Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Hararet yapar mı ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    BarışKB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2012
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Henüz yok ama ileride 1000 RR :)
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dogru söylüyorsun aslinda.
    Bu arkadas en azindan soruyor.
    Biz de cevap verelim madem.
    Kafasi karismasin.
    Neye bulastigini bilsin.
    Hep kirip dökecek halimiz yok.
    Baris kardesim ne merak ediyorsan açik açik utanmadan sor.
    Aslinda soracagin sorularin bütün cevaplari forumda var.
    Biz de elimizden geldigince seni yönlendirelim.
    Teşekkür ederim anlayışınız için sorularım çok ama kısaca bildiğiniz önemli şeylerden başlayabilirsiniz
    yukarıdada verdiğim örnekler gibi teknik bilgiler kullanım v.s şuanda aklıma gelmedi ama bildiklerinzi söyleyebilrsiniz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:16 ----------

    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vallaha anlatacam da korkuyom... Şimdi hayabusacıların cbr1000RR cıların hedefi olurum...
    Siz anlatın herkes farklı şey söylüyo zaten doğrular nedir kestiremedim daha
    şaka maka sorunun cevabınıda alamadım hala


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    150 yi Turkiye de hangi yolda basican?
    Hadi yolu buldun, benzin=para=hiz denklemini cozmen gerek.
    150 dedigin hiz oyle zart diye her yerde yapilacak hiz degil.
    Cikman gereken hizdan ziyade durman icin gereken mesafe aklini kurcalamali.

    Uzun sure sikisik trafikte beklemezsen hararet falan yapmaz kolay kolay.
    Isinir, ama azcik ruzgar aldigi anda sogur.
    We are many...

  3. #23
    Omicron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2009
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Gitti Güzelim GSR
    o zaman kendi motorum ile ilgili konuşayım. motorum 4 silindir yaklaşık 100 beygir gücünde naked bir makinadır. kısa sürede hızlanman mümkündür. Antalya'da yaz sıcaklarında güneşin altında hele de rüzgar esmiyor ise en düşük 70 km hız ile ilerlemen gereklidir. hele birde trafik ışığında kırmızıya yakalandıysan ölümlerden ölüm beğen. bir tarafta yukarıdan kaskına vuran güneş ışığı ve buram buram ter kokuları diğer taraftan radyatör fanı açılmış ve motoru soğutmaya çalışan bir makina. arasında sen kömürde kızarmış piliç edasıyla sağa sola salak salak bakıyorsun. bir an için kendini böyle bir durumda farzet. yavaş kullanırsan motor hararet yapar ama benim motorum Antalya sıcağında rüzgar yokken 70 km/sa altında gittiğim zaman hararet yapıyor. bahar ve kış aylarında pek fazla sorun ile karşılaşmıyorum hararet konusunda. başka benim motorum ile ilgili öğrenmek istediklerini yazarsan cevap verebilirim.

    saygılar.
    AKILLILAR DÖVÜŞMEDEN KAZANIR, cahiller kazanmak için dövüşür

  4. #24
    BarışKB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2012
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Henüz yok ama ileride 1000 RR :)
    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    150 yi Turkiye de hangi yolda basican?
    Hadi yolu buldun, benzin=para=hiz denklemini cozmen gerek.
    150 dedigin hiz oyle zart diye her yerde yapilacak hiz degil.
    Cikman gereken hizdan ziyade durman icin gereken mesafe aklini kurcalamali.

    Uzun sure sikisik trafikte beklemezsen hararet falan yapmaz kolay kolay.
    Isinir, ama azcik ruzgar aldigi anda sogur.
    Abi basan basıyo yani burda 5-6 km yol var düz 10 saniye bile geçmeden adamlar 150yi buluyo ki 1000lik 600lük makinalar için 150 anlık olay.
    O denklem kolay ne kadar basarsan o kdar para ama değmiyo değil hız istemyrm zaten sesi için gaz açarım anca.
    Durmak önemli tabi ama 1 kmde 150 ye çıkıp 5 saniyede 90 a düşülebilir bence.

    Arabadaki mantık o zaman. hıza bağlı değil yani ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:23 ----------

    Alıntı Omicron adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o zaman kendi motorum ile ilgili konuşayım. motorum 4 silindir yaklaşık 100 beygir gücünde naked bir makinadır. kısa sürede hızlanman mümkündür. Antalya'da yaz sıcaklarında güneşin altında hele de rüzgar esmiyor ise en düşük 70 km hız ile ilerlemen gereklidir. hele birde trafik ışığında kırmızıya yakalandıysan ölümlerden ölüm beğen. bir tarafta yukarıdan kaskına vuran güneş ışığı ve buram buram ter kokuları diğer taraftan radyatör fanı açılmış ve motoru soğutmaya çalışan bir makina. arasında sen kömürde kızarmış piliç edasıyla sağa sola salak salak bakıyorsun. bir an için kendini böyle bir durumda farzet. yavaş kullanırsan motor hararet yapar ama benim motorum Antalya sıcağında rüzgar yokken 70 km/sa altında gittiğim zaman hararet yapıyor. bahar ve kış aylarında pek fazla sorun ile karşılaşmıyorum hararet konusunda. başka benim motorum ile ilgili öğrenmek istediklerini yazarsan cevap verebilirim.

    saygılar.
    Yorumunuz için çok teşekkür ederim
    Silindir olduğuna göre aynı hesap o zaman trafiğe sıkışmadığın sürece 100-120 arası gitsen o rüzgarda hararet yapmaz yani doğru mu anladım ?
    Nakedleride severim motorunuz çok güzel güle güle kullanın sorum şuanda aklıma gelen mesela nakedlerde ön taraf küçük ve rüzgar korumasız oluyor diye biliyorum böyle bi konuda sorun yaşadınız mı 120-130 km hızlarda ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:31 ----------

    Adamlar resmen ölmeye gelmiş ya yarışa bakın belki bilen vardır.

    http://www.youtube.com/watch?v=tewwW...&feature=share

  5. #25
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Hararet konusunu merak ediyordun karalayalim biseyer ama önce su asagidaki yorumun ile ilgili basit bir matematik hesabi yapacagim.

    Alıntı BarışKB adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Durmak önemli tabi ama 1 kmde 150 ye çıkıp 5 saniyede 90 a düşülebilir bence.

    Arabadaki mantık o zaman. hıza bağlı değil yani ?
    Saatte 150 km hizla gittiginde 5 saniyede yaklasik 210 metre gidersin.
    210 metreyi 5 saniyede gitmek ne demek iyi bir düsün.

    Saatte 90 km hizla bir nesneye çarparsan, kesinlikle ölürsün.
    Yani bu hiz mevzulari kagit üstünde pek anlasilmiyor.
    Motosikletin üzerinde ve aniden durman gereken durumlarda daha iyi anliyorsun ama bu dünyadaki son anladigin seyde bu oluyor ne yazikki.
    Üstelik bilmeden bilimsel bir tespit ile ilgili bir rakam vermissin.
    5 saniye!!!!
    Bir sürücünün tehlikeyi fark ettigi anla,
    kaza yaptigi an arasinda 5 saniye oldugunu biliyormuydun?
    Yani 5 saniye seni kurtarmaz.


    Simdi gelelim hararet meselesine.
    Küçük hacimli spor motosiklet hiç kullanmadim.
    Yani ufak tefek test surusleri veya bazi kardeslerin bir denesene istekleri disinda.
    O nedenle bisey söyleyemeyecegim.
    Fakat 600cc ve üstü spor motosikletlerde hararet mevzusu diye bir sey olmaz.
    Sorun motosikletin fazla isinmasidir.
    Hiz yapmak için üretilmis motosikletler oldugundan fanlari 104-105 dereceden sonra açilir.
    Yolda ortalama bir suratle giderken normal çalisma sicakliklari 70-80 derece arasindadir.
    Fakat trafikte, özellikle dur kalk mevzularinda aninda 100 derece ve üstü sicakliklari görürsün.
    Bu durum hararet yapmasina neden olacak bir durum olmasa da, zorlamaya devam edersen olmayacak sey degildir.
    Kisacasi trafik için uygun motosikletler degildir.
    Kullanim pratigi olarak da uygun degillerdir.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  6. #26
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Arkadaşlar hararet le su kaynatmayı karıştırıyorlar....
    Motor zaten hararetli çalışır...
    Hararet yüksenlir , azalır...
    Motorun sistemi ona göre yapılır...
    Her hangi bir arıza olmadıkça su kaynatması olanaksızdır....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  7. #27
    motodevil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul/Bostanci
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Momo
    yıl olmuş 2012 hala düşük hızda hararet yapan ss ler hala yavaş gidicem 150 diyen gençler hala her ss e binen illa uçucak,ölücek muhabbetleri :D nereye gidiyoruz acaba biz?
    Metehan Akçakaya B rh(+)

  8. #28
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düsük hiz ve 150 !!!!!!
    Düsük hiz 150 mi????

    2009 da ehliyetimi yaparken hocaylan ilk defa devlet yoluna cikmistim...
    Bütün yasaklar kalkti ve benim 100 gitmem gerek..
    Ama yemiyor..
    Hoca dayanamayip "remzi 100 yapmalisin burada" dediydi..
    Bende mecburen 100 e cikmistim...
    Vay anasini o nasil bir sürattir...
    Ucuyorum beaaaaaaaaa.....
    Tek seritli yolda karsidan gelen araclar yanimdan öyle bir geciyorki.
    Birazdan birine patliycam diye ödüm bokuma karisiyor...
    Okadar yani..

    Daha sonra otobanda 150-160 falan yapmistim ama onu gelin siz bana sorun...

    Okadar yavas gitememe lakin motor hararet falan yapmamisti...

    Coq ve alp_tunay beni iyi güldürdünüz
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  9. #29
    HELLAS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2008
    Şehir
    izmir (gümülcine. komıtını greece)
    Motosikleti
    VSTROM BEYAZ
    SİMİTÇİ GAZOZCU.ŞEKERCİ. ŞİNANAY YAVRUM şinanay....
    coçuk işte
    TRANSALP.GR.COM

  10. #30
    Omicron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2009
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Gitti Güzelim GSR
    sevgili Barış YAVAŞ arkadaşım hararet yapması terimini radyatör suyu sıcaklığındaki standart suyun kaynama sıcaklığının üzerinde olan sıcaklık ile ilgili söyledim. anlattığım aşırı durumlarda bile kapalı sistem su soğutmalı motorumun şimdiye kadar radyatör kapağını hiç açmadım. ancak su sıcaklığını çoğu kez anlık 130 derece üzerinde görmüşlüğüm vardır (anlattığım aşırı durum dahilinde). şehir içinde bahsettiğin 120 - 130 km/sa hızlarda seyretmek ciddi sorun teşkil etmektedir. kaldı ki sırf hararet yapacak diye 150 km/sa altına inmemenin açıklanır bir tarafı yoktur. şehir dışarısında ise belirlenen hız limitlerini aşırı zorlamamak lazımdır. unutulmamalıdır ki hız yükseldikçe tepki mesafesi ve fren mesafesi artarak tahmin edeceğinden daha uzun aralıkda durman gerekecektir.
    saygılar.
    AKILLILAR DÖVÜŞMEDEN KAZANIR, cahiller kazanmak için dövüşür

  11. #31
    BarışKB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2012
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Henüz yok ama ileride 1000 RR :)
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hararet konusunu merak ediyordun karalayalim biseyer ama önce su asagidaki yorumun ile ilgili basit bir matematik hesabi yapacagim.


    Saatte 150 km hizla gittiginde 5 saniyede yaklasik 210 metre gidersin.
    210 metreyi 5 saniyede gitmek ne demek iyi bir düsün.

    Saatte 90 km hizla bir nesneye çarparsan, kesinlikle ölürsün.
    Yani bu hiz mevzulari kagit üstünde pek anlasilmiyor.
    Motosikletin üzerinde ve aniden durman gereken durumlarda daha iyi anliyorsun ama bu dünyadaki son anladigin seyde bu oluyor ne yazikki.
    Üstelik bilmeden bilimsel bir tespit ile ilgili bir rakam vermissin.
    5 saniye!!!!
    Bir sürücünün tehlikeyi fark ettigi anla,
    kaza yaptigi an arasinda 5 saniye oldugunu biliyormuydun?
    Yani 5 saniye seni kurtarmaz.


    Simdi gelelim hararet meselesine.
    Küçük hacimli spor motosiklet hiç kullanmadim.
    Yani ufak tefek test surusleri veya bazi kardeslerin bir denesene istekleri disinda.
    O nedenle bisey söyleyemeyecegim.
    Fakat 600cc ve üstü spor motosikletlerde hararet mevzusu diye bir sey olmaz.
    Sorun motosikletin fazla isinmasidir.
    Hiz yapmak için üretilmis motosikletler oldugundan fanlari 104-105 dereceden sonra açilir.
    Yolda ortalama bir suratle giderken normal çalisma sicakliklari 70-80 derece arasindadir.
    Fakat trafikte, özellikle dur kalk mevzularinda aninda 100 derece ve üstü sicakliklari görürsün.
    Bu durum hararet yapmasina neden olacak bir durum olmasa da, zorlamaya devam edersen olmayacak sey degildir.
    Kisacasi trafik için uygun motosikletler degildir.
    Kullanim pratigi olarak da uygun degillerdir.
    Detaylı açıklamanız için çok teşekkür ederim ama benim verdiğim örnek biraz yanlış anlaşılmış sanırım durmayı değil yavaşlamayı kastetmiştim yol boş iken bir araç farkettiğinde yaya, hayvan v.s yavaşlayabilceği hız olarak örnek verdim izlediğim videolarda birçoğunda örneğin 240-250 ile gidilirken 10 saniyede 100 e kadar düşübiliyor hatta daha aşağı hızlara bile tabi mesafeyi saymazsak.

    Mesela böyle bir durumda durmak çok zor bu kişi gerçekten kıl payı kurtulmuş ;
    http://www.youtube.com/watch?v=SMWrMIIRu2w

    Kastım 600cc ve üzeriydi zaten, anladığım kadarıyla dur kalk meselesi yüzünden aşırı ısınma oluyor yani hararet yükseliyor ama düşük hızda hararet yükselir sözü yalan demekki. Yanlış anlamadıysam tabi. Evet uygun değil ama zevk meselesi heryerde boş halka açık pistler olsaydı bu makinalarında trafiğe karışmasına gerek kalmazdı bence.

    Tekrar teşekkür ederim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:35 ----------

    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar hararet le su kaynatmayı karıştırıyorlar....
    Motor zaten hararetli çalışır...
    Hararet yüksenlir , azalır...
    Motorun sistemi ona göre yapılır...
    Her hangi bir arıza olmadıkça su kaynatması olanaksızdır....
    Açıklamanız için teşekkür ederim hararet yapar mı derken motor ısısınız 100 dereceden yüksek olmasını kastetmiştim zaten yani illaha yüksek hızda gidilmesine gerek yok ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:37 ----------

    Alıntı motodevil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yıl olmuş 2012 hala düşük hızda hararet yapan ss ler hala yavaş gidicem 150 diyen gençler hala her ss e binen illa uçucak,ölücek muhabbetleri :D nereye gidiyoruz acaba biz?
    Evet bende bu konuda sıkıntılıyım yok SS ye binme ölürsün yok açıcan gazı 250 yapıcan yoksa hararet yapar yanar falan kime sorsam hep böyle dediler o yüzden gerçekleri öğrenmek için burda soruyım dedim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:42 ----------

    Alıntı remzi_39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düsük hiz 150 mi????

    2009 da ehliyetimi yaparken hocaylan ilk defa devlet yoluna cikmistim...
    Bütün yasaklar kalkti ve benim 100 gitmem gerek..
    Ama yemiyor..
    Hoca dayanamayip "remzi 100 yapmalisin burada" dediydi..
    Bende mecburen 100 e cikmistim...
    Vay anasini o nasil bir sürattir...
    Ucuyorum beaaaaaaaaa.....
    Tek seritli yolda karsidan gelen araclar yanimdan öyle bir geciyorki.
    Birazdan birine patliycam diye ödüm bokuma karisiyor...
    Okadar yani..

    Daha sonra otobanda 150-160 falan yapmistim ama onu gelin siz bana sorun...

    Okadar yavas gitememe lakin motor hararet falan yapmamisti...

    Coq ve alp_tunay beni iyi güldürdünüz
    Bende o kadar olmasada öyle düşünüyorum sonuçta arabaya benzemez asfalt ayağının altından akıyor rüzgar zaten bi ayrı nasıl oluyorda 300km hıza çıkıyolar anlamıyorum. Devir seviyesi normal olduğu sürece hararet yamıyor yani ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:44 ----------

    Alıntı HELLAS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    SİMİTÇİ GAZOZCU.ŞEKERCİ. ŞİNANAY YAVRUM şinanay....
    coçuk işte
    "coçuk işte" biraz daha ciddi davranırsanız sizleri abim olarak gördüğüm için soruyorum birşeyler öğreniyirm diye.
    Yaşım 18,

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:46 ----------

    Alıntı Omicron adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sevgili Barış YAVAŞ arkadaşım hararet yapması terimini radyatör suyu sıcaklığındaki standart suyun kaynama sıcaklığının üzerinde olan sıcaklık ile ilgili söyledim. anlattığım aşırı durumlarda bile kapalı sistem su soğutmalı motorumun şimdiye kadar radyatör kapağını hiç açmadım. ancak su sıcaklığını çoğu kez anlık 130 derece üzerinde görmüşlüğüm vardır (anlattığım aşırı durum dahilinde). şehir içinde bahsettiğin 120 - 130 km/sa hızlarda seyretmek ciddi sorun teşkil etmektedir. kaldı ki sırf hararet yapacak diye 150 km/sa altına inmemenin açıklanır bir tarafı yoktur. şehir dışarısında ise belirlenen hız limitlerini aşırı zorlamamak lazımdır. unutulmamalıdır ki hız yükseldikçe tepki mesafesi ve fren mesafesi artarak tahmin edeceğinden daha uzun aralıkda durman gerekecektir.
    saygılar.
    Anladım teşekkür ederim anlatımınız için su kaynatma, hararet yapma, bunlardan kastım oydu zaten. Bir çok arkadaşında dediği gibi dur-kalk nedeniyle çok fazla ısınma oluyor ama düz yolda 100-120 arası gidilse hararet seviyesi yükselmiyor yani kabaca bu hararet meselesi bahane düşük hızda da gidilebilir yanlış anlamadıysam,

    Tekrar teşekkür ederim bu şekilde bilgileriniz ve tecrübelerinizden yararlanmak isterim aklımda başka soru yok henüz ama öğütlerinizi bilmek isterim.

  12. #32
    Toqi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Hayabusa - Resimdeki Srad 600 unutamadığım aşkım
    amma sallamışsınız be arkadaş yahu biri demiş sokak arasında farkında olmadan 150 olmuş biri diyor düşük hızda hararet yapar mı 150 ile gitsem , siz gelin bir gün arkaya oturun şöyle e-5 bir 150 ile gidelim inince konuşuruz töbe ya
    Tekerlekli sandalyede olsan yanında olurmuydu fiyakalı...

  13. #33

    Üyelik
    24 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kara Şimşek..
    20 Yıllık BALİCİYİM Böyle kafa Görmedim
    Ne içtin sen arkadaşım aynısından içmek istiyorum
    Düşük Hız diyorsun 150 Kmh dan bahsediyorsun


    Alıntı BarışKB adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir racing ile 80-90 arası gidildiğini duymadığım için direk 150 dedim benim için ideal hız 120 civarı ama gerektiğindede basmaktan korkmam.[/SIZE]
    Genelde şöyle duydum racingler çok hız cezası yiyor çünkü sınır 90 racing 90 ile giderse hararetten yanar mecbur basıyosun falan gibi bu yüzden soruyorum yani 100-150 arası gidilemez mi
    Arkdaşım Onlar keyfe keder (Göreceli kavram)Ceplerinde para bol olduğu için hız yapıp ceza yemişlerdir
    Şaka bir yana Misal makina 15bin devir çeviriyor sen o makinayla(Motor) 1.viteste 150 görürüsen yani 13.bin devire kadar çevirirsen e tabiki hararet yapar at 2 ye yada 1 dede kalsa olur misal 2.vitesde 60,70 le git devir çok düşmeden 5,7 bin devir arası kullan neden hararet yapsın ki
    Yukarıda bi arkadaşın yazdığı gibi gereksiz bir konu olmuş eğer sen bunları bilmeyecek kadar tecrüben yoksa zaten alma sen o makinayı
    He bide 150 Kmh Hız sınırlarımızı motorlar için Otobanlarda bide 40 Kmh aşıyor Şehire girmiyom bile bazı yollar 50 Kmh
    Sado

  14. #34

    Üyelik
    27 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 125 ve CBR 250R
    Sen motor alma barış ölecen arkada kalanlara yazık.
    En iyi motorcu torununu motorunun arkasına alıp dolaştıracak kadar yaşayan motorcudur.Kötü motorcular bu günleri asla göremez.

  15. #35
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Barış yavaş kardeşim , yavaş.
    Yaşın genç , litrelik hayalleri kurman normal.
    Emeklemeden koşulmaz.
    Bu işleri teoride okumak da iyidir , ama pratik olmadan hiçbir işe yaramaz.
    O pratik de litrelikte kazanılmaz.
    Ya o çevrendeki hararet mevzusunu anlatan kendini bilmezler gibi yarım yamalak motorcu olursun.
    Ya da işler ters gider virajı alamaz ölürsün.
    %50 karar senin.
    Başlıkta yazdığın gibi "motor tecrübeni" kazandıktan sonra zaten bu soruları kendin cevaplayacaksın.
    O tecrübe de forumda kazanılmaz.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  16. #36
    BarışKB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2012
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Henüz yok ama ileride 1000 RR :)
    Alıntı Toqi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    amma sallamışsınız be arkadaş yahu biri demiş sokak arasında farkında olmadan 150 olmuş biri diyor düşük hızda hararet yapar mı 150 ile gitsem , siz gelin bir gün arkaya oturun şöyle e-5 bir 150 ile gidelim inince konuşuruz töbe ya
    Ben daha yeniyim abi ne duyduysam işte doğruyu öğrenmeye çalışıyorum.
    İstanbulda olsaydım gelirdim ama değilim malesef böyle sizin gibi bilen biriyle konuşmak öğrenmek gezmek falan istiyorum bu iş kendi başına biraz zor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:42 ----------

    Alıntı eren özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    20 Yıllık BALİCİYİM Böyle kafa Görmedim
    Ne içtin sen arkadaşım aynısından içmek istiyorum
    Düşük Hız diyorsun 150 Kmh dan bahsediyorsun



    Arkdaşım Onlar keyfe keder (Göreceli kavram)Ceplerinde para bol olduğu için hız yapıp ceza yemişlerdir
    Şaka bir yana Misal makina 15bin devir çeviriyor sen o makinayla(Motor) 1.viteste 150 görürüsen yani 13.bin devire kadar çevirirsen e tabiki hararet yapar at 2 ye yada 1 dede kalsa olur misal 2.vitesde 60,70 le git devir çok düşmeden 5,7 bin devir arası kullan neden hararet yapsın ki
    Yukarıda bi arkadaşın yazdığı gibi gereksiz bir konu olmuş eğer sen bunları bilmeyecek kadar tecrüben yoksa zaten alma sen o makinayı
    He bide 150 Kmh Hız sınırlarımızı motorlar için Otobanlarda bide 40 Kmh aşıyor Şehire girmiyom bile bazı yollar 50 Kmh
    Ya mantık olarak biliyorum 13-15bin devirde sürekli zorlarsan hararet yapar tabi sürekli dur kalk yaparsan hararet yapar tabi ama böyle bir iki akıllı var bi arkadaş 1000 rr aldıydı dedim bu SS lerde düşük hızda hararet yaparmı falan diye "yapar tabi ya olmaz öyle 180-200-220 bascan yoksa yanıyo motor" aynen böyle dedi inanmadığım için sordum zaten.
    2-3. vitese 80-120 arası 5-6bin devirde gidersen niye hararet yapsın dimi ?
    Ben zaten çok hız için istemiyorum sesi hoşuma gidiyor seri kullanırım sonra 100-120 o hızda giderim diye düşünüyorum. 120 km yi motorda gördümde arkada olmama rağmen uçucaz sandım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:50 ----------

    Alıntı Flashock adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen motor alma barış ölecen arkada kalanlara yazık.
    Hız delisi değilim kardeş merakım yok motora başlıcam 1 sene içersinde öğrenicem sonra SS alıcam inşallah onuda görüntü ve sesi için seviyorum zaten 200 kmh hız yapıpta ne yapıyım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:52 ----------

    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Barış yavaş kardeşim , yavaş.
    Yaşın genç , litrelik hayalleri kurman normal.
    Emeklemeden koşulmaz.
    Bu işleri teoride okumak da iyidir , ama pratik olmadan hiçbir işe yaramaz.
    O pratik de litrelikte kazanılmaz.
    Ya o çevrendeki hararet mevzusunu anlatan kendini bilmezler gibi yarım yamalak motorcu olursun.
    Ya da işler ters gider virajı alamaz ölürsün.
    %50 karar senin.
    Başlıkta yazdığın gibi "motor tecrübeni" kazandıktan sonra zaten bu soruları kendin cevaplayacaksın.
    O tecrübe de forumda kazanılmaz.
    Doğru söylüyorsunuz evet dediğim gibi zaten motor tecrübemi kazanmadan SS kullanmam ehliyetsiz olarakta kullanmıyorum şuanda yaşım tutuyor ama B için bekliyorum.
    Yorumlarınız için teşekkür ederim öğreniceğimi tahmin ediyorum ama birazda heves işte motor kullanan arkadaşların yanındayken bu konuda oldğu gibi yabancı kalmamak istiyorum.

  17. #37

    Üyelik
    14 Haziran 2013
    Şehir
    bahçelievler /ist
    Motosikleti
    ducati 848
    Şehir içi kullanımlarda hareretle alakalı sorunlar yaşarsın. onun dışında makinayı tecrübe etmeye başlayınca sesinden devirinden ne kadar sıkıştığını anlayacaksın. bu süre doğru vites ve devir aralığını oluşturucaksın kendi tecrübenle. biraz kuvvetli bir makina aldığında bu soruları hep kendin cevaplayacaksın rahatla eğer iyi artçın varsa bu burumu biraz seninle seyahat ederek uygulamalı olarak anlatabilir...

  18. #38
    BarışKB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2012
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Henüz yok ama ileride 1000 RR :)
    Alıntı dangerpapuc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şehir içi kullanımlarda hareretle alakalı sorunlar yaşarsın. onun dışında makinayı tecrübe etmeye başlayınca sesinden devirinden ne kadar sıkıştığını anlayacaksın. bu süre doğru vites ve devir aralığını oluşturucaksın kendi tecrübenle. biraz kuvvetli bir makina aldığında bu soruları hep kendin cevaplayacaksın rahatla eğer iyi artçın varsa bu burumu biraz seninle seyahat ederek uygulamalı olarak anlatabilir...
    Şuanda biçok sorumu araştırarak ve racing ci abilerimle konuşarak öğrendim. Hararet konusu hızla alakası bile yokmuş arabadaki hesap dur-kalk yüksek devir düşükhız-büyük vites bunlar harareti yükseltiyormuş.

    Artçı konusu önümüzdeki yaza 200 lük rks titanic almayı düşünüyorum o zaman olabilir ama onun dışında 30 yaşlarında 1000 RR kullanan bir abim var 3 kere sağolsun arkasına bindim o zaman tüm sorular bir anda cevaplanmış oldu zaten şu 600lükle başlamayı düşünen arkadaşlar bir kere binse motora tövbe eder. 170 beygir 4 silindir 1000cc bir makina o gücün tekere yansıması atambadan fırlatılan taş gibi 1 kmlik trafiğe açık alanda 230 u gördü ibre, 1. viteste 140 lar 160 ları gören 0-100 ü 3 saniye olan bir canavar süper bişey ama en basiti düşük hızda keskin dönmen gereken bir kavşakta motoru yatırmak gerekiyor ve o an dengede tutmak bile ayrı bir tücrübe. Birde zabdedebilmek var 170 beygir 200 kg bir canavarı tutabilmek gazı açıp rüzgara karşı koymak işin zevk kısmı

    Saatlerce anlatıp konuşabilirim ama millet pes meraklısı herkes futbol araba manyağı tekerci arkadaş lazım

    adama 1000 rr ı anlatıyorum motorlar arkadan çekişli oluyo dimi dedi sonra konu kapandı zaten

  19. #39
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    ayarlı temiz soğutma sistemi paçavra olmamış hiçbir ss hararet yapmaz bunu tasarlayan mühendisler tüm cadde koşullarını düşünüyordur siz hiç merak etmeyin belli bir çalışma sıcaklık aralığı vardır bu 70 olur 100 olur ama belli bir dereceden sonra 104 106 gibi fan açacak ve motosikletin hararet yapmasının önüne geçecektir.

    şehir içinde akıcı şekilde kullanarak sıcaklık aralığını düşürebilirsiniz.

  20. #40
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750S
    1000 rr neden alıyorsun 600 rr al 600 lük al yani hem tın tın gidebilirsin onla 150 150 yanlız böyle yavaş gidersen yolda geckalma ihtimalin çok yüksek huriler seni bekliyor
    www.erkakurye.com


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)