Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Değerli arkadaşlardan abilerden yardım ve önerileri bekliyorum.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Mayıs 2010
    Merhabalar adım cihan . 18 yaşımı doldurdum. 17 yasında a2 ehliyeti almıstım . Uzun bir süredirde araba kullanıyorum . cbf 150 ybr 150 honda titan v.s gibi düşük cc li vitesli motorları arkadaslardan alıp çok kullandım. Bu yazda web tasarım yaparak biriktirdiğim para ile motosiklet almayı düşünüyorum . Motoru altımda hissedip güvenli manevra yapacak kabiliyete gelmeden hız yapmayacak biriyim . Gaza gelmeyecek biriyim . görüntüye önem verdigim için hyosung gt250r almayı düşünüyordum ama ikinci ellerdeki güvensizlik dolayısı ile hyosung alacak isem 10 bin verip sıfır almayı düşünüyorum . Diğer aklımı çelen ise hemen hemen aynı fiyata ikinci el ninja250r almak . Kawasakinin kalitesi tabiki daha iyidir ve alırken aklımızda çok soru işaretleri bırakmaz biraz işi bildikten sonra . Fakat görüntüye önem verdigim için ise hyosung un kalıbı beni cezbediyor . Benim takıldığım önemli bir nokta var , daha önce 150cc kurye motoru tarzı vitesli motorlar harici baska tecrübem olmadığı gibi kullanmayı kavramam kolay sürer kendime güveniyorum fakat problemim boy . 1,61 boyunda ve 58 kiloda minyon tipli biriyim . Bi kere 600rr a oturdugumda ayaklarım yere deymiyordu . Daha sonra 1,60 lık arkadasım sürüyor v.s sylentiler duydugumda benim ayagımın neden deymedıgını anlamamıstım . Şimdi sizlere sormak istedigim , hem alacağım motosiklet hakkında öneride bulunmanız , hemde bu boy ve kilo ile rahat sürüş yapıp yapamayacağım . Henüz motosikletleri çok yakından inceleyip üstüne oturmadım . Akıllı ve zeki birisi için parmak ucları deyse güvenli sürüş sağlarmı ileride sizce ? yoksa yokuşlarda veya bazı durumlarda motoru kontrol etmeme gibi dezavantajlar yaratır mı . Şimdiden teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    avciceyhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA-CBF 1000
    ben senin sürebileceğine inanıyorum çünkü o koskaca enduroları senden kısa bayanlar parmak uçları ile kullanıyolar almayı düşündüğün motorlar da genelde yüksek değil alçak aslına bakarsan ninja da değer diye düşünüyorum eğitim ve tecrübe kazandıkça insan herşeyi başarır ümidini kesme zaten kesicek bi durumda yok boyun çok kısa sayılmaz
    HONDA
    CBF 150-CBF 500-CBF 1000

  3. #3
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    bence kısa boy yani parmak uçlarının yere zor değmesi problem...

    chopper düşünürseniz tabanlarınız yere tam basar...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  4. #4

    Üyelik
    05 Mayıs 2010
    Aslında süreceğime bende inanıyorum fakat oturduğumuz bölge gereği , evimizin dağın tepesi gibi tarif edilen bir yerde olmasından dolayı , ve evimizin garajı dik bir yokuşun yarısındaa olması beni ürkütüyor . Hadi yokuşu yavaşca cıkıp garaja soktum. Dar bir alanda motosikleti döndüremeyecegime göre yokusa geri geri geleceğim , motorun arkasını yokusun oraya verecegim , önünü yokusun asağısına verecegim , yokuşu yavasca inecegim ve düzlüğe geleceğim . İşte başlangıcta bunlar benim için sıkıntı . Ayak yere deyse problem yok fakat parmak ucları deycek şekilde bu şekilde kontrol zorlaşır gibime geliyor . Sonraki zamanlar motosikletin üstünde bi kontrole alışsamda ilk günler , ilk haftalar yan yatırmaktan korkuyorum. Garajda yamuk , yollarda yamuk , heryer dar . hep sorun

    ---------- Post added at 21:20 ---------- Previous post was at 21:18 ----------

    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence kısa boy yani parmak uçlarının yere zor değmesi problem...

    chopper düşünürseniz tabanlarınız yere tam basar...
    Fakat düşündüğüm belirttigim gibi süpersport motosiklet . Özellikle gt250r a göre , 1,61 boyundaki bir insan rahat sürüş yapabilir mi ?

  5. #5
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    ne zorluklar yaşayacağını kendin yazmışsın zaten....

    en kötüsü Allah korusun,zaten parmak uçların deyiyorsa,deki o anda durduğun yer hafif çukura denk geldi ve attın ayağını yere,ahada boşluk ,ayak gitti boşa,motorda ister istemez yatacaktır,en kötüsü senin üzerine yatacaktır..

    ha kalktıktan sonra yolda istersen motoru 50 cm daha yükselt..sorun olmaz..
    ama bütün mesele..durduğun ve kısa alanlarda motorla manevra yaptığın anlar olacaktır......
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  6. #6

    Üyelik
    05 Mayıs 2010
    Haklısınız zorlukları biliriyorum ama ayağımın tam deyme ihtimalide var . Aslında bunun için bumotoru yakından görmem gerekecek...

  7. #7
    osmanba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul /( Katkısız Laz )
    Motosikleti
    Honda şhadow VT 750 c 4 - Honda CBF 150
    Hyosung senin her soruna cevap verecek tarzda motordur. İkinci el piyasası da iyidir.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Ayaklarının yere tam basma ihtimali yok maalesef. Hatta parmak uçların bile yere zor değer. Tecrübeli bir kullanıcı olsan belki sorun olmayabilir ama acemi birisinin ayaklarının yere tam basmadığı bir motosiklet sürmesi bence tehlikeli. İlla Gt250R kullanmak istiyorsan, önce ayaklarının yere tam bastığı bir motorla iyice tecrübe edindikten sonra kullanman daha sağlıklı olur.

    Hatta şöyle görüneceksin.

  9. #9
    ImShoT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2011
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    HALKBUS
    Bende şuan bir kaç tane emlak sitesi aldım ve yapiyorum motor için para biriktiriyorum...
    Domino'sPizza

  10. #10
    kalyo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2007
    Şehir
    ISTANBUL ( BEYLIKDUZU )
    Motosikleti
    BMW R1150GS ADV ( Flagello di Dio )
    Senin boy ve kilona sahip olupta, 1150-1200 GS kullanan insanlarda var,
    ama defalarca kez saçma sapan yerlerde komik duruma düşüşlerini neşe ile anlatıyorlar
    Bir yokuşta durduğunda motoru kendi bacağına yatırmadan tutman, ışıklarda her durduğunda yine aynı şekilde motoru bacağının desteğiyle taşıman eziyeti, bir süre sonra seni motor sevdasından bile vazgeçirebilir.Daha tehlikeli olanı motor ile yokuşu çıkarken değil, inerken yaşacağın şey.Motor inişlerde amörsitörlerinden dolayı önden basıp seleyi daha da yüksek bir konuma alacak, parmaklarının ucuda değmeyecek bu sefer.NE YAPARSAN YAP DÜŞECEKSİN..
    O yüzden benim tavsiyem.ayaklarının tabanı yere basan boydaki seleye sahip, yada ayarlanıp bu imkanları sana sunabilecek olan bir motor ile bu işe soyunman.Marka model önerebilirmisin dersen. kanuni phantom, ybr 250 yada bulabilirsen fazer250 diyebilirim.marka model konusunda katılmayan arkadaşlar içinde ducati 1200s multistrada ))
    Kafa FLY
    Görüntü FLU
    Hayat FREE

  11. #11
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Tabani yuksek bir bot ile uzerine binip dene. Denedikten sonra kendin karar verebilirsin.
    Ama yinede yerinde olsam, gosterisli bir naked alirdim Grenaj cizildi, kirildi derdim olmazdi.

  12. #12

    Üyelik
    05 Mayıs 2010
    Öncelikle herkeze teşekkürler cevaplar için , GT250R sele yüksekliği 795mm olarak gördüm , cbf 150 nin sele yüksekliği 780mm yani arada cok fark yok. Cbf 150 de ayaklarım rahat sürecek kadar deyiyordu . o halde gt250r de de aynısımı olur , oturuş şekli olayı değiştirir mi ?

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı CihanEfe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle herkeze teşekkürler cevaplar için , GT250R sele yüksekliği 795mm olarak gördüm , cbf 150 nin sele yüksekliği 780mm yani arada cok fark yok. Cbf 150 de ayaklarım rahat sürecek kadar deyiyordu . o halde gt250r de de aynısımı olur , oturuş şekli olayı değiştirir mi ?
    GT250R'ın sele yüksekliği 795mm değil 840mm ve GT250R'da selenin genişliği cbf150'ye göre biraz daha geniş olduğu için birkaç santim de oradan kaybedersin.

  14. #14

    Üyelik
    05 Mayıs 2010
    Anadolu yakasında gt250r bana yakından gösterebilecek olan birisi varmı acaba ? Arabam var gelirim her türlü yere şu motoru yakından görüp üstüne oturup bi karar vermek istiyorum . Şimdiden teşekkürler.

  15. #15
    kanmix_x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2012
    Şehir
    Gonya- Mevlana Selçuklu
    Motosikleti
    Cbf150,Ybr,Tvs üçlüsü :)]
    Kardeş en iyisi bi yerlerden bul üstüne bin oturuş pozisyonuna geç senin için daha açıklayıcı olacaktır
    İstanbul da kıyamet kadar gt250r var kolay gelsin
    İmza yok
    Ne Oldu Ha, Vuruyummu Sırtına
    Oğlum Bak Git

  16. #16
    c3nk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul/Tuzla - Yalova
    Motosikleti
    Honda PS 150i
    780mm sele yüksekliğine sahip koruma demirli cbf 250 almanı öneririm.

  17. #17

    Üyelik
    05 Mayıs 2010
    Alıntı c3nk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    780mm sele yüksekliğine sahip koruma demirli cbf 250 almanı öneririm.
    Yok hocam bana görüntü lazım , yoksa 125 lik de yeter . Bu yüzden hyosung gt250r veya ninja250r alacağım . kaliteden biraz vazgecp goruntuye yonelip gt250r almayı dusunuyorum tek sorunum su motorun ustune binip test etmek . Beykozda yaşadığım için tek tük anca görüyorum onlarda yanımdan gecip gidiyor

  18. #18
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Sadece sele yüksekliğine bakmayın oturuş pozisyonundan da birkaç cm daha kaybedeceksiniz.
    Birkaç tavsiyem olabilir.

    1 Düşme takozu alın. Takma yeri olmadığı için demir kısmını özel yaptırmanız gerekecek veya grenajda ufak delik açarak takılan versiyonları satılıyor.

    2 motobot +6 botları var taban yüksekliği çıplak ayağa göre seni 6cm daha uzun hale getirir.

    3 lowerin kit yani amortisörün aşağısından şaseye bağlantı noktalarındaki iki demir bu demirlerin daha kısa olanları ile değiştirilmesi durumunda selenin yüksekliği 3cm falan daha aşağı çekilebilir. Bu işlemle beraber ön amortisörlerin oradan da motorun kafasını biraz aşağı alırsanız olur.

    Toplamda sele yüksekliği 4-5cm düşmüş ve botlar sayesinde daha da rahat kullanabileceğiniz bi motosikletiniz olur.

  19. #19

    Üyelik
    05 Mayıs 2010
    bugün motosikletin üzerine bindim ayagım gayet güzel yere deydi hiç bir sıkıntı çekmedim . Direk kullanabilecegime inandım . Benim için bizim bu yokuşlar dışında ilk gün çekecegim zorluklar dısında hiç bi sorun kalmadı artık.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)