Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kontra Viraj ve Yüksek Hızlar Hakkında

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    mustafatuzlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    TC-İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600 FA (2011)
    Herkese Sevgiler Saygılar;

    Forumda ve İnternette Uzun Zamandır Araştırma Yapıyorum. Farklı Başlıklardan Güzel yazılar Okudum. Ancak hala aklımı karıştıran bazı durumlar var. Sizinle Paylaşmak ve Bilgi istiyorum.

    *Kontra Viraj Tekniğini ; 60Km altı Hızlarda Rahatlıkla Uygulayabiliyorum. Gaz Hassasiyetini Ayarladıktan(Öğrendikten) sonra Viraj giriş-Çıkışları Ciddi anlamda Rahat ve akışkan oluyor. Ancak 80km ve üstü hızlarda özellikle Uzun virajlarda ve şerit değiştirmede gazı sabit tutup , hiç bir şekilde gidonu oynatmadan vücüdümu yatırıp kaldırarak Dönüş alıyorum.(Ancak her defasında arka lastik Kayarmı-Atarmı vs.. diye düşünmekten kendimi alıkoyamıyorum)

    İnternette Bazı resimler ve Bilgiler Gördüm. Bir yazıda;
    - Motoru Sağa doğru yatırdıktan sonra , sağ el ile gidona hafifçe baskı yaptıklarını belirtiyorlar , hatta bazıları Nerdeyse direksyon çevirir gibi hafif tekeri dışa doğru çevirdiklerini söylüyorlar..

    Şöyle bir çelişki durumu oluyor , motor sağa yattığı zaman gidonu sola çevirdiğinizde , ön teker sola doğru yön alacaktır. Bu durumda Low-Side( Ön tekerin kendini bırakması) durumu gerçekleşmezmi?

    Otobanda 140km ve üstü ile giderken , şerit değiştireceğim zaman hala gazı sabit tutarak değiştiriyorum. Fakat Bazıları 120 den sonra adeta gazı kökleyerek motoru yatırıp kaldırıyor.. Tekerin kayması bir yana motor kendini sallamıyor bile. Bu durumda yapılan şey nedir? Yada benmi gözümde Çok büyütüyorum?

    80km üstü hızlarda Viraj alırken - şerit değiştirirken Gidon hareketi ve Gaz arasında ki İlişkiyi bana söylemenizi istiyorum.

    saygılar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Ocak 2009
    alışmaya bağlı bir durum . lastiklerinde çok fonksiyonu var bu işte .
    200 de bile kontra ile makas atabilirsin

  3. #3
    mustafatuzlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    TC-İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600 FA (2011)
    Valeo , Daha Önce YOutube da Video'nu izlemiştim. Hakkını vermek Gerek Gerçekten İyisin. Ancak o Videolar beni Bİlgilendirmez .. ÖLDÜRÜR !! :D

    200 km hızla giderken , Makası geçtim.. Gidonu çevirmeye cesaret edemem..

  4. #4
    ilhan1154 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbul-beylikdüzü
    Motosikleti
    honda pcx 125
    viraj hakkında bıldıgım şey sağ viraj varken şağ elle gidona ılerı dogru baskı yapmak motor ztn kendı yatmaya baslıyor kalcamızı selenın sagına dogru ıtıp kafamızla beraber cenemızı sag omuzun ustune alıp şeritleri takıp etmek sag ve sol ayaklarda basamaklara saglam basmalıkı motoru tekrardan duzeltmek ıcın sol ayakla basamaga baskı yapılmalı
    Dünyanın en güzel hediyesini sana vermek isterdim ama seni sana veremem ki...

  5. #5

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Hızınız ne kadaryüksek olursa ataletiniz yani savrulmaya meyil fazla olur. Yüksek hızda ani manevralardan kaçınmak en doğrusu.

  6. #6
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @mustafatuzlu
    Şöyle bir çelişki durumu oluyor , motor sağa yattığı zaman gidonu sola çevirdiğinizde , ön teker sola doğru yön alacaktır. Bu durumda Low-Side( Ön tekerin kendini bırakması) durumu gerçekleşmezmi?
    Arkadaşım, motoru sağa yattığı zaman gidonu sola çevirmiyorsun, motoru sağa yatırmak için gidonu sola çeviriyorsun. Bilinçli de yapsan farkında olmadan da yapsan motosiklet başka türlü viraj alamaz zaten. Eğitimlerde bunu nasıl bilinçli yapacağını gösteriyorlar. Kontra tekniğini ne kadar hızlı uygulayabilirsen viraja daha geç girip viraj içerisinde ani kontra tekniği sayesinde motorun burnunu viraj dışına çekip virajdan daha hızlı çıkmayı sağlarsın. Low-side düşüşü ancak motoru çok fazla yatırdığında söz konusudur, bunun kontra ile ilgisi yoktur.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  7. #7
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var

  8. #8

    Üyelik
    27 Kasım 2008
    zamanla alışırsın beynin eline ne yapman gerktiğini zamanla ögretir sen farkına bile varamazsın km yapmaya devam et asla yeteneklerini aşma. risk alma

  9. #9
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @mustafatuzlu

    Arkadaşım, motoru sağa yattığı zaman gidonu sola çevirmiyorsun, motoru sağa yatırmak için gidonu sola çeviriyorsun. Bilinçli de yapsan farkında olmadan da yapsan motosiklet başka türlü viraj alamaz zaten. Eğitimlerde bunu nasıl bilinçli yapacağını gösteriyorlar. Kontra tekniğini ne kadar hızlı uygulayabilirsen viraja daha geç girip viraj içerisinde ani kontra tekniği sayesinde motorun burnunu viraj dışına çekip virajdan daha hızlı çıkmayı sağlarsın. Low-side düşüşü ancak motoru çok fazla yatırdığında söz konusudur, bunun kontra ile ilgisi yoktur.
    Aynen katılıyorum.Zaten hepimiz virajda motoru yatırıp dönebilmek için farkında plmadan kontra tekniğini uyguluyoruz.bunu bilinçli olarak yaptığımızda daha kolay ve zevkli bir şekilde viraj alırız.Zaten viraja yattığımızda motosikletimizi bu şekilde dengede tutabiliyoruz.Bu bir denge meselesidir.Virajlarda yattığımız tarafın tersine doğru olan ivmeye karşı koyabilmek için yapılan bir harekettir.
    30-40km.süratlerden sonra kullanılır.Yüksek süratlere çıkıldığında daha kontrollü yapılmalıdır.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  10. #10
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Kontra teknigi aslinda motorda ve ucakta yada jet skide da gecerli bir sistem. Bize garip gelmesinin tek sebebi , gidonu hem otomobilin direksiyonu gibi dusunmemiz dir aslinda. Basinc yaptigin nokta dis aci olarak on tekere etki vermekte , boyle motor birden gidonun basinc yapildigi noktaya dusus ivmesi kazanmaktadir. Aslinda motor G kuvvet ile savasiyor o anda ve sen elinle resmen bir terazi gibi orta balance sagliyorsun. Bu yuzden 200km hiz ile bile bunu yapabilirsin. 60km ustu ve hizlarda basarisinin sebebi tabiki yine fizik kanunlari G kuvvet agir basiyor ve ozgul agirlik yer cekimi ile esitleniyor. Ne ise sonucta motor icat edilmeden evelde bilinen kanunlardi bunlar.

    Kontra icin

    Praktik ve sadece praktik sart. Teorikte bukadar hasas bir durumu anlatmak cidden zor.
    Kontrada Low Side gerceklesmesi icin , G kuvvetin ustunde bir basic yapman lazim ki , bu resmen gidonu birden dibine kadar itmek tir. Boyle bir deliligi yapmacagini umuyorum.

    Body position dedigimiz motor ustunde hareket ile yonlendirme her zaman isine yarayacaktir. Ama iyi bir egitim alirsan body position ile kontra ve frenleme ve gazlama tekniklerinin nasil birlestirildigini anlarsin.

    Su anda tek elin ile kulac atmayi ogreniyorsun, daha iki el ve iki bacak ile koordineli bicimde yuzmeyi ogreneceksin. Yilmak yok denemeye devam...Guzel seyleri merak ediyorsun tebrik ederim.
    Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  11. #11
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @zeda3000
    Body position dedigimiz motor ustunde hareket ile yonlendirme her zaman isine yarayacaktir.
    Genel olarak yanlış bilinen birşey de vücut pozisyonu ile motora yön verme konusudur. Vücut pozisyonunu değiştirmenin amacı motora yön vermek değildir, ağırlık merkezini değiştirmek için kullanılır. Motora yön veren tek şey gidondur. Bunu motosikletin gidonunu sabitleyip vicudunuzu sağa veya sola yatırarak deneyebilirsiniz, gidon oynamadan motorun yönünün değişmesi mümkün değildir. Yine aynı şekilde vücudunuz sabit, motor tam dik konumdayken sağ veya sol elinizle gidona vurun, motor direk olarak yatma teşebbüsünde bulunacak ve yönünüz değişecektir.
    GezeGeze bunu beğendi.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  12. #12
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @zeda3000

    Genel olarak yanlış bilinen birşey de vücut pozisyonu ile motora yön verme konusudur. Vücut pozisyonunu değiştirmenin amacı motora yön vermek değildir, ağırlık merkezini değiştirmek için kullanılır. Motora yön veren tek şey gidondur. Bunu motosikletin gidonunu sabitleyip vicudunuzu sağa veya sola yatırarak deneyebilirsiniz, gidon oynamadan motorun yönünün değişmesi mümkün değildir. Yine aynı şekilde vücudunuz sabit, motor tam dik konumdayken sağ veya sol elinizle gidona vurun, motor direk olarak yatma teşebbüsünde bulunacak ve yönünüz değişecektir.
    Hatta bu konuda gidonu motora sabitleyerek yapılan testler vardır. Ağırlık aktarımı ile vucut ile döndüklerini iddia edenlerin hiç biri bu motosikleti döndürememişlerdir.

    Fotoğrafı da bu
    GezeGeze bunu beğendi.
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...

  13. #13
    mustafatuzlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    TC-İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600 FA (2011)
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kontra teknigi aslinda motorda ve ucakta yada jet skide da gecerli bir sistem. Bize garip gelmesinin tek sebebi , gidonu hem otomobilin direksiyonu gibi dusunmemiz dir aslinda. Basinc yaptigin nokta dis aci olarak on tekere etki vermekte , boyle motor birden gidonun basinc yapildigi noktaya dusus ivmesi kazanmaktadir. Aslinda motor G kuvvet ile savasiyor o anda ve sen elinle resmen bir terazi gibi orta balance sagliyorsun. Bu yuzden 200km hiz ile bile bunu yapabilirsin. 60km ustu ve hizlarda basarisinin sebebi tabiki yine fizik kanunlari G kuvvet agir basiyor ve ozgul agirlik yer cekimi ile esitleniyor. Ne ise sonucta motor icat edilmeden evelde bilinen kanunlardi bunlar.

    Kontra icin

    Praktik ve sadece praktik sart. Teorikte bukadar hasas bir durumu anlatmak cidden zor.
    Kontrada Low Side gerceklesmesi icin , G kuvvetin ustunde bir basic yapman lazim ki , bu resmen gidonu birden dibine kadar itmek tir. Boyle bir deliligi yapmacagini umuyorum.

    Body position dedigimiz motor ustunde hareket ile yonlendirme her zaman isine yarayacaktir. Ama iyi bir egitim alirsan body position ile kontra ve frenleme ve gazlama tekniklerinin nasil birlestirildigini anlarsin.

    Su anda tek elin ile kulac atmayi ogreniyorsun, daha iki el ve iki bacak ile koordineli bicimde yuzmeyi ogreneceksin. Yilmak yok denemeye devam...Guzel seyleri merak ediyorsun tebrik ederim.
    Bilgiler İçin Çok Teşekkür Ederim. İleri Düzey Eğitim Almam Şart Gibi Görünüyor. Motosiklette eğitimin Önemini Çok daha iyi anladım. Önümüzdeki Sezona bunu Geliştiririm inş.

    Diğer Kullanıcılarada çok teşekkür ederim Yorumlar için..

    Saygılar

  14. #14
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    akşama bu topiği takip et, sana gzüel linkler vereceğim. hem video hem de grafik olarak anlatımlı videolardır ve umarım ki işine yarayacaktır
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  15. #15
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    sözünü verdiğim link bu, umarım işine yarar

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...i-videosu.html

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:02 ----------

    alfa ( alparslan abiden alıntı :

    Yanlış bir anlama olmasın el kontrası elciğin yere tam paralel tarzda ileri itilmesi ile yapılan şekildir. Bu spor motorlarda sağ elcik itilecekse sağ ayak ayası pedala basılı olarak ayak bileğinin ileri hareketini takiben sağ kalça sele üzerinde çok hafif yükselinerek ileri ve aşağı es çizilerek alınırken sağ omuz dönüş yönüne uzar ve birlikte kol dirsekten kuvvet alarak sağ elciği ileri iter. Baş dönüşe bakarken gözler geniş alan taraması yapar. Bu hareket racing tipi motorlarda yapılabilir. Gidonun darlığı ve aşağıda olması , oturuş biçimi ve pedalların yeri bunlara göre düzenlenmiştir. Bu arada daha az yatarak aynı çapta dönüş yapmak da sarkarak olur.

    Normal motorlarda yani gidon şekli racinglere göre geyik boynuzu misali motorlarda elcik sadece dirsekten ileri itilir. Omuzlar her iki durumdada gevşek durumda olmalı yani kasılı olmamalıdır. Esasen kasılı olan tek bölgeniz karın, sırt ve üst bacak kaslarınız olmalıdır yoksa çok çabuk tükenirsiniz.

    Bunun dışında alt süratlerde yapılan genellikle elciğin aşağı ve biraz ileri tarzda bastırılmasıdır. Direnç olabilir ve vardır ama gerçek el kontrasında elcik su gibi ileri kayar ve el hassas değilse ters dönersiniz.

    Racinglerde görürsünüz dönerken motor birden es çizerek şahlanarak sürücüyü üzerinden havaya fırlatır yani high-side. İşte buna sebep faktörlerden biri de kontra kesme yada boşluk verme işleminin zamanlamasının ve dozunun hatalı olmasındandır. Yarıştaki sürat hata affetmez ama normal motor sürüşünde bu boşluk verme tam olmasa da hata affeder. İllede kaza olacak diye bir şey söylenemez.

    ve istediğin her bilgi burada mevcut ( grafik/resim/videolarla beraber ) :

    http://www.alfamotosiklet.com/

    başarılar dilerim
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  16. #16
    mertka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Honda CBR 125R'dı
    sınırları zorlamak iyidir derler ama bu lafı pek tasvip etmiyorum
    yavaş yavaş km yapıp tecrübe kazanmak en sağlam teoriden iyidir diye düşüyorum.

  17. #17
    demirgursel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2007
    Şehir
    adana
    kendinden emin olmadığın hiçbir şekilde viraja girme.lastik kayar diye korkuyorsan kaydırırsın.önce zamanla güvenin gelsin, sonra viraja girmesi gelir
    sıkıysa yakala HAYALBUYSA

  18. #18
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Havalar düzelince kaybolma ortalardan, sitemizdeki bilinçli arkadaşlar rivada öğretirler
    GKN MOTORS

  19. #19
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Bu vidoada benden olsun.. Ama Almanca
    Ama buradada dendigi gibi motor sizin vücüdunuzu yatirmanizla dönmüyor..
    Allah kahretsin bunlari anlatmaya türkcem yetmiyorki..
    Gidon u sola ceviriyorsunuz motor saga yatiyor yada tam tersi...
    Bunu hepimiz yapiyoruz.. Bilincli olarak yapmasakta yapiyoruz..

    http://www.youtube.com/watch?v=xJFbX5HE-20
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  20. #20
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Motosikleti, orta sehap varsa sehpadan alın, ayaklık varsa kapatın. Tam düzgün yerde dengelyin. Hatta yardımcı olacak biri var ise yüzünüz gidona dönük ön tarafına bile geçebilirsiniz. Bu durumda motoru bir parmağınızla bile dengede tutabilirsiniz.
    Şimdi bu konumdayken motoru hiç hareket ettirmeden olduğu yerde gidonu tam sağa çevirin. Tekrar düzeltip bir de tam sola çevirin.

    Bundan sonra unutmazsınız gidonu nereye çevirince motor nereye yatıyor
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler