Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #4021
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    işte tam benim sıkıntım bu hocam.
    SS sayılmaz ama Cbr600f kullanıyorum. Neredeyse hem ulaşım aracı olarak hem tatile gitmek için hem de haftasonları arkadaşlar tabiri caizse kudurmak için kullanıyorum )
    sürüş modu gün içinde bile birden çok kez değişebiliyor. Dolayısıyla değil süspansiyon lastik basınç ayarı yapmak bile mesele.
    Ben de 90 kg civarlarında olduğuma göre demek ki bi müddet daha 36-42'ye devam etmek mantıklı olacak
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #4022
    ultraukala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR600RR06
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Performans surusu yapiyorsaniz,lastik havalarini bir fis dusurmek iyi olur.
    Fakat 60kg bir adamla 90 kilo bir adamin ayarlari farklidir.
    Aslinda sadece lastik degil,suspansiyon ayarlarinizin da adam akilli yapilmasi lazim.
    Boyle uzaktan anlatmak biraz zor.
    Geçen hafta 30-30 yaptım öyle çıktım çok dönemesemde hava muhalefeti dolayısıyla biraz alıştıkça dediğin gibi düzenleme yapmakta fayda var.Süspansiyonları da pek anlamıyorum o yüzden abime dedim ayarla pistte kullanacağım şekilde uğraştırmasın sonra beni öyle duruyor.İzmir'e öyle geldim öyle de kullanıyorum bu sene de bende böbrek taşı olmaz
    AKIN FİDAN

  3. #4023
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı chopperrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    işte tam benim sıkıntım bu hocam.
    SS sayılmaz ama Cbr600f kullanıyorum. Neredeyse hem ulaşım aracı olarak hem tatile gitmek için hem de haftasonları arkadaşlar tabiri caizse kudurmak için kullanıyorum )
    sürüş modu gün içinde bile birden çok kez değişebiliyor. Dolayısıyla değil süspansiyon lastik basınç ayarı yapmak bile mesele.
    Ben de 90 kg civarlarında olduğuma göre demek ki bi müddet daha 36-42'ye devam etmek mantıklı olacak
    Normal yolda kullanirken, tutunma kaybi oluyormu?
    Ön amortisörler fazla kapaniyormu?
    Arka tekerlegin sektigini hissediyormusunuz?
    Bunlar ayarlariniz konusunda fikir verir.
    Bir de 600F duz model mi,S versiyonumu?
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  4. #4024
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Normal yolda kullanirken, tutunma kaybi oluyormu?
    Ön amortisörler fazla kapaniyormu?
    Arka tekerlegin sektigini hissediyormusunuz?
    Bunlar ayarlariniz konusunda fikir verir.
    Bir de 600F duz model mi,S versiyonumu?
    Hocam motorum düz 600f. 2006 model. tutunma kaybı zeminde sıkıntı olmadığı müddetçe yaşamıyorum, arka tekerlekde de hiç sekme hissetmedim, sanırım süspansiyon ayarlarım stock vaziyette.
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  5. #4025
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı chopperrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam motorum düz 600f. 2006 model. tutunma kaybı zeminde sıkıntı olmadığı müddetçe yaşamıyorum, arka tekerlekde de hiç sekme hissetmedim, sanırım süspansiyon ayarlarım stock vaziyette.
    Bazen saçmaliyorum ben ha!!!
    Türkiye'nin yol sartlarini unuttum.
    Günlük kullanimda lastiklerinizi standart tutmaniz daha iyi olur diye dusundum simdi.
    Sen cadde diyorsun ama ben buranin caddelerine gore yorum yapiyorum.
    Aman diyeyim lastikler bu makinalarda çok önemli.
    Suspansiyon ayarlari da öyle.
    Mesela, Akin'in pist ayarlari ile motoru caddede kullanmasi yanlis.
    Gazi biraz açarsa, basket topu gibi sekebilir.
    Dikkat!!!

    Zorlamadan deneyip, kendiniz için en iyi ayarlari bulmaya çalisin.
    Bu her zaman mümkün degil.
    Profesyonel pilotlar bile dogru ayarlari bulabilmek için defalarca antreman yapiyorlar.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  6. #4026
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    haklısın üstad. bugüne kadar kendime göre denemelerimde standart ayarlar yeterli geldi, piste çıkana kadar bu şekilde devam edeyim ben. teşekkürler ilgine
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  7. #4027
    ultraukala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR600RR06
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bazen saçmaliyorum ben ha!!!
    Türkiye'nin yol sartlarini unuttum.
    Günlük kullanimda lastiklerinizi standart tutmaniz daha iyi olur diye dusundum simdi.
    Sen cadde diyorsun ama ben buranin caddelerine gore yorum yapiyorum.
    Aman diyeyim lastikler bu makinalarda çok önemli.
    Suspansiyon ayarlari da öyle.
    Mesela, Akin'in pist ayarlari ile motoru caddede kullanmasi yanlis.
    Gazi biraz açarsa, basket topu gibi sekebilir.
    Dikkat!!!

    Zorlamadan deneyip, kendiniz için en iyi ayarlari bulmaya çalisin.
    Bu her zaman mümkün degil.
    Profesyonel pilotlar bile dogru ayarlari bulabilmek için defalarca antreman yapiyorlar.
    Abi ben caddede kuzu gibiyim ki otobana bile gazlamaya çıkmam yani...Öyle atraksiyonlar yapıp riske atmam kendimi...Ama motora alışmam açısında gün içinde de kullanmam iyi olmuyor deil motoru..
    AKIN FİDAN

  8. #4028
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bazen saçmaliyorum ben ha!!!
    Türkiye'nin yol sartlarini unuttum.
    Günlük kullanimda lastiklerinizi standart tutmaniz daha iyi olur diye dusundum simdi.
    Sen cadde diyorsun ama ben buranin caddelerine gore yorum yapiyorum.
    Aman diyeyim lastikler bu makinalarda çok önemli.
    Suspansiyon ayarlari da öyle.
    Mesela, Akin'in pist ayarlari ile motoru caddede kullanmasi yanlis.
    Gazi biraz açarsa, basket topu gibi sekebilir.
    Dikkat!!!

    Zorlamadan deneyip, kendiniz için en iyi ayarlari bulmaya çalisin.
    Bu her zaman mümkün degil.
    Profesyonel pilotlar bile dogru ayarlari bulabilmek için defalarca antreman yapiyorlar.
    Her an yollarda sulamadan kaynaklanan su birikintileri, köstebek yuvası misali delikler, kapaksız mazgallar ve asfalt yamalarıyla karşılaşabiliyoruz burada. Ayrıca birçok yolda asfalt çamur gibi, gazı çektin mi sanki ayna üstündeymiş misali yanlayarak gitme şansın mevcut; resmen drift ustası oluyorsun bir süre sonra..

    Alıntı chopperrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    haklısın üstad. bugüne kadar kendime göre denemelerimde standart ayarlar yeterli geldi, piste çıkana kadar bu şekilde devam edeyim ben. teşekkürler ilgine
    Emir bizim makinalarda arka amortisörün 7 kademe sertlik ayarı var biliyorsundur (7 en sert, 1 en yumuşak), avadanlıktan çıkan anahtarıyla ayarlamak oldukça basit. Ben genelde artçılı sürüş ve uzun yollarda 1 ya da 2 numarada, gazlayacaksam yolun durumuna göre 3 veya 4 numarada kullanıyordum. Tabi benim kilo 70, sen kendine göre bu şekilde ayar yapmayı deneyebilirsin aslında. Ön amortisör ayarları standart zaten.

  9. #4029
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    Alıntı dreamdark adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Emir bizim makinalarda arka amortisörün 7 kademe sertlik ayarı var biliyorsundur (7 en sert, 1 en yumuşak), avadanlıktan çıkan anahtarıyla ayarlamak oldukça basit. Ben genelde artçılı sürüş ve uzun yollarda 1 ya da 2 numarada, gazlayacaksam yolun durumuna göre 3 veya 4 numarada kullanıyordum. Tabi benim kilo 70, sen kendine göre bu şekilde ayar yapmayı deneyebilirsin aslında. Ön amortisör ayarları standart zaten.
    bana şişmanmı demek istedin

    inanır mısın bugüne kadar arka amortisörü hiç ayarlamadım. ciddi bi gazlama sürüşüne gitmeden önce biraz sertleştirip deneyeyim en iyisi dediğin gibi.
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  10. #4030
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Boy var sende ondan şeyetmiştim.

  11. #4031
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı ultraukala adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi ben caddede kuzu gibiyim ki otobana bile gazlamaya çıkmam yani...Öyle atraksiyonlar yapıp riske atmam kendimi...Ama motora alışmam açısında gün içinde de kullanmam iyi olmuyor deil motoru..
    Yapma zaten.
    Gözünüzü seveyim bu isin sakasi yok.
    Neyse burasi canlanmaya basladi yine.
    Murat gitti,soru soran kalmadi diye uzulmeye baslamistim.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  12. #4032
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Guzel guzel topik canlanmis.
    Hemde guzel konu donuyor.

    Yalniz coq abi soru yok demissin tam senlik bi sorum var bi onceki mesajimda ona bi baksan, carsamba gunu tekrar gidip cizgi caliscam ayni yerde.
    We are many...

  13. #4033
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Guzel guzel topik canlanmis.
    Hemde guzel konu donuyor.

    Yalniz coq abi soru yok demissin tam senlik bi sorum var bi onceki mesajimda ona bi baksan, carsamba gunu tekrar gidip cizgi caliscam ayni yerde.
    Ben o sorunu gordum de videoyu seyretmeye zamanim olmadi.
    Açtim bir dakika ya seyrettim ya seyretmedim yengen gelip kizin sütü bitmis dedi.
    Markete gittim geldim sonra da unuttum.
    Bekarsaniz evlenmeyin abicim adamda akil kalmiyor.

    Ben bu kafayla degilde yarin videoyu izleyip oyle yorum yapayim;
    Yalniz elemanin sola virajlarda kafasi ortadaki çizginin obur tarafina geçiyor.
    Bu kesinlikle yanlis.
    Gerisi için bisey diyemeyecegim çunku dedigim gibi seyretmedim.
    Daha dogrusu seyredemedim.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  14. #4034
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Abi evlenme diyonda bulasiklarda kendi kendine yikanmiyor.
    Mecburan evlenicez yani.

    Hmm evet bu eleman karsi seride gecme konusunda biraz acik fikirli zaten, bu yuzden 4 kere ayni yolda kaza yapti.
    Ben gecmem gecendende haz etmem.
    Bu eleman aslinda bilincli biri ama biraz apacilik var icinde zenci olmasindan kaynakli.

    Valla sen yorum yapta o bile yeter senden gelen taktikler cok ise yariyor harfiyen uyuyorum.
    We are many...

  15. #4035
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...

    Jubaa'nın paylaştığı videolardakine benzer bi parkurda (trafiğe açık ) sürüş yaparken dizimizi açmadan mı dönmemiz daha hayırlı ???
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  16. #4036
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    Alıntı chopperrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Jubaa'nın paylaştığı videolardakine benzer bi parkurda (trafiğe açık ) sürüş yaparken dizimizi açmadan mı dönmemiz daha hayırlı ???
    sokakta diz açmanın hava atmaktan başka bir espirisi yok.
    yarışlarda da yere ne kadar yaklaştıklarını anlamak için diz açıyorlar (en azından ben oyle yapıyorum).

    virajı dönerken katkı saglayan olay sarkma teknigidir.
    sarkma tekniginin dönüşe avantajı şartlara gore %5-10 gibi bir rakamdır.
    caddede saliseler veya 1-2 saniye sizin için önemliyse veya hep limit gidip kendinizi hayati risk taşıyan durumlara sokuyarsanız sarkma teknigini mutlaka kullanmalısınız.
    benim tavsiyem ise biraz daha yavaş gitmeniz olacaktır.

  17. #4037
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Simdi bu diz acma olayi agirlik merkezini daha asagiya dusurmek ve daha stabil donmek degil mi?
    We are many...

  18. #4038
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Ben videoyu hala seyretmedim.

    Az sonra seyredecegim ama su diz açma konusunda biseyler yazayim.
    Diz açarak viraj dönülmez.
    aksine, dizleriniz tanka yapisik olacak.
    Dejavu oldum ben yahu.
    Daha iki gün önce konusmadik mi biz bu mevzuyu?
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  19. #4039
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    Alıntı Nemrut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sokakta diz açmanın hava atmaktan başka bir espirisi yok.
    yarışlarda da yere ne kadar yaklaştıklarını anlamak için diz açıyorlar (en azından ben oyle yapıyorum).

    virajı dönerken katkı saglayan olay sarkma teknigidir.
    sarkma tekniginin dönüşe avantajı şartlara gore %5-10 gibi bir rakamdır.
    caddede saliseler veya 1-2 saniye sizin için önemliyse veya hep limit gidip kendinizi hayati risk taşıyan durumlara sokuyarsanız sarkma teknigini mutlaka kullanmalısınız.
    benim tavsiyem ise biraz daha yavaş gitmeniz olacaktır.
    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Simdi bu diz acma olayi agirlik merkezini daha asagiya dusurmek ve daha stabil donmek degil mi?
    başka bi başlıkta coq'a sormuştum o da sağolsun onaylamıştı.
    şöyle ki :
    motordan sarkma (diz açma) bi pist tekniği. pistte amaç en hızlı tur zamanı olduğu için ve de motorun belli bir açıdan fazla yatması hızı fazlaca düşürdüğü için, motordan sarkmak suretiyle ağırlık merkezini değiştirmek ve böylece motoru fazlaca yatırmadan virajın nispeten yüksek süratte dönülmesini sağlamak.

    hal böyle olunca, motordan sarkarak diz açarak girilen virajlarda eğer foto ya da video çeken varsa güzel bi kadraj verilmekte ama aslında motor fazla da yatırılmamakta. mantıken böyle olması gerekiyo ama izlediğimiz videolara bakınca da hem adamın dizi asfalta değdi değecek hem de motorun pegi neredeyse yeri kazıyacak. yani yatırmış da yatırmış gibi gözüküyo.
    bunu çözemedim. sarkma tekniği pist tekniğidir yolda kullanılmamalı ama sağlam viraj alanlar hep bu şekilde dönüyorlar.
    kafam karışmıyor değil.

    coq; mesajını görmeden yazdım bu mesajımı ) başka bi başlıkta konuşmuştuk )
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  20. #4040
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Bu konu 2 gun onceden ziyade bu baslikta cokca konusuldu, hatta rahmetli Murat abi yine boyle bi soru sormustu bunun hakkinda konusulmustu.

    coq abi bende caddede yapmanin tehlikeli oldugunun farkindayim ama piste girmek 125 dolar +300 dolar haftasonu verilen ders ucreti+ bana 100 kusur km kadar uzak pist bi tane pick up kiralamam ve motoru oraya goturmem gerek hazirlayip oda nerden baksan 100 dolar kiralama falan, kiyafetti falandi katmiyorum zaten mevcut bende onlar.

    Benim zaten bu kadar param olsa ne size burda bu kadar cok soru sorarim nede 2005 model 25 bin kmdeki bi motora binerim gider bi tane S1000RR alirim california cornering school a yazilirim her hafta sonuda piste giderim?
    Sen deki bak boyle bi cozum yolu var hem antreman yap kendini gelistir hemde tehlikeye atma kendini?
    Piyango cikmadigi surece bulabildigim en guvenli yolda olabildigince tedbirli gazlicam tek secenek bu.

    He piste cikmam demiyorum ama 3-4 ayda bir belki.
    We are many...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler