Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Naked - Touring Motosiklet Yapımı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Mart 2019
    Şehir
    Van
    Motosikleti
    400 NK
    Arkadaşlar öncelikle herkese zevkli sürüşler.
    Şimdi derdimi şöyle açıklayayım;
    Cf Moto 400 NK kullanıyorum naked bi motor fakat aklımdakiler biraz farklı.
    Motosikletin ön amartisörlerini değiştirip motosikletin önünü biraz daha kaldırmak istiyorum.
    Sonuçta bu motosiklet Er6 ve Versys şasesi üzerine kurulu (bu modeli seçme sebeplerimden biri de bu)
    Motosikletin ön tarafına orta boyut bir tur camı taktırıp Naked - Touring tarzı bir motosiklet tasarlamak amacım.


    Bu kadar uğraşmadan Tenere veya Tracer almadım hem motosikletime kendi dokunuşlarımın olmasını hemde gönül verdiğim
    tasarımcılık konusunda bir şeyler yapmak istiyorum.

    Fikir olarak beni destekleyecek arkadaşlara ihtiyacım var.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Hakı pokunu geçebilir. Ayrıca ön taraf ne kadar yükselecek bu da yabana atılacak bir konu değil. Arka süspansiyonun düzgün çalışmasını engelleye bilir. Birde motorun çalışma yağlama sistemine de göz atmak lazım uzun vadede nasıl bir fark olacak yağlama performansında.

    Tabi kafaya kondu ise yapılır ama bence cfmoto 400gt'yi inceleyip öyle hareket edin. Aynı blok ama şase de nasıl farklar var. Motorun açısı, süspansiyon vs?

  3. #3

    Üyelik
    21 Mart 2019
    Şehir
    Van
    Motosikleti
    400 NK
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hakı pokunu geçebilir. Ayrıca ön taraf ne kadar yükselecek bu da yabana atılacak bir konu değil. Arka süspansiyonun düzgün çalışmasını engelleye bilir. Birde motorun çalışma yağlama sistemine de göz atmak lazım uzun vadede nasıl bir fark olacak yağlama performansında.

    Tabi kafaya kondu ise yapılır ama bence cfmoto 400gt'yi inceleyip öyle hareket edin. Aynı blok ama şase de nasıl farklar var. Motorun açısı, süspansiyon vs?
    Yasin hocam deponun sona doğru olan eğimini yere paralel olacak derecede yani tahmini 7 ila 9 santim kadar oturuşu düzelmek için.
    GT yi çok beğendim beklediğim eşime almayı düşündüğüm bi model işte kafamdaki KTM 1290 ı anımsatacak bi model yaratmak.
    Yağlama düşünülmesi gereken bir konu bunun üzerine düşünmem veya araştımam gerek bunun için teşekkür ederim.

    Amartisör konusunda ne deşünüyorsüzüz nasıl bi çözüm olabilir?

    Versys 650 lerin ters amartisörü var onları kullanırsam gidonda neler yapmam gerekecek?

  4. #4
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Yağı vs ayrı konu ama şöyle bir örnek vereyim.
    Bmw f800s kullandım.
    Tuoring tip, 245 km rahatlıkla ve güvenle görüyordu.
    Ön arka abs, çift denge mili ve direksiyon amortisörü standart idi.
    Aynı motor bloğunu, bmw f700gs'e bindirmişler ve motor 195 de yola tutunmayı tamamen bırakıyor diyen kullanıcılar ile tanıştım.
    Jant çapı, lastik tipi, denge merkezi(özellikle viraj ve frenajda ) çook ama çok önemli. Gsr600'de bu denge sıkıntısını çok çektim (2010 abs) oysa 2004 gs500 de çok daha dengeli virajlar alabiliyordum.
    Buna mukabil, hero karizma ile arka teker boşta gibi hissederken, freewind650 ( swallow lastik ) ile ömrümün en güzek virajlarını yaşadım.
    Yani, ağır ya da hafif fark etmiyor, teker çapı/yapısı ile amortisör ayarları vs çok önemli.
    Jant çapı değişimi ile ilgili son yıllarda fabrikasyon değişimi mondial 300'lük tuoring gs çakmasındaki tasarım farkını da inceleyin derim.

  5. #5

    Üyelik
    21 Mart 2019
    Şehir
    Van
    Motosikleti
    400 NK
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağı vs ayrı konu ama şöyle bir örnek vereyim.
    Bmw f800s kullandım.
    Tuoring tip, 245 km rahatlıkla ve güvenle görüyordu.
    Ön arka abs, çift denge mili ve direksiyon amortisörü standart idi.
    Aynı motor bloğunu, bmw f700gs'e bindirmişler ve motor 195 de yola tutunmayı tamamen bırakıyor diyen kullanıcılar ile tanıştım.
    Jant çapı, lastik tipi, denge merkezi(özellikle viraj ve frenajda ) çook ama çok önemli. Gsr600'de bu denge sıkıntısını çok çektim (2010 abs) oysa 2004 gs500 de çok daha dengeli virajlar alabiliyordum.
    Buna mukabil, hero karizma ile arka teker boşta gibi hissederken, freewind650 ( swallow lastik ) ile ömrümün en güzek virajlarını yaşadım.
    Yani, ağır ya da hafif fark etmiyor, teker çapı/yapısı ile amortisör ayarları vs çok önemli.
    Jant çapı değişimi ile ilgili son yıllarda fabrikasyon değişimi mondial 300'lük tuoring gs çakmasındaki tasarım farkını da inceleyin derim.
    Ustam kesinlikle...
    Biraz araştırdım daha doğrusu resimleri detaylı inceledim
    Cf MT serisinin sadece gidonda değişiklik var


    Ön tarafa iyi bir tur camı takıp gidon yükseltmek en mantıklısı galiba?
    Ve ya daha farklı fikri olan var mı?

  6. #6

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    O gidon farkettiysen ön camın olduğu bloktan bağımsız. Naked'da ise direk gidona bağlamak zorunda kalıyorsun.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O gidon farkettiysen ön camın olduğu bloktan bağımsız. Naked'da ise direk gidona bağlamak zorunda kalıyorsun.
    Ve otobanda yüksek hızda rüzgar direk gidona etki ediyor. Özellikle virajda gidonu çevirirken lastiği süspansiyonu hissetmek yerine rüzgardan başka bir şey hissedilmiyor. Kör sağır kullanıyorsunuz. Hele hele yan esen rüzgarlar direk gidonu çeviriyor. Sürekli tetikte tedirgin oluyorsunuz. İğrenç ve rahatsız bir durum.

    Tavsiye etmem. Takmamla çıkartmam bir olmuştu. Motosiklet CB900F Hornet'ti.

    Bazı cruiserlarda da ön cam gidona monte ama onlardaki rake açısı ve trail uzunluğu durumu kaldırıyor. Naked'lar hiç öyle değil.

  8. #8

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Sert esen bir yan rüzgarda 200cc’lik motorun gidonunu son anda zaptetmiştim. Bende şimdilik taktım ama yaz gelsin ilk işim sökmek olacak. Şimdi eriniyorum. Naked kullanacaksan rüzgarın tokadını yiyeceksin. Başka çaresi yok. Naked dışında motora bakamıyorum. İlla gönlüm naked diyor. Fazlaca tokat manyağı olduk. Artık zevk veriyor

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Şahsen hem naked kullanıyorum hem de tokat yemiyorum. Nasıl?

    1. Yüksek hızda göğüs ve kask civarına hava akımı yollamayan far ve gösterge paneli koruması olan naked motosiklet.

    2. Rüzgar tüneli testi yapılarak dizayn edilmiş kask.

    Bir Goldwing gibi rahat olmuyor ancak tokatlama da söz konusu değil.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)