Suzuki GSX-R 600 Yağ damlatıyor..
-
Merhaba arkadaşlar, 2 hafta önce satın aldığım K8 GSXR 600 motosikletimi havalar soğuk gittiği için depoya kaldırdım. Güzelce temizledim ve sezonun açılması için kapalı biryere parkettim. Bugün akü bitmesin diye çalıştırmak için depoya gittiğimde motorun altında pembe ve tertemiz bir sıvı farkettim bayaa bi akıtmış durumda. Parmağımla dokunup anlamaya çalıştım ve yağ olduğuna kanaat getirdim. Fakat sıvı çok temiz ve pembe bir sıvı anladığım kadarıyla motor yağı bu. Yağ çok eksiltmiştir diye çalıştırmadım motoru. Aldığım arkadaşı aradım fakat kendisi böyle bir sorun yaşamadığını belki nakliye esnasında bi sorun yaşanmış olabileceğini iletti.
Şimdi benim öncelikli sorum. Acaba kendim motosiklet yağı alsam (motul 7w40 7100) ve eklesem servise kadar bu şekilde kullanabilir miyim? Yoksa; motorun içindeki yağı bilmiyoruz farklı yağlar koyarsan sorun olur mu dersiniz? nasıl bi yol izlemeliyim? Ayrıca pembe bir sıvı olması antifirizli su olabilir mi diye de düşündüm ama sıvının hissiyatı yağ gibi kaygan olması yani yağ olduğunu düşünüyorum lütfen bi akıl verin... Bunlarda şanzıman yağı ayrı mıdır? yada bu sıvı benim bilmediğim başka bir sıvı olabilir mi?? Çok endişeliyim cevabınızı bekliyorum.
Reklamlar
-
Motorda yağdan başka hidrolik ve soğutma sıvılarıda vardır. akan yağ damlasının pembe renkli olabileceğini sanmıyorum. Bana kalırsa fren hidroliği veya soğutma sıvısı olabilir. Sıvının nereden geldiğine bakmak lazım.
-
Antifriz akmış muhtemelen. Kaçak nerden onu bulmaya çalış.
-
Yağ karterinin altına baktım oradan akmıyor. Bu alternatör kapağının yanından akmış gibi duruyor, çünkü oralarda aynı renkte sıvı mevcut. Eğer bu sıvı hidrolik sıvısı ise gidonun oradaki hidrolik kutucuğundan bakıp karşılaştırabilirim sanırım. Eğer o ise, frenleri kontrol edip kontrollü ve yavaş bir şekilde servise gidebilirim sanırım. Yağ konusunda ne dersiniz_? Yani yağ eksiltiyor ise başka marka bir yağ koymam da sakınca var mıdır sizce_? Maksat servise kadar idare etmek ???
-
Önce yağ seviyesini kontrol et. Minimumun altında değilse zaten eklemene gerek yok, seni servise kadar idare eder.
-
Sıvının fotosunu çek buraya at hocam
-
motor yağı seviyesini kontrol edebileceğiniz bir cam gösterge olmalı oradan kontrol edin
motor yağı kahverengi-siyah olur pembe yağ antifriz yada hidrolik sıvısı olabilir
-
Aynen dediğiniz gibi şimdi indim kontrol ettim. Hidrolik yağı hafif sarımsı bir renkte, Motor yağı da biraz sarımsı fakat yağ siyaha dönüşmüş yani değişmek gerek, bu radyatöre konulan antifirizli su. Seviyesini kontrol edebilmek için grenajları sökmek gerekiyor. o nedenle servise götürmeden önce sökeceğim ve su ekleyip öyle yola çıkacağım. Sanırım motora giren hortumlardan birinden kaçırıyor. Umarım sıkıntı çekmeden servise giden 10 km lik yolu yapabilirim. Herkese değerli cevaplarınız için teşekkür ederim. Tekerimiz düz bassın. saygılar.
-
Soğutma sıvısı tamamen bitti ise su pompası bozulabilir,
Motoru çalıştırmadan kontrol edin,
En kötü su ekleyip motoru o şekilde çalıştırın.
-
Motosiklette iki sıvı kırmızı renkli olabilir
1.si Antifiriz
2.si Motor yağı
Motordaki yağ eğer motul 7100 ise rengi kırmızıdır. O sebeple pembe görmüş olabilirsin. Ben de motorumda motul 7100 kullanıyorum.
Dediğin gibi statör kapağının orada sıvı conta varsa motor statör yakmıştır geçmişte. Onu değiştiren usta orjinal conta yada conta kesmek yerine yanlış yapıp sıvı conta kullanmış olabilir.
Ama tabiki antifriz de olabilir.
Sıvıya parmağını batırıp fotoğrafını buraya atarsan ne olduğu anlaşılır.
-
Antifriz dir o senden önceki sahibi devamlı su ile kullanmış ise su radyatör aksamında kireç pas vb sorunlar yaratır uzun vadede ek yerlerinde catlama ve plastik borularla suyun devamlı genleşmesinden kaynaklı kelepçe kısımları gevsemiş olabilir.
Ayriyeten antifriz kullanılmayan eski bir radyatöre antifriz doldurunca kireç pas gibi maddelerin tıkandığı delikler açılır ve kaçak oluşur.
Birde kırmızı antifriz degil mavi antifriz koyman gerekli motoruna geçmişini bilmiyorsun 2. El sonucta %60mavi antifriz %40 saf su koy.
Motoru su seviyesi kontrol edip eger eksikse motoru çalıştır genleşme tankından su boşaldıkça ekle motor kaynama derecesine gelip fan açana kadar.
Bu işlemleri yapmadan çalıştırma su yok ise zarar verirsin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler