Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #421

    Üyelik
    20 Şubat 2006
    Motosikleti
    Yamaha YZF R6
    Alıntı edy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gecen gün tekirdağ gittik mt ile. tekirdağ çıkışında benzini doldurdum 130 km sonra bitti. nasıl kullandığın çok önemli. supersport'ların kullanım amacı belli. ama hızlı gitmezsen sabit hızda R6 ile 240 km yol gittim. 600 rr da çok farklı yakmasa gerek hemen hemen aynıdır.
    Aynen,R6 ile en fazla full depo 240km gittim onun dışında gazlayınca da izmir çeşme arası otobanda ışığı yaktırdım.Nasıl kullandığın çok önemli ama uslu gittin mi 200 km fln gidiyor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #422
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Alıntı edy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gecen gün tekirdağ gittik mt ile. tekirdağ çıkışında benzini doldurdum 130 km sonra bitti. nasıl kullandığın çok önemli. supersport'ların kullanım amacı belli. ama hızlı gitmezsen sabit hızda R6 ile 240 km yol gittim. 600 rr da çok farklı yakmasa gerek hemen hemen aynıdır.
    siz tekirdaga giderken grupta düşük cc motorlar vardı. öyle hız yapmamana ragmen nasıl 130 km depo bitti. 2 grup halindemi gitmiştiniz

  3. #423
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    dönüşte otobana girince ben ve bir arkadaş ayrıldık. başka bir arkadaşla buluşmaya gittik bostancıya.
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  4. #424
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @kozalak
    arkadaşlar 600rr ın full depoyla kaç kılometre yapar bılen varmıı acepp
    Başladı yine geyik muhabbeti
    Arkadaşım altında 600RR var, neden soruyorsun ki. Ayrıca bu konuda forumda arama yapsan dünya kadar başlık bulabilirsin.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  5. #425
    rayjay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    Angara
    Motosikleti
    CBR 1000RR
    ben de varim inceden katiliyim mi muhabbetinize
    [COLOR="Red"][B]Been here, done that before and survived[/B][/COLOR]

  6. #426
    kozalak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    600RR
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @kozalak

    Başladı yine geyik muhabbeti
    Arkadaşım altında 600RR var, neden soruyorsun ki. Ayrıca bu konuda forumda arama yapsan dünya kadar başlık bulabilirsin.
    altımızda 600rr vardıye sankı benzın bıtınce kanatlar cıkıp ucacakmı..makınayı yenı aldık bı soralım dedık ne kadar gıder dıye..ne kadar yakar demedık..

  7. #427

    Üyelik
    13 Ocak 2006
    Şehir
    İSTANBUL/ERENKÖY
    Motosikleti
    YAMAHA FZ6 FAZER ABS
    .. ..

  8. #428
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @kozalak

    Başladı yine geyik muhabbeti
    Arkadaşım altında 600RR var, neden soruyorsun ki. Ayrıca bu konuda forumda arama yapsan dünya kadar başlık bulabilirsin.

    dergide okuduğum, faydalı olacağına inandığım bir yazıyı yazayım dedim. umarım faydalı olur. bir çok sürücünün deneyimsiz olduğu virajlar hakkında bir yazı.


    Viraj kazaları Tipleri
    1. Panikleme, motosikleti kaldırma ve düz gidiş.
    2.Panikleme, frenlere asılma, ön tekerleği kilitleme ve düşüş
    3.Fazla hız, açıktan dönüş ve kenarlara yada karşıdan gelen arabaya çarpma.
    4.Dönüşe başlama ancak fazla hız, yatış yada fren kombinasyonuyla düşüş.

    sağ virajlar sol virajlara karşı

    2004 kasım ayında yayınlana ulaştırma bakanlığı'nın detaylı motosiklet kazaları araştırması'na göre; yaşanan kazaların %15'inden fazlası bir virajda kontrolun kaybedilmesiyle gerçekleşmiş. sağ virajların oranı %7,1 iken sol virajlarınki %5,4 olmuş. her iki tipte de dönüş sorunları aynı olsa da sağ virajların oranlarının yüksek olmasının sebebi karşıdan gelen araçların, bariyerlerden daha çok hasar vermesi.

    ''suçlayacak bizden başka kimse yok''

    yine aynı rapora göre ''neredeyse her olay motosikletlinin hatasından kaynaklanıyor.'' paul jones 20 yıldır motosiklet kullanıyor ve görevi ölümlü veya ağır yaralanmalı trafik kazalarını incelemek.
    '' bu konu yanlış anlaşılıyor. motosiklet sürücüleri arasında, bu tür kazaların çoğunun araba sürücüleri, bozuk yol yüzeyi veya yeni sürücülerden kaynaklandığı yönünde yaygın bir görüş var. Doğrusu şu ki ağır yaralanmaların çoğunda, ölümlü kazaların ise büyük bir çoğunluğu sürücüler hatalı.'' diyor.

    ''viraj kazaları can yakıyor''

    Rapora göre; viraj kazaları ayrı bir grup oluşturuyor çünkü toplam kaza istatiklerinin iki katından daha fazla sürücü veya yolcu ölümüne ve bir buçuk katı kadar ağr yaralanmaya sebeb olur.

    ''Tecrübesiz sürücüler savunmasız''
    Rapor, tecrübesiz sürücülerin viraj kazalarına karşı zayıflığınada işaret ediyor. uzmanlar tarafından , bu tür kazalar yapan sürücüler , genele oranla yaklaşık üç kat daha 'tecrübesiz' oldukları söyleniyor. ''bu genellikle, araştırma bir polis memuru tarafından yapıldığında ve rapora tecrübesizliğin bir faktör olduğu notu düşüldüğünde gerçekleşiyor'' deniyor.


    viraj aşamaları

    1.aşama --
    (yaklaşma)

    virajın keskinliğine yoldaki işaretler ve etraftaki bariyerleri kullanarak hesapla. sağ virajlar için sola yanaşmak(ve tam tersi) görüş açısını artırmana yardımcı olur.
    Burdaki hatalar;
    tecrübesiz sürücüler virajı okumayı ve yeterince erken yavaşlamayı başaramazken, daha tecrübeliler viraja fazla hızlı girmeye çalışarak tehlike yaşarlar.

    2.aşama
    (viraja giriş)

    yolda doğru pozisyonu almak, görüşü artırmakla karşıdan gelecek araca hata payı bırakmakarasında iyi bir denge sağlamalıdır.

    buradaki hatalar;
    viraj keskinliğini yanlış değerlendirmiş tecrübesiz sürücüler, dönüşte yüz yüze geldiklerinde panikleme. o zaman ya frene asılır, bir tekerleği kilitler veya motoru yatırıp dönmeye korktuklarından dosdoğru ileri giderler. bu , özellikle sağ virajlarda yaşanan bir durumdur. tecrübeli sürücüler, fazla hızlı gittiklerini hissetseler dahi dönmeyi denerler.

    3. aşama
    (viraj içi)

    içgüdülerine hakim olmak ve çıkışı görmeden viraj içine dalmamaktan başka, hafif gaz vererek hızı sabitlemek ve ağırlığı arka tekerleğe aktarmaktan başka yapılması gereken iş yok.

    burada yapılan hatalar;

    Daha azdır, ancak tecrübesiz sürücüler daralan viraja ya da bir araçla karşılaştıklarında frene basarlar. daha hızlı viraj dönen çok tecrübeliler burada tehlike yaşayabilir. viraja geniş almak ya da düşmek muhtemel sonuçlardır.
    4. aşama
    (çıkış)
    ileride açık bir görüşle bayaz cizgilerden uzaklaşıp güvenle virajdan çıkabilirsiniz.

    buradaki hatalar;
    seyrektir. yavaş gir, hızlı çık prensibinin işlerliği de bundandır. arka lastik kaymaları veya highside.


    ''Çoğu sürücü kurtulabilirdi''
    kaza araştırmacısı Gray Baldwin'e göre; viraj kazaları, motosikletin virajı dönebileceği hızların çok altında hızlarda gerçekleşiyor.
    Deneyimli sürücüler daha az kaza yapıyor, ancak yüksek özgüvenleri genellikle kazalarının daha yüksek süratte gerçekleşmesine sebep olur.


    '''motor on dergisinden alıntıdır'''
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  9. #429
    songokhu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2006
    Şehir
    Wilmersdorf Berlin Almanya
    Merhaba arkadaşlar gezileri genelde hangi gün yapıyorsunuz herkezin aksine benim tatil günüm Ctesi

  10. #430
    TEK TEKER AGİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2006
    Motosikleti
    hayabusa,zx10R
    lastık farkı motordan motora değişir her motorda uygulanmaz racınglerde asvalta tutunsun diye lastık hafıften yakılır ben hayabusada tek tekeri engellemek için lastıklerı ısıtıyorum ama nafile gücün esiri oluyorum

  11. #431
    tderida - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    '99 Blackbird; '03 Blackbird; 02 Gsx750F; '93ZZR60
    İstanbul anadolu yakasındaki arkadaşlar, honda ve suzuki bakımları için hangi servisleri tavsiye edersiniz? Servisler arasında çok fyat farkı-ilgi alaka farklılığı var mı sizce?
    Bir mum diger bir mumu tutuşturmakla ışığından bir şey kaybetmez

  12. #432
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var

    Bu ne ki?

    Alıntı TEK TEKER AGİ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lastık farkı motordan motora değişir her motorda uygulanmaz racınglerde asvalta tutunsun diye lastık hafıften yakılır ben hayabusada tek tekeri engellemek için lastıklerı ısıtıyorum ama nafile gücün esiri oluyorum

    Yazının hangi konuyla alakalı olduğunu anlayamadım. Lastiğe ne uyguluyorsunuz? Kaçırdığım bir şey mi var? her motorda uygulanmaz, motordan motora değişir demişsiniz.
    Lastikler ısınınca tek teker engelleniyormu?
    Arkadaşım açıklarsan sevinirim.

  13. #433
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Alıntı TEK TEKER AGİ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lastık farkı motordan motora değişir her motorda uygulanmaz racınglerde asvalta tutunsun diye lastık hafıften yakılır ben hayabusada tek tekeri engellemek için lastıklerı ısıtıyorum ama nafile gücün esiri oluyorum
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  14. #434

    Üyelik
    20 Şubat 2006
    Motosikleti
    Yamaha YZF R6
    Alıntı TEK TEKER AGİ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lastık farkı motordan motora değişir her motorda uygulanmaz racınglerde asvalta tutunsun diye lastık hafıften yakılır ben hayabusada tek tekeri engellemek için lastıklerı ısıtıyorum ama nafile gücün esiri oluyorum
    Lastik yolu ne kadar iyi tutarsa gaza asıldığında tek teker olasılığı o kadar yükselmez mi yahu? Ayrıca ısınan lastik te yolu en iyi tutar,çekişin ne kadar kuvvetli olursa ivmelenmen odenli yüksek ve sonucunda tek teker olasılığı da okadar fazla olur.Ben anlayamadım?

  15. #435

    Üyelik
    30 Aralık 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    DERBI GPR 125
    aranızda tek teker yapabilen var mı?
    BORN TO RACE

  16. #436

    Üyelik
    20 Şubat 2006
    Motosikleti
    Yamaha YZF R6
    Alıntı DEVIL CBR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aranızda tek teker yapabilen var mı?
    yapıyorum arada,yapacak arkadaşlar için söyliyeceklerim :/öncelikle dikkatli olmak lazım hızlı düşürürsen ön takımlar için çok zararlı,amortisörler yağ kaçırmaya başlar yazık olur./1.vites genelde tavsiye edilmez fazla asılıp ayarlayamazsan tepe taklak olursun/önce ayakta elleri bırakarak gitmayi öğrenin dengeyi iyice oturtun çünkü tek tekerdeyken yön vermek için gidon hiç bi işinize yaramayacak/ön tekeri yere düz koyamazsan çırpma yapar atar üstünden seni/gazı doldururken ve debriyajı bırakırken makinanı iyice tanımalısın tam kaldırmayla kaldıramama arasında kalırsan yine çırpma olur atar üstünden/tek teker in hiç bir zaman garantisi yok en büyük üstadları bile düşüyor(bk.tek teker arif)/tek tekerdeyken asfaltta çamur,yağ,su birikintisine denk gelirsen yazık olur/gazı yavaşça bırakıp veya arka frene çok hafif dokunup indir/daha yazacak çok şey var ama en güzeli hiç denememek veya bileninden teoride değil pratikte öğrenmek

  17. #437

    Üyelik
    30 Aralık 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    DERBI GPR 125
    ben de cbr 125 var da denıyorum ama bizde mecburen 1. viteste oluyor bir iki kere yaptım ama bunlar bilinçsizce oldular bilinçli yapmaya çalışıyorum ondada biraz korkuyorum indirme konusu içinde teşekkürler merak ediyordum doğrusu.....
    burnout, arka kaldırma elleri bırakma, ayakta elleri bırakma bir kaç şey yapıyorum ama şu tek tekere taktım yapacam...
    bir de sen de denge çubuğu var mı?
    BORN TO RACE

  18. #438
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    brakın akrobasiyi yaw... motorlara yazık...

    @edy

    Yazı için çok teşekkürler... Arkadaşlar için umarım bilgilendirici olur...

    Bugün Advanced Riding Academy'nin teori eğitimindeydim , orada da buna benzer bilgiler anlatıldı , fakat daha detaylı ama daha basit =)
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  19. #439

    Üyelik
    30 Aralık 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    DERBI GPR 125
    ha ha diyene bak sen yapmıyor musun sanki .burnout resmi koymuşsun ya .
    hım seni gidi kötü örnek seni çocuklara lastik yakmayı öğretiyor.....
    BORN TO RACE

  20. #440
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var

    iyi

    Güzel herkes buradaymış.
    Arkadaşlar burada yazdığımız şeylerin bildiğimiz şeyler olmasına dikkat edelim.
    Tek tekeri önlemek için lastik ısıtmayalım.
    Gücün esiri olmayalım.
    Öğrenmek isteyen arkadaşlarımız yanlış yönlendirmeyelim.
    Görkem aldığın eğitimini bizimle paylaşırsan son derece yararlı bir iş yapmış olursun. Kısa ve basit bir şekilde anlatırsan bu konuda meraklı arkadaşlar yanlış bilgilenmemiş olur.
    Bu topic de amacına hizmet etmiş olur.
    Bizim de öğrenecek çok şeyimiz var daha.
    Ben her sürüşte yeni bir şey öğreniyorum.
    Ve neredeyse 30 yıldır motosiklet tepesindeyim....
    Hadi yazışalım azıcık.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler