Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motosiklet ileri düzey sürüş teknikleri

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    03 Ocak 2013
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Honda CBR 600 F
    Gerçekten çok faydalı bilgiler. Keyifle okudum, benim gibi 600 cc ile yeni tanışanlar mutlaka okusunlar !!!


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    03 Mayıs 2012
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    YAMAHA TENERE XT660Z
    çok faydalı bilgiler.zaten bu bilgileri başka kaynaklardan defalarca okudum ama gel gör ki iş uygulayabilmektedir.nekadar uygulayabiliyorum o da tartışılır yani
    DEMİR AT'A YOLLAR DAYANMAZ

  3. #23
    allpower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki İnazuma (2017- )
    Bir SAG Viraja geliyoruz

    1- RELAX - gulumse

    Omuzlar dusuk, kollar-dirsekler kirik, dirsekler disari acik degil, dizler yanlardan tanka degiyor ve "gayet hafifce" tanki sIkIyor, gidonu "bir genc hanimin narin bileklerini tutuyor gibi" tutuyorsunuz. Anusdeki kasilma ile bu isin bir ilgisi yok ayrica..

    2-YAVASLA...go"z"unun yiyecegi bir hiza kadar yavasla.

    Virajin icini TARA...

    3-RELAX-sirit

    Evet israrla yazacagim...omuzlar dusuk, kollar-dirsekler kirik, dirsekler disari acik degil, dizler yanlardan tanka degiyor ve "gayet hafifce" tanki sIkIyor, gidonu "bir genc hanimin narin bileklerini tutuyor gibi" tutuyorsunuz.

    4-BAK...virajin cikisina dogru. Bu alet nereye bakarsan oraya gider unutuma...sagdaki soldak ayrintilar icin genis gorus alanini kullan, gozlerini oradan oraya gezdirme (bunu da izah edecegim bir ara).

    "Alt cenenin ucuyla gitmek istedigin yeri goster..."

    5-RELAX-otuziki disin gorunsun

    6-YATIR...soyle...

    Ehem..Sag virajdayiz...

    Sag elinle gidonu hafifce ileri dogru it. !

    Iste kontra viraj teknigi...saga donmek icin sag elini, sola donmek icin sol elini ileri itiyorsun. (Ileri itiyorsun...agirligini o tarafa veriyorsun demedim..dikkat...)

    7-RELAX-ehiehiehi diyorsun...

    8-GAZLA...


    Yavas yavas,"SMOOTHLY", yumusacik, gittikce artirarak, KORKMADAN gaz ver...gerekiyorsa elinle elcigi iterek yatis acisini artir..bu aciyla verdigin gaz arasindaki baglantiyi gozle...

    9-RELAX-gurur ve siritis

    Evet israrla yazacagim...omuzlar dusuk, kollar-dirsekler kirik, dirsekler disari acik degil, dizler yanlardan tanka degiyor ve "gayet hafifce" tanki sIkIyor, gidonu "bir genc hanimin narin bileklerini tutuyor gibi" tutuyorsunuz

    Bir sonraki viraj geliyooor... dvm..
    DD'nin ısrala yazdığına göre önemlidir. (omuzlar dusuk, kollar-dirsekler kirik, dirsekler disari acik degil, dizler yanlardan tanka degiyor ve "gayet hafifce" tanki sIkIyor, gidonu "bir genc hanimin narin bileklerini tutuyor gibi" tutuyorsunuz )

    motorun üstüne kapanmak denilebilir buna.
    Barkın bey'de başka bir başlık altında belirtmişti zaten.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:55 ----------

    Önemli olduğunu düşündüğüm diğer bir ayrıntı ise süspansiyonlar ve güç aktarımı.


    Kırmızı(1). Ön Kompresyon

    Bu köşeyi düzgün dönebilmek için frenin burnu bastırıcı etkilerini ön kompresyonun kontrol etmesini istediğiniz zamandır.



    Sarı(2). Ön Geri sekmesi

    Frenleri bıraktığınızda ön geri sekme ayarının doğru yapılmış olması sizin dönüş hattınıza tutunmanızı sağlayacak oranda çatalın kontrollü açılımını sağlar.



    Yeşil(3). Arka Kompresyon

    Gaz verdiğinizde arkanın biraz yere çökmesini istersiniz.
    dvm...

  4. #24

    Üyelik
    07 Ağustos 2011
    Motosikleti
    Honda CB125E/NC700x
    Alıntı Carl Gustav adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://lh3.googleusercontent.com/-g...Hunter_001.bmp

    DİKKAT! DİKKAT! DİKKAT!

    Bu fotodaki oturuş pozisyonu ve verilen bilgiler küllüm yanlıştır.

    1. Depoyla sürücü arasında en az yarım yumruk boşluk olmalı.
    2. Depo dizlerle sürekli tutulmalı (Bu sebeple bir motosiklet ne kadar sporsa depoda o kadar büyük diz oyukları olur).
    3. Sırt: ASLA ASLA ASLA DİK OLMAMALIDIR!
    4. Ayağın ortasıyla değil, ayasıyla ayaklıklara basılmalıdır.
    5. Dirseklerin kırık olması için sürücünün daha geride olması gerekli, zaten fotoda dirsekler kırık olmalı diyor ancak görüldüğü üzere depoya yapıştığı ve sırtını dik tuttuğu için dirsekler kırılmıyor.

    Daha fazla malumat için 20.43'den itibaren izleyiniz:

    http://www.youtube.com/watch?v=QxIC716LPfY

    Slmlr
    Brkn
    Düzeltmeniz için teşekkür ederim

    Arkadaşlar iyi niyetli de olsa emin olmadığınız, doğruluğunu teyitlemediğiniz TEKNİK KONULARI burada paylaşmazsanız sevinirim.Zira BENİM GİBİ ACEMİLER İÇİN BU KONULAR ÇOK ÖNEMLİ. (Not: Motosiklet eğitimi almaya çalışıyorum, nedense yazmak geldi içimden )

    Zaten KAFA ALMIYOR, konuyu açan arkadaşın yazdıklarını kafama kazımaya çalışıyorum kaç aydır. ŞİMDİ HEPSİNİ SİLİP, yeniden YÜKLEME YAPACAĞIZ yapabilirsek. Silmek,öğrendiğimiz yanlışlardan vazgeçmek 4 ay, yenilerini yerine koymak 1 ay. Hadi hayırlısı bakalım

    Bir de yazı güzel açıklayıcı falan diye bilgisayara kaydettim ayda bir kere okumaya gayret ediyordum. ŞOK oldum ...
    ‘’ http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/98835-mt-camiasi-bir-el-atar-mi-yazilarinizla-motosiklet-askima-yardim-edin-lutfen.html’’ konusuna destek veren herkese teşekkür ederim...Sevgiyle kalın,

  5. #25
    allpower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki İnazuma (2017- )
    Alıntı karapara adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düzeltmeniz için teşekkür ederim

    Arkadaşlar iyi niyetli de olsa emin olmadığınız, doğruluğunu teyitlemediğiniz TEKNİK KONULARI burada paylaşmazsanız sevinirim.Zira BENİM GİBİ ACEMİLER İÇİN BU KONULAR ÇOK ÖNEMLİ. (Not: Motosiklet eğitimi almaya çalışıyorum, nedense yazmak geldi içimden )

    Zaten KAFA ALMIYOR, konuyu açan arkadaşın yazdıklarını kafama kazımaya çalışıyorum kaç aydır. ŞİMDİ HEPSİNİ SİLİP, yeniden YÜKLEME YAPACAĞIZ yapabilirsek. Silmek,öğrendiğimiz yanlışlardan vazgeçmek 4 ay, yenilerini yerine koymak 1 ay. Hadi hayırlısı bakalım

    Bir de yazı güzel açıklayıcı falan diye bilgisayara kaydettim ayda bir kere okumaya gayret ediyordum. ŞOK oldum ...
    Görüldüğü üzere kısmi bir düzeltme yapılmış. Öldüm bittim diyecek, baştan sona kadar hatalarla dolu bir yazı yok orta da.
    tamyak bunu beğendi.

  6. #26
    Jaseph - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Jinlun
    Güzel bilgiler var. benim gibi yeni başlayanlar için altın kadar değerli.
    http://www.gezgingozuyle.com

  7. #27
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    selamlar, öncelikle iyi niyetle paylaşımda bulunan arkadaşa teşekkür ederim, ve kendisini rencide etmek istemem, lakin @Carl Gustav üstadımız da düzeltmiş zaten ama tüm yeni başlayan ve öğrenme sürecinin yeni başında demeyelim de, temelinde olanlar ( çünkü bu işin ustası asla yoktur ve tecrübenin neresinde olduğumuzu ancak yaşayacağımız şartlar belirler ) için söylemeyi nacizane uygun gördüğüm bazı husular mevcut. ustalar bağışlasın...

    Arkadaşlar, teknoloji ( motor, lastik teknolojisi, frenaj, hava kirliliği vs ) başta olmak üzere sağlık, sosyoloji, meteoroloji vs gibi hayatımızı direk ya da dolaylı yollardan etkileyen olgular gelişip detaylandıkça; motosiklet sürüş teknikleri de gelişip farklılık göstermektedir.
    örneğin şu anda aklımda tam olmayan bazı teknikler, bir zamanlar AİM, ROSPA gibi akademilerde eğitimlerde gösterilirken, şu anda o bilgilerin dahi eksik - yetersiz ve/veya yanlış olduğu anlaşıldıkça yeni teori(!) ( dikkat edin teori diyoruz, çünkü hiçbir şey pratikte ne ve nasıl şartlarla karşılaşacağımızı kesinlikle bilemez. sadece genel kavramlar ve şartlar göz önüne alınarak hesaplanabilir ve yaşadıklarımızın anlamı o dönemdeki bilgi ve kaabiliyetlerimizle beraber şansın da etkisiyle hayatta kalabilirsek tecrübe olarak bizde kalır. tecrübe edindim demek için de yaşıyor olmamız şarttır bence )
    kısaca özetlersek, eski bilgilerin hepsi geçersiz denemese de ( en azından benim tecrübelerim ve eğitimim bunu demeye yetmez diye düşünüyorum) yeni bilgileri öğrenmek ve güncel dökümanlarla paylaştığımız bilgilerin ve teorilerin doğru olduğunu teyid ettikten sonra paylaşıma açmak en doğrusudur diye düşünüyorum.
    sevgilerimle

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:09 ----------

    Alıntı allpower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Görüldüğü üzere kısmi bir düzeltme yapılmış. Öldüm bittim diyecek, baştan sona kadar hatalarla dolu bir yazı yok orta da.
    viraja dik ve kollar gergin girin de göreyim sizin "öldüm bittim dedittirmeyen yanlışı!
    -ayağın ortası ile ayası arasındaki farkı şöyle anlatayım. ayağın ortasına barasanız, ayağınızın ön ucu genelde aşağı veya yana doğru açılır. yerdeki yüksek bir logar kapağına yahut en sağdan giderken ayağınızı kaldırıma sürtmenizin doğuracağı sonuçları hesap edin de ondan sonra eleştiri yapan arkadaşı tenkit edin.

    ( ayak ayası : ayak parmaklar kökleri ile ayağın tam ortası arasında kalan ya da sıçradığımızda üzerinde indiğimiz bölgedir. )
    DeathRacer ve Maslak bunu beğendiler.
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  8. #28
    allpower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki İnazuma (2017- )
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    allpower adlı üyeden alıntı
    Görüldüğü üzere kısmi bir düzeltme yapılmış. Öldüm bittim diyecek, baştan sona kadar hatalarla dolu bir yazı yok orta da.

    viraja dik ve kollar gergin girin de göreyim sizin "öldüm bittim dedittirmeyen yanlışı!
    -ayağın ortası ile ayası arasındaki farkı şöyle anlatayım. ayağın ortasına barasanız, ayağınızın ön ucu genelde aşağı veya yana doğru açılır. yerdeki yüksek bir logar kapağına yahut en sağdan giderken ayağınızı kaldırıma sürtmenizin doğuracağı sonuçları hesap edin de ondan sonra eleştiri yapan arkadaşı tenkit edin.

    ( ayak ayası : ayak parmaklar kökleri ile ayağın tam ortası arasında kalan ya da sıçradığımızda üzerinde indiğimiz bölgedir. )

    Her motosiklet kullanıcısının ileri düzey sürüş tekniğini bildiğini vede kusursuz bir şekilde uygulayabildiğini mi düşünüyorsunuz? *
    Dikkat ederseniz yanlış olan bir şeyi savunmuyorum. Kısmi bir yanlıştan dolayı, faydalı bilgiler içeren bu yazının tamamının çöp anlamına gelmeyeceğini savunuyorum. Arkadaşımızın yaptığı gibi, bizde mi pire yüzünden yorgan yakalım.

  9. #29
    helin126 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    BEYAZ YBR 125 ESD
    teşekkürler yazı için. bende ileri temel-ileri arası bir eğitim almak üzereyim. bunu okuyarak gitmek daha güzel olacak sanırım..

  10. #30
    DeathRacer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung Gv 250
    Paylaşım için teşekkürler, Bazen doğrular hata yapmadan ortaya çıkmıyor.

    Bir şey sormak istiyorum; Bu teknikler genelde SS/Racing motorlar üzerinden anlatılıyor. Ben cruiser kullanıcısıyım (Hyosung Gv 250) yeni başladım sayılır, vücut konumlandırması/oturuş pozisyonu biraz daha farklı olduğu için bazı kurallarında değişime uğrayabileceğini düşünüyorum. Bu konuda bilgi ve tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim. Yani cruiser için uyulması gereken SS/Racing motorlardan farklı ne gibi kurallar olabilir ?

  11. #31
    C@LiMeRO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki V Strom 250
    Paylaşım için teşekkürler, emeğinize sağlık

  12. #32

    Üyelik
    27 Şubat 2014
    Motosikleti
    GV250
    slm kaç yıldır motora binerim counter steering i yazınızdan öğrendim virajlarda uyguladım ve acaip keyf aldım üstelik chooper kullanıcısıyım buna rağmen virajlara daha cesur ve güvenli girip çıkıyorum artık.Teşekkürler

  13. #33
    Dragons - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2014
    Motosikleti
    Kuba Çita 100R
    cok guzel paylasim tesekkurler

  14. #34
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F
    Paylaşım için teşekkürler,emeğinize sağlık.

  15. #35
    umurcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MT-07
    şu yorumu şuraya yapayım da sonra bulabileyim

    güzel paylaşımdır herhalde elinize sağlık

  16. #36
    ukiran35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2012
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Yok
    Forumlarda gereksiz tartışmalar yapmak yerine bilgi paylaşımı yapan her arkadaşa sonsuz teşekkürler.

  17. #37
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı Dragons adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cok guzel paylasim tesekkurler
    Alıntı adanalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Paylaşım için teşekkürler,emeğinize sağlık.
    Alıntı umurcan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şu yorumu şuraya yapayım da sonra bulabileyim

    güzel paylaşımdır herhalde elinize sağlık
    Yanlış bilgilendirici, yanıltıcı paylaşım, bilmem aşağıdaki yorumları okudunuz mu? Teşekkür edemiyorum ama iyi niyet göstermişsiniz ve emek vermişsiniz, saygısızlık da etmek istemem.

    Alıntı ukiran35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forumlarda gereksiz tartışmalar yapmak yerine bilgi paylaşımı yapan her arkadaşa sonsuz teşekkürler.
    Gereksiz tartışma yapmak hadi biyere kadar, ama bu şekilde güya ben uzmanım diyen kişilerin yanlış bilgilendirmesi çok tehlikeli. Paylaşımı yapan arkadaş iyi niyeti sayesinde insanların bunu görmesini istemiş ama sadece burada belirtilen oturuş pozisyonu bile fıtık vs, olmanıza sebep olabilir...
    #sürenadam

  18. #38
    lac1vert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Z300
    Şimdi okudum paylaşım için teşekkürler.

  19. #39
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F
    baya da uzunmus, sabah okuyayım en iyisi

  20. #40
    EthanHunt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2015 Honda Cbf 150
    Alıntı allpower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    DD'nin ısrala yazdığına göre önemlidir. (omuzlar dusuk, kollar-dirsekler kirik, dirsekler disari acik degil, dizler yanlardan tanka degiyor ve "gayet hafifce" tanki sIkIyor, gidonu "bir genc hanimin narin bileklerini tutuyor gibi" tutuyorsunuz )

    motorun üstüne kapanmak denilebilir buna.
    Barkın bey'de başka bir başlık altında belirtmişti zaten.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:55 ----------

    Önemli olduğunu düşündüğüm diğer bir ayrıntı ise süspansiyonlar ve güç aktarımı.
    Alttaki 1-2-3 viraj fotosu güzel fakat bunu eve giderken döndüğüm virajlarda küfür yemeden ve kaza yapmadan nasıl yaparım onu düşünüyorum.


    ANES MOTOR
    Hero Motosiklet
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler