Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

İleri Sürücüler İçin Öneriler

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Sevgili arkadaşlar aşağıdaki öneriler sadece "İleri Sürücüler" içindir lütfen sadece okuyup anlamaya çalışın ama bir eğitmen gözetiminde olmadığı sürece uygulamaya çalışmayın.

    Evet yanlış duymadınız , ileri sürüş tekniklerini bilen ve uygulayan sürücüler de zaman zaman yeni önerileri dinler ve sürüşlerine "cila" çekmek için bunları kullanırlar.

    İleri bir sürücü olmayı hedefliyorsanız öğrenmeye daima açık olmalısınız.

    RoSPA (The Royal Society for the Prevention Accidents) 'nın Türkiyede sınav yapmaya yetkili tek eğitmeni Sayın Uğur ERTEKİN den alıntıdır.

    Alıntı Uğur Ertekin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Sevgili Dostlar,

    Genel olarak, eğitim ve sürüşlerde gördüklerime göre konular oluşturmaya çalıştım. Beğeneceğinizi umar faydalı olmasını dilerim;



    YOLU GERÇEKTEN OKUMAYI ÖĞRENMELİYİZ

    1-Virajlara hazırlıksız yakalanmak?

    Belirtileri: Her viraj öncesinde veya karşıdan gelen araçları gördüğünüzde veya yavaşlamanızı gerektiren durumlarda sertçe fren yapmak zorunda kalmak..

    Problem Sebebi: Yeterince uzağa bakmamak. Birçok sürücü, önündeki kısa bir alana fixlenmiş şekilde bakar..ki bu sıklıkla yaklaşık 25m. lik bir mesafedir..

    Çözümü: Fiziki olarak çenenizi, önünüzdeki ufuğu görünceye kadar kaldırın..


    2- Arabaların arkasında sıkışmış şekilde kalmak?

    Belirtileri: Her sollamadan evvel araçları km.lerce takip etmek, araçların arasında sıkışıp kalmak..

    Problem Sebebi: Önünüzdeki potansiyel veya var olan tehlikelerden sadece en yakındakine bakmak..ki genel örneği; ilerlerken sadece önünüzdeki aracın arkasına bakışınızın takılı kalması..

    Çözümü: Önünüzdeki engeli(tehlikeyi) gördükten hemen sonra diğerlerini de aramaya başlayın..Pozisyonunuzu o engelden 70cm. kadar uzaklaşacak şekilde sağına veya soluna ayarlayın..Bakışınızla (hafifçe kafanızı da oynatarak) sağı solu tarayın..Bu şekilde önünüzdeki o engelle beraber etrafı da görmeye başlarsınız..


    3- Sık sık, Çukur veya Kasislere mi giriyorsunuz?

    Belirtileri: Sağınızdan veya solunuzdan sık sık aniden beliren araçlar sizin için hep sürprizdir; azıcık panikle de kendinizi sağa veya sola atarsınız..

    Problem Sebebi: Sadece ileri bakmaya odaklanmak, konsantre olmak ve bu sebeple de önünüzdeki yolun zeminindeki detayları (sağı solu dahil) yeterince görememek..Ki genelde arka kontrol (aynalarla) eksikliği de buna eşlik eder..

    Çözümü: Gözlerinizle her yeri tarayın; İleriye bakın, aynaları kontrol edin, ileriye bakın, yol kenarlarını ve yüzeyini kontrol edin, ileriye bakın, sürat göstergenize bakın…ve yeniden baştan tekrarlayın. Bu döngü 7 ile 10 saniye arasında tekrarlanıyor olmalıdır.


    4-‘’Kıl payı yırttım’’ şeklinde olaylarınız mı var?

    Belirtileri: Üzerinize süren arabalar (hep yaparlar dersiniz..);Islak demir mazgalların üzerinden geçerken motorunuzun arkası kayar (sonrasında, kaygan olabileceğini düşünmüştüm dersiniz.).

    Problem Sebebi: Tehlikeleri (var olan veya potansiyel) görmek ama reaksiyon göstermemek- Önlem almamak.

    Çözümü: İnsiyatifi elinize alarak aktif olun. Yol üzerinde veya kenarlarında, potansiyel olarak tehlikeli olabilecek şeyler gördüğünüzde, öncesinde, şeridiniz içinde sağa veya sola hareket edin - hatta bu 1 karış kadar karşı şeride geçmeniz demek olsa bile.


    5-Tehlikelere karşı hazırlıksız, plansızmısınız?

    Belirtileri: Hemen sonrasındaki viraj için, sert frenleme ile biten sollamalar; Kombine virajlarla dolu bir yolda, her viraj, bir öncesindekine göre daha zordur ve gittikçe daha da zorlaşır.

    Problem Sebebi: İleriye bakıp plan yapmadan sürmek; Tehlikeleri öncesinden erken görüp ‘’akıcı bir şekilde daha kolay nasıl hepsinin üstesinden tek tek gelirim’’’in planını yapmak yerine, tek tek, karşılaşıldığında o an, plansızca ilgilenmek.

    Çözümü: İlk başlarda zor ve tuhaf gelse de, kendi kendinizle konuşun. Bunu yaptığınızda, yani sakince, tam olarak yolun ilerisindeki tehlikeleri tanımlayıp, akıcı, yumuşak, güvenli ve çabucak nasıl geçeceğinizin planını kendi kendinize söylediğiniz de – yüksek sesle -, aynen o şekilde yaptığınızı görürsünüz. Yani; Akıcı, yumuşak, güvenli ve hızlı bir şekilde tehlikelerin üstesinden gelmiş, uzaklaşıyor olursunuz.


    YOLU KULLANMAK

    1- Hızlı sürdüğünüzü düşünüyorsunuz ama yavaşsınız?

    Belirtileri: Virajlar serttir, sollamalar serttir, aslında her şey sert ve zordur.

    Problem Sebebi: Hep kendi şeridinizin ortasında kalmak ve nadiren pozisyon değiştirmek.

    Çözümü: Şeridinizde hareket edin – Virajlarda yolun devamını görmek için, trafiği geçmek için, yolun daha da ilerisini görmek için daha geniş, daha açık pozisyonlar alın.


    2- Genelde geriliyormusunuz?

    Belirtileri: Sol virajlara yaklaşırken, yolun kenarından yol zeminine sıçramış olan mıcır, toprak, su birikintisine vs.. girmek; Sağ virajlara yaklaşırken karşıdan gelen arabalarla flört etmek – çok yakın geçmek.

    Problem Sebebi: Yüzeyde tutuş olmasa da, karşıdan gelen araçlar tehlike içeriyorsa da, ’’ Teoriksel olarak bulunulması gereken pozisyon burasıdır’’ diye, belirli, sabit bir pozisyonda ısrar etmek.

    Çözümü: Daha esnek olun. En iyi pozisyon, en geniş olan değil, en güvenli olan pozisyondur. Bu sebeple, gerekli durumlarda, şeridinizin ortasına doğru 15-20 cm geri çekilin.


    3- Virajlara çoook yavaş girmek?

    Belirtileri: Hep baskı altında hissetmek ve aceleci olmak; Viraja girmeden önce, olması gerektiğinden daha fazla fren yapmak ve sonrasında viraj ortasında yavaş kalmak (yeterli hızlarda olamamak).

    Problem Sebebi: Viraj öncesi geç pozisyon alarak, son ana yapılacak çok fazla şey bırakmak – motoru, viraja geniş girilecek pozisyona götürmek, giriş hızını ayarlamak, hıza göre doğru vitesde olmak ve dönmeye başlamak. Geç kalınmış çok fazla şey vardır.

    Çözümü: Erken pozisyon alın – Virajı görür görmez pozisyona geçin. Böylece daha yumuşak, çok daha kontrollü ve aynı zamanda daha hızlı olursunuz.


    4- Virajlara çoook hızlı girmek?

    Belirtileri: Viraja girdikten sonra gaz kesmek, fren yapmak, hatta vites düşürmek; Virajı Yusuf ile birlikte almak ; Viraj çıkışında şerit dışına çıkmak; Motoru sertçe yatırmak zorunda kalmak.

    Problem Sebebi: Öncesinde Kısa Bakmak; Limit noktasını takip etmemek - virajı değerlendirmemek; Çok geç pozisyon almak; Sistemin ‘’Hız’’ aşamasını uygulamamak- giriş hızı fazla.

    Çözümü: İleriye bak, ‘’Limit Noktasını’’ takip et ve ‘’Sistemi’’ uygula.


    5- Virajlarda Erken Kapatma?

    Belirtileri: Aceleci ve sert kullanım; Virajı, çıkışında, karşı şerit ihlaliyle (şanslıysak az) bitirmek; Motoru viraj içinde tekrar tekrar kaldırıp yatırmak;

    Problem Sebebi: Çıkışı görmeden motoru yatırmak; Bakışın kısa ve fixlenmiş olması – hemen önümüze; Sabırsızca, stresli kullanım.

    Çözümü: Gevşek ol, viraj çıkışına bakarak yolun açılmasını inatla bekle; Geniş gir, Geç gir.


    6- Virajda Geç Kapatma?

    Belirtileri: Sertçe motoru yatırmak zorunda kalmak; Viaj çıkışında Gazı erken açamamak; Virajın dışına savrulmak.

    Problem Sebebi: Viraj Çıkışına değil, Önümüze bakmak; Geç viraj pozisyonu almaya bağlı olarak süratin fazla olması; Apeksi –virajın ortasını- değerlendirememek.

    Çözümü: Erken viraj pozisyonu al, ‘’Limit Noktasını’’ takip ederek hızını ayarla, bakışını viraj çıkışına çevir, çıkışı (apeksdeyken) görmeye başladığında motoru yatır-bekleme.


    GÖRÜNÜR OLMAK

    1- Işıklarınızı Görmüyorlar mı?

    Belirtileri: Basitçe..farlarınız (uzunlar) açık değil.

    Problem Sebebi: Şaşırtıcı bir şekilde, malesef, uzunlarını açmadan kullanan çok fazla sayıda motosiklet sürücüsü var. Bu, onların görünmesini daha da zorlaştırıyor.

    Çözümü: Düzeltilmesi en kolay olan hatadır. Kısaca, uzunlarınızı yakın. Bu sizin görünürlüğünüzü arttırır.. ve tabi ki daha güvenli olursunuz. (Gündüzleri)


    2- Çok sık kaçış Manevrası mı yapıyorsunuz?

    Belirtileri: Devamlı olarak swerving (kıvırtmaca) veya panik fren yapar durumlarda kalmak; bir anda önünüze çıkan arabalardan, ya da, kasabalarda, karşıdan karşıya geçmek için yola atlayan yayalardan, bazen sollama yaparken sıkıştıran arabalardan vs.. korunmak için.

    Problem sebebi: Genelde yolun sağına, kaldırıma, çok yanaşık şekilde pozisyon alarak sürmek. Bu kötü pozisyon, motorunuzu hep arka planda bıraktırır, trafikte geri planda kalmış olursunuz.

    Çözümü: Yolda hep daha dominant, daha her şeye hakim bir pozisyonda kalın...ki bu pozisyon orta şeride (araçların sol teker izi) yakın pozisyondur – arabalara daha görünür olursunuz, siz de onları öncesinden görürsünüz.


    3- Hep birileri size kızıyor, uyarıyor mu?

    Belirtileri: Hep araçlarla ‘’Kıl Payı’’ durumlar yaşamak; Size selektör yapan, kornalarına basan, el kol hareketi yapan araba sürücüleri olması; sağa sola dönüşlerde, neredeyse size arkadan çarpacak olan araçlar…

    Problem Sebebi: Gerekli anlarda Sinyal Kullanmamak – Diğer araç sürücüleri, bir motosikletin seyir halindeyken hareketleri ile ilgili yanlış bir değerlendirme yaparlarsa, sonuç kazadır.

    Çözümü: Gerekli durumlarda mutlaka sinyallerinizi, kornanızı, ışıklarınızı (selektör) kullanın. Seyir halindeyken, diğer sürücülerin, niyetinizin ne olduğunu, doğru anlamasını sağlamak adına ne gerekiyorsa yapın.

    Saygı Ve Sevgilerimle
    NecatMurat, çağhan, 657li ve 3 diğerleri bunu beğendiler..
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    VIA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2010
    Şehir
    Başkent
    Motosikleti
    Yamaha XT660R- Afrika twin 1000L
    Yeni başlayanlara daha faydalı olacak gibi sanki neysede sonuçta iyi niyetle paylaşılmış faydalı bir başlık güncel kalsın.

  3. #3
    cbr1100 xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    şişli
    Motosikleti
    SUZUKİ HAYABUSA 2021 BLACK EDİTİON
    Bence güzzel öneriler biz biraz geride kalsakta xx kullanırken bunları anımsayacağım....
    Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....

  4. #4
    Yusuf Ziya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2009
    Şehir
    Adana / Seyhan
    Motosikleti
    Piyade
    Bilgilei güncellemek her zaman faydalıdır.
    Paylaşım için teşekkürler.
    İnsan mı paraya bağlı, para mı insana bağlı? Bu, insana bağlı.

  5. #5

    Üyelik
    19 Haziran 2011
    bunlar ileri sürücüler içinse geri sürücüler motosikletlerini nasıl kullanıyo.
    Otomatik pilotta mı?
    Bir de eğitmen gözetiminde olacakmış.

    Yahu bu yazıda anlatılanlar zaten herkesin yolda güvenli bir şekilde seyir etmesi için dikkat etmesi gereken ayrıntılar.
    Dikkatli araç sürücüleri de bunları yapmaktadır.
    Bunların ileriyle geriyle eğitmenle alakası yoktur.bunlar herkesi ılgilendiren konular.özellikle yeni başlayanlar için çok faydalı.

    Üstü tophane altı şişhane olmuş bence
    .

  6. #6
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Dikkat ederseniz tavsiyelerin çoğu sürmekle değil daha iyi ve "yumuşak" sürmekle ilgili. Motosikleti güvenle sürmek ve ileri seviye sürmek ile ilgili farklı mecralarda defalarca yapılmış tartışmalar mevcut. Bir yenisi daha gerekli değil bence. İleri sürücü olma yolunda dikkat edilmesi gereken uyarılar tam da yukarıda bahsedilenleri içeriyor. Virajları daha akıcı ve yumuşak almak, tüm yolu kontrol ederek relax bir şekilde ilerlemeyi öğrenmek, tehlikelerden uzak duracak en iyi konumlanmayı gerçekleştirmek vs. Bunlar yeni başlayan motosiklet kontrolüne dikkatini ayırmış acemi sürücülerin değil, artık motosikletle cebelleşmeden rahat ve güvenli sürüş yapan daha ileri seviye kullanıcıların deneyerek en iyisini bulma yolunda dikkat edecekleri uyarılar. Sürüşünüzü kontrol edin. Yukarıdaki uyarılardan hiçbiri başınıza gelmiyorsa (viraja, hızlı - yavaş - kötü konumda girmek gibi), 2 saatlik kullanımdan sonra gerilmiş kollar ve yorgun gözlerle inmiyorsanız hiç motordan özeneceğimiz kullanıcılardansınız demektir. Sizlerin de deneyimlerinizi dinlemekten mutlu oluruz. Bence uyarılar yerindedir.
    Gökhan YAŞDAL

  7. #7

    Üyelik
    19 Haziran 2011
    madde. 1:
    her viraj öncesinde veya
    karşıdan gelen araçları gördüğünüzde
    sertçe fren yapmak zorunda kalmak.

    Muhabbete bak

    Bunu yapan adam zaten çok acemidir.daha önce bisiklet bile kullanmamıştır.bence eğitmen şarttır.
    Ama o zaman da çelişki oluşuyo,çünkü bu yazı yukarıda da belirttiğiniz gibi ileri sürücüler için yazılmış.
    Diğer maddeler için bi şey söylememe gerek bile yok.tabii ki benin mantığım böle.
    Saygılar.

    ---------- Post added at 13:53 ---------- Previous post was at 13:41 ----------

    allah aşkına hangi ileri düzeydeki sürücü her viraja geldiğinde sertçe frene basar.
    Burda varmı böle sürücüler
    var sa eğer başlarına eğitmen koycam.her viraja girdiğinde sertçe frene basmasın.

  8. #8
    cbr1100 xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    şişli
    Motosikleti
    SUZUKİ HAYABUSA 2021 BLACK EDİTİON
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili arkadaşlar aşağıdaki öneriler sadece "İleri Sürücüler" içindir lütfen sadece okuyup anlamaya çalışın ama bir eğitmen gözetiminde olmadığı sürece uygulamaya çalışmayın.

    Evet yanlış duymadınız , ileri sürüş tekniklerini bilen ve uygulayan sürücüler de zaman zaman yeni önerileri dinler ve sürüşlerine "cila" çekmek için bunları kullanırlar.

    İleri bir sürücü olmayı hedefliyorsanız öğrenmeye daima açık olmalısınız.

    RoSPA (The Royal Society for the Prevention Accidents) 'nın Türkiyede sınav yapmaya yetkili tek eğitmeni Sayın Uğur ERTEKİN den alıntıdır.


    teşekkürler...
    Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....

  9. #9

    Üyelik
    07 Ağustos 2011
    Motosikleti
    Honda CB125E/NC700x
    faydalı
    ‘’ http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/98835-mt-camiasi-bir-el-atar-mi-yazilarinizla-motosiklet-askima-yardim-edin-lutfen.html’’ konusuna destek veren herkese teşekkür ederim...Sevgiyle kalın,

  10. #10
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Viraja arka frenle girip sağa dönerken fren pedalını yere sürttüremezsen adam değilsin ileri sürücü tabi bunu yapmaya uygun zemin de bulmak önemli yolun ters açılı olduğu dönüşlerde yapması daha kolay

  11. #11
    R_E_B_E_L - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2007
    Şehir
    İZMİT
    Motosikleti
    B M W R 1 2 0 0 G S
    Sevgili arkadaşlar aşağıdaki öneriler sadece "İleri Sürücüler" içindir lütfen sadece okuyup anlamaya çalışın ama bir eğitmen gözetiminde olmadığı sürece uygulamaya çalışmayın.

    Evet yanlış duymadınız , ileri sürüş tekniklerini bilen ve uygulayan sürücüler de zaman zaman yeni önerileri dinler ve sürüşlerine "cila" çekmek için bunları kullanırlar.

    İleri bir sürücü olmayı hedefliyorsanız öğrenmeye daima açık olmalısınız.

    RoSPA (The Royal Society for the Prevention Accidents) 'nın Türkiyede sınav yapmaya yetkili tek eğitmeni Sayın Uğur ERTEKİN den alıntıdır.
    Eline, emeğine sağlık.Faydalı hatırlatmalar.
    !! DİKKAT !! EJDERHA ÇIKABİLİR

  12. #12
    lac1vert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Z300
    Paylaşım için teşekkürler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)