Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

chip tuning

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Ağustos 2009
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    inş... ybr 125 :D
    arkadaşlar arabalara yapıldığı gibi motosikletlere de chip tuning yapılıp performansı arttırılabilirmi ? mesela cbr 125'e ?
    Köpeklerin neden camdan dışarı baktığını ancak motosiklet sürücüleri anlar :cat:


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Diyelimki yapıldı.Ne olacak ? 125'lik motosiklet 140 giderken 180 mi gidecek sanıyosun ? Bunlar boş işler,hiç kafa yormaya değmez.Aynı motor bende var,eğer bu motoru düşünüyorsan bunları bırak ona vereceğin parayı kaliteli bi lastiğe ayır derim ;)

  3. #3

    Üyelik
    05 Ağustos 2009
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    inş... ybr 125 :D
    doğru söylüyorsun ama modifiyeye biraz ilgim var gidebildiğinden daha hızlı gitse daha iyi olurdu ama ona harcayacağım parayla motorumu satıp bi 250lik almamı tavsiye edecekler çıkacak gibi geliyor
    Köpeklerin neden camdan dışarı baktığını ancak motosiklet sürücüleri anlar :cat:

  4. #4
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    Motoru modifiye etmenin en güzel yöntemi yeni ve daha yüksek hacimli motosiklet almaktır

  5. #5
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Yuksek cc motorlarda Stage 1 den baslayarak Stage 4 de kadar uzanan chip secenekleri var. Verim almak icin 600cc + bir motorun ciddi ellerde modifikasyona tabi tutulmasi gerekli.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  6. #6
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Alıntı yfurkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    doğru söylüyorsun ama modifiyeye biraz ilgim var gidebildiğinden daha hızlı gitse daha iyi olurdu ama ona harcayacağım parayla motorumu satıp bi 250lik almamı tavsiye edecekler çıkacak gibi geliyor
    Motorun mümkün olduğu kadar mekaniğiyle oynama.125lik motor için zaten tatmin edici bi hıza sahip.Orjinalini bozma,görsel olarak yapabilirsin bence modifiye.Ona harcayacağın parayı örnek veriyorum lastiklerini değiştirerek daha güvenli hale getirirsin,veya sallıyorum grenaj takozu takarsın Allah korusun olacak ufak bi kazadan bile en az zararla kurtulursun.Aksi taktirde bu chip uygulamalarına filan girersen motora zarar vermiş olursun.

  7. #7

    Üyelik
    05 Ağustos 2009
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    inş... ybr 125 :D
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yuksek cc motorlarda Stage 1 den baslayarak Stage 4 de kadar uzanan chip secenekleri var. Verim almak icin 600cc + bir motorun ciddi ellerde modifikasyona tabi tutulmasi gerekli.
    benim bahsettiğim 6-7hp kadar bi güç artışı
    Köpeklerin neden camdan dışarı baktığını ancak motosiklet sürücüleri anlar :cat:

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Kasım 2011
    cbr 125 in enjeksiyonlu oldugnu varsayarak cevap veriyorum,öncelikle power commander almalısın bu senin enjeksiyon ve ateşleme sistemini yönetecek beyin olucak ama bunu alsanda performns farkı çok olmuyacak kısaca beygir elde edemiyeceksin yanlız ilk kalkışlarda daha fazla yakıt vericeği için sisteme daha rahat kalktıgını görüceksin motorun,ve egzoz ve hava filtresi modifiyesi ile motorun yaklaşık 2-3 beygir arası kazanır fakat low end torque değerlerini kaybedersin düşük rpmde çekişin düşer kısaca bunun için beyinle oynayıp biraz daha yakıt vermesini sağlıyabilirsin veya performans sübaplarına geçebilirsin 125 cbr için varmı bilmiyorum.bir power commander 600 euro değerindedir egzos ve hava filtreside 500 euro kısaca çok para vermiş olursun 2-3 beygir için zaten son hızlanmada fark eder oda 120 yapmazsında 130 yaparsın.Büyük motorlarda daha iyi performans artışı olur senin yapabiliceğin en iyi performans artışı silindirleri bore edip 150 yada 185 e çıkartmaktır ne kadar kaldırır bilmiyorum ama sonra ona göre yakıt sistemini ayarlatmak gene 1500 2000 eurodan aşağya olmaz tabi.Kısaca küçük cc için gereksiz ama macera istiyorsan gir yap.

  9. #9

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Chip tuning tek başına bir anlam ifade etmez.Gerçekten modifye olayına ilgin varsa yabancı menşei'li siteleri incele her türlü anlatımlar oluyor
    cünkü buradan yeterli bilgiyi alabilecegini zannetmıyorum.burada biri gelir motorunun gidonun degistirmek ister biri cıkarki ben bu motoru kullandım ,aerodınamıgı bozarsın,tehlıkelı olabılır der.usenmeyız adama uygulamayı yapanların fotograflarını ilgili baglantıları yorumları eklerız halen herbır agızdan laf cıkmaya devam eder.Biri maşa uzatmak ister türlü nedenler onune surulur vazgecırılır,biri baska bir modifiye yapmak ıster onada aynı muamele .Amerıkalıları bu yuzden saygı duyuyorum adamlar boş konuşmuyor yapmak istediklerini gerçekleştiriyorlar.Senin durumdada aynı gerçekten merakın varsa incele tabi gidon degistirme gibi basit olmayacagını vede maliyetli olacagını goz onunde bulundur.

  10. #10
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Chip tuning tek başına bir anlam ifade etmez.Gerçekten modifye olayına ilgin varsa yabancı menşei'li siteleri incele her türlü anlatımlar oluyor
    cünkü buradan yeterli bilgiyi alabilecegini zannetmıyorum.burada biri gelir motorunun gidonun degistirmek ister biri cıkarki ben bu motoru kullandım ,aerodınamıgı bozarsın,tehlıkelı olabılır der.usenmeyız adama uygulamayı yapanların fotograflarını ilgili baglantıları yorumları eklerız halen herbır agızdan laf cıkmaya devam eder.Biri maşa uzatmak ister türlü nedenler onune surulur vazgecırılır,biri baska bir modifiye yapmak ıster onada aynı muamele .Amerıkalıları bu yuzden saygı duyuyorum adamlar boş konuşmuyor yapmak istediklerini gerçekleştiriyorlar.Senin durumdada aynı gerçekten merakın varsa incele tabi gidon degistirme gibi basit olmayacagını vede maliyetli olacagını goz onunde bulundur.
    saygı duyalım duymasınada ABD de herşey yarı veya 3 te 1 maliyetli oluyor. Bunun üzerinede gelir seviyesi farkı eklendiğinde deneme yanılma ve cansıkıntısından modifiye bedevaya geliyor.

    Tanrı Amerikayı korusun

  11. #11

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Alıntı GP500-1st adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    saygı duyalım duymasınada ABD de herşey yarı veya 3 te 1 maliyetli oluyor. Bunun üzerinede gelir seviyesi farkı eklendiğinde deneme yanılma ve cansıkıntısından modifiye bedevaya geliyor.

    Tanrı Amerikayı korusun
    Kesinlikle doğru.Onların gelir düzeyleri ve parça fiyatları bizimkiyle çok farklı.Burada şu honda monkey fiyatlarını gördükçe Amerika'ya gidesim geliyor.200-300 dolara cillop gibi bulabiliriz.Ancak burada 2500 tl hatta 4500 tl isteyenler gördüm.İrfan abim.Bir dahaki projen bu abi. Buldum sonunda. Kendimiz mini toplama motosiklet yapıyoruz.
    Arkadaşın sorusuna gelecek olursak...Bu ateşleme,torq eğrisi vs...Bunları ayarlayan sistemler piyasada mevcut.Ancak değiştirdiğinde gözle görülür bir fark olacağını zannetmiyorum.En güzeli ya tamamen standart binmek ya da motosikleti komple swap yapıp ömrünü kısaltıp performansa yönlendirmek.Turbo bile takarsın makineye...Sen sadece paradan haber ver...Egzoz ve hava filtresi ile cbr 125'ten ses dışında bir şey alamazsın...Alsan bile gözle göremezsin.(10 km farkı saymıyorum.) Onun yerine Ekrem üstadımızın dediğini yapmak daha mantıklı.Güzel bir lastik,sonra Ekrem arkadaşımızın gibi carbon detaylar,Hatta biraz uğraşıp motosikletin için mercekli bir takım xenon hiç fena olmaz...Hazırı varsa onu da kullanırsın...

  12. #12

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    size basit bir örnek vereyim.motorumu 4 sene once vfr ile takas yapacaktım.test surusunde gordumkı tek sorun oturus pozısyonundaydı.cruıser'dan tourıng'e gecınce oturus pozısyonundan oturu sırtıma agrılar gırmıstı.motoru cok ıstedıgımden arge calısmalarına gırdım hatta ss.ci tayfasının takıldıgı bır sıteden fıkır ıstedım.hep aynı seyler yazınca vazgectım halıyle.aradan yıllar gectı.vfr'nin amerikan sitesi oldugunu gordum adamlar kımıne gore cınayet sayılabılecek kımıne gore harıkulade uygulamalar yapıyordu.işte ozaman anladım.o motorun gidonuda değişiyormuş,maşada uzuyormuş.maliyetli işlemler değildi.Sitede biri maşa ile sorun belirtmişti gene aynı hikaye.yakın zamanda hatta hoş tesaduf vfr sever biri gidonla ilgili yardım istedi onada aynı muamele yapılınca vazgectım paylasım yapmaktan.ABD'dede parcalar ucuz oldugu dogrudur.Buraya gelene kadar rakamlar katlanır katlanırda katlanır hoş dolarda arttı.ithalata gem vuruyoruz sozum ona.ABD'de parcalar ucuza temın edılmekte lakın burada bir siftah veya bir cay parasına yaptırdıgınız işi amerıkada adamın gunluk yevmıyesıne yaptırırsınız

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Kasım 2011
    bütün motorların herşeyi değişebilir birtek türkiyede bu işler yapılamaz çünü toplum olarak at gözlüğü takmışız.Tabi ayarlar yapılırken sonuçlarınıda iyi bilmek gerekli maşa uzatılırsa ne olur kısaltıılırsa ne olur gibi yada daha ince ön lastik daha kalın ön lastik gibi sınırsız kombinasyon var ama türkiyede tek bir sınırı var abi led taktınmı zenon taktınmı

  14. #14

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Alıntı dersansport adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bütün motorların herşeyi değişebilir birtek türkiyede bu işler yapılamaz çünü toplum olarak at gözlüğü takmışız.Tabi ayarlar yapılırken sonuçlarınıda iyi bilmek gerekli maşa uzatılırsa ne olur kısaltıılırsa ne olur gibi yada daha ince ön lastik daha kalın ön lastik gibi sınırsız kombinasyon var ama türkiyede tek bir sınırı var abi led taktınmı zenon taktınmı
    En önemlisini unutmuşsun. Aksoz varmı abi aksoz...Bunu bir de pıstırcan.(Altçaltmak demekmiş.)

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Kasım 2011
    hahahah doğru ya onu unuttum bazen tamirciler gidiyorum adamların lisanını anlamıyorum cidden

  16. #16

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    [QUOTE=dersansport;2522263]


    bak soyleyeyım asıl sorun ne bılıyormusun.-Abi muhendıs yapmıs bunu ınce hesaplar sonucu olmus.,-japonlar yapıyor abi,-aerodınamıgı bozarsın sakın elleme(sankı mukemmel bır aerodınamık var bozuluyorda)(Bu japonlar ,muhendısleri, bılıncaltımıza nasıl işlemişse)onlar en iyisini bilir onlar en iyisini yapar.aman elleme bozulur gıbı bır dusunce ıcersındeyız.işte bir kıtadan , bir ülkeden birileride çıkıyor ortaya ince hesaplarla farklı tasarımlar , farklı uygulamar cıkarıyor.o yuzden takdır edıyorum

  17. #17
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yuksek cc motorlarda Stage 1 den baslayarak Stage 4 de kadar uzanan chip secenekleri var. Verim almak icin 600cc + bir motorun ciddi ellerde modifikasyona tabi tutulmasi gerekli.
    Bak bu yorumun üzerine konunun kapatılması lazım aslında ama 1-2 kelime de ben ekliyeyim.

    Evet 6~7 hp alabilirsin. Ancak bu sadece chip tuning ile olmaz. Birçok değişiklik yapman gerek. Gel gelelim yaptığın masraflar ile ~1 motor alabilecek olmanı bir kenara koyuyorum, yeni oluşturduğun aletin yakıt tüketimini göz önüne aldığında direk gidip bir 250cc almak daha mantıklı olur.

    Bunu ancak "ben modifiye sevdalısıyım, ufak tefek şeyleri güçlendirmeyi seviyorum" diyerek açıklayabilirsin ki o zaman da ben konuda mantık aramam. Yani evet olabilir, yapabilirsin, merakla da takip ederim...
    #sürenadam

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Kasım 2011
    hhaa japonya şu anda custom motosiklet yapımında dünya lideri ülke oldugunu kimse bilmez mesela ülkemizde.Her türlü motoru değiştiriyorlar kendi zevklerine göre cbr lara bakın zxlere bakın adamlar neler yapmış

  19. #19

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    japonmu degılmı bılmıyorumda burada sıralama mevcut

    http://www.amdchampionship.com/


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)