Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Anket: Suspansiyon Ayari

Katılımcı sayısı
20. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Seyrederim, bilgilenirim ama ugrasmam, bence o kadar onemli degil.

    3 15.00%
  • Seyrederim ve motorumun ayarlarinida yaparim, bence onemli.

    17 85.00%
  • Bos isler bunlar, isim olmaz, sende ugrasma.

    0 0%
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Suspansiyon Ayari

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Suspansiyon ayari bi tornavida, bi cekic, bi lokma ve bi mezurayla yapilabilen aslinda hic de zor olmayan bi sey. Motorda ilk yapilmasi gereken ve guvenlik ve konforu inanilmaz sekilde etkileyen bi prosedur.

    Ben bi iki arkadasin yardimiyla basit ve sadece genel ayarini yapmayi gosteren bi video yapmayi dusundum. Anket acip ilgililenen var mi bakiyim diyom.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    banalazim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbf 150
    ilgileniyorum ;)
    2000 TL verip kask alsan ne olacak, motor kullanırken kafana takmadıktan sonra hiçbir değeri yok.
    Kask sadece kafanda değerlidir.

  3. #3
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Bu forumda her türlü bilgi takdir ve teşekkürle karşılanır, sormana hiç gerek yoktu.

  4. #4

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı Crescent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Suspansiyon ayari bi tornavida, bi cekic, bi lokma ve bi mezurayla yapilabilen aslinda hic de zor olmayan bi sey. Motorda ilk yapilmasi gereken ve guvenlik ve konforu inanilmaz sekilde etkileyen bi prosedur.

    Ben bi iki arkadasin yardimiyla basit ve sadece genel ayarini yapmayi gosteren bi video yapmayi dusundum. Anket acip ilgililenen var mi bakiyim diyom.
    Bende ilgileniyorum Videolu bir anlatım elbette bir çok arkadaşa yardımcı olacaktır.

    Genel soru: Süspansiyon ayarının sert olması bir motorun yol ve viraj kabiliyetini artırır mı?

    Ne kadar yumuşak süspansiyon, o kadar kötü yol tutuşu mu demek ?
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  5. #5
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Anketi açmayi unutmussun yalniz.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  6. #6

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende ilgileniyorum Videolu bir anlatım elbette bir çok arkadaşa yardımcı olacaktır.

    Genel soru: Süspansiyon ayarının sert olması bir motorun yol ve viraj kabiliyetini artırır mı?

    Ne kadar yumuşak süspansiyon, o kadar kötü yol tutuşu mu demek ?
    Ayar yol sartlari ve kullanim sekline gore ayarlanmalidir. Uygun olmayan yollarda sert yapmak yol tutusunu ve konforu azaltir. Pist kosullarinda sert daha iyidir cunku yol guzel, surus agresiftir.

  7. #7
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Uzun zamandan sonra faydalı başlıklar... ne güzel ne güzel...
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  8. #8
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    güzel bir konu bekliyoruz.

  9. #9
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    ilgilenmniyorum ama sen yap kameraya çek paylaş ya dostum öle bişi diyosun ki motosikletle alakalı konuya kim alakasız kalır bence bu şekilde tamirle ilgili videoların başlıkları sürekli güncel ve sabit kalmalı

  10. #10
    BAIIHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2008
    Şehir
    İst
    Motosikleti
    CB1000R
    kesinlikle ilgileniyorum. konu takipte

  11. #11
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    en kısa zamanda olacak inş.
    ilgileniyorum bende takipteyim videonuzu sabırsızlıkla bekliyoruz
    SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE

  12. #12

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Alıntı bektanist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilgilenmniyorum ama sen yap kameraya çek paylaş ya dostum öle bişi diyosun ki motosikletle alakalı konuya kim alakasız kalır bence bu şekilde tamirle ilgili videoların başlıkları sürekli güncel ve sabit kalmalı
    Arkadas bencede dogru diyonda burda bi kac arkadasa gostereyim dedim tamam dediler sonra iki laf edemeden vazgecip sen yap benimkini dediler ciktilar. Ben tanimadigim adamdan 150 dollar para aliyom bu isi yapmaya, tanidigima 80 100 dolara yapiyom ama ogrenmek isteyene yaparken ogreteyim diyom yinede ilgilenmeyenler coook. Ogreteyim degisik yol kosullarinda kendin en azindan genel ayarlarini degistir diyom yinede korkuyolar sanki suspansiyon IsIracak ellerlerse. Ondan anket yapiyom. Gerci 2, 3 arkadas gormek istiyo artik her halikarda yapcam videoyu ama bide gormek istiyom Turkiyede bu suspansiyon bilinci ne noktada.

    Bi yanda her tur bahaneyi edip ayar bile yapmayanlar, bi yanda 1500, 2000 dolar suspansiyon modifiyesine para harcayanlar var (Piste gidenler bazen 10,000 dolarin ustunde para harciyo suspansiyona).

    Kimi gidiyo 1000cc motora egzoz takip onu yapip bunu yapip 15 beygir gucunu artirmaya calisiyo arkasindan 600cc yle adam geliyo virajli bi yolda 1000cc yi tokatlayip gidiyo. Sonra 1000 lik viraj almiyo diye sacma seyler duyuyoz.

  13. #13

    Üyelik
    30 Ekim 2009
    Şehir
    Allahından Bul İstanbul
    Motosikleti
    Presto Texas HS200
    İyisimi sen anlatmaya başla şimdiden video sonra gelir yada resimli anlatım yap oda geçerli olur mademki bu kadar bilinmeyen ve önemli nokta bunu aydınlığa kavuşturmak gerekir.

    Şahsen altımdaki motora hiçbir ayarın gitmeyeceğini bildiğim için bu tür konuları okumazdım ama artık 500cc ye geçme kararı aldım yeni sezona inşallah 500cc bir motorla geçeceğim yavaştan bu tür konuları okumaya başladım.
    Devam edersen çok güzel olur.
    Sonsuza kadar yatabilen ölü değildir,
    Tuhaf zamanlarda ölüm bile ölebilir.

  14. #14
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    İlgileniyorum elbette...Fakat önceden uyarayım,bu mevzu hassas bir mevzu.Motosiklet tarzına,kullandığın yola,tecrübene göre değişir.Sözüm bu konuları atlayan arkadaşlara,Crescent bu konulara kafa yoran,bilgili ve imkanları olan bir arkadaş anladığım kadarıyla.Yaşadığı yerden ve forumu yeterince tanıyamamasından dolayı istemeden olumsuz sonuçlar doğurabilir bu paylaşım çünkü forumda teknikten anlayan adam sayısı az.Üstüne alınan alınsın;kulaktan dolma,mahalle sohbetlerinde öğrendiği bilgilerle başkalarını yönlendiren adam bol.Neyse uzatmayayım fazla...

  15. #15

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Arkadaslar takim motorumuzla yapcaktik, sponsorumuz kendi adimiza goruntu alip yayinlamaya izin vermedi. Bos oldugumuz ilk gun(Bu hafta icinde) kendi motorumuzda yapip koyacaz.
    Kusura bakmayin bekletiyoruz.

  16. #16
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    en kısa zamanda olacak inş.
    olsun abi ama sonunda koyacaksanız bekleriz biz
    SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE

  17. #17

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Videoyu yapmadan once on bilgilendirme yapmak iyi olur diye dusundum. Bunlar genel bilgilerdir. Bazi detaylar marka ve modele gore degisik olabilir. Bazi ayarlar motorun ozelliklerine gore sizin motorunuzda olmaya bilir. Resimlerle farklilik gosteren anlayamadiginiz ayarlar varsa motorunuzda, sorarsaniz bulup aciklamaya calisirim.

    Bu bilgiler genel ve yuzeyseldir. Motor suspansiyonunda ustun bi ayar motorun geometrisi, lastikleri, swingarm acisi vb... seyler detaylarinida dahil ederek yapilir. Videosunu yaptigimizda anlasilmasini kolaylastirmak icin once neyin nerde oldugunu aciklamak icin koyuyorum resimleri.












  18. #18
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Cok guzel bi baslik olmus emeginize saglik videoyu 4 gozle beklemekteyim.
    Birde eger resimlerdeki motorun ustundeki gidon amortisoru hakkinda biraz bilgi verirseniz cok sevinirim yakin bi tarihte bende bi tane almayi dusunuyorum, eksisi yada dezavantaji var mi?
    We are many...

  19. #19

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cok guzel bi baslik olmus emeginize saglik videoyu 4 gozle beklemekteyim.
    Birde eger resimlerdeki motorun ustundeki gidon amortisoru hakkinda biraz bilgi verirseniz cok sevinirim yakin bi tarihte bende bi tane almayi dusunuyorum, eksisi yada dezavantaji var mi?

    Gidon amortiserunun eksisi veya dezavantaji var mi diye soruyorsan, yok. Bi motorda alabilecegin en onemli guvenlik tedbirlerinden biri. Ohlins markasini soruyorsan, bence yine yok bi eksisi. Ben ohlins markasindan bugune kadar hic bi sIkIntI cekmedim. Kimilieri Scotts, GPR markalarini seciyo ama ben saygi duydugum bi kac ustamin tavsiyesi sebebiyle piston tipli olan Ohlins ve Hyperpro markalarini kullaniyorum. Cok tehlikeli durumlardan defalarca kurtardi beni. Bence yeni bi motorla ilk alinmasi gereken sey, hatta standard gelmeli.

  20. #20
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Alıntı Crescent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gidon amortiserunun eksisi veya dezavantaji var mi diye soruyorsan, yok. Bi motorda alabilecegin en onemli guvenlik tedbirlerinden biri. Ohlins markasini soruyorsan, bence yine yok bi eksisi. Ben ohlins markasindan bugune kadar hic bi sIkIntI cekmedim. Kimilieri Scotts, GPR markalarini seciyo ama ben saygi duydugum bi kac ustamin tavsiyesi sebebiyle piston tipli olan Ohlins ve Hyperpro markalarini kullaniyorum. Cok tehlikeli durumlardan defalarca kurtardi beni. Bence yeni bi motorla ilk alinmasi gereken sey, hatta standard gelmeli.
    Ohlinsin eksilerini sormustum dostum cevabin icin cok tesekkur ederim istedigim cevabi vermissin.
    GPR i hic denedin mi peki onu da arastiriyorum ohlins e gore daha ucuz eger kaliteli bisey ise onu secebilirim.
    Gidon amortisoru konusunda haklisin bi spor motorsiklete alinmasi gereken ilk seylerden biri ama iste cok tuzlu fiyatlari.
    We are many...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)