Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Artçı, fren mesafemizi etkiler mi?

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #41
    genieril - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    asya tay 200/Hyosung gt250/ybr125
    ben başıma gelen bir olayı anlatıyım,
    50-55 km ile giderken yanımdan geçem shadowu inceliyordum kafamı çevirdiğimde onumde bembeyaz bir duvar gibi ford transite benzer bir arabayı gördüm ve asıldım frenlere yaklaşık 2 mt vardı aramızda ve 1-1.5 mt mesafede durabildim, artçı arkadaşım 100kg dı, motosiklet YBR125 ve sanırım o arkamda olmasa arkadan dokunduracaktım, son 20-30 cm de iki tekerimde kızaklıyodu...

    sonuç olarak motorun modeline ve motordaki ek ağırlık miktarına göre deişiklik gösterebileceğine inanıyorum
    saygılar
    Genieril buradaydı...


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #42
    ________ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CFMOTO 650 MT
    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu yazıyı yazanın motor kullandığından şüpheliyim yada bir araç..fiziksel kurallarla gayet mantıklı gibi görünen bu açıklama .. yol şartlarına (ıslak ,kuru, asfalt , toprak ) ve ağırlıkla yola olan tutunuşa göre çok büyük değişiklikler gösterir .. şimdi artçı varken ıslak bir zeminde 90 km/ h ile giderken durmakla artçı yokken durmak aynı diyen bu mantığı acele motor kullanmaya davet ediyorum bence kesinlikle yanlış..
    Avatardan anladığım kadarı ile tahmin ediyorsam, yazı Vedat arkadaşımızın yazısı. Kendisi hem motosiklet eğitmeni hemde bir motosiklet dergisinin editörü. Teknik bilgisi ve motosiklet kullanımı mükemmeldir. Yazı yazarken açıklamaya çalıştığı şey Türkiye yolların diil, labratuar ortamında artçının fren mesafesini arttırmayacağının teknik izahı.

    Her nekadar kendi sürüş becelerilerimizi olduğundan daha iyi görme eğiliminde olsak da, bu evrende fizik kuralları ile bağlıyız.

  3. #43
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Herhangi bir motor
    herhangi bir yol
    herhangi bir hız

    bu yazıyı okuyunca benim anladığım her motor ve her fren sisteminde ve her zeminde aynı sonucun alınabileceği oldu ..zaten fren mesafesinin deişen şartlara göre farklı olacağını hepimiz biliyoruz.. Bu yazıyı yazanın eğitmen olması benim iddaa mı değiştirmez.. ben bi yerden okuyup veya alıp türkçeye çevirip bi iddaa ortaya atmıyomki .. ben deneyimlerime göre artçılı ve artçısız fren mesafesinin aynı olmayacağını söylüyorum ..yani bu yazıyı yazan kişi motosikleti keşfeden ve tüm kurallarını koyan kişide olsa değişen hiç bişey olmaz..

    bakın tam 3. kez soruyorum yazıda fren sistemi hakkındada bilgi yok .. ABS sistemli bir motorda ABS açıkkken (isteğe göre manuel kapatılabiliyo) bu iddaa geçerlimidir

    ikinci sorum yağışlı bir havada arka frenin kampana olan bir motorda bu geçerlimidir..

    Labaratuar ortamında olduğu sizin iddaanız yazıyı kaleme alan böle bişi dememiş.. sanki her zaman her şartta böledir gibi yazmış ..madem dergi yazarı madem eğitmen iddaasını ispatlaması çok zor olmasa gerek ..
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  4. #44
    ferrari_gani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2005
    Şehir
    istanbul/bakırköy
    Motosikleti
    4x4 ruhlu karakaçan enduro&touring&race GETZZZ
    teori de mantıklı pratikte uyumsuzluk olduğunu anlamak için profesör olmaya gerek yok sanırım defalarca sölenmiş

    ama unutulan nokta şu işte tüm olayın püf noktası şu

    her ne kadar kimyacı olsamda fiziğim iyidir. söylediği şey doğru ağırlık artması frenlere + yönde katkı sağlar

    ama sağladığı - etki + etkiden fazla tüm olay bu aslında + yönü yok diil ama - yönü daha fazla olduu için bize daha uzun gelir
    Artan frenleme gücü ilave ağırlığın ortaya çıkarttığı ilave kinetik enerjiyi etkisiz hale getirebilecek seviyededir
    demiş işte burası yanlış


    son bişi daha aklıma takıldı sölemeden edemiycem
    patinaj yada kızaklama da yani lastikler tutunma güçlerinin %90 kayba uğrar yani götürmek yada durdurmak mümkün diildir die bişi yok bi ayrıntı ama aklıma takıldı
    dünyada her erkeğe 4 kadın düşüyor. benim hakkımı her kim yiyosa haram zıkkım olsun elinde patlasın

  5. #45
    reklamci2003 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2006
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    TRUVA TR 250-4
    Yaklaşık 25 seneden beri araç kullanıyorum ve uzun zamandan beri araçların teknik konularınla yakından ilgiliyim, Burada yazılan yazıları şöyle bir açmadan edemeyeceğim. Şimdiye kadar yapılan tüm araçların testleri tek kişi ile yapılmıştır, bunlara hızlanma, frenleme, viraj, dayanıklılık vs gibi şeyler dahildir. Bana 5 kişi ile yapılan bir araç frenleme testinin örneğini verebilir misin? Veya bana 2 kişi ile yapılan motosiklet hızlanma testinin örneğini verebilir misin? Veya iki kişi ile yapılan motosiklet frenleme testi! Malesef böyle testler yapılmadı şimdiye kadar. çünkü bu testler yapıldığı zaman insanları yanıltır. Fizikçi veya kimyacı değilim ama soruyorum. Kaygan bir zemin üzerinde ağırlığı farklı yere basan zeminleri aynı olan iki kütleyi yokuş aşağı bıraktığınız zaman hangisi önce durur. Eğer buna ikiside aynı yerde durur diye bir cevap geliyorsa bu topic'i açan arkadaşın söylediklerine bende katılacağım. Birde burda atlanan bir şey tam kilitleme ve normal frenlemede yapılan fren mesafeleridir. Tam kilitlemede yapılan yolculu sürüşte araç tek kişi ile yapılan sürüşe göre daha çabuk durur, aksini iddaa eden varsa eline iki tane kibrit kutusu alıp bir tanesinin içine taş doldursun birini boş bıraksın ve kaygan bir yokuştan aşağı bıraksın. Eğer freni kilitlemeyeceğim diye bir faktör varsa ki bunda olay tamamen tersine döner ağır olan daha geç durur. Ben yüklü ve yüksüz olarak çok kamyon kullandım Hangisinin daha önce duracağınıda çok iyi bilirim. Lutfen Testlerden bahsedin insanların kafalarını karıştırmayın.
    Hayat Düşmezsen güzeldir...

  6. #46
    eczaci101 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2003
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Zealsun 200 gs 'den>zx6r' a ; aklım yok aklım! Scuba instructor
    Yer çekimi etkisi ağırlık üzerine tesirlidir...

    Bir kütlenin ağır olması ona uygulanan yerçekimi ile doğru orantılıdır...

    Dolayısıyla mutlak suretle söyluyorum ki artçı fren mesafesini kısaltacaktır...

    Ayrıca artçı sürtünme ile ayrı bir direnç gösterecektir...
    "Kendinizi Cesurca Gösterin! Trafikte Farkettirin! Yaşamanız Sadece Buna Bağlıdır!!!"

  7. #47
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    350 beyaz cava....hemde stylee...
    valla ben onu bunu bılmem....
    benım motorda artcı yokken ön frenı sıkarım hemen kıtler....
    artcı oldugunda ne kadarda bassam fren tutuyor ama kıtlemıyor...hemde durma mesafesıde artıyor...

  8. #48
    barrokas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    maxillofacialtrauma Hamamatsu
    Alıntı eczaci101 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yer çekimi etkisi ağırlık üzerine tesirlidir...

    Bir kütlenin ağır olması ona uygulanan yerçekimi ile doğru orantılıdır...

    Dolayısıyla mutlak suretle söyluyorum ki artçı fren mesafesini kısaltacaktır...

    Ayrıca artçı sürtünme ile ayrı bir direnç gösterecektir...


    bence dene ve öyle yaz zor değil denemek,adanadan ne bekliyosun yardımcı oliiim
    Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......

  9. #49
    crazy_dragger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2005
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    seyhan 125-artık yokk :(( ama yesyeni bi tane alıcamm :)
    Kısa ve öz söylüyorum, fren mesafesi agırlıkla kesinlikle dogru orantılıdır.Tecrubeliler bilir.
    hem oyle olmasa motosiklet ureticileri neden daha agır motosikletlerine daha buyuk capta ve daha islevsel diskler taksınlarki?

  10. #50
    barrokas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    maxillofacialtrauma Hamamatsu
    BBRR Barış abi sana katılıyorum motosiklet ayrımı yapmaksızın artçı fren mesafesini etkiler,ve daha uzun bir mesafede durabiliriz
    Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......

  11. #51

    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    honda wing go, kenbo 125cc cup
    Kinetik enerji= 1/2 m v2 yani m(kütle oda ağırlık alınabilir) ile vnin karesinin çarpımının yarısı
    Buradan yola çıkarak motosikletin hızı sabit kalsa bile yolcu (artçı )kütlesi kütleyi değiştireceği için enerji artacaktır.
    Artan enerji aynı frenleme oranı ile daha çok yol demektir.
    Anlamayan varsa kağıt üstünde bu işlemi daha iyi anlatırım.

    Fen ve teknoloji öğretmenliği mezunuyum bu arada.
    M=kütle v= hız(sürat)
    Formullerde farklı olan bir değişken varsa eşitlik değişir. Kütle değişeceği için kinetik enerjide değişir.
    Bu arkadaşın bahsettiği olayda frenleme oranı değişirse mesafe değişmeyebilir.
    esbabsız bunu beğendi.

  12. #52

    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6N 2014 - HONDA CRF250L 2013
    Alıntı patpop adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kinetik enerji= 1/2 m v2 yani m(kütle oda ağırlık alınabilir) ile vnin karesinin çarpımının yarısı
    Buradan yola çıkarak motosikletin hızı sabit kalsa bile yolcu (artçı )kütlesi kütleyi değiştireceği için enerji artacaktır.
    Artan enerji aynı frenleme oranı ile daha çok yol demektir.
    Anlamayan varsa kağıt üstünde bu işlemi daha iyi anlatırım.

    Fen ve teknoloji öğretmenliği mezunuyum bu arada.
    M=kütle v= hız(sürat)
    Formullerde farklı olan bir değişken varsa eşitlik değişir. Kütle değişeceği için kinetik enerjide değişir.
    Bu arkadaşın bahsettiği olayda frenleme oranı değişirse mesafe değişmeyebilir.
    Çok net açıklama eline sağlık. Fizik bilinse bu kadar kolay yanılgıya düşülmez zaten.
    yolda...

  13. #53

    Üyelik
    26 Nisan 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial - Sentor 150
    Alıntı patpop adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kinetik enerji= 1/2 m v2 yani m(kütle oda ağırlık alınabilir) ile vnin karesinin çarpımının yarısı
    Buradan yola çıkarak motosikletin hızı sabit kalsa bile yolcu (artçı )kütlesi kütleyi değiştireceği için enerji artacaktır.
    Artan enerji aynı frenleme oranı ile daha çok yol demektir.
    Anlamayan varsa kağıt üstünde bu işlemi daha iyi anlatırım.

    Fen ve teknoloji öğretmenliği mezunuyum bu arada.
    M=kütle v= hız(sürat)
    Formullerde farklı olan bir değişken varsa eşitlik değişir. Kütle değişeceği için kinetik enerjide değişir.
    Bu arkadaşın bahsettiği olayda frenleme oranı değişirse mesafe değişmeyebilir.
    Hocam frene baskı yapma gücü değilde lastiğin yer ile sürtünmesine eşitlersek teorik olarak durmak için kinetik enerjiyi sütünme kuvvetine eşitlersek:
    1/2 m v2 = k m g ...
    Yani 2 tarafta da kütle eşitse birbirini sadeleştirir, bu da durma mesafesi sürtünme katsayısıyla gidilen hıza bağlı kaldığını gösterimiyor mu? Yani kütleyi değiştirsek de diğer şartlar aynı kalırsa mesafe de aynı olmaz mı? eşitliğin sağındaki ... yı mesafe olarak alabiliriz sanırım, sürtünme kuvvetini enerjiye doğrudan eşitlemek olmaz sanırım.
    Tabi pratikte diğer faktörlerde etki edeceğinden sonuçlar değişebilir.mesela düşük hızda tek iken hemen durmayabilir ve aynı hızda artçı ile zınk diye durabilir ve dr hız arttıkça durma mesafesi eşitlenebişir ve belli hızdan sonra artçılı durma mesafesi uzayabilir.

  14. #54
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    bende karadenizin serin sularından geliyorum

    ABS varken dahi frene bastığınızda abs vuruşu bile değişiyor mümkün mertebe artçı almıyorum artık solo takılıyorum

  15. #55
    yasinkeleş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000 RR
    duruş mesafesi değişir ıslak yolda artçı aldığımızda nasıl duruş mesafesi değişmez

  16. #56
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Artçıyla fren tekniği biraz daha değişik. Önce dengesizce aniden ön frene asılıyorsunuz, bir yandan da hafif öne eğiliyorsunuz. Artçıyı üzerinizden attıktan sonra normal şekilde fren yapıyorsunuz.

  17. #57
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom / Piaggio Medley
    Yolcunun ekstra ağırlığı ile lastikler frenaj anında daha fazla tutuş sağlayabilir şeklinde bir yaklaşım sergilenmiş yazıda anladığım kadarı ile , merak ettim ama tamamını okuyamadım uslubu çok sıkıcı geldi , esasen daha fazla ağırlık altında lastiklerin yere iyi bastığı düşünülür ama bu yanlıştır zira yük altında ezilen lastiğin ortası içeri bükülmeye başlar ve yan omuz kısımları baskı altında kalır , bu daha az tutuş demektir , artçılı min. 100bin km sürmüşümdür , fren mesafesinin azaldığını hiç hissetmedim , hele çok ağır bir yolcunuz varsa dik yokuş inişlerde mutlaka vites küçülterek hızınızı azaltmalı , disklerin aşırı ısınmasına fırsat vermeden panik frene hazır olmalısınız , dizlerinizle de depoyu her zamankinden daha çok sıkmalısınız zira acemi bir yolcunuz varsa sizi gidona yapıştırabilir


    ANES MOTOR
    Hero Motosiklet
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)