Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

R6 Radyatör Fanı büyütme

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    04 Temmuz 2021
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Yamaha YZF R6
    Arkadaşlar merhaba, sözkonusu R6 olunca, dişük devirlerde hararet problemi yaşanması normaldir diye düşünüyorum. Genelde otobanda keyif amacıyla binip 40-50km binip heves atıyorum, burada sorun yok, 200km/h üzerinde 98 derece ve üzerini görüyorum, bir de otobandan çıkışta trafik ışığına takılınca hararet yapma derecesine geliyorum. Bazen mecburi istikametim şehiriçi trafiği oluyor ve bu da sürekli sıkıntı haline geliyor. Bu problemin bi nebzede önüne geçmek adına radyatör fanını büyütmek gibi bir fikir geliyor aklıma.
    Radyatör 40cm x 25cm ve takılı vaziyette 15cm genişliğinde 2 adet fan mevcut. Daha boş kalan en az 1 adetlik yine 15cm'lik fan sığacak boş yer sözkonusu.
    Bildiğiniz farklı bir yöntem var mıdır? Yoksa önümde 2 seçenek olup; 1 adet yine üzerindeki fanların aynısından alıp takayım mı, yoksa daha geniş 1 veya 2 fan taksam daha mı iyi olur?

    Her türlü görüş, öneri ve bilgilendirmenize açığım, belki bilmediğim farklı bir durum sözkonusudur.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    09 Nisan 2022
    200kmh civarında giderken 98 derece görmesi hiç normal değil. Makinenin bir yerleri tıkalıdır motosiklet kaç model?

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Soğutma suyunda %50 antifiriz varsa 110-120 derecelere kadar sorun yoktur hiç kurcalama , radyatör kapağını soğukken açıp eksikse tamamla bir süre sonra tekrar kontrol et yine eksikse kaçak ara..
    KnHktn ve bassturbin bunu beğendiler.

  4. #4
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Bu tarz durumlarda genelde arabalarda daha düşük sıcaklıkta açan fan müşürleri tercih edilir. Mesela opel f kasa astrada 98 de açar . 92 müşür takarsan düşer sıcaklık fan erken açar. bunu değerlendirebilirsiniz. Fan yeterli olmuyorsa zaten soğutma sisteminde problem vardır. Radyatör , termostat vs kontrol edilmeli tıkanıklık olabilir.
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!

  5. #5
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Yamaha Fz6'da fan 100 derecede açılıyor. Ama trafik açıkken fazla zorlanmadıkça genelde 90 dereceyi geçmiyor. Önce radyatör sıvısını değiştirmeyi denemekte fayda var bence de.

  6. #6
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    Klasik yüksek hacim motosiklet sorunu, benim tek silindir klr dahi şehir içinde hemen harareti yükseltip fan açıyor, dur kalk yapmaya yavaş kullanıma uygun değil bu hacimler, yol istiyor gidecek. Sizin motorunuz gayet normal sakın kurcalamayın.
    espresso bunu beğendi.

  7. #7
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Elektrik aksamına müdahale etmeden önce soğutma sıvısını değiştir. 1 litre ekstradan saf su al sistemi boşalttıktan sonra o su ile yıka iyice temizlensin. Sonra yeni sıvıyı eklersin. Daha düşük sıcaklıkta çalışan uygun termostat bulursan onu kullan fanlara müdahale etmeden önce.

  8. #8
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Radyotörünüzde basınçlı sudan dolayı ezik varmı? Soğutma sıvısınız veya sisteminiz tam istenilen ayarda çalıimıyor olabilir denildiği gibi saf su ile temizlemeniz iyi olucaktır tabi bunları yaparken termostatın ve devirdaimin durumunu kontrol etmeyi unutmayın.
    KnHktn bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    04 Temmuz 2021
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Yamaha YZF R6
    2005 model üstadım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:09 ----------

    Müşür denedim, bi ara 95 derecede açan Müşür kullandım fakat yine pek değişen bir şey olmadı. Sorunun soğutmamayla alakalı bir şeyler olduğunu düşünüyorum. Yani bahriz bi şekilde soğutma problemi var. Hararet yapacağı durumda rölantide beklesem de fazşa bir faydasını göremiyorum. Sanırım fandan önce arkadaşların belirttiği gibi soğutma sıvıları ve radyatör temizleme daha öncelikli olacak ��

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:13 ----------

    Üstadım 200km/h üzerinde 97 derece bence normal değil. 260km/h ile giderken yüksek devirde 100 derece üzerine çıktı. Vites küçültüp yüksel devirle devam etsem de 100 derece altına düşemiyorum.

  10. #10
    muhahha306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    AYDIN-NAZILLI
    Motosikleti
    FAZER 800
    Soğutma sisteminde hata var...
    killingroad bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    04 Temmuz 2021
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Yamaha YZF R6
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yamaha Fz6'da fan 100 derecede açılıyor. Ama trafik açıkken fazla zorlanmadıkça genelde 90 dereceyi geçmiyor. Önce radyatör sıvısını değiştirmeyi denemekte fayda var bence de.
    Üstadım bu radyatör sıvısıyla saf su arasında kaç derece oynar kaynamada? Gerçekten kaynama sıvısı iş görüyor mu ya da kullandınız mı? Ben de merak ettim ama hiç denemedim.

  12. #12

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Sorun bence yanlış motorla yanlış şeyi araman =)
    R6 bu, trafiğe girince hararet yapmasından daha doğal bir şey yok, ki R6 da R1 de zaten sıcak çalıştığı bilinen makinalar.

    Motorunda R6'da olması doğal olandan fazla bir ısınma mı var buna bakmak lazım.
    Öncelikle motor stock mu? Egzoz varsa zaten ısınman normal, hatta sadece hava filtresi değişimi bile daha fazla daha doğrusu daha çabuk ısınmana yol açabilir. Bu tarafta bir şey yoksa,
    radyatör sıvısını tamamen boşaltıp bir de temizleyici ile muhtemel ufak tıkanıklıklar varsa bunlardan kurtulabilirsin.

    Sonrasında ısı tahliyesini daha iyi yapacak sıvılara geçebilirsin. Misal Motul'un iinde antifriz olmayan ürünü var. Antep kışın gece nasıl oluyor bilmiyorum ama yüksek irtifada değilsen kışın pek eksi dereceler olmaz diye düşünüyorum, bunu kullanabilirsin.

    Şimdi devamını okudum;

    R6'nın sıcaklık şemasına çok hakim değilim, ama kesinlikle 260kmh'de falan 100 derece olacak iş değil kesinlikle. Radyatöründe bir tıkanıklı olabilir, suyun çok feci durumlara gelmiş olabilir.

  13. #13

    Üyelik
    04 Temmuz 2021
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Yamaha YZF R6
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorun bence yanlış motorla yanlış şeyi araman =)
    R6 bu, trafiğe girince hararet yapmasından daha doğal bir şey yok, ki R6 da R1 de zaten sıcak çalıştığı bilinen makinalar.

    Motorunda R6'da olması doğal olandan fazla bir ısınma mı var buna bakmak lazım.
    Öncelikle motor stock mu? Egzoz varsa zaten ısınman normal, hatta sadece hava filtresi değişimi bile daha fazla daha doğrusu daha çabuk ısınmana yol açabilir. Bu tarafta bir şey yoksa,
    radyatör sıvısını tamamen boşaltıp bir de temizleyici ile muhtemel ufak tıkanıklıklar varsa bunlardan kurtulabilirsin.

    Sonrasında ısı tahliyesini daha iyi yapacak sıvılara geçebilirsin. Misal Motul'un iinde antifriz olmayan ürünü var. Antep kışın gece nasıl oluyor bilmiyorum ama yüksek irtifada değilsen kışın pek eksi dereceler olmaz diye düşünüyorum, bunu kullanabilirsin.

    Şimdi devamını okudum;

    R6'nın sıcaklık şemasına çok hakim değilim, ama kesinlikle 260kmh'de falan 100 derece olacak iş değil kesinlikle. Radyatöründe bir tıkanıklı olabilir, suyun çok feci durumlara gelmiş olabilir.
    Evet ısınması normal, hele hele trafikte �� fakat devamıbda okuduğun gibi maalesef otoyolda hız denemesi yaparken de 100 derece üstünü görmek resmen huzur bozuyor. ��

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:05 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soğutma suyunda %50 antifiriz varsa 110-120 derecelere kadar sorun yoktur hiç kurcalama , radyatör kapağını soğukken açıp eksikse tamamla bir süre sonra tekrar kontrol et yine eksikse kaçak ara..
    Tşk üstadım, aynen belirttiğin gibi, suda eksilme sözkonusu, üstünü tamamladım ve bi süre kontrol edeceğim. Sence bunun devamındaki problemler ne olabilir?

  14. #14

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı KnHktn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet ısınması normal, hele hele trafikte �� fakat devamıbda okuduğun gibi maalesef otoyolda hız denemesi yaparken de 100 derece üstünü görmek resmen huzur bozuyor. ��

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:05 ----------



    Tşk üstadım, aynen belirttiğin gibi, suda eksilme sözkonusu, üstünü tamamladım ve bi süre kontrol edeceğim. Sence bunun devamındaki problemler ne olabilir?
    Huzur bozmaktan ziyade böyle fazla sıcakta gitmesi motorun genel sağlığı için hiç iyi değil. Halletmeye bak bir an önce.
    Su en son ne zaman değişti mesela? Sağlam diye diye çok kötü davranıyorlar Japon motosikletlerine. Ümüğü sıkık çalışıyor o R6 zaten yazık, bir de ayı gibi davranıyor millet. Belki uzun yıllardır sende tabi bilmeden genel söylüyorum ben ama, alır almaz tüm sıvıları yenilemekte fayda var.

  15. #15
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Devirdaim iyi çalışıyor mu kontrol etmelisin. Eğer gerekli debiyi sağlayamıyorsa,sistemde hava varsa,radyatör ve su kanalları antifrezesiz çamur olmuş sudan tıkandıysa,termostat arızalı olup açmıyorsa o hızda o sıcaklıkları görürsün. Hepsini kontrol etmeni öneririm.
    killingroad ve KnHktn bunu beğendiler.

  16. #16

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı joshua adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Klasik yüksek hacim motosiklet sorunu, benim tek silindir klr dahi şehir içinde hemen harareti yükseltip fan açıyor, dur kalk yapmaya yavaş kullanıma uygun değil bu hacimler, yol istiyor gidecek. Sizin motorunuz gayet normal sakın kurcalamayın.
    Nesi normal Allah aşkına yapma etme. Bu süratlerde bu su sıcaklıkları asla normal değil.

  17. #17
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Hararetten kastınız fanın açmasımıdır yoksa ısının 98 C olmasımı?85 95 C 4 silindir motor için normal trafikte veya yavaş sürüşte.100C de fan açar 93 90 C ye düşürür.

  18. #18

    Üyelik
    04 Temmuz 2021
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Yamaha YZF R6
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hararetten kastınız fanın açmasımıdır yoksa ısının 98 C olmasımı?85 95 C 4 silindir motor için normal trafikte veya yavaş sürüşte.100C de fan açar 93 90 C ye düşürür.
    Fan açsın zaten, açmazsa sıkıntı, bu bildiğin hararet yapıyor. Durmayıp devam edince 127 dereceyi gördüm.

  19. #19
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı KnHktn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fan açsın zaten, açmazsa sıkıntı, bu bildiğin hararet yapıyor. Durmayıp devam edince 127 dereceyi gördüm.
    Anladım işten anlayan bir ustaya görünmesi gerekiyor motorun, anlattığın derece ve hararet pek iyi birşey değil.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  20. #20
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    R6 dan anlamam ama R6 da genel bir problemse bu muhtemelen buna göre modifiye edilmiş hazır ürünlerin olması gerekir.Yada bu tür modifiye yapan insan çok olması lazım.Eğer böyle bir durum yoksa ben motor özelinde bir sorun olduğunu düşünür onu düzeltme yoluna giderdim.Başkaları ek bir fan takmıyorda ben niye takma ihtiyacı hissediyorum diye.
    espresso ve KnHktn bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)