Motorcu olucaksan 250cc ile başlarsın, motor sahibi olucaksan bizim söylediğimiz şeyler sadece hikaye kalır. Umarım motorcu olmak ile motor sahibi olmak arasındaki çizginin farkına varabilirsin.
Motorcu olucaksan 250cc ile başlarsın, motor sahibi olucaksan bizim söylediğimiz şeyler sadece hikaye kalır. Umarım motorcu olmak ile motor sahibi olmak arasındaki çizginin farkına varabilirsin.
Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.
neyse, ben zaten desteklemek amaçlı söylememiştim, bunlar sadece gördüğüm insan örnekleriydi. anlattıklarımın karşılığında son cümlenizde ki gibi 'küçük yaşlarda tutku hikaye' olarak bu şekilde değerlendiriyorsanız bu sizin görüşünüzdür, bana saygı duymak düşer! siz benden küçükte olsanız tecrübeniz benden çok daha fazla sanırım, kusura bakmayın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:55 ----------
sn. kefeeee nasılsınız? beni hatırladınız mı acaba
çok teşekkürler yorumunuz için duymak istediğim buydu.. kesinlikle bilinçli hareket edeceğimden şüpheniz olmasın..fakat bir arkadas çok mantıklı birşey söyledi..diğerleri gibi 600lükle başlanmaz yenisin olmaz değilde tehlike anında kontrolün benim için 600lükde daha zayıf olacağından bahsetmiş.. bunu hiç düşünmemiştim.. yani hatalarıma tolerans göstericek bir motor olmadığını.. yinede düşünücem.. bu forumda böyle bir konu defalarca açılmasına rağmen inceleyip cevapladığınız için teşekkürler..
racinglerin çift silindirlisi var mı acaba ? hiç sanmıyorum ama varsa harika olur yakıttan tasarruf, ve daha hacimli...
internete ilk defa araba kullanan birinin videosu yazdığınızda da komik ve caydırıcı bir çok video bulabilirsiniz.. 2.0 turbo 200ps araba ile araba kullanmaya başlamama rağmen (8 yaşımda) böyle bir durum yaşamadım.. yani bu video biraz işin esprisi bence..
teşekkürler 250cclik bir motor daha doğru seçim sanırım eğer aşırı küçük bir motor değilse..
evet tatmin edici bir süre 8 saniye. sanırım bir süre sonra 600cc motora geçmek daha mantıklı..umarım ninja ile 600lük motorlar arasında çok bir fark yoktur boyut olarak..
eğer dediğiniz gibiyse zaten 600lük bir motor almak gibi bir niyetim yok.. hyo da motor işine girene kadar hayatımda duymadığım bir marka olduğu için güvenemiyorum..yoksa tam istediğim gibi boyut büyük güç yok benim için ideal..
ben konuyu okumaya bile tenezzül etmediğinizi düşünüyorum..teşekkürler yinede
mantıklı söylüyorsunuz da grenajsız bir motor alıp değer kaybına uğratıp 250cc bir motor alıp değer kaybına uğratıp 600lük bir motor almak bir öğrenci için fazla masraflı..sonuçta bu dediklerim 2 sene içinde gelişicek..
Bu motorcu olacaksan 250cc ile başla laflarına tavım Benim ilk ve tek motorum Yamaha XT600. Demekki ben motorcu değilim Uzaylıyım..
Yamaha XT660R
yorumunuz için gerçekten teşekkürler..defalarca okudum.. ve daha önce bu konuyu hiç düşünmemiştim..600cc nin hatalarıma karşı daha toleranssız olabileceğini.. bunu düşününce 600ccden uzak durmam gerektiğini anladım.. sonuçta acemiyim hatam olabilir..çok teşekkürler..
ninja250r boyut bakımından sıkıntı çekmezsiniz demişsiniz bu da beni çok rahatlattı.. dediğiniz gibi ninjaya gereğinden fazla para veriyoruz göz göre göre.. fakat hyo benim 250cclik motorlarla ilgili araştırma yapana kadar hayatımda duymadığım bir markaydı..bu yüzden bana hiç cazip gelmedi..boyutları beni tavlıyordu sadece..ben hiç güvenemiyorum o motora nedense.. ekonomik açıdan sorun değil ninja250r fakat hyo alıp parayı neden cebime koymayayım ki.. ah bir güvenebilsem hyo ya..
birde ben kıbrısta yaşıyorum..motoru türkiyeden alıp buraya getireceğim tamam ama burda arızası çıktığında hyo nun teknik servisini bulabilecek miyim acaba..girne taraflarına kawasaki vardır muhakkak..
birde çıplak motor konusunda hiç bir bilgim yok..model veya link verseniz daha iyi anlayabilirim..
tekrar teşekkürler yorumlarınız için
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:28 ----------
---------- Post added at 11:09 ---------- Previous post was at 11:07 ----------
tamda sizin gibi bir motorcunun yazmasını umuyordum (: fakat sizinki cross motor sanırım..ben racing düşünüyorum..
kardeşim bak çıplak ( naked ) motor bunlar
http://www.ktm.com/gb/naked-bike/200-duke.html
http://www.sym.com.tw/eng/showroom/i...850ad65734a45e
http://www.yamaha-motor.eu/tr/produc...spx?view=media
http://www.honda.com.tr/SeriesConten...s&page=Galeri;
bizim Türkiye de malesef böyle motorlara rağbet yok millet racing alıyor keşke bu motorlar daha çok alınsa
ben bu 600lük motoru duyuduğunda deliye dönen insanları anlayamıyorum sizin gibi.. bu ülkede benimde tanıdığım bir sürü insan var 600lük motor ile başlayıpda senelerdir motor kullanan ve hatta tek bir kaza yapmadan devam eden..şöyle bir zorluk çekilebilir.. boy uzundur dolayısıyla bacaklar da uzundur uzerine bindiğinde bacaklarını dizden ve ayak bileğinden kıvırmak zorundasın.. ayak bileğini hareket ettirerek vitesi kontrol etmiycekmisin ? evde çömelin yere ayak topuğunuz sabitken ayağınızı kaldırmaya çalışın ;) biyolojik olarak dizdeki kıvrılma açısı küçüldükçe ayak bileğindeki açı büyük ve bu açıyı küçültmek rahatsız edici bir hal alır.. araba kullanırken şoför koltuğunu fazla öne çekerek kullanmakta bilekte böyle bir ağrı yaratır..
normal bir insanda bu olur..fakat sizde olmuyorsa hangi biyolojik niteliklerle motorun üzerine biniyorsunuz bilmiyorum..
Motor kullanmayı bilmeden 0-100 km sizin için önemliyse 100 beygir sizi korkutuyorsa, 600 lük motoru tavsiye etmeyip deliye dönenleri anlamamanızda anlamsızca.
Aprilia RS 250 GP Nº1
ben 1,94 boy 90 kilo ağırlığında ybr 125 ile 70.000 km deneyimle 250 mz, 500 er5 ve gsr 600 'e geçiş yaptım sırasıyla. yaklaşık 25.000 kmdir gsr 600 kullanıcısıyım. hala daha binerken motorum beni üzerinden atacakmış gibi geliyor. 0-100 km hızlanması 3,2 sn. yeterince hızlı sanırım. tavsiyem düşük hacimli bir motorda trafiğin ne olduğunu öğren. öyle 3 yıldır araba kullanıyorum demek ile olmuyor malesef. trafikteki dörtbir yanı kaplı araçların bizleri nasıl gördüklerini !! (göremediklerini)!! tahmin bile edemezsin. istediğin kadar yüksek hacimli motora sahip ol muhakkak bir büyük araç seni her şekilde taciz edecektir. öncelikle egolarından kurtulmayı öğrenmelisin küçük hacimli motorlarda. sonra trafikte hayatta kalmasını. sırası gelir diğerlerinin. ybr altımda bisiklet gibi kalıyordu ama amaç öğrenmek ise öğrendim. istersen sen de önce öğren. Mevlana'nın dediği gibi daha hamsın. önce piş sonra ol.
saygılar.
AKILLILAR DÖVÜŞMEDEN KAZANIR, cahiller kazanmak için dövüşür
hayır vurguyu yanlış almışsınız.. "ben hız tutkunu biri değilim..öyle ki ( o kadar hız tutkunu değilimki - o kadar otoban yoluna çıkıp son gaz gitme manyağı değilimki) motorlu bir araç alırken top speedine önem vermem..motor kıyaslıycaksam 0-100 değeri önemlidir benim için..(o kadar(!) hız manyağı değilim yani))
ve konuda 500 karakterlik bir açıklama yapmışım.. gidip arada 0-100 olayına takılmanızda bana çok anlamsızca geliyor..
bu arada 0-100 olayı sadece motor kullananların ilgilendiği birşey değil.. arabalarla bir kaç senedir ilgilendiğimi de belirttim mesajımda..
Git başla ozaman sende, neyi uzatıyorsun? Neyin muhabbeti bu? Ben 600 lüğü duyduğum için mi deliye dönmüşüm? Okuma yazman yok mu senin, nasıl anlıyorsun okuduklarını?? Bahsettiğin zorluklar adamı öldürür! Haklısın, vites felan....Ayak topuğumuzu neden yere sabitliyoruz onu da anlamadım. Hiç mi motora oturmadın, hadi olabilir de hiç mi görmedin ayak nasıl hareket eder motorda!!! Git bahsettiğin motorun üstüne otur, ~30 saniyeni alır biyolojik olarak ne olup olmadığın. Ama senin derdin görüntü, lafı dolandırmayalım. Benim sinirlendiğim şey de cc değil, ebat takıntısı. Ne sanıyorsunuz kendinizi dev mi?
Sen bukadar biyolojik sebeplerden bahsettin de 600 lük motor en az kaç kg haberin var mı? Hiç yokuşta nasıl kaldıracağını nasıl durduracağını düşündün mü, araştırdın mı? Asıl rahatlık oralarda başlar. Sen gider alırsın, 1300cc FJR, o da kullanılır. Ama senin anlamadığın şey başka. 600 lük ile başlamak değil benim şuanda değindiğim şey(ki ona da karşıyım, ama başka muhabbette konuşuruz)
#sürenadam
enes kardeşim sen en iyisi boşver burada denenleri söylenenleri gönlün ne istiyor canın ne istiyor git onu al 250 de karar kıldıysan 250 al 600 de karar kıldıysan onu al
hımm naked deyince anladım..türkçe karşılığının çıplak olduğunu bilmeme rağmen hiç o açıdan bakmadığım için anlayamadım (:
bu motorlar benim çok hoşuma gidiyor..spor hevesimi bir alayım eğer herşey yolunda giderse bir kaç sene sonra naked bir motorda olabilir.. spor motor genç ruhu biraz daha iyi yansıtıyor diye düşünüyorum..
---------- Post added at 12:56 ---------- Previous post was at 12:44 ----------
kesinlikle haklısınız foruma (paylaşım sitesi!!) derdimi anlatırsam tecrübeli insanların yardımıyla daha doğru karar verebileceğimi düşündüm fakat forumun bu amacına suistimal edenler var tabi..alaycı tavırlarla cevap verenler hiçe sayıp boş cevap verenler vs gibi fakat insan yerine koyup konumu inceleyip kendi düşüncelerini yazanlarda var..çok teşekkür ediyorum...büyük yararı oldu benim için.
---------- Post added at 13:05 ---------- Previous post was at 12:56 ----------
kardeş bana düşüncelerini açıklarsan benim saygım sonsuz.. hepiniz benden tecrübelisiniz.. ama bana alaycı tavırla yaklaşma.. 30 saniyede de hiç bi bilek ağrı yapmaz.. o motor üzerindeki oturuş pozisyonu benim için iyi mi değil mi diye bilmem için daha önce başka motorlara da oturmuş olmam gerekir.. yani burda devreye tecrübe giriyor..tecrübem sıfır diye belirttim .. benim derdim görüntü tabiki..ben hiç racing motor üzerine oturmadım.. oturduğumda üzerinde bu boyla fazla sırıtacağımı söyleyenler oldu..bana şuan en yakın kawasaki bayisi 70km uzaklıkta.. bende saolsun bana yardımcı olabilcek insanlara sorayım dedim..onlarda öyle birşey olmadığını boyutlarının benim için ideal olduğunu söylediler bu topicde.. insan gibi söyleyincede anladım..tavanıydı kafasıydı altıydı üstüydü bilmişlik yapmadı kimse..
1 yılda ninja ile 18bin km yol yapmış biri olarak ninja250 ile başla derim. yakıt sarfiyatı bazı arkadaşların abarttığı kadar yüksek değildir. sabit hızla sakib bir şekilde uzun yolda 3.7 - şehir içi yine sakin kullanımda 4.2 - 4.5 arası tüketir. şehir için tüketimi er6f -er6n ile neredeyse aynı sayılır.
0 - 100km hızlanması 7sn'dir ve bu hızlanma 160'a kadar aynı serilikte devam eder (yola çıkmadan önce motoru iyice ısıttıysan eğer). 160'da 5'nci vitesten 6'ya attıktan sonra yol durumuna göre 170 - 185 arası bir hıza ulaşırsın. tabi sürekli bu şekilde gazlarsan yakıt tüketimi 5 - 5.5lt'e ulaşır.
kullanımı çok rahattır, oturuş pozisyonu sport touring gibidir ama yüksek hızlarda rüzgar almamak için eğildiğinde motor biraz ufak gelebilir. bu konuda bazı arkadaşların anlamsız şekilde egzost almasından ziyade double bubble cam almanı tavsiye ederim, rüzgar problemini bu şekilde giderebilirsin.
burda 600cc ile başla diyen bir çok kişi ya 250cc motor kullanmamıştır yada 250cc çin malı motora binmiş kullanıcılardır (çin malı 250'liklerin performansıda 125cc japon modeller kadardır ancak.) sen önce düşük cc ile başlayarak ileride ne tarz bir motorun senin için uygun olduğuna karar vermelisinki 600 - 650 yada daha yüksek cc olan belkide yıllar boyu ihtiyacını karşılayacak bir modele geçiş yapabilesin.
sonuçta 250cc ninja yeri geldiğinde otobanda yüksek süratlere çok rahat çıkabilen, seni arkadan bir araç sıkıştırdığında uzaklaşabilmen için kolayca yüksek süratlere çıkabilen bir model.
daha boylu poslu bir motor istersen hyosung gt250r'a bak. performansı ve yakıt tüketimi 3 aşağı 5 yukarı ninja ile aynı, sadece son sürati biraz daha düşük.
son olarak 600'lukle başlaman yönünde tavsiye veren arkadaşlarada 250cc'lik modelleri bu kadar küçümsemesinler, amaç hız yapmak değilde keyifli bir sürüş ise gereğinden bile fazla. sonuçta bu modelin 0 - 100km hızlanması 185bg'lik bir minicooper ile aynı değerde.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:28 ----------
---------- Post added at 11:09 ---------- Previous post was at 11:07 ----------
tamda sizin gibi bir motorcunun yazmasını umuyordum (: fakat sizinki cross motor sanırım..ben racing düşünüyorum..[/QUOTE]
Box'ta 2 ağır sikletin karşılaşmasını düşün. Birisi 2 metre boyunda 120 Kg. Diğeri 1.85 boyunda 120Kg. Ebat farklı, Siklet aynı Ufak tefek farklar dışında tabi..
Yamaha XT660R
siz yanlış anladınız kimse 250lik motoru küçümsemiyor kesinlikle..ben 600lük motoru kalıbına uydurmaya çalışıyorum ite kaka o yüzden 600lük madem istiyosun al o zaman dercesine 600 diyorlar..yoksa herkes benim 250lik motor almamdan yana ..
bende büyük ihtimalle 250r alacağım yakıtıda benim hoşuma gitti..sonuçta senelerdir 10 litre yakıt yakıyorum..250lik motorların içinde bence en cazipi ninja250r..görüntü olsun kalite olsun.. sadece biraz pahalı..bakalım değicek mi..
ben kıbrısta okuyorum izmitliyim.. motoru istanbuldan alıp kıbrısa getirebilir miyim sizce ? yani sonuçta sıfır motor ve büyük ihtimal en fazla 1500 km şehir içi kullanıp kıbrıs yoluna çıkarım.. rodaj motor durumu vs açısından uzun yola çıkabilir miyim acaba o motorla? istanbul-kıbrıs arası 1000km..
bu aradaa şuan kıbrıstayım fakat haftaya izmite geçicem..yakın zamanda sizinde izmite yolunuz düşerse bir çayımı için lütfen hem biraz sohbet ederiz hemde motoru incelemek isterim
---------- Post added at 13:47 ---------- Previous post was at 13:42 ----------
öyle tabikide ağırlık farkı ve ürettikleri güç bence önemli.. çünkü tamda 600lüklerin hatayı kabul etmeyeceklerinden bahsediyorken ağırlık gerçekten büyük bir etken..gerçi senin motorun daha hafif mi onu bildiğimden söylemiyorum ya.. gel gelelim sonuçta elinin altındaki motorun hacmi 600 cc en kötü ihtimalde bile neler yapabileceği belli
Arabayı 0-100'e zorlamak lastikleri, şanzımanı, motor kulaklarını, egzoz bağlantılarını normal dışı eskitmekten başka bişey değildir. Arabaların sürekli ve güvenli bir şekilde gidebildiği son hızı önemlidir.
BMW 3.16 da 190 yapar, Ford Focus da. hangisiyle 170-180km hızla diğerine göre daha güvenli seyredebilirsiniz düşünün.
Sevgili kardeşim,
Öncelikle tavsiyem enduro veya naked tarzı ile başlamandır. Bu acemilik döneminde başına gelecek ufak tefek kazalarda maddi anlamda çok fazla zarar görmemen içindir. Racing tarzı motorlar güzel görünmekle beraber narin yapıları nedeni ile en küçük hasarlarda bile büyük masraflar açabilmekte ve ikinci el değerinden büyük ölçüde kaybetmektedirler. Halbuki üzerinde çizik olmayan bir enduroya kimse enduro demez eşyanın tabiatına aykırıdır.
Hacmin bir önemi yok , yeni başlayanlar için önemli olan alacağın motorun gücü ve ağırlığıdır azami 30-35 bg güç ve hafif bir model hem çok atak hemde çok daha kolay kullanılabilir bir motor olacaktır. Racing tarzı motorlar dışarıdan çok havalı görünmekle beraber kullanım keyfi en az olan makinalardır , manevraları kısıtlı , düşük devirlerdeki performasları yetersiz,oturuş pozisyonu rahatsız ve masrafları yüksektir. Daha yolun başında motosikletten soğumak istemiyorsan racing hevesini ilerleyen yıllara bırakmalısın.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
demekki sizin için önemli olan güvenlik..fakat bu farklı bir konu..motorda motor hacmi ile oturuş pozisyonunu karşılaştırmak gibi birşey bence..
birde yanlış anladığınız konu; ben arabayla veya motorla sürekli olarak 0-100 deneyeceğimi söylemedim aracın 0-100 değerinden bahsettiğim yani hızlanması yani HP değeri
---------- Post added at 22:27 ---------- Previous post was at 22:22 ----------
teşekkürler değerlendiricem bu tavsiyenizi
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)