Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #3701
    ultraukala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR600RR06
    Sanırım benim az çok anladığım sadece okuyarak.GAzı verdiğimizde motorun yatmak istemesi ve frena basıldığında motorun dikilmek istemesi şeklinde olay absorve ediliyor...
    AKIN FİDAN


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3702
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Alıntı ultraukala adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım benim az çok anladığım sadece okuyarak.GAzı verdiğimizde motorun yatmak istemesi ve frena basıldığında motorun dikilmek istemesi şeklinde olay absorve ediliyor...
    Hocam su koyu siyah olan sey ne demek hic bi fikrim yok.

    Ama evet motor on frene bastiginda nolursa olsun dikeliyor.
    Neyi yanlis yapiyorum yada ekstradan bisey daha mi yapmak gerek.

    Birde mesela viraja girdim apexe kadar elim on frende ve gazda ayni anda motoru motoru da hadi diyelim yatirdik sonra?
    Elimi on frenden cekersem suspansiyonlarda acilma olmaz mi viraj cikisina kadar mi on fren gitmek gerek?

    Birde neden arka frene basmiyoruz virajin dibine kadar son hizla gelip 2 frene de sonuna kadar asilsak sonra elim gazda yavas yavas donsem daha mantikli gelmiyor mu?
    We are many...

  3. #3703
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Yahu Jubaa zaten motor yatmasin diye ugrasiyoz.
    Neden sarkiyoruz saniyosun, sekil olsun diyemi?
    Motor ne kadar dik olursa, o kadar hizlisin demektir.

    Frenleme ile ilgili birkaç sey yazayim.

    Her viraj için mesafe ve fren olayi degisecektir aslinda.
    Yani fren yapacagin yer, gazi açacagin yer, her viraj için degiskendir.
    Fakat degismeyen bazi seyler var.

    O viraja dönüs çizgini kaybetmeden girebilmen için hizinin ne kadar olmasi lazim?
    Yani buradaki hiz unsuru, viraji dönmeye baslayacagin son noktada sahip oldugun hiz demek.
    Diyelim ki 180 virajindasin.
    Yani 180 km/h hizla dönülecek bir virajdasin.

    Yapman gerekenler:
    1.180km/h ye düsmek.
    Bunu nasil yapacagini sen çalisarak bulacaksin.
    Motosikleti ön fren durdurur.
    Ama biz durmak istemiyoruz.
    Durmak istedigin zaman, arka tekere giden kuvveti de kesmen gerekir.
    çünkü freni biraktigin an, motor arka tekere güç uygulamaya devam edecektir.
    Pistte arka tekere güç gitmeye devam edebilmeli ki, biz hizimizi düsürmeden, uygun sekilde viraji alabilelim.
    Bunun için ön frene asiliriz.
    2. Hizini korumak.
    Iste zurnanin zirt dedigi yer burasi.
    Hem fren yapip uygun hiza düsmeye ugrasiyoruz, hem de devri ayarlayip, uygun vitese geçmeye ugrasiyoruz.
    Freni biraktigimiz anda, arka tekere güç iletilmeye devam edecegi için, hizimiz birden 200km/h ye firlayacak.
    O zaman frene devam etmek gerekiyor.
    Nereye kadar.
    çikis noktasini, yani gaz açacagin noktayi görene kadar.
    Ya da motosikletin yeterli hizda oldugunu ve freni biraktiginda hizini koruyacagini hissettigin yere kadar.
    Freni viraj içine bu yüzden tasiyorsun.
    Bazen gereginden fazla yavaslayabilir ve gaz açmak zorunda da kalabilirsin.

    Daha fazla detaylandirmayacagim.
    Olayin mantigini kavra diye anlattim ama yapma.
    Bu isler böyle olmuyor.
    Ortasindan dalarsan, kendini gelistirirsin tabi ama asla iyi olamazsin.
    Viraj tekniklerini ders alarak ogrenmeni tavsiye ederim.
    Tabi sert frenaj çalismak için illa ders almana gerek yok.
    Bunu kendi kendine yapabilirsin.
    Fakat hizli tur zamanlari istiyorsan, ders al.
    Imkanin yoksa, isi bilen birinin pesine takil.
    Risk almadan tabi.
    Onun nasil yavasladigini, nerde gaz açtigini gözlemledikçe, sen de ne yapacagini bilir hale gelirsin.
    Tabi yapamazsin.
    Bu isler çok çalisarak oluyor.


    Laser egzozu sormussun.
    Benim motora taktigim egzoz su resimdeki.
    Daha dogrusu benim eski motor bu.



    Egzoz sistemini komple degistirmeli ve mutlaka o sisteme uygun cihazlarla ayarlatmalisin.
    En bilindik power commander ama aslinda profesyonel isler için yetersizdir.
    Sen profesyonel olmadigina göre yeterli olacaktir.
    Dyno da ayarlar sabirli ve isi bilen bir ustat tarafindan yapilmali.
    Yoksa verim alirsin ama aslinda alacagin çok daha fazladir.

    Yukarida gördügün motor 117 beygir civarindaydi.
    Agzoz degisikliginden sonra 123 beygire çikarttik.
    Daha sonra WSBK kurallarina uygun olarak modifiye ettik.
    134 beygirden fazla alamadik.


    Fakat ben de biraz salladim açikçasi.
    Yenisi alacam ona masraf ederim deyip, isin ucuzuna kaçtim.
    Daha iyi performans alabilirdik.

    Geçen ay Kenan'in patronlariyla ayak üstü bir hesap yaptik.
    600RR stok motosiklet yaklasik 121 beygire kadar performans veriyor.
    Üzerine yaklasik 40bin euro harcarsak, SBK da yarisacak performansta bir makina elde edebiliyoruz.
    Hani ziplayacaksan bu isin sonu yok, ona göre zipla diye yazayim dedim.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  4. #3704
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Abi ben motordan sarkmanin sebebinin agirlik merkezini asagi cekmek oldugunu zannederdim
    boylece motor yatinca kaymaz ve hizli doneriz gibi bi esitlik kurmustum kafamda.

    Su 2 ay icinde kac yildir ogrendiklerime balta vuruldu megersem kandirilmisim bu zamana kadar.

    Ders alicam vakit ve para meselesi.
    Bilen birini buldum pesine takildim zatende adam artik beni beklemekten verem oldu 1198 ducati var onda
    zaten virajda da deliyor duzlukte hic sansim yok.
    Gozlemledim gorduklerimi denedim ama olmadi bende viraja ayni cizgiden ayni hizla giriyorum
    adam virajdan ok gibi cikiyor ben emekleyerek.


    Bu fren olayi bana cok cok cok cok cok zor geliyor ders almadan denersem duserim gibi bi his var icimde denemicem o yuzden.

    Peki mesela dar acili bi virajda da ayni boyle mi girmek gerekiyor.
    Diyelim ki viraj dar bi viraj ve cok dusuk hizli,
    aynen bu sekilde mi donmek gerek onuda yoksa baska bisey mi yapmak gerek?
    Cunku el frende olursa motor ayakta kalicak dengeyi nasil sagliyacak?


    Egzosun sekli hosuma gitti baya ama galiba benim motor icin olani yok.
    Benim ki 2005 model bulamadim nette.
    134 beygir bu arada tekere mi veriyodu motor?

    O plakalikla iyiki parcalamissin motoru abi cok kotu duruyormus ya gorsem ben kirardim onu acikcasi sinyallerde stok en sevdigim, ucak pistinden sokulmus reflektorlere benziyo stok sinyaller kocaman.
    We are many...

  5. #3705
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Bu arada motoru aldigimda motorun normal calisma sicakligini sormustum cok isiniyor gibi gelmisti.

    Radyator suyu ve antifrizi yeniledim cillop gibi oldu simdi 174F sabit gidiyor.

    Ayni problemi yasiyanlar yag degisimini ve bu yaptiklarimi uygularsa belki sonuc alabilir.
    We are many...

  6. #3706
    tutku1982 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ZXR 250 ninja
    selamlar siz hangisini önerirsiniz??? GXSR600 RR600 R6 ZXR6

  7. #3707
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı tutku1982 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selamlar siz hangisini önerirsiniz??? GXSR600 RR600 R6 ZXR6
    Bana hepsi uyar.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  8. #3708
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Alıntı tutku1982 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selamlar siz hangisini önerirsiniz??? GXSR600 RR600 R6 ZXR6
    Neye gore?
    Hangi yil?
    Bu kadar uzun yazinca anlamasi zor oluyor cok detay vermissin.
    We are many...

  9. #3709
    ultraukala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR600RR06
    İlkay abi arka tekerde mi 134 beygir vuhuu...
    AKIN FİDAN

  10. #3710
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı ultraukala adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlkay abi arka tekerde mi 134 beygir vuhuu...
    Heee,
    rüyalarda bulusuruz.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  11. #3711
    ultraukala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR600RR06
    Ben esasen seninle fransa'da buluşmayı tercih ederim =))
    AKIN FİDAN

  12. #3712
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Bir kere seytanin bacagini kirdik.
    Bir daha bulusuruz nasilsa.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  13. #3713
    ultraukala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR600RR06
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir kere seytanin bacagini kirdik.
    Bir daha bulusuruz nasilsa.
    Hayırlısı ile inşallah

    senin ufaklıklar bana abi yerine amca demeden olursa güzel olur yani
    AKIN FİDAN

  14. #3714
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı ultraukala adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlısı ile inşallah

    senin ufaklıklar bana abi yerine amca demeden olursa güzel olur yani



    Ultraukala efkarlanma gül gayri,
    Açilimlar, açar açmaz ordayim.
    Mektubunda diyorsun ki gel gayri.
    Ergenekon, biter bitmez ordayim.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  15. #3715
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster



    Ultraukala efkarlanma gül gayri,
    Açilimlar, açar açmaz ordayim.
    Mektubunda diyorsun ki gel gayri.
    Ergenekon, biter bitmez ordayim.
    coq , ağlanacak halimize güleriz gayrı ,
    açılımlar açtı , meyveleri toplayan kaçtı ,
    konsolosluk kapılarını aşındırdık gayrı,
    sen gelme , biz geliriz ama uçak kaçtı
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  16. #3716
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Hadi hayirli olsun....
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  17. #3717
    ultraukala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR600RR06
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster



    Ultraukala efkarlanma gül gayri,
    Açilimlar, açar açmaz ordayim.
    Mektubunda diyorsun ki gel gayri.
    Ergenekon, biter bitmez ordayim.
    Fazla derinlere parmak basılmış

    Ayrıca cıbır 125 deişik ve güzel olmuş da 2008den beri yeni kasa cıbırları getirdikleri tarih 2010 bunu da sanırım 2012 sonunda TR'de görmek kısmet olur...
    AKIN FİDAN

  18. #3718
    kanucan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    Bursa
    Hoh be bütün konuyu baştan sona okudum.
    Sabahtan beri okuyorum şimdi bitti.
    600 lük alıcak kıvama geldim ben.

    Nasılsınız gazcı ahalisi.

  19. #3719
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Akin, 250cc o gordugun alet.

    Kanucan yuh!!!
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  20. #3720

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akin, 250cc o gordugun alet.

    Kanucan yuh!!!
    İlkay abi fransa da herkes grev yapıyormuş. sen ne grevi yapıyorsun


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler