Kontra Viraj ve Yüksek Hızlar Hakkında
-
Herkese Sevgiler Saygılar;
Forumda ve İnternette Uzun Zamandır Araştırma Yapıyorum. Farklı Başlıklardan Güzel yazılar Okudum. Ancak hala aklımı karıştıran bazı durumlar var. Sizinle Paylaşmak ve Bilgi istiyorum.
*Kontra Viraj Tekniğini ; 60Km altı Hızlarda Rahatlıkla Uygulayabiliyorum. Gaz Hassasiyetini Ayarladıktan(Öğrendikten) sonra Viraj giriş-Çıkışları Ciddi anlamda Rahat ve akışkan oluyor. Ancak 80km ve üstü hızlarda özellikle Uzun virajlarda ve şerit değiştirmede gazı sabit tutup , hiç bir şekilde gidonu oynatmadan vücüdümu yatırıp kaldırarak Dönüş alıyorum.(Ancak her defasında arka lastik Kayarmı-Atarmı vs.. diye düşünmekten kendimi alıkoyamıyorum)
İnternette Bazı resimler ve Bilgiler Gördüm. Bir yazıda;
- Motoru Sağa doğru yatırdıktan sonra , sağ el ile gidona hafifçe baskı yaptıklarını belirtiyorlar , hatta bazıları Nerdeyse direksyon çevirir gibi hafif tekeri dışa doğru çevirdiklerini söylüyorlar..
Şöyle bir çelişki durumu oluyor , motor sağa yattığı zaman gidonu sola çevirdiğinizde , ön teker sola doğru yön alacaktır. Bu durumda Low-Side( Ön tekerin kendini bırakması) durumu gerçekleşmezmi?
Otobanda 140km ve üstü ile giderken , şerit değiştireceğim zaman hala gazı sabit tutarak değiştiriyorum. Fakat Bazıları 120 den sonra adeta gazı kökleyerek motoru yatırıp kaldırıyor.. Tekerin kayması bir yana motor kendini sallamıyor bile. Bu durumda yapılan şey nedir? Yada benmi gözümde Çok büyütüyorum?
80km üstü hızlarda Viraj alırken - şerit değiştirirken Gidon hareketi ve Gaz arasında ki İlişkiyi bana söylemenizi istiyorum.
saygılar
Reklamlar
-
alışmaya bağlı bir durum . lastiklerinde çok fonksiyonu var bu işte .
200 de bile kontra ile makas atabilirsin
-
Valeo , Daha Önce YOutube da Video'nu izlemiştim. Hakkını vermek Gerek Gerçekten İyisin. Ancak o Videolar beni Bİlgilendirmez .. ÖLDÜRÜR !! :D
200 km hızla giderken , Makası geçtim.. Gidonu çevirmeye cesaret edemem..
-
viraj hakkında bıldıgım şey sağ viraj varken şağ elle gidona ılerı dogru baskı yapmak motor ztn kendı yatmaya baslıyor kalcamızı selenın sagına dogru ıtıp kafamızla beraber cenemızı sag omuzun ustune alıp şeritleri takıp etmek sag ve sol ayaklarda basamaklara saglam basmalıkı motoru tekrardan duzeltmek ıcın sol ayakla basamaga baskı yapılmalı
Dünyanın en güzel hediyesini sana vermek isterdim ama seni sana veremem ki...
-
Hızınız ne kadaryüksek olursa ataletiniz yani savrulmaya meyil fazla olur. Yüksek hızda ani manevralardan kaçınmak en doğrusu.
-
@mustafatuzlu
Şöyle bir çelişki durumu oluyor , motor sağa yattığı zaman gidonu sola çevirdiğinizde , ön teker sola doğru yön alacaktır. Bu durumda Low-Side( Ön tekerin kendini bırakması) durumu gerçekleşmezmi?
Arkadaşım, motoru sağa yattığı zaman gidonu sola çevirmiyorsun, motoru sağa yatırmak için gidonu sola çeviriyorsun. Bilinçli de yapsan farkında olmadan da yapsan motosiklet başka türlü viraj alamaz zaten. Eğitimlerde bunu nasıl bilinçli yapacağını gösteriyorlar. Kontra tekniğini ne kadar hızlı uygulayabilirsen viraja daha geç girip viraj içerisinde ani kontra tekniği sayesinde motorun burnunu viraj dışına çekip virajdan daha hızlı çıkmayı sağlarsın. Low-side düşüşü ancak motoru çok fazla yatırdığında söz konusudur, bunun kontra ile ilgisi yoktur.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
-
zamanla alışırsın beynin eline ne yapman gerktiğini zamanla ögretir sen farkına bile varamazsın km yapmaya devam et asla yeteneklerini aşma. risk alma
-
boy adlı üyeden alıntı
@mustafatuzlu
Arkadaşım, motoru sağa yattığı zaman gidonu sola çevirmiyorsun, motoru sağa yatırmak için gidonu sola çeviriyorsun. Bilinçli de yapsan farkında olmadan da yapsan motosiklet başka türlü viraj alamaz zaten. Eğitimlerde bunu nasıl bilinçli yapacağını gösteriyorlar. Kontra tekniğini ne kadar hızlı uygulayabilirsen viraja daha geç girip viraj içerisinde ani kontra tekniği sayesinde motorun burnunu viraj dışına çekip virajdan daha hızlı çıkmayı sağlarsın. Low-side düşüşü ancak motoru çok fazla yatırdığında söz konusudur, bunun kontra ile ilgisi yoktur.
Aynen katılıyorum.Zaten hepimiz virajda motoru yatırıp dönebilmek için farkında plmadan kontra tekniğini uyguluyoruz.bunu bilinçli olarak yaptığımızda daha kolay ve zevkli bir şekilde viraj alırız.Zaten viraja yattığımızda motosikletimizi bu şekilde dengede tutabiliyoruz.Bu bir denge meselesidir.Virajlarda yattığımız tarafın tersine doğru olan ivmeye karşı koyabilmek için yapılan bir harekettir.
30-40km.süratlerden sonra kullanılır.Yüksek süratlere çıkıldığında daha kontrollü yapılmalıdır.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
Kontra teknigi aslinda motorda ve ucakta yada jet skide da gecerli bir sistem. Bize garip gelmesinin tek sebebi , gidonu hem otomobilin direksiyonu gibi dusunmemiz dir aslinda. Basinc yaptigin nokta dis aci olarak on tekere etki vermekte , boyle motor birden gidonun basinc yapildigi noktaya dusus ivmesi kazanmaktadir. Aslinda motor G kuvvet ile savasiyor o anda ve sen elinle resmen bir terazi gibi orta balance sagliyorsun. Bu yuzden 200km hiz ile bile bunu yapabilirsin. 60km ustu ve hizlarda basarisinin sebebi tabiki yine fizik kanunlari G kuvvet agir basiyor ve ozgul agirlik yer cekimi ile esitleniyor. Ne ise sonucta motor icat edilmeden evelde bilinen kanunlardi bunlar.
Kontra icin
Praktik ve sadece praktik sart. Teorikte bukadar hasas bir durumu anlatmak cidden zor.
Kontrada Low Side gerceklesmesi icin , G kuvvetin ustunde bir basic yapman lazim ki , bu resmen gidonu birden dibine kadar itmek tir. Boyle bir deliligi yapmacagini umuyorum.
Body position dedigimiz motor ustunde hareket ile yonlendirme her zaman isine yarayacaktir. Ama iyi bir egitim alirsan body position ile kontra ve frenleme ve gazlama tekniklerinin nasil birlestirildigini anlarsin.
Su anda tek elin ile kulac atmayi ogreniyorsun, daha iki el ve iki bacak ile koordineli bicimde yuzmeyi ogreneceksin. Yilmak yok denemeye devam...Guzel seyleri merak ediyorsun tebrik ederim.
Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
@zeda3000
Body position dedigimiz motor ustunde hareket ile yonlendirme her zaman isine yarayacaktir.
Genel olarak yanlış bilinen birşey de vücut pozisyonu ile motora yön verme konusudur. Vücut pozisyonunu değiştirmenin amacı motora yön vermek değildir, ağırlık merkezini değiştirmek için kullanılır. Motora yön veren tek şey gidondur. Bunu motosikletin gidonunu sabitleyip vicudunuzu sağa veya sola yatırarak deneyebilirsiniz, gidon oynamadan motorun yönünün değişmesi mümkün değildir. Yine aynı şekilde vücudunuz sabit, motor tam dik konumdayken sağ veya sol elinizle gidona vurun, motor direk olarak yatma teşebbüsünde bulunacak ve yönünüz değişecektir.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
boy adlı üyeden alıntı
@zeda3000
Genel olarak yanlış bilinen birşey de vücut pozisyonu ile motora yön verme konusudur. Vücut pozisyonunu değiştirmenin amacı motora yön vermek değildir, ağırlık merkezini değiştirmek için kullanılır. Motora yön veren tek şey gidondur. Bunu motosikletin gidonunu sabitleyip vicudunuzu sağa veya sola yatırarak deneyebilirsiniz, gidon oynamadan motorun yönünün değişmesi mümkün değildir. Yine aynı şekilde vücudunuz sabit, motor tam dik konumdayken sağ veya sol elinizle gidona vurun, motor direk olarak yatma teşebbüsünde bulunacak ve yönünüz değişecektir.
Hatta bu konuda gidonu motora sabitleyerek yapılan testler vardır. Ağırlık aktarımı ile vucut ile döndüklerini iddia edenlerin hiç biri bu motosikleti döndürememişlerdir.
Fotoğrafı da bu
Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...
-
zeda3000 adlı üyeden alıntı
Kontra teknigi aslinda motorda ve ucakta yada jet skide da gecerli bir sistem. Bize garip gelmesinin tek sebebi , gidonu hem otomobilin direksiyonu gibi dusunmemiz dir aslinda. Basinc yaptigin nokta dis aci olarak on tekere etki vermekte , boyle motor birden gidonun basinc yapildigi noktaya dusus ivmesi kazanmaktadir. Aslinda motor G kuvvet ile savasiyor o anda ve sen elinle resmen bir terazi gibi orta balance sagliyorsun. Bu yuzden 200km hiz ile bile bunu yapabilirsin. 60km ustu ve hizlarda basarisinin sebebi tabiki yine fizik kanunlari G kuvvet agir basiyor ve ozgul agirlik yer cekimi ile esitleniyor. Ne ise sonucta motor icat edilmeden evelde bilinen kanunlardi bunlar.
Kontra icin
Praktik ve sadece praktik sart. Teorikte bukadar hasas bir durumu anlatmak cidden zor.
Kontrada Low Side gerceklesmesi icin , G kuvvetin ustunde bir basic yapman lazim ki , bu resmen gidonu birden dibine kadar itmek tir. Boyle bir deliligi yapmacagini umuyorum.
Body position dedigimiz motor ustunde hareket ile yonlendirme her zaman isine yarayacaktir. Ama iyi bir egitim alirsan body position ile kontra ve frenleme ve gazlama tekniklerinin nasil birlestirildigini anlarsin.
Su anda tek elin ile kulac atmayi ogreniyorsun, daha iki el ve iki bacak ile koordineli bicimde yuzmeyi ogreneceksin. Yilmak yok denemeye devam...Guzel seyleri merak ediyorsun tebrik ederim.
Bilgiler İçin Çok Teşekkür Ederim. İleri Düzey Eğitim Almam Şart Gibi Görünüyor. Motosiklette eğitimin Önemini Çok daha iyi anladım. Önümüzdeki Sezona bunu Geliştiririm inş.
Diğer Kullanıcılarada çok teşekkür ederim Yorumlar için..
Saygılar
-
-
-
sınırları zorlamak iyidir derler ama bu lafı pek tasvip etmiyorum
yavaş yavaş km yapıp tecrübe kazanmak en sağlam teoriden iyidir diye düşüyorum.
-
kendinden emin olmadığın hiçbir şekilde viraja girme.lastik kayar diye korkuyorsan kaydırırsın.önce zamanla güvenin gelsin, sonra viraja girmesi gelir
sıkıysa yakala HAYALBUYSA
-
Havalar düzelince kaybolma ortalardan, sitemizdeki bilinçli arkadaşlar rivada öğretirler
-
Bu vidoada benden olsun.. Ama Almanca
Ama buradada dendigi gibi motor sizin vücüdunuzu yatirmanizla dönmüyor..
Allah kahretsin bunlari anlatmaya türkcem yetmiyorki..
Gidon u sola ceviriyorsunuz motor saga yatiyor yada tam tersi...
Bunu hepimiz yapiyoruz.. Bilincli olarak yapmasakta yapiyoruz..
http://www.youtube.com/watch?v=xJFbX5HE-20
Hayatin icin bir saniyeni harca.
Hayatini bir saniye icin harcama.
-
Motosikleti, orta sehap varsa sehpadan alın, ayaklık varsa kapatın. Tam düzgün yerde dengelyin. Hatta yardımcı olacak biri var ise yüzünüz gidona dönük ön tarafına bile geçebilirsiniz. Bu durumda motoru bir parmağınızla bile dengede tutabilirsiniz.
Şimdi bu konumdayken motoru hiç hareket ettirmeden olduğu yerde gidonu tam sağa çevirin. Tekrar düzeltip bir de tam sola çevirin.
Bundan sonra unutmazsınız gidonu nereye çevirince motor nereye yatıyor
Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler