Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

250cc mi 600cc mi ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    kefeeee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Speed Triple 955i / Yamaha BWS 100
    Motorcu olucaksan 250cc ile başlarsın, motor sahibi olucaksan bizim söylediğimiz şeyler sadece hikaye kalır. Umarım motorcu olmak ile motor sahibi olmak arasındaki çizginin farkına varabilirsin.
    Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
    Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    neyse, ben zaten desteklemek amaçlı söylememiştim, bunlar sadece gördüğüm insan örnekleriydi. anlattıklarımın karşılığında son cümlenizde ki gibi 'küçük yaşlarda tutku hikaye' olarak bu şekilde değerlendiriyorsanız bu sizin görüşünüzdür, bana saygı duymak düşer! siz benden küçükte olsanız tecrübeniz benden çok daha fazla sanırım, kusura bakmayın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:55 ----------

    sn. kefeeee nasılsınız? beni hatırladınız mı acaba

  3. #23

    Üyelik
    02 Temmuz 2011
    Şehir
    Kıbrıs/Kocaeli
    Motosikleti
    R25
    Alıntı ardat35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle merhaba. Bu tarz konular forumda inanılmaz fazla açılıyor ve herkes ön yargılı davranıp aynı tarz cevaplar veriyor.(ölürsün kaza yaparsın cart curt). Haksızlar diyemem tabiki büyük oranda doğruluk payı var herkesin. Gelelim motor seçimine yeni başlayacağın için 250ninja cok daha kolay olur senin için sürme açısından yakıt masraf vs. Fakat senin sıkıntın fiziksel özelliklerin. İnsan öncelikle kendini bilmeli diğerlerinin yorumuna göre iş yapmaya kalkarsan bi türlü çıkamazsın o işin içinden. Arkadaşım belliki trafik tecruben var bu nedenle trafikte ne yapman gerektiğini az cok biliyorsun. Sana tavsiyem 600cc lik bi motor alacaksan oturdugun yerde bulunan bir sürüş eğitim kursuna gitmen ve bir kaç zaman da boş yerlerde motorunla antreman yapman. Kendini hazır hissettiğin zaman trafiğe çık derim. Ama ne olursun gereksiz şeylere kalkışma kendine ve sevenlerini üzme derim.
    çok teşekkürler yorumunuz için duymak istediğim buydu.. kesinlikle bilinçli hareket edeceğimden şüpheniz olmasın..fakat bir arkadas çok mantıklı birşey söyledi..diğerleri gibi 600lükle başlanmaz yenisin olmaz değilde tehlike anında kontrolün benim için 600lükde daha zayıf olacağından bahsetmiş.. bunu hiç düşünmemiştim.. yani hatalarıma tolerans göstericek bir motor olmadığını.. yinede düşünücem.. bu forumda böyle bir konu defalarca açılmasına rağmen inceleyip cevapladığınız için teşekkürler..

    Alıntı seyitster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    illa 600 cc istiyorsan madem ki fazla da basacak yol yoksa bence sana tavsiyem iki silindirli 600 cc bi alet alman kawasaki er 6 f ya da 600 lük naked al onların güç değerleri biraz daha aşağıda zorlanmassın hiç olmazsa mesela yamaha xj 6 gibi
    racinglerin çift silindirlisi var mı acaba ? hiç sanmıyorum ama varsa harika olur yakıttan tasarruf, ve daha hacimli...

    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    600'luk racing motor ile baslamak isteyenlere gelsin
    http://www.youtube.com/watch?v=sSjLosJe_VM
    internete ilk defa araba kullanan birinin videosu yazdığınızda da komik ve caydırıcı bir çok video bulabilirsiniz.. 2.0 turbo 200ps araba ile araba kullanmaya başlamama rağmen (8 yaşımda) böyle bir durum yaşamadım.. yani bu video biraz işin esprisi bence..

    Alıntı CİHAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aklın ne diyorsa onu yap ....
    teşekkürler 250cclik bir motor daha doğru seçim sanırım eğer aşırı küçük bir motor değilse..

    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Araba kullanmış olman şüphesiz önemli ancak en büyük fark sandığın gibi kumanda arayüzüne alışmış olmak değil, araçların trafikteki yerini kavramış olmak. Motor işinde yeniyim diyorsun. Ninja 250 al. 0-100 hızlanması tatmin edicidir diye düşünüyorum. Sanırım ~8 saniye gibi bir 0-100 süresi var; çoğu 1600cc arabadan iyi bir zaman bu. 180 ve 73 kiloysan bu motor sana asla ufak gelmez. Hemen hemen ideal aralığa denk geliyorsun. Bazı şeylere alışana kadar 100hp civarı bir motordan uzak durmak akıllıca olur. Ninja 250'yle bir süre tecrübe edindikten sonra neden böyle dediğimi çok iyi anlayacaksın.
    evet tatmin edici bir süre 8 saniye. sanırım bir süre sonra 600cc motora geçmek daha mantıklı..umarım ninja ile 600lük motorlar arasında çok bir fark yoktur boyut olarak..

    Alıntı ixeywent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    boy ve kilon ile o motorda zorluk çekeceğini sanmam (ninja 250) çok uzun değilsin çokda kilolu. haa biraz küçük bu dersen hyo al 2 silindir 250 cc 600 lük kalıbında motor.
    eğer dediğiniz gibiyse zaten 600lük bir motor almak gibi bir niyetim yok.. hyo da motor işine girene kadar hayatımda duymadığım bir marka olduğu için güvenemiyorum..yoksa tam istediğim gibi boyut büyük güç yok benim için ideal..

    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Altındaki motorun seni adam yapmasını, havanı arttırmasını, kız tavlamasını istiyorsan 600'lükle başla, yaz sonu satarsın bir daha da motora binmezsin nasılsa.
    Motorcu olacaksan 250cc ile başla, kendini geliştirdikçe motor büyüt. Bir yerden sonra fazlasını istemeyeceksin.
    ben konuyu okumaya bile tenezzül etmediğinizi düşünüyorum..teşekkürler yinede

    Alıntı safakk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bana kalırsa grenajsız bir motosiklet düşün. Yeni başlıyorsun tecrübesizsin ne kadar araba sürmüş olsanda motosikletlere aynı saygıyı göstermediklerini bilmiyorsun yaşamadın. Sonuç olarak da o motosiklet yere düşecek yada düşüreceksin yahut düşürecekler. Ve her düşmede 300/400tl grenaj işiyle uğraşmakdansa gidip grenajsız motosiklet alıp öğrenip suyunu çıkartıp sonra racing motosiklete geçmek çok çok daha mantıklı.
    mantıklı söylüyorsunuz da grenajsız bir motor alıp değer kaybına uğratıp 250cc bir motor alıp değer kaybına uğratıp 600lük bir motor almak bir öğrenci için fazla masraflı..sonuçta bu dediklerim 2 sene içinde gelişicek..

  4. #24

    Üyelik
    06 Aralık 2011
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha XT 660 R / 2006
    Bu motorcu olacaksan 250cc ile başla laflarına tavım Benim ilk ve tek motorum Yamaha XT600. Demekki ben motorcu değilim Uzaylıyım..
    Yamaha XT660R

  5. #25

    Üyelik
    02 Temmuz 2011
    Şehir
    Kıbrıs/Kocaeli
    Motosikleti
    R25
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    ------------------------------------------

    ninja 250r boyutlar bakımından rahat bir motosiklet. boyunuz dolayısı ile sıkıntı çekmezsiniz. ben kendi adıma, 190 boyunda ve 90 kiloyum. bu gün 250cc alacak olsam, ninja 250r'ı sadece aşırı yakıt sarfiyatı bakımından tercih etmezdim onun dışında güzel bir motosiklet. rahatsızlık çekmezsiniz.

    Eğer uzun süre kullanmayı düşünüyorsanız, sıfır bir hyosung ( st&kanuni yani ) gt250r daa makbul olur sizin için. hız / güç / yakıt / satın alınabilirlik / servis maliyetleri şeklinde bir karşılaştırmada en iyi notu alır. virajlarda ve ilk kalkışta ninja biraz daha iyidir.

    mesela honda cbr250r size bisiklet gibi gelebilir. boyunuz bakımından sürüşte sıkıntı yaşama ihtimaliniz olabilir. ama hyosung gt250r ve ninja250r fazlasıyla yeterli motosikletler.


    eğer spor motor tutkunuz yoksa, 600cc spor motorları tavsiye etmem. onun yerine, 2 veya gene 4 silindirli çıplak motorlar tercih etmeniz daha yerinde olacaktır.

    bir çok markanın ele avuca sığar bir 250cc çıplak motoru yok.

    çıplak motorlar, genel olarak spor motorlar kadar performansa sahip, çoğu zaman vites oranlarındaki farklılık dolayısı ile maksimum hız yerine daha güçlü çekiş sağlarlar.

    bu da size, 0 - 100 performansı olarak geri döner ... amacınız top-speed değilse, çevre yoluna çıkıp ipinizi koparmayacaksanız, spor motosikletin bir avantajı yok. aksine, zamanla görsel güzelliği yerini bilek ağrısına ve sürekli hadi abi zıplayalım uçalım modunda bir sürüş ve yüksek sürat yapıp onun keyfini de alamıyorsanız elinizde pıtır kızların çıtır bakışları kalır ...

    güzel bir çıplak motorla, pıtır kızların çıtır bakışları kalmaya devam ederken, rahat oturuş pozisyonu ve daha çok sürat dışındaki motosiklet keyiflerini tatmak bakımından şanslı olursunuz.

    250cc kategorisinde hyosung gt250 comet'e alternatif motor ne yazıkki yok. onun da çıplak hali kişisel olarak bana ümüğü sıkılmış motorunun suyu çekilmiş gibi geliyor.... ama motosiklet olarak son derece keyiflidir. bir çok kullanıcısı olmayan kişinin iddiasının aksine, yeterince kaliteli ve oldukça da dayanıklıdır. güzel bir takım fren balatası ve lastik ile fren performansı son derece tatminkar, motora tecavüz etmeye çalışmıyorsanız kronik sorunları da yoktur.

    gt250r'da aynı şekilde... ninja 250r, satın alım maliyeti, bakım ve sürekli yakıt maliyeti bakımından beni hiç cezbedemedi. pahalı , ve bence hakettiğinden fazla yakıt sarfiyatı ile hoşuma gitmiyor.

    ancak bir motosiklet olarak değerlendirirsek, gt250r'dan biraz daha iyi olmasına rağmen, virajlarda ve diğer bir çok durumda elbette 250r'a göre daha iyi bir motosiklettir... yine de bu gt250r'ı kötü bir motosiklet yapmıyor. fakir birisi olarak, gt250r'dan da çok yakın sürüş keyfi alabileceğimi bilen birisi olarak kawasaki'ye o kadar para bayılıp bir de benzin istasyonuna uğrama süresinin kısalığı ile uğraşmazdım....

    ekonomik açıdan sorun değilse, kawasaki 250r sizin için en uygun motosiklet bence... yakıt ve servis masrafı sıkıntı yaratır derseniz, hyosung gt250r kawasaki 250r'a en iyi alternatif.[COLOR="Silver"]


    yorumunuz için gerçekten teşekkürler..defalarca okudum.. ve daha önce bu konuyu hiç düşünmemiştim..600cc nin hatalarıma karşı daha toleranssız olabileceğini.. bunu düşününce 600ccden uzak durmam gerektiğini anladım.. sonuçta acemiyim hatam olabilir..çok teşekkürler..

    ninja250r boyut bakımından sıkıntı çekmezsiniz demişsiniz bu da beni çok rahatlattı.. dediğiniz gibi ninjaya gereğinden fazla para veriyoruz göz göre göre.. fakat hyo benim 250cclik motorlarla ilgili araştırma yapana kadar hayatımda duymadığım bir markaydı..bu yüzden bana hiç cazip gelmedi..boyutları beni tavlıyordu sadece..ben hiç güvenemiyorum o motora nedense.. ekonomik açıdan sorun değil ninja250r fakat hyo alıp parayı neden cebime koymayayım ki.. ah bir güvenebilsem hyo ya..
    birde ben kıbrısta yaşıyorum..motoru türkiyeden alıp buraya getireceğim tamam ama burda arızası çıktığında hyo nun teknik servisini bulabilecek miyim acaba..girne taraflarına kawasaki vardır muhakkak..

    birde çıplak motor konusunda hiç bir bilgim yok..model veya link verseniz daha iyi anlayabilirim..

    tekrar teşekkürler yorumlarınız için
    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:28 ----------

    ---------- Post added at 11:09 ---------- Previous post was at 11:07 ----------

    Alıntı MorkapLan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motorcu olacaksan 250cc ile başla laflarına tavım Benim ilk ve tek motorum Yamaha XT600. Demekki ben motorcu değilim Uzaylıyım..
    tamda sizin gibi bir motorcunun yazmasını umuyordum (: fakat sizinki cross motor sanırım..ben racing düşünüyorum..

  6. #26
    seyitster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2010
    Şehir
    Konya/Çumra
    kardeşim bak çıplak ( naked ) motor bunlar
    http://www.ktm.com/gb/naked-bike/200-duke.html
    http://www.sym.com.tw/eng/showroom/i...850ad65734a45e
    http://www.yamaha-motor.eu/tr/produc...spx?view=media
    http://www.honda.com.tr/SeriesConten...s&page=Galeri;

    bizim Türkiye de malesef böyle motorlara rağbet yok millet racing alıyor keşke bu motorlar daha çok alınsa

  7. #27

    Üyelik
    02 Temmuz 2011
    Şehir
    Kıbrıs/Kocaeli
    Motosikleti
    R25
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O niye ben onu anlamadim...? Nasil bir zorluk cekermissin, motor kucuk gelir simoncelli gibi uzerinden mi dusermissin, sigmayip kafan tafana mi degermis, yoksa altinda kaybolur mu motor?? Evet goruntu olarak hos durmaz altinda haklilsin. Ebat sikintisi varsa git sunu al ozaman
    http://www.tradebit.com/usr/bestmanu...125-sm-ld1.jpg
    Ha ben 600 luk alacam, derdim ebat degil aslinda diyorsan yolun acik olsun.



    Cok akillica, dahiyane ve inanilmaz bir fikir...
    ben bu 600lük motoru duyuduğunda deliye dönen insanları anlayamıyorum sizin gibi.. bu ülkede benimde tanıdığım bir sürü insan var 600lük motor ile başlayıpda senelerdir motor kullanan ve hatta tek bir kaza yapmadan devam eden..şöyle bir zorluk çekilebilir.. boy uzundur dolayısıyla bacaklar da uzundur uzerine bindiğinde bacaklarını dizden ve ayak bileğinden kıvırmak zorundasın.. ayak bileğini hareket ettirerek vitesi kontrol etmiycekmisin ? evde çömelin yere ayak topuğunuz sabitken ayağınızı kaldırmaya çalışın ;) biyolojik olarak dizdeki kıvrılma açısı küçüldükçe ayak bileğindeki açı büyük ve bu açıyı küçültmek rahatsız edici bir hal alır.. araba kullanırken şoför koltuğunu fazla öne çekerek kullanmakta bilekte böyle bir ağrı yaratır..
    normal bir insanda bu olur..fakat sizde olmuyorsa hangi biyolojik niteliklerle motorun üzerine biniyorsunuz bilmiyorum..

  8. #28
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Motor kullanmayı bilmeden 0-100 km sizin için önemliyse 100 beygir sizi korkutuyorsa, 600 lük motoru tavsiye etmeyip deliye dönenleri anlamamanızda anlamsızca.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  9. #29
    Omicron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2009
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Gitti Güzelim GSR
    ben 1,94 boy 90 kilo ağırlığında ybr 125 ile 70.000 km deneyimle 250 mz, 500 er5 ve gsr 600 'e geçiş yaptım sırasıyla. yaklaşık 25.000 kmdir gsr 600 kullanıcısıyım. hala daha binerken motorum beni üzerinden atacakmış gibi geliyor. 0-100 km hızlanması 3,2 sn. yeterince hızlı sanırım. tavsiyem düşük hacimli bir motorda trafiğin ne olduğunu öğren. öyle 3 yıldır araba kullanıyorum demek ile olmuyor malesef. trafikteki dörtbir yanı kaplı araçların bizleri nasıl gördüklerini !! (göremediklerini)!! tahmin bile edemezsin. istediğin kadar yüksek hacimli motora sahip ol muhakkak bir büyük araç seni her şekilde taciz edecektir. öncelikle egolarından kurtulmayı öğrenmelisin küçük hacimli motorlarda. sonra trafikte hayatta kalmasını. sırası gelir diğerlerinin. ybr altımda bisiklet gibi kalıyordu ama amaç öğrenmek ise öğrendim. istersen sen de önce öğren. Mevlana'nın dediği gibi daha hamsın. önce piş sonra ol.

    saygılar.
    AKILLILAR DÖVÜŞMEDEN KAZANIR, cahiller kazanmak için dövüşür

  10. #30

    Üyelik
    02 Temmuz 2011
    Şehir
    Kıbrıs/Kocaeli
    Motosikleti
    R25
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor kullanmayı bilmeden 0-100 km sizin için önemliyse 100 beygir sizi korkutuyorsa, 600 lük motoru tavsiye etmeyip deliye dönenleri anlamamanızda anlamsızca.
    hayır vurguyu yanlış almışsınız.. "ben hız tutkunu biri değilim..öyle ki ( o kadar hız tutkunu değilimki - o kadar otoban yoluna çıkıp son gaz gitme manyağı değilimki) motorlu bir araç alırken top speedine önem vermem..motor kıyaslıycaksam 0-100 değeri önemlidir benim için..(o kadar(!) hız manyağı değilim yani))
    ve konuda 500 karakterlik bir açıklama yapmışım.. gidip arada 0-100 olayına takılmanızda bana çok anlamsızca geliyor..

    bu arada 0-100 olayı sadece motor kullananların ilgilendiği birşey değil.. arabalarla bir kaç senedir ilgilendiğimi de belirttim mesajımda..

  11. #31
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı enesergul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben bu 600lük motoru duyuduğunda deliye dönen insanları anlayamıyorum sizin gibi.. bu ülkede benimde tanıdığım bir sürü insan var 600lük motor ile başlayıpda senelerdir motor kullanan ve hatta tek bir kaza yapmadan devam eden..şöyle bir zorluk çekilebilir.. boy uzundur dolayısıyla bacaklar da uzundur uzerine bindiğinde bacaklarını dizden ve ayak bileğinden kıvırmak zorundasın.. ayak bileğini hareket ettirerek vitesi kontrol etmiycekmisin ? evde çömelin yere ayak topuğunuz sabitken ayağınızı kaldırmaya çalışın ;) biyolojik olarak dizdeki kıvrılma açısı küçüldükçe ayak bileğindeki açı büyük ve bu açıyı küçültmek rahatsız edici bir hal alır.. araba kullanırken şoför koltuğunu fazla öne çekerek kullanmakta bilekte böyle bir ağrı yaratır..
    normal bir insanda bu olur..fakat sizde olmuyorsa hangi biyolojik niteliklerle motorun üzerine biniyorsunuz bilmiyorum..
    Git başla ozaman sende, neyi uzatıyorsun? Neyin muhabbeti bu? Ben 600 lüğü duyduğum için mi deliye dönmüşüm? Okuma yazman yok mu senin, nasıl anlıyorsun okuduklarını?? Bahsettiğin zorluklar adamı öldürür! Haklısın, vites felan....Ayak topuğumuzu neden yere sabitliyoruz onu da anlamadım. Hiç mi motora oturmadın, hadi olabilir de hiç mi görmedin ayak nasıl hareket eder motorda!!! Git bahsettiğin motorun üstüne otur, ~30 saniyeni alır biyolojik olarak ne olup olmadığın. Ama senin derdin görüntü, lafı dolandırmayalım. Benim sinirlendiğim şey de cc değil, ebat takıntısı. Ne sanıyorsunuz kendinizi dev mi?

    Sen bukadar biyolojik sebeplerden bahsettin de 600 lük motor en az kaç kg haberin var mı? Hiç yokuşta nasıl kaldıracağını nasıl durduracağını düşündün mü, araştırdın mı? Asıl rahatlık oralarda başlar. Sen gider alırsın, 1300cc FJR, o da kullanılır. Ama senin anlamadığın şey başka. 600 lük ile başlamak değil benim şuanda değindiğim şey(ki ona da karşıyım, ama başka muhabbette konuşuruz)
    #sürenadam

  12. #32

    Üyelik
    02 Temmuz 2011
    Şehir
    Kıbrıs/Kocaeli
    Motosikleti
    R25
    Alıntı chemical adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    184 boyunda 74 kilo 24 yasında bırıyım 18 yasından berı otomobıl kullanıyorum.gecen sene motor kullanmaya basladım ılk motorum honda cbf 150 ne bana ufak geldı ne tuhaf geldı nede sıkıntı yarattı hatta otomobılden ınıp motor kullanmaya baslayınca ıyıkı 250cc ıle baslamamısım dedım. motora baslamak ıcın boy kılo oranına degılde tecrube ve ıhtıyacına gore secım yapmalısınız bence.
    bu arada yurt dısında ogrencıyım demıssınız yurt dısında kullanıcaksınız sanırım motor? yurt dısında ehlıyet alınca dırekt 600 cc kullanılmıyo dıye bılıyorum hatta 250 cc ıle bıle baslanmıyor.150cc ye kadar bır motorla baslayıp daha sonra yuksek cc lere gecıs yapılıyor.
    yok hayır kıbrıstayım ben..parayı veriyorsun bir kaç levha soruyorlar ehliyetini veriyorlar.. bende tam olarak sizin konumunuzdayım.. 21 yaşındayım 17 yaşımdan beri kendi arabam var..ve şimdi arabadan inip motora bineceğim..250lik bir motora daha sıcak bakıyorum şuan

  13. #33
    seyitster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2010
    Şehir
    Konya/Çumra
    enes kardeşim sen en iyisi boşver burada denenleri söylenenleri gönlün ne istiyor canın ne istiyor git onu al 250 de karar kıldıysan 250 al 600 de karar kıldıysan onu al

  14. #34

    Üyelik
    02 Temmuz 2011
    Şehir
    Kıbrıs/Kocaeli
    Motosikleti
    R25
    Alıntı seyitster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeşim bak çıplak ( naked ) motor bunlar
    http://www.ktm.com/gb/naked-bike/200-duke.html
    http://www.sym.com.tw/eng/showroom/i...850ad65734a45e
    http://www.yamaha-motor.eu/tr/produc...spx?view=media
    http://www.honda.com.tr/SeriesConten...s&page=Galeri;

    bizim Türkiye de malesef böyle motorlara rağbet yok millet racing alıyor keşke bu motorlar daha çok alınsa
    hımm naked deyince anladım..türkçe karşılığının çıplak olduğunu bilmeme rağmen hiç o açıdan bakmadığım için anlayamadım (:
    bu motorlar benim çok hoşuma gidiyor..spor hevesimi bir alayım eğer herşey yolunda giderse bir kaç sene sonra naked bir motorda olabilir.. spor motor genç ruhu biraz daha iyi yansıtıyor diye düşünüyorum..
    Alıntı seyitster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    enes kardeşim sen en iyisi boşver burada denenleri söylenenleri gönlün ne istiyor canın ne istiyor git onu al 250 de karar kıldıysan 250 al 600 de karar kıldıysan onu al


    ---------- Post added at 12:56 ---------- Previous post was at 12:44 ----------

    Alıntı seyitster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    enes kardeşim sen en iyisi boşver burada denenleri söylenenleri gönlün ne istiyor canın ne istiyor git onu al 250 de karar kıldıysan 250 al 600 de karar kıldıysan onu al
    kesinlikle haklısınız foruma (paylaşım sitesi!!) derdimi anlatırsam tecrübeli insanların yardımıyla daha doğru karar verebileceğimi düşündüm fakat forumun bu amacına suistimal edenler var tabi..alaycı tavırlarla cevap verenler hiçe sayıp boş cevap verenler vs gibi fakat insan yerine koyup konumu inceleyip kendi düşüncelerini yazanlarda var..çok teşekkür ediyorum...büyük yararı oldu benim için.

    ---------- Post added at 13:05 ---------- Previous post was at 12:56 ----------

    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Git başla ozaman sende, neyi uzatıyorsun? Neyin muhabbeti bu? Ben 600 lüğü duyduğum için mi deliye dönmüşüm? Okuma yazman yok mu senin, nasıl anlıyorsun okuduklarını?? Bahsettiğin zorluklar adamı öldürür! Haklısın, vites felan....Ayak topuğumuzu neden yere sabitliyoruz onu da anlamadım. Hiç mi motora oturmadın, hadi olabilir de hiç mi görmedin ayak nasıl hareket eder motorda!!! Git bahsettiğin motorun üstüne otur, ~30 saniyeni alır biyolojik olarak ne olup olmadığın. Ama senin derdin görüntü, lafı dolandırmayalım. Benim sinirlendiğim şey de cc değil, ebat takıntısı. Ne sanıyorsunuz kendinizi dev mi?

    Sen bukadar biyolojik sebeplerden bahsettin de 600 lük motor en az kaç kg haberin var mı? Hiç yokuşta nasıl kaldıracağını nasıl durduracağını düşündün mü, araştırdın mı? Asıl rahatlık oralarda başlar. Sen gider alırsın, 1300cc FJR, o da kullanılır. Ama senin anlamadığın şey başka. 600 lük ile başlamak değil benim şuanda değindiğim şey(ki ona da karşıyım, ama başka muhabbette konuşuruz)
    kardeş bana düşüncelerini açıklarsan benim saygım sonsuz.. hepiniz benden tecrübelisiniz.. ama bana alaycı tavırla yaklaşma.. 30 saniyede de hiç bi bilek ağrı yapmaz.. o motor üzerindeki oturuş pozisyonu benim için iyi mi değil mi diye bilmem için daha önce başka motorlara da oturmuş olmam gerekir.. yani burda devreye tecrübe giriyor..tecrübem sıfır diye belirttim .. benim derdim görüntü tabiki..ben hiç racing motor üzerine oturmadım.. oturduğumda üzerinde bu boyla fazla sırıtacağımı söyleyenler oldu..bana şuan en yakın kawasaki bayisi 70km uzaklıkta.. bende saolsun bana yardımcı olabilcek insanlara sorayım dedim..onlarda öyle birşey olmadığını boyutlarının benim için ideal olduğunu söylediler bu topicde.. insan gibi söyleyincede anladım..tavanıydı kafasıydı altıydı üstüydü bilmişlik yapmadı kimse..

  15. #35
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    1 yılda ninja ile 18bin km yol yapmış biri olarak ninja250 ile başla derim. yakıt sarfiyatı bazı arkadaşların abarttığı kadar yüksek değildir. sabit hızla sakib bir şekilde uzun yolda 3.7 - şehir içi yine sakin kullanımda 4.2 - 4.5 arası tüketir. şehir için tüketimi er6f -er6n ile neredeyse aynı sayılır.

    0 - 100km hızlanması 7sn'dir ve bu hızlanma 160'a kadar aynı serilikte devam eder (yola çıkmadan önce motoru iyice ısıttıysan eğer). 160'da 5'nci vitesten 6'ya attıktan sonra yol durumuna göre 170 - 185 arası bir hıza ulaşırsın. tabi sürekli bu şekilde gazlarsan yakıt tüketimi 5 - 5.5lt'e ulaşır.

    kullanımı çok rahattır, oturuş pozisyonu sport touring gibidir ama yüksek hızlarda rüzgar almamak için eğildiğinde motor biraz ufak gelebilir. bu konuda bazı arkadaşların anlamsız şekilde egzost almasından ziyade double bubble cam almanı tavsiye ederim, rüzgar problemini bu şekilde giderebilirsin.

    burda 600cc ile başla diyen bir çok kişi ya 250cc motor kullanmamıştır yada 250cc çin malı motora binmiş kullanıcılardır (çin malı 250'liklerin performansıda 125cc japon modeller kadardır ancak.) sen önce düşük cc ile başlayarak ileride ne tarz bir motorun senin için uygun olduğuna karar vermelisinki 600 - 650 yada daha yüksek cc olan belkide yıllar boyu ihtiyacını karşılayacak bir modele geçiş yapabilesin.

    sonuçta 250cc ninja yeri geldiğinde otobanda yüksek süratlere çok rahat çıkabilen, seni arkadan bir araç sıkıştırdığında uzaklaşabilmen için kolayca yüksek süratlere çıkabilen bir model.

    daha boylu poslu bir motor istersen hyosung gt250r'a bak. performansı ve yakıt tüketimi 3 aşağı 5 yukarı ninja ile aynı, sadece son sürati biraz daha düşük.

    son olarak 600'lukle başlaman yönünde tavsiye veren arkadaşlarada 250cc'lik modelleri bu kadar küçümsemesinler, amaç hız yapmak değilde keyifli bir sürüş ise gereğinden bile fazla. sonuçta bu modelin 0 - 100km hızlanması 185bg'lik bir minicooper ile aynı değerde.
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda

  16. #36

    Üyelik
    06 Aralık 2011
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha XT 660 R / 2006
    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:28 ----------

    ---------- Post added at 11:09 ---------- Previous post was at 11:07 ----------


    tamda sizin gibi bir motorcunun yazmasını umuyordum (: fakat sizinki cross motor sanırım..ben racing düşünüyorum..[/QUOTE]

    Box'ta 2 ağır sikletin karşılaşmasını düşün. Birisi 2 metre boyunda 120 Kg. Diğeri 1.85 boyunda 120Kg. Ebat farklı, Siklet aynı Ufak tefek farklar dışında tabi..
    Yamaha XT660R

  17. #37

    Üyelik
    02 Temmuz 2011
    Şehir
    Kıbrıs/Kocaeli
    Motosikleti
    R25
    Alıntı overcloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 yılda ninja ile 18bin km yol yapmış biri olarak ninja250 ile başla derim. yakıt sarfiyatı bazı arkadaşların abarttığı kadar yüksek değildir. sabit hızla sakib bir şekilde uzun yolda 3.7 - şehir içi yine sakin kullanımda 4.2 - 4.5 arası tüketir. şehir için tüketimi er6f -er6n ile neredeyse aynı sayılır.

    0 - 100km hızlanması 7sn'dir ve bu hızlanma 160'a kadar aynı serilikte devam eder (yola çıkmadan önce motoru iyice ısıttıysan eğer). 160'da 5'nci vitesten 6'ya attıktan sonra yol durumuna göre 170 - 185 arası bir hıza ulaşırsın. tabi sürekli bu şekilde gazlarsan yakıt tüketimi 5 - 5.5lt'e ulaşır.

    kullanımı çok rahattır, oturuş pozisyonu sport touring gibidir ama yüksek hızlarda rüzgar almamak için eğildiğinde motor biraz ufak gelebilir. bu konuda bazı arkadaşların anlamsız şekilde egzost almasından ziyade double bubble cam almanı tavsiye ederim, rüzgar problemini bu şekilde giderebilirsin.

    burda 600cc ile başla diyen bir çok kişi ya 250cc motor kullanmamıştır yada 250cc çin malı motora binmiş kullanıcılardır (çin malı 250'liklerin performansıda 125cc japon modeller kadardır ancak.) sen önce düşük cc ile başlayarak ileride ne tarz bir motorun senin için uygun olduğuna karar vermelisinki 600 - 650 yada daha yüksek cc olan belkide yıllar boyu ihtiyacını karşılayacak bir modele geçiş yapabilesin.

    sonuçta 250cc ninja yeri geldiğinde otobanda yüksek süratlere çok rahat çıkabilen, seni arkadan bir araç sıkıştırdığında uzaklaşabilmen için kolayca yüksek süratlere çıkabilen bir model.

    daha boylu poslu bir motor istersen hyosung gt250r'a bak. performansı ve yakıt tüketimi 3 aşağı 5 yukarı ninja ile aynı, sadece son sürati biraz daha düşük.

    son olarak 600'lukle başlaman yönünde tavsiye veren arkadaşlarada 250cc'lik modelleri bu kadar küçümsemesinler, amaç hız yapmak değilde keyifli bir sürüş ise gereğinden bile fazla. sonuçta bu modelin 0 - 100km hızlanması 185bg'lik bir minicooper ile aynı değerde.
    siz yanlış anladınız kimse 250lik motoru küçümsemiyor kesinlikle..ben 600lük motoru kalıbına uydurmaya çalışıyorum ite kaka o yüzden 600lük madem istiyosun al o zaman dercesine 600 diyorlar..yoksa herkes benim 250lik motor almamdan yana ..
    bende büyük ihtimalle 250r alacağım yakıtıda benim hoşuma gitti..sonuçta senelerdir 10 litre yakıt yakıyorum..250lik motorların içinde bence en cazipi ninja250r..görüntü olsun kalite olsun.. sadece biraz pahalı..bakalım değicek mi..

    ben kıbrısta okuyorum izmitliyim.. motoru istanbuldan alıp kıbrısa getirebilir miyim sizce ? yani sonuçta sıfır motor ve büyük ihtimal en fazla 1500 km şehir içi kullanıp kıbrıs yoluna çıkarım.. rodaj motor durumu vs açısından uzun yola çıkabilir miyim acaba o motorla? istanbul-kıbrıs arası 1000km..

    bu aradaa şuan kıbrıstayım fakat haftaya izmite geçicem..yakın zamanda sizinde izmite yolunuz düşerse bir çayımı için lütfen hem biraz sohbet ederiz hemde motoru incelemek isterim

    ---------- Post added at 13:47 ---------- Previous post was at 13:42 ----------

    Alıntı MorkapLan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:28 ----------

    ---------- Post added at 11:09 ---------- Previous post was at 11:07 ----------


    tamda sizin gibi bir motorcunun yazmasını umuyordum (: fakat sizinki cross motor sanırım..ben racing düşünüyorum..

    Box'ta 2 ağır sikletin karşılaşmasını düşün. Birisi 2 metre boyunda 120 Kg. Diğeri 1.85 boyunda 120Kg. Ebat farklı, Siklet aynı Ufak tefek farklar dışında tabi..
    öyle tabikide ağırlık farkı ve ürettikleri güç bence önemli.. çünkü tamda 600lüklerin hatayı kabul etmeyeceklerinden bahsediyorken ağırlık gerçekten büyük bir etken..gerçi senin motorun daha hafif mi onu bildiğimden söylemiyorum ya.. gel gelelim sonuçta elinin altındaki motorun hacmi 600 cc en kötü ihtimalde bile neler yapabileceği belli

  18. #38
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı enesergul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayır vurguyu yanlış almışsınız.. "ben hız tutkunu biri değilim..öyle ki ( o kadar hız tutkunu değilimki - o kadar otoban yoluna çıkıp son gaz gitme manyağı değilimki) motorlu bir araç alırken top speedine önem vermem..motor kıyaslıycaksam 0-100 değeri önemlidir benim için..(o kadar(!) hız manyağı değilim yani))
    ve konuda 500 karakterlik bir açıklama yapmışım.. gidip arada 0-100 olayına takılmanızda bana çok anlamsızca geliyor..

    bu arada 0-100 olayı sadece motor kullananların ilgilendiği birşey değil.. arabalarla bir kaç senedir ilgilendiğimi de belirttim mesajımda..
    Arabayı 0-100'e zorlamak lastikleri, şanzımanı, motor kulaklarını, egzoz bağlantılarını normal dışı eskitmekten başka bişey değildir. Arabaların sürekli ve güvenli bir şekilde gidebildiği son hızı önemlidir.
    BMW 3.16 da 190 yapar, Ford Focus da. hangisiyle 170-180km hızla diğerine göre daha güvenli seyredebilirsiniz düşünün.

  19. #39
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Sevgili kardeşim,

    Öncelikle tavsiyem enduro veya naked tarzı ile başlamandır. Bu acemilik döneminde başına gelecek ufak tefek kazalarda maddi anlamda çok fazla zarar görmemen içindir. Racing tarzı motorlar güzel görünmekle beraber narin yapıları nedeni ile en küçük hasarlarda bile büyük masraflar açabilmekte ve ikinci el değerinden büyük ölçüde kaybetmektedirler. Halbuki üzerinde çizik olmayan bir enduroya kimse enduro demez eşyanın tabiatına aykırıdır.

    Hacmin bir önemi yok , yeni başlayanlar için önemli olan alacağın motorun gücü ve ağırlığıdır azami 30-35 bg güç ve hafif bir model hem çok atak hemde çok daha kolay kullanılabilir bir motor olacaktır. Racing tarzı motorlar dışarıdan çok havalı görünmekle beraber kullanım keyfi en az olan makinalardır , manevraları kısıtlı , düşük devirlerdeki performasları yetersiz,oturuş pozisyonu rahatsız ve masrafları yüksektir. Daha yolun başında motosikletten soğumak istemiyorsan racing hevesini ilerleyen yıllara bırakmalısın.

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  20. #40

    Üyelik
    02 Temmuz 2011
    Şehir
    Kıbrıs/Kocaeli
    Motosikleti
    R25
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arabayı 0-100'e zorlamak lastikleri, şanzımanı, motor kulaklarını, egzoz bağlantılarını normal dışı eskitmekten başka bişey değildir. Arabaların sürekli ve güvenli bir şekilde gidebildiği son hızı önemlidir.
    BMW 3.16 da 190 yapar, Ford Focus da. hangisiyle 170-180km hızla diğerine göre daha güvenli seyredebilirsiniz düşünün.
    demekki sizin için önemli olan güvenlik..fakat bu farklı bir konu..motorda motor hacmi ile oturuş pozisyonunu karşılaştırmak gibi birşey bence..
    birde yanlış anladığınız konu; ben arabayla veya motorla sürekli olarak 0-100 deneyeceğimi söylemedim aracın 0-100 değerinden bahsettiğim yani hızlanması yani HP değeri

    ---------- Post added at 22:27 ---------- Previous post was at 22:22 ----------

    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili kardeşim,

    Öncelikle tavsiyem enduro veya naked tarzı ile başlamandır. Bu acemilik döneminde başına gelecek ufak tefek kazalarda maddi anlamda çok fazla zarar görmemen içindir. Racing tarzı motorlar güzel görünmekle beraber narin yapıları nedeni ile en küçük hasarlarda bile büyük masraflar açabilmekte ve ikinci el değerinden büyük ölçüde kaybetmektedirler. Halbuki üzerinde çizik olmayan bir enduroya kimse enduro demez eşyanın tabiatına aykırıdır.

    Hacmin bir önemi yok , yeni başlayanlar için önemli olan alacağın motorun gücü ve ağırlığıdır azami 30-35 bg güç ve hafif bir model hem çok atak hemde çok daha kolay kullanılabilir bir motor olacaktır. Racing tarzı motorlar dışarıdan çok havalı görünmekle beraber kullanım keyfi en az olan makinalardır , manevraları kısıtlı , düşük devirlerdeki performasları yetersiz,oturuş pozisyonu rahatsız ve masrafları yüksektir. Daha yolun başında motosikletten soğumak istemiyorsan racing hevesini ilerleyen yıllara bırakmalısın.

    Sevgilerimle
    teşekkürler değerlendiricem bu tavsiyenizi


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)