600rr bakım ve yedek parçalar hakkında
-
Reklamlar
-
Trabzon da Honda yetkili yada özel servisi varsa ufak tefek sıkıntıları hallederler. ön disk sorunluysa tanesi 700 lira olması lazım. tornada düzeltme yapılabilir belki. istanbulda olsan seni honda özel servisi olan bir arkadaşıma yönlendirirdim. her türlü sorununu çözerlerdi.
-
ne yazık ki trabzonda honda özel servisi bulunmamaktadır. bu yüzden sıkıntıdayım, maddiyat açısından şu anki bütçem çok geniş değil.
önerilerinize ihtiyacım var.
Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir, tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir.
-
Motorun titremesi sikinti.
On ucgenlerde bi sikinti olabilir bi kontrol et, yada disk yamulmus olabilir.
Lastikler eskiyse o da olabilir.
On suspansiyon kecelerini kontrol et musurlerde kacak var mi.
Arka suspansiyonda sikinti olcagini zannetmiyorum ama motor kazali ise arka salincagi bi kontrol et.
Son olasilikta jant gobegindeki bilyalarin dagilmis olmasi olabilir.
Senden onceki vatandas on kaldirdiktan sonra motoru patates cuvali gibi indirdiyse yere, on bilya gitmis olabilir.
Lastikler, motor durdugu yerde iken saga sola kucukte olsa hareket ediyor mu bak bakalim.
Fren icin ben bu markanin balatalarini kullaniyorum EBC linktekini ornek olsun diye koydum,
http://www.jcmotors.com/p-10609-ebc-...r-1000-rr.aspx
Frenleri kendin degistirebilirsin cok basit.
Motor yagi olarak Motul 5100 kullaniyorum memnunum tavsiye ederim 17,000km yaptim toplamda 9 defa degistirdim hic bi sikinti yasamadim.
Yag filtresi orjinal yada K&N alabilirsin cok bi fark yaratmiyor, ben icim rahat olsun diye K&N kullaniyorum daha kaliteli bi merete benziyor.
Hava filtresi olarakta K&N kullaniyorum tavsiye ederim, tekrar temizlenebilenden aldim degistirme derdim kalmadi.
Benimkinin modeli HA-6003 bi daha kontrol et sen, uyumlu olmayabilir yeni kasaya.
Zincir disli takimi biraz tuzludur, ben Driven marka aldim acceleration kit olarak.
Tavsiyem orjinal oranlarla oynama, orjinal oran neyse o oranda bi set al.
Drivendan memnunum, herhangi bi sikinti cikarmadi.
Celik fren hortumu biraz luks kaciyor.
Eger piste falan cikmayacaksan zaten frenleri o kadar zorlayamazsin yani o konuda kafan rahat olsun.
Otobanda gaz acmak icin makas atmak icin falan celik fren hortumu alicaksan parani bosuna harcamis olursun.
Elcik cok bi mesele degil milyon tane modeli var rengini seklini begendigini al.
Elcikteki bosluk gaz telindendir, elcigi soktugunde ayarlayabilirsin teli.
Her motorda biraz bosluk olur
guvenlik icin olsa gerek, ani gaz verip motoru kafana gecirme diye.
Parcalari kendin degistiriceksen yardimci olabilirim, internette de bi dunya resimli anlatim var zaten.
-
sorunlarını çözdükten sonra ilk işin kendine steering damper dedikleri gidon amortisörü almanı tavsiye ederim.
-
@Jubaa, bilgilendirmelerin için teşekkürler, bu cumartesi işlemlere başlıyorum.... Çelik fren hortumlarından vazgeçtim.. Motorda kaza yok, benden önce süren kişi de pek teker yapacak bi şahsiyet değil. titreme için dediklerini bir bir kontrol edecem...
Hava filtresini kontrol ettim. Zaten K&N varmış üzerinde.. Temizleyip devam edecem.
@glock, üzerinde orjinal gidon amörtisörü var zaten.. bende ilk başta farketmedim ama depo bölümünün altında bi mekanizma gördüm. araştırınca gidon amortisörü olduğunu anladım..
bkz: Honda'nın geliştirmiş olduğu dünyanın ilk elektronik kontrollü hidrolik gidon amortisörü (HESD – Honda Electronic Steering Damper), sürate ve ivmeye bağlı olarak gidonun sertliğini ayarlayarak yüksek sürüş keyfi ve performansı sunmaktadır. Gidonda optimum sertliği sağlamak için Honda MotoGP motosikleti RC211V'de elektronik kontrollü rotary tip hidrolik amortisör kullanmıştır. Tasarımı yarış pistlerinde geliştirilen gidon amortisörü sayesinde yüksek süratlerde gidon sertleşirken düşük süratlerde ise efor sarfetmeye ihtiyaç doğurmayacak şekilde yumuşamakta ve yüksek manevra kabiliyeti sunmaktadır. Sürat ve ivmeye bağlı elektronik kontrol ünitesinin yönlendirdiği sistem sayesinde yoldan gelen titreşimlerin sebep olduğu ön tarafın titremesi durumu da en alt seviyeye indirilmiştir. Sistemin geliştirilme süreci öyle bir aşamaya gelmiştir ki sürücüye artık neredeyse gidon amortisörünün varlığını unutturabilecek kadar doğal bir çalışma prosesi söz konusudur. HESD, sadece sportif sürüşlerde değil her tür sürüşte yüksek sürat ya da uzun yol yapmış olmanın verdiği sürücü yorgunluğunu önemli ölçüde azaltan bir fonksiyona da sahiptir. Honda, HESD sistemini RC211V'nin DNA'sını taşıyan CBR1000RR ve 2007'de çıkacak olan CBR 600 RR modellerinde de kullanmaktadır.
Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir, tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir.
-
Jubaa, bütün işlemler tamam..
Titreme sorunu : Motor bağlantı vidası gevşemiş, yüksek devirlerde bu yüzden titreme yapıyor..
Frenler : EBC marka balata kullandım.. Sıkıntı yok, fiyat 75 tl...
Yağ : Castrol 10w 40 koyduk, motul sipariş verdim ama gelmedi.. Bir dahaki sefere onu koyacam..
Hava filtresi : Üzerinde zaten K&N varmış ve yeni takılmış.. Temizletmeye bile gerek duymadım, o denli yani...
Yağ filtresi : Sipariş verdim, 2000 km sonra değişecem..
Zincir dişli : Ömrünü bitirmesine epey var.. Şimdilik değişmeyecem.. Ama araştırıyorum...
Çelik fren hortumu : Vazgeçtim
Elcik : Ayarlamalarını yaptım eskisinden biraz daha iyi oldu ama gevşeklik halen daha var. Gaz teli ile alakası yok, tamamen mekanizma ile alakalı.. Güzel bir elcik modeli arıyorum...
Debriaj : Çok aşağıda kavrıyordu, kaldırınca sürüşüm çok rahatladı.
Motor artık sezona hazır, ufak tefek işleri kaldı, onlarda sürüşe etki etmiyor zaten... Benim için en büyük sorun titremesiydi zaten.. Onu halledince sorunların en büyüğü çözülmüş oldu..
Teşekkürler;
Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir, tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir.
-
Hadi hayırlı olsun bakalım. Hafta sonu ekibi toplayıp pide yemeye gelirsiniz artık. Bakalım bide bizim pideci mustafa usta baksın eksigi var mı?
-
Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir, tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir.
-
Xetanor adlı üyeden alıntı
@Jubaa, bilgilendirmelerin için teşekkürler, bu cumartesi işlemlere başlıyorum.... Çelik fren hortumlarından vazgeçtim.. Motorda kaza yok, benden önce süren kişi de pek teker yapacak bi şahsiyet değil.
titreme için dediklerini bir bir kontrol edecem...
Hava filtresini kontrol ettim. Zaten K&N varmış üzerinde.. Temizleyip devam edecem.
@glock, üzerinde orjinal gidon amörtisörü var zaten.. bende ilk başta farketmedim ama depo bölümünün altında bi mekanizma gördüm. araştırınca gidon amortisörü olduğunu anladım..
bkz:
Honda'nın geliştirmiş olduğu dünyanın ilk elektronik kontrollü hidrolik gidon amortisörü (HESD – Honda Electronic Steering Damper), sürate ve ivmeye bağlı olarak gidonun sertliğini ayarlayarak yüksek sürüş keyfi ve performansı sunmaktadır. Gidonda optimum sertliği sağlamak için Honda MotoGP motosikleti RC211V'de elektronik kontrollü rotary tip hidrolik amortisör kullanmıştır. Tasarımı yarış pistlerinde geliştirilen gidon amortisörü sayesinde yüksek süratlerde gidon sertleşirken düşük süratlerde ise efor sarfetmeye ihtiyaç doğurmayacak şekilde yumuşamakta ve yüksek manevra kabiliyeti sunmaktadır. Sürat ve ivmeye bağlı elektronik kontrol ünitesinin yönlendirdiği sistem sayesinde yoldan gelen titreşimlerin sebep olduğu ön tarafın titremesi durumu da en alt seviyeye indirilmiştir. Sistemin geliştirilme süreci öyle bir aşamaya gelmiştir ki sürücüye artık neredeyse gidon amortisörünün varlığını unutturabilecek kadar doğal bir çalışma prosesi söz konusudur. HESD, sadece sportif sürüşlerde değil her tür sürüşte yüksek sürat ya da uzun yol yapmış olmanın verdiği sürücü yorgunluğunu önemli ölçüde azaltan bir fonksiyona da sahiptir. Honda, HESD sistemini RC211V'nin DNA'sını taşıyan CBR1000RR ve 2007'de çıkacak olan CBR 600 RR modellerinde de kullanmaktadır.
cbr6rr'da gidon amortisörü olduğunu bilmiyordum, yeni öğrendim demek ki koymuşlar... Bilgi için teşekkür ederim
-
Xetanor
2005 ten sonrakilerde var galiba gidon amortisoru, yoksa buyuk dert bilirim.
Motor baglanti vidasi dedigin saplama mi?
Eger oyleyse cok sevindim.
Malum hareket eden parca cok gidon denge topuzlari bile boyle biseye neden olabilir.
Arar dururdun ondan sonra.
Yag seciminde beklememek ile iyi yapmissin aslinda.
Buyuk markalardan birini kullandigin surece ciddi bi sikinti yasamazsin.
Benim motul u tavsiye etme sebebim kullandigimda vites gecislerini daha kemiksiz hale getirmesi.
Dostum zincir-disli setini aceleye getirmene gerek yok,
eger ciddi anlamda bitik degilse fazla abanmadigin surece sikinti olmaz.
Arastir ucuz biseyler denk gelir elbet zaten bi setle cok uzun kmler gidebiliyorsun.
Elcik icin tavsiyem cok az da olsa bosluk birakman.
Benim kendi motorumda ceyrek tura yakin bosluk var.
Virajdan cikista gaz acarken falan o bosluk inanilmaz ise yariyor.
Debriyaj ve fren icin ayarlanabilir manet seti alabilirsin hem daha guzel duruyor hemde daha pratik ve rahatlar.
Sadece manetin ustundeki ayarla oyniyarak kavramayi ileri geri alabiliyorsun yada fren sertligi ve yumusakligini ayarlayabiliyorsun.
Linktekiler gibi.
http://www.ebay.com/itm/Pazzo-Racing...ht_2860wt_1163
Elcik olarak bende bu renk ve bu model var memnunum.
Farkli renkleri var CBR 600RR GRIPS diye aratirsan her yerde cikar.
http://www.amazon.com/Honda-CBR-Grip...6474095&sr=8-7
Denge topuzlarinida degistirmistim ben renk uyumlu olsun diye.
http://www.amazon.com/Honda-RR-Bar-E...474095&sr=8-11
-
16 Aralık 2017, 21:26
#12
s.a. konuyu hortlatacam ama kusura bakmayın ...
2005 model 600RR için gidon amörtsörü arıyorum TR deki fiyatlar bana çok yüksek geldi bende Aliexpress ten siticem acaba alan arkadaş varmı ne tavsiye edersiniz bide çinden gelen üründe bağlantı aparatlı olmuyor galiba bunları TR de varmı ayrı satılan
https://tr.aliexpress.com/item/43mm-...430518089.html
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)