireceğim zaman hala gazı sabit tutarak değiştiriyorum. Fakat Bazıları 120 den sonra adeta gazı kökleyerek motoru yatırıp kaldırıyor.. Tekerin kayması bir yana motor kendini sallamıyor bile. Bu durumda yapılan şey nedir? Yada benmi gözümde Çok büyütüyorum?

    80km üstü hızlarda Viraj alırken - şerit değiştirirken Gidon hareketi ve Gaz arasında ki İlişkiyi bana söylemenizi istiyorum.

    saygılar

    Selamlar.. Bende senin gibi acemi ama okumuş ve okuduklarını uygulamaya çalışan bir motorcuyum.

    Kontra viraj tekniğini ben ilk okuduğumda çok şaşırmıştım. Çünkü liseden kalma fizik kuralları bilgilerimle nasıl olabileceğini akıl edemiyordum pek. Motorun üstünde denemeye karar verdiğimde düşermiyim-kalkarmıyım sorusunu sormadım kendime. Birileri bu işi biliyor ve yazmışlarsa elbet doğrudur. CBF 150 Sahibiyim ve motorum en fazla 110-120 km/s görüyoruz zaten. Alıştıktan sonra her hızda uygulayabiliyorsun merak etme. Zor birşeyde değil yapılışını elbet okumuşssundur. Asıl sorun senin arka tekerinin kayacağını düşünmen. Benim dandik durolarla cbfi ne kadar yatırdığımı görsen aklın şaşar. İlk başta bende düşecek gibi sanıyordum kendimi ama zaten motorunu iyi tanıyorsan motor sana o yatış açısına gelmeden sinyalleri verir. Virajlarda kafanı çevirmiyorsanda sana düşüyormuşssun gibi gelebilir.

  6. #26
    mondi_cml - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Mondial 100 ukh
    bende yeni yeni virajlarda yatmaya başladım bunları okudukça bilgi edinmiş oluyorm paylaşım için tşk

  7. #27
    diwersionf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2015
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Yamaha-XJ6 F 2015
    Merhaba,

    Başlangıçta aynı sorunları bende yaşadım. Lastik filan değil mesele. Virajı gördün, hızın sabit, motoru uygun oranda viraj yönünde yatır, gövdeni öne ve virajın aksi istikametine yatır. zerre sorun yaşamazsın. Aksine gazlayasın gelir.

  8. #28

    Üyelik
    18 Eylül 2015
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    Mv F4
    2-3 kez girecegin virajı yavaş yavaş kontrol et , giriş çizgini kafanda belirle , kafanı yola paralel tut , virajın çıkışına bak , virajın ortasında gaz kesme , yavaşlarsan dışarı atar , en kötü girdigin hızda çık virajdan..Fazla şansıda zorlamamak lazım..

    Lastikler ısınmış olsun ve kaliteli olsun..
    Yolda yağ-toz taş toprak kalıntısı olmasın , girmeden önce kontrol et..
    Önde gidenin gazına gelip dalma , o girer sen çıkamayabilirsin (sen derken genel anlamda)
    Viraja girebilen birisi ile takılmak arkasından yavaş yavaş göre göre çizgiyi takip ederek öğrenmek daha kolay olur..

    En önemlisi ;BUnları pistte yapmak..Trafikte değil..

  9. #29

    Üyelik
    18 Haziran 2012
    gidon sürüş anında çevrilmez.
    ileri itmeye kalktığınızda; aşağı iner.
    çekmeye kalktığınızda; yukarı kalkar.
    istediğiniz yöne yatar, döner.


    ANES MOTOR
    Hero Motosiklet
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler