125cc Yarış Motosikletleri
-
Motosiklet Eğitmeni
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Reklamlar
-
Ne bebeler varmış be :D
aprilla hayalimdi fuarda da baktım ama maalesef 125 e 250 parası verme taraftarı değilim
-
Fuarda sadece 2 adet 125 cc üzerinde durdum. 250cc yerine eşime 125cc almayı düşünüyorum. Aprillia benim ve Yamaha eşimin tercihi oldu. Ancak alım konusunda acele etmeye niyetim yok. Nasıl olsa bu yaz eşim arka arkaya Gis in bütün eğitimlerini alacak tabi yalnız kalmaması için bende ona eşlik edeceğim. Sonunda 2 125 ten birini veya duruma göre 250 cc tercih edeceğiz.
Konu bence çok yararlı olmuş. Hem yeni başlayacak olan Arkadaşlara hemde şehir içinde küçük cc nin avantajlarından faydalanmak isteyen Arkadaşlara yol gösterecek.
Buradaki tek sıkıntı hem aprillia hem de Yamaha nın 125cc fiyatlarının neredeyse 250 cc ile aynı olması. 2 motorunda dizaynı, işçiliği, malzeme kalitesi çok iyi. Ama aprillia veya Yamaha fiyatına çok rahat ninja 250sl alabiliyorsunuz. Aprillia 2013 Sıfır km 4300 euro civarında. Ikinci el satışı ise Türkiye'de biraz yavaş olur kanaatindeyim lakin motor 120km Den sonra 160a (yanlış hatırlamıyor isem son Hızı 160 idi)kadar rahat tırmanıyor. 125 lik gözüken bu alet ile 250 Performansı alabiliyorsunuz
Tabi bunu bilmeyene anlatmak biraz dertli. Diğer taraftan hem Yamaha hemde aprillia görünüş olarak mevcut 250lerden daha şık.
Türkiye'de fiyat çok önemli bir faktör. Genel olarak motosiklet ekonomik araç olarak algılanıyor oysa bu bir hata üzerine gelen ekipman maliyeti hesap edildiğinde eski model bir Honda veya Opel ile neredeyse aynı fiyata hatta fazlasına geliyor. Sanırım bunda en büyük pay Çin malı scooterlar. Öyle komik paralara satılıyor ki... Motosikletin hobi veya keyif aracı olduğu unutulup herkesin rahat rahat ulaşabileceği bir araç olduğu yanılgısını oluşturuyor. Oysa son model Avrupa araçlara verilen paralar ödeniyor cc yükseldikçe.
-
Yarış modelleri diyor hızları 104 109 120 kmh
Kontrol edemediğin güç,güç değildir. ...Ya ALLAH Ya MUHAMMET Ya ALİ...
Engin TEPE Yaş:26 Sivas/Hafik
-
Güzel konu teşekkürler
-
Konu guzel, ama bi sevemedim gitti sunlari
Konunun enduro versiyonu olur mu ki , cc gözetmeden
-
Mardin İl Temsilcisi
cagiva ne öyle ya nasıl 125cc 180 basar ki ?
-
CompanERROR adlı üyeden alıntı
cagiva ne öyle ya nasıl 125cc 180 basar ki ?
iki zamanlı ve 34 bg güç deniliyor
iki zamanlı motorlarda subab olayı olmadıgından 4 zamanlılara göre cok daha yuksek devirlere
cıkabilirler. artı pistonun her inişinde atesleme ve güç verirler.
4 zamanlılarda bu güç iki inişde bir ateslemedir vs vs.
yani olabilir
-
Motosiklet Eğitmeni
Adventure58 adlı üyeden alıntı
Yarış modelleri diyor hızları 104 109 120 kmh
Yarış motosikletleri deyince genelde akıllara son hızı yüksek motosikletler geliyor.
Halbuki kazın ayağı öyle değil.
Yarış dünyasında önemli olan hızlı viraj almaktır.
Zaten son hız tek başına belirleyici unsur olsaydı bugün neredeyse uçak hızına çıkan anlı şanlı makinalar pistlerin tozunu atıyor olurdu.
Ama bildiğiniz gibi sadece Youtube da kazanıyorlar.
CompanERROR adlı üyeden alıntı
cagiva ne öyle ya nasıl 125cc 180 basar ki ?
Türkiye pist Yarışları'nı takip etmenizi öneririm.
Fazla uzağa gitmeye gerek yok.
125cc Yarışları'na 250 cc motosikletler de katılıyor.
Yarış sonuçlarının bir çok arkadaşımıza çok ilginç geleceğine eminim.
oluroyle adlı üyeden alıntı
Konu guzel, ama bi sevemedim gitti sunlari
Konunun enduro versiyonu olur mu ki , cc gözetmeden
Endurocu arkadaşlar el atarsa daha doyurucu olur sizin için.
Hiç bir eksperiyansımın olmadığı bir konuda ahkam kesmek istemem.
Motosiklet üzerinde 40 seneye yaklaştım.
Bunca senelik motosiklet deneyimimde enduro/ kros deneyimim sayılı.
Yarış motosikletleri ve yol motosikletleri konusunda saatlerce tartışabilirim ama enduro ve cruiser benim üzerinde konuşabileceğim motorlar değil.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
-
Mardin İl Temsilcisi
cenkito adlı üyeden alıntı
iki zamanlı ve 34 bg güç deniliyor
iki zamanlı motorlarda subab olayı olmadıgından 4 zamanlılara göre cok daha yuksek devirlere
cıkabilirler. artı pistonun her inişinde atesleme ve güç verirler.
4 zamanlılarda bu güç iki inişde bir ateslemedir vs vs.
yani olabilir
o zaman iki zamanlı daha iyiyse neden 4 zamanlı kullanıyorlar ?
Adalet yok,eşitlik yalan. Hepimiz insanız ulan!! |Ne kadar yükselsende hayat 180' & Saygım kadar kinim de var
-
CompanERROR adlı üyeden alıntı
o zaman iki zamanlı daha iyiyse neden 4 zamanlı kullanıyorlar ?
Ömrü kısa, yakıtı fazla oluyor..
-
tasarimda cagiva mitonun hakkini yemissin, eski kasasi ducati 916 replica siydi bu son kasa da grenajlar ducati desmosedici RR yi baz almis.
Sirf bunlarin hatrina canli daha iyi durdugu icin St gorunumlu cbr ve duduk daelimin onuunde olmaliydi.
turkiyede satişa cikti ferco getirdi fiyat 6000 euro dan az eksikti. taribi caizse kimse suratina bakmadi 4 zamanli az yakan ve 165 yapip ikinci elde cumhuriyet altini olan CBR250R varken.
bi ara sahibindende 2 tane vardi. Turkiyeye 5-6 tene gelmis olmali satmayinca. bence 2. ele cikmayan o 3-5tanesi 1000cc lerin yaninda garajda yatiyor 40 plus elemanlar tarafindan.
Cbr250 piyasaya cikmasaydi az biraz fazla satar siradan adamlarda alirdi. gerci o siradan adamlarda 5000 euroya ninja 250R aldi
o degilde TMF pist şampiyonasinda yarismak için bi tane ninja 250 SL almak lazim. piyasada 2 zamanli sifir 125 cc yok çunku. Ninja egik ve hafif ve 9750 devirde guc veriyor
-
Motosiklet Eğitmeni
iki zamanli motosikletler artik üretilmiyor.
Türkiye'de en çok aprilia vardi ama neredeyse hepsi pert oldu.
Bir ara yrisçilar haril haril aradilar bu motoru baya kiymete bindi.
Cagiva'ya haksizlik konusuna gelince.
Ben canli canli gördügüm için resmine bkarak degil de daha çok gördügümün etkisinde kalarak puanlama yaptim.
Yakindan bakinca ucuz bir motor izlenimi veriyor.
Yani benim siralamam daha çok tip olarak hangisini alirim seklinde.
-
Murat.K. adlı üyeden alıntı
Fuarda sadece 2 adet 125 cc üzerinde durdum. 250cc yerine eşime 125cc almayı düşünüyorum. Aprillia benim ve Yamaha eşimin tercihi oldu. Ancak alım konusunda acele etmeye niyetim yok. Nasıl olsa bu yaz eşim arka arkaya Gis in bütün eğitimlerini alacak tabi yalnız kalmaması için bende ona eşlik edeceğim. Sonunda 2 125 ten birini veya duruma göre 250 cc tercih edeceğiz.
Konu bence çok yararlı olmuş. Hem yeni başlayacak olan Arkadaşlara hemde şehir içinde küçük cc nin avantajlarından faydalanmak isteyen Arkadaşlara yol gösterecek.
Buradaki tek sıkıntı hem aprillia hem de Yamaha nın 125cc fiyatlarının neredeyse 250 cc ile aynı olması. 2 motorunda dizaynı, işçiliği, malzeme kalitesi çok iyi. Ama aprillia veya Yamaha fiyatına çok rahat ninja 250sl alabiliyorsunuz. Aprillia 2013 Sıfır km 4300 euro civarında. Ikinci el satışı ise Türkiye'de biraz yavaş olur kanaatindeyim lakin motor 120km Den sonra 160a (yanlış hatırlamıyor isem son Hızı 160 idi)kadar rahat tırmanıyor. 125 lik gözüken bu alet ile 250 Performansı alabiliyorsunuz
Tabi bunu bilmeyene anlatmak biraz dertli. Diğer taraftan hem Yamaha hemde aprillia görünüş olarak mevcut 250lerden daha şık.
Türkiye'de fiyat çok önemli bir faktör. Genel olarak motosiklet ekonomik araç olarak algılanıyor oysa bu bir hata üzerine gelen ekipman maliyeti hesap edildiğinde eski model bir Honda veya Opel ile neredeyse aynı fiyata hatta fazlasına geliyor. Sanırım bunda en büyük pay Çin malı scooterlar. Öyle komik paralara satılıyor ki... Motosikletin hobi veya keyif aracı olduğu unutulup herkesin rahat rahat ulaşabileceği bir araç olduğu yanılgısını oluşturuyor. Oysa son model Avrupa araçlara verilen paralar ödeniyor cc yükseldikçe.
Aprilia konusunda bahsettiğiniz hızlara ulaşan Aprilia RS ler idi. 2 zamanlı ve 30 + HP beygir gücüne sahipti ve 2 zamanlı olmasından kaynaklı extrem bir motordu 180 + ları gorduğu olmuştur. Ancak sizin bahsettiğiniz Aprilia RS4 125 yani 4 zamanlı olan. Üzerinde Piaggio nun 125 cc lik 4 zamanlı 15 HP bir motoru yer alıyor. Bu motor ile 160 lar çok mümkün değil.
RS125 2T ler mükemmel makinelerdi ve efsanelerdi. Ancak Özellikle İstanbul için 2 zamanlı makineler çok uygun değildi. 2. zamanlı makineler düz yol sever. Stabil bir tork ve güç eğrisi oktur. Yüksek devirde enteresan güçlere ulaşır ancak yokuşlarda 2 kişiyle durup kaldırmaya çalıştığınızda sizi kanser edecek kadar sorunlu makinelerdir.
-
newmoto76 adlı üyeden alıntı
Aprilia konusunda bahsettiğiniz hızlara ulaşan Aprilia RS ler idi. 2 zamanlı ve 30 + HP beygir gücüne sahipti ve 2 zamanlı olmasından kaynaklı extrem bir motordu 180 + ları gorduğu olmuştur. Ancak sizin bahsettiğiniz Aprilia RS4 125 yani 4 zamanlı olan. Üzerinde Piaggio nun 125 cc lik 4 zamanlı 15 HP bir motoru yer alıyor. Bu motor ile 160 lar çok mümkün değil.
RS125 2T ler mükemmel makinelerdi ve efsanelerdi. Ancak Özellikle İstanbul için 2 zamanlı makineler çok uygun değildi. 2. zamanlı makineler düz yol sever. Stabil bir tork ve güç eğrisi oktur. Yüksek devirde enteresan güçlere ulaşır ancak yokuşlarda 2 kişiyle durup kaldırmaya çalıştığınızda sizi kanser edecek kadar sorunlu makinelerdir.
bilgilendirme için çok teşekkür ederim 2 modeli bir biri ile karıştırmışım. fuara gittiğimizde bahse konu 2 125cc lik motorda hafiften 600cc havasına sahip olduğu için eşimin beğenisini kazandılar. tek sıkıntı tam sezon öncesi böyle bir karar almış olması. bir kaç ay öncesinden bu kararı almış olsa idi ikinci motoru daha çabuk alırdık. Ferco motorda şu anda aprillia nın test motorunu bulunduruyormuş, uygun bir cts günü gidip denemek niyetindeyiz. üzerine çıkmak ayrı, kısa mesafe bile olsa sürmek apayrı... tabi diğer merak konusuda aprillia için 2nci el hareketi nasıl olur? 1 sene sonra bunu satalım derse kolay satılır mı?
yzf r125 in daha rahat satılacağına eminimiz. ancak 2 motorda maşallah neredeyse 250cc fiyatına satılıyor...
-
COQ adlı üyeden alıntı
iki zamanli motosikletler artik üretilmiyor.
Türkiye'de en çok aprilia vardi ama neredeyse hepsi pert oldu.
Bir ara yrisçilar haril haril aradilar bu motoru baya kiymete bindi.
Cagiva'ya haksizlik konusuna gelince.
Ben canli canli gördügüm için resmine bkarak degil de daha çok gördügümün etkisinde kalarak puanlama yaptim.
Yakindan bakinca ucuz bir motor izlenimi veriyor.
Yani benim siralamam daha çok tip olarak hangisini alirim seklinde.
Aslında canlı görmeyen benim malum 3-5 tane var TR de denk gelmedi. fakat RS125 two stroke taki şaseyi kullandığı için CBR125 ve 4 zamanlı son çıkan aprilladan bir boy iri olduğunu düşündüğün için daha iyi görünüyor dedim.
demek ki canlı gözle de dediğiniz gibi oyuncak gibi, pek karizmatik değilmiş...
-
Motosiklet Eğitmeni
GP500-1st adlı üyeden alıntı
Aslında canlı görmeyen benim
malum 3-5 tane var TR de denk gelmedi. fakat RS125 two stroke taki şaseyi kullandığı için CBR125 ve 4 zamanlı son çıkan aprilladan bir boy iri olduğunu düşündüğün için daha iyi görünüyor dedim.
demek ki canlı gözle de dediğiniz gibi oyuncak gibi, pek karizmatik değilmiş...
Bu tip motosikletlerle ilk karşılaştığımda benim refleksler hemen piste göre değerlendirme yapmama yol açıyor.
Normal motosiklet kullanıcısı kaslı, cüsseli makinalara bakıyor ve beğenisi de bu yönde gelişiyor.
Oysa pistte ne kadar küçük, ne kadar hafif o kadar iyi.
Yani hedef binmek olunca bakış açısı başka, pistte iyi zamanlar yapmak olunca başka oluyor.
Hanım altında çok komik duruyor diye diye en sonunda panigali sattırdı.
Şu aralar 1098 bakıyorum.
Şekil olarak bu segmentte bana göre en yakışıklı motosiklet.
Ducati çok iyi iş çıkarmış.
Doğrusu panigali piste sokmaya da pek kıyamıyordum.
Yıllarca o 2 beygir fazla, şu 1000 tur fazla çeviriyor diye diye 7 kocalı hürmüz gibi oldum.
Neyin peşindeysem artık.
Geçtiğimiz yıldan bu yana artık bakmayı sevdiğim, hoşuma giden motosikletlere yöneliyorum.
Bu nedenle görünüşe önem verenlere de bu noktada hak veriyorum.
Mesela yamaha R6 görünüm olarak R1 den on kat güzel.
R1 alacağıma R6 alırım.
Mesela Cbr 600 RR yeni modeli hoşuma gitmiyor, onu alacağıma 2009-2010 model alırım.
Kawasaki de ise ZX10 R ZX 6 R den yakışıklı 10 R alırım.
Bunun gibi şeyler işte.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Bunun 250 cc için olanları'da istiyoruz üstad eline koluna sağlık çok detaylı ve güzel olmuş
-
Hyosung ktm gibi markaların 125 cc Türkiyede yok, rc 200 hyosung gtr 250r gibi 250 cc leri var.
Murat.K. adlı üyeden alıntı
Fuarda sadece 2 adet 125 cc üzerinde durdum. 250cc yerine eşime 125cc almayı düşünüyorum. Aprillia benim ve Yamaha eşimin tercihi oldu. Ancak alım konusunda acele etmeye niyetim yok. Nasıl olsa bu yaz eşim arka arkaya Gis in bütün eğitimlerini alacak tabi yalnız kalmaması için bende ona eşlik edeceğim. Sonunda 2 125 ten birini veya duruma göre 250 cc tercih edeceğiz.
Konu bence çok yararlı olmuş. Hem yeni başlayacak olan Arkadaşlara hemde şehir içinde küçük cc nin avantajlarından faydalanmak isteyen Arkadaşlara yol gösterecek.
Buradaki tek sıkıntı hem aprillia hem de Yamaha nın 125cc fiyatlarının neredeyse 250 cc ile aynı olması. 2 motorunda dizaynı, işçiliği, malzeme kalitesi çok iyi. Ama aprillia veya Yamaha fiyatına çok rahat ninja 250sl alabiliyorsunuz. Aprillia 2013 Sıfır km 4300 euro civarında. Ikinci el satışı ise Türkiye'de biraz yavaş olur kanaatindeyim lakin motor 120km Den sonra 160a (yanlış hatırlamıyor isem son Hızı 160 idi)kadar rahat tırmanıyor. 125 lik gözüken bu alet ile 250 Performansı alabiliyorsunuz
Tabi bunu bilmeyene anlatmak biraz dertli. Diğer taraftan hem Yamaha hemde aprillia görünüş olarak mevcut 250lerden daha şık.
Türkiye'de fiyat çok önemli bir faktör. Genel olarak motosiklet ekonomik araç olarak algılanıyor oysa bu bir hata üzerine gelen ekipman maliyeti hesap edildiğinde eski model bir Honda veya Opel ile neredeyse aynı fiyata hatta fazlasına geliyor. Sanırım bunda en büyük pay Çin malı scooterlar. Öyle komik paralara satılıyor ki... Motosikletin hobi veya keyif aracı olduğu unutulup herkesin rahat rahat ulaşabileceği bir araç olduğu yanılgısını oluşturuyor. Oysa son model Avrupa araçlara verilen paralar ödeniyor cc yükseldikçe.
Gis Akademide ard arda tüm eğitimleri alamazsınız, hiçbiyerde alamazsınız cunku ilk eğitimden sonra pratik yapıp trafikte km ler yapmanız ve 2. eğitimi almanız gereklidir
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)