Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

:::ABS hakkında doğru bilinen yanlışlıklar:::

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Aslında belli bir cc üstündeki (örnek 150 cc ve üstü) tamamı abs li ile üretilmeliydi ve bu fikir tartışmaları ondan sonra yapılmalıydı. Vatandaşın altında abssiz xmax 400 var örnek olarak, ne bilsin abs iyi mi kötü mü? Ya da şöyle izah edeyim, abs %100 iyi bile olsa , abs siz motorlara sonradan takma imkanı var mı? Yok. O zaman yapacağı bir şey yok ki şahsın. İstediği kadar iyi olsun abs sonradan takılamadıktan sonra neyi tartışıyoruz.

    Bir cümle daha yazayım. Bir motosiklet hocası aynen şunu söylemiştir, "abs otomobiller için uygun, motosikletler için uygun değildir"


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #42
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom / Piaggio Medley
    Alıntı fenerbahceli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ........Bir motosiklet hocası aynen şunu söylemiştir, "abs otomobiller için uygun, motosikletler için uygun değildir"..........

    İşte bizdeki motosiklet kültürünün nerede olduğunu anlatan cümle hocası böyle ise cemaatin durumu malum..
    RIZA BAYDUR bunu beğendi.

  3. #43
    Motosiklet Eğitmeni Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) Triumph Street Triple (Zilli)
    Alıntı fenerbahceli adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bir cümle daha yazayım. Bir motosiklet hocası aynen şunu söylemiştir, "abs otomobiller için uygun, motosikletler için uygun değildir"
    İşin içerisine hocalar dahil edildiğine göre bir müdehalede bulunayım. ABS teknolojisinin önceki neslinde motosikletler için bazı hendikaplar olduğu doğrudur. (yüksek yatış açısında ABS nin devre dışı kalması gibi) En son ABS teknolojisinde bu tür sorunlar çözüldü ve motosikletler için daha uygun hale geldi. Detayları aşağıdaki videoda bulabilirsiniz.

    Sevgilerimle

    https://youtu.be/r26rMq1JRrs?list=PLhBAWhi79WyaBkd-UyoeVqHhwuNrEh5C1

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:20 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşte bizdeki motosiklet kültürünün nerede olduğunu anlatan cümle hocası böyle ise cemaatin durumu malum..
    Sevgili kardeşim,

    Yargısız infaz yapıyorsun. Hocanın söylediklerinde yanlış bir bilgi yok. ABS motosikletlerde otomobillerdeki kadar etkili bir sistem değildi. Teknolojisi son iki yılda yenilendi ve sadece sınırlı sayıdaki motosikletteki ABS gerçekten etkinolarak çalışabilmekte.

    Sevgilerimle

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:24 ----------

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cok yannis!

    Tabii ki ABS'li motosiklet her turlu daha kisa mesafede durur. Cunku lastigin surtunme katsayisi, grenaj plastigi ve metal'den cok daha yuksektir
    Atlama oradan pis zengin

    Kullandığın motorda en son teknoloji , bugüne kadar üretilmiş en iyi ABS var. O duramayacakta ben mi duracağım
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  4. #44
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Daha önce de yazdım bir daha yazayım.
    Motosiklet teknolojileri her geçen gün farklılaşıyor.
    Buna bağlı olarak motosiklet sürüş dinamikleri de değişiyor.
    Bu şu demek.
    "Bilginin taze olması gerek."

    Yani 5 sene önce verilmiş bir bilgi bugün geçerliliğini yitirmiş ya da eksik kalmış olabilir.
    Bu yüzden internette veya başka mecralarda okuduğunuz bir mevzu yazanı kim olursa olsun bugün için artık geçerli olmayabilir.

    Tartışmalarda çok sık karşılaşıyoruz. Efendim bilmem kim öyle demiyor ama!
    Olabilir.
    O zamanın şartlarında onun dediği geçerlidir ama bugün değil.
    ABS konusu da öyle.
    İlk motosiklete takıldığında itiraz konusu olan handikapları vardı.
    Bugün o handikaplar büyük ölçüde giderildi.
    Yarın daha da gelişecek.
    O zamanda bugün söylenenler geçerliliğini yitirecek.

    Disk fren ilk çıktığı yıllarda uzunca bir süre bir tercih sebebi olmadı.
    Yani kimse beğendiği bir modeli disk fren yok diye almaktan vaz geçmedi ya da sırf disk fren var diye tercihini o modelden yana kullanmadı.
    Hatta disk frenin sakat iş olduğunu bile düşünenler oldu.
    Çünkü alan patır patır düşüyordu.
    Oysa bugün ilk bakılan şeylerden bir tanesi disk fren.

    Abs olsun, diğer kontrol mekanizmaları olsun hepsi yeniyken bu tür tartışmalar olur.
    Sonra yerine oturur ve standart hale gelir.
    Okan Sinan Ocan, Olcay Avşar ve huduni bunu beğendiler.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  5. #45
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom / Piaggio Medley
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ..........Sevgili kardeşim, Yargısız infaz yapıyorsun. Hocanın söylediklerinde yanlış bir bilgi yok. ABS motosikletlerde otomobillerdeki kadar etkili bir sistem değildi. Teknolojisi son iki yılda yenilendi ve sadece sınırlı sayıdaki motosikletteki ABS gerçekten etkinolarak çalışabilmekte..........

    Hocam,yargısız infaz yapmıyorum : ) gemi makine mühendisiyim yaşım 47, beş yıl Renault Mais Türkiye de otomobil sektorunde de çalıştım,demem o ki nacizane bilgi birikimim var,en ilkel Abs bile hiç olmamasından iyidir,bizim insanımız istiyor ki arabanin arka tamponuna bir metre mesafeden 100+ km giderken fren sıkayım abs beni durdursun,maalesef abs in böyle bir yeteneği henüz yok..

    Yorumuma,"söz meclisten dışarı" eklemiydim kusura kalma,hiç karşılaşmadık ama baska sitelerde de yazmıştık az çok ben sizi tanırım,TR deki bir kaç değerli eğitmenden birisiniz,hemen ekleyeyim maalesef ki son yıllarda motosiklet eğitim işi, şu kaskina kamera takıp vlog çekenlerden farksiz halde..

  6. #46
    Riptalon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 300
    En kötü ABS bile hiç olmamasından iyidir. Aksini iddia etmek için bayağı zorlamak gerekir. Tekerlekler kilitlendiğinde sürtünme katsayısı düşer ve durma mesafeniz uzar. ABS bunu engeller. Yapabiliyorsanız en ideali tekerleği kilitlemeyecek son aşamada frenleyebilmektir. Bu ABS'li motosikletlerde de mümkün olduğundan ABS'nin hiçbir bakımdan zararı olamaz. Her eğitimcinin verdiği bilgi doğru olacak değildir.
    hasmet bunu beğendi.

  7. #47
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı fenerbahceli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında belli bir cc üstündeki (örnek 150 cc ve üstü) tamamı abs li ile üretilmeliydi ve bu fikir tartışmaları ondan sonra yapılmalıydı. Vatandaşın altında abssiz xmax 400 var örnek olarak, ne bilsin abs iyi mi kötü mü? Ya da şöyle izah edeyim, abs %100 iyi bile olsa , abs siz motorlara sonradan takma imkanı var mı? Yok. O zaman yapacağı bir şey yok ki şahsın. İstediği kadar iyi olsun abs sonradan takılamadıktan sonra neyi tartışıyoruz.

    Bir cümle daha yazayım. Bir motosiklet hocası aynen şunu söylemiştir, "abs otomobiller için uygun, motosikletler için uygun değildir"
    Motosikletim ABS'sizse ABS kotudur. Cunku ABS'ye ragbet, ikinci el degerini azaltir.

    Soz meclisten disari, egitmenim diye ortaya atilan cok fazla egitimsiz ve tecrubesiz cahil var... Gecenlerde yine biri diyordu "en azindan ilk baslarda ABS'siz motosiklet kullanmak lazim" diye. Adam bir kere bile dusmemis... Demek ki motosikletin limitlerinden habersiz. "Herhalde cok iyi fren yaptigimdan" filan yazmis... Arkana bakmadan kac boyle egitmenden...

    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yargısız infaz yapıyorsun. Hocanın söylediklerinde yanlış bir bilgi yok. ABS motosikletlerde otomobillerdeki kadar etkili bir sistem değildi. Teknolojisi son iki yılda yenilendi ve sadece sınırlı sayıdaki motosikletteki ABS gerçekten etkinolarak çalışabilmekte.
    Meslek dayanismasina bak sen Cevir kazi yanmasin... Cornering ABS yok diye "etkili bir sistem" olmaktan cikti mi ABS simdi? Cik cik cik. Hic olmadi simdi...

    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Atlama oradan pis zengin

    Kullandığın motorda en son teknoloji , bugüne kadar üretilmiş en iyi ABS var. O duramayacakta ben mi duracağım
    Yine yanlis bilgi. Bir defa ben temiz bir zenginim. Ikincisi, Tuono ve 1200S daha iyi hocam, bir cok acidan... Bu arada 2014 ve 2015'te cornering ABS yok Superduke'ta, IMU da yok, ama lean angle sensor var. 2016'da IMU eklendi, 2017'de zaten tumden yenilendi.

  8. #48

    Üyelik
    02 Eylül 2017
    Şehir
    Küçükyalı İstanbul
    Motosikleti
    SYM GTS 250İ EVO
    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS fren frenleme mesafesini uzatmaz. Ama bunu eşit koşullarda denersek.

    Yani aynı iki motorun birinde fren manetini sonuna kadar sıkıyoruz ve ilk motor ABS'siz, ikinci motorda da sonuna kadar sıkıyoruz bu motor ABS'li.

    ABS olmayan motorda teker kilitlenecek ve ABS olmayanda kilitlenmeyecek. Bu durumun en kısa özetini tablo çizerek anlatmaya çalışmak isterdim

    ama şu an pek uygun değil, yazıyla anlatmaya çalışayım.

    Frenleme esnasında bizi yavaşlatan sürtünme kuvveti 2 çeşittir.

    1 statik sürtünme
    2 dinamik sürtünme

    Aynı asfalt, asynı fren sistemi ve aynı lastik ile denendiği zaman STATİK her zaman DİNAMİKTEN büyüktür.

    peki statik sürtünme katsayısı tam olarak nedir ?

    Statik sürtünme katsayısı teker kilitlenmeden önceki katsayıdır. Doğrusal bir şekilde tekerin kilitlendiği noktaya kadar yükselir.

    teker kilitlendikten sonra, kızaklama dediğimiz durumda DİNAMİK sürtünme katsayısı devreye girer ki bu katsayı her zaman daha düşüktür.

    Yani işin özeti fren manetini sıktıkça sürtünme kuvveti artar artar taa ki bir noktaya kadr, kilitlenmeden sonra, yani teker kayarken aslında sürtünme

    kuvveti daha düşüktür. ABS fren sistemi bu doğrusal grafiği takip eder (gradient) ve doğrusallıktan kaymanın rasyonel sapmalarını hesaplar.

    Tekerin kilitlendiğini anlayınca değil, teker kilitlenmeden hemmen önce devreye girerek bizim STATİK sürtünme katsayısını maksimumda tutar ve DİNAMİĞE

    geçmemize engel olur.

    http://i.hizliresim.com/W2yn7m.png

    temsili graikte olduğu gibi ABS frenleme katsayısını maksimumda tutmayı hedefler, markadan markaya değişiklik gösterebilir.
    Tebrikler, müthiş bir açıklama olmuş...

  9. #49
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı RIZA BAYDUR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tebrikler, müthiş bir açıklama olmuş...
    Teveccünüz efenim. 3 yıl sonra tekrar bir göz geçirdim, zamanında iyi işsizmişim. Yoksa okuyan yoook, bakan yok. Kime ne diye yazmışsam.
    You start the game with a full pot of luck and an empty pot of experience. The objective is to fill the pot of experience before you empty the pot of luck.
    The older I get, the faster I was.


    ANES MOTOR
    Hero Motosiklet
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler