Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Autopilot kullanan bir Tesla motosiklete arkadan çarptı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
     
    Yaşanan yeni bir ölümlü Tesla kazası, bir kez daha Autopilot özelliğini tartışmaya açtı. Kaza, yetkililer tarafından inceleme altına alındı.

    Utah Draper'da bir motosiklet sürücüsü, geçtiğimiz pazar sabahı erken saatlerde Autopilot kullanan bir Tesla sürücüsünün motosiklete arkadan çarpması sonucu hayatını kaybetti. Bu kaza, Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi'ndeki (NHTSA) federal müfettişlerin soruşturmasını zaten üzerine çeken Tesla'nın gelişmiş sürücü yardım sistemini içeren en son kaza olarak öne çıkıyor.

    Yerel haberlere göre olay, pazar günü saat 1'den hemen sonra güneye giden Interstate 15'te meydana geldi. Kimliği belirtilmeyen motosikletçi, Tesla arkadan yaklaştığında Salt Lake ve Utah County hatlarının yakınında güneye doğru seyahat ediyordu. Utah Kamu Güvenliği Departmanı, Tesla sürücüsünün motosikletin arkasına çarptığını, motosikletlinin yere fırladığını ve motosiklet sürücüsünün olay anında hayatını kaybettiğini söyledi.

    Olay yerinde kalan Tesla sürücüsü, yerel yetkililere motosikletliyi görmediğini bildirdi. Yetkililer, sürücünün kaza anında Autopilot kullandığını söyledi.

    Utah kazası, NHTSA'nın, ajansın yerel makamların ve sigorta şirketlerinin tipik olarak olay yerinde topladıklarının ötesinde veri topladığı Özel Kaza Araştırmaları (SCI) listesine eklenen en son olay oluyor. Ajans, Tesla'nın Autopilot'u gibi gelişmiş sürücü destek sistemlerini ve otomatik sürüş sistemlerini içeren kazaları da inceliyor.

    26 Temmuz itibariyle, ajansın SCI listesinde 39'u Tesla araçlarını içeren 48 kaza bulunuyor. Tesla kazalarında sürücüler, yolcular, yayalar, diğer sürücüler ve motosikletliler dahil olmak üzere on dokuz kişi hayatını kaybetti.

    Kaynak: chip.com.tr



    Oktay Motor CF Moto Polaris Benelli RKS Kuba Segway Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F (2008)
    Literatüre "Teslalı enişte" tabiri de eklenmeli. Tesla'nın otomatik pilotu en az bizim Doblo sürücüleri kadar tehlike saçıyor.
    espresso ve cbr1100 xx bunu beğendiler.

  3. #3
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Olay 5 ay önce oldu, başka bir başlıkta ayrıntılı tartışıldı...

  4. #4
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    5 ay ya da 3 gün fark etmez

    demek ki sistem calısmıyor, autopilot yasaklanmalı

  5. #5
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F
    şimdi bu tür olaylarda sürücüye ceza veriliyor mu önemli olan o?

  6. #6

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Sistemler böyle böyle gelişir bir keresinde de teslanın oto pilotu önündeki at arabasını hiç bir şeye benzetemedi kargocu falan sandı bunlar sistemin kendini güncellemesi bug larını gidermesi açısından olucak şeyler .. überinde otonom aracı yanlış hatırlamıyorsam bisikletli bir kadına çarpıp öldürmüştü ..

  7. #7
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sistemler böyle böyle gelişir bir keresinde de teslanın oto pilotu önündeki at arabasını hiç bir şeye benzetemedi kargocu falan sandı bunlar sistemin kendini güncellemesi bug larını gidermesi açısından olucak şeyler .. überinde otonom aracı yanlış hatırlamıyorsam bisikletli bir kadına çarpıp öldürmüştü ..

    aga ölen 19 kişinin ailesine bunu de istersen.
    fatih.met, Thracian ve espresso bunu beğendiler.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  8. #8

    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Motosikleti
    Yamaha x max 250 ABS
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şimdi bu tür olaylarda sürücüye ceza veriliyor mu önemli olan o?
    Sorumluluk sürücüde. Otopilot denen sistemler sürüş aracı değil sürüşe destek olan sistemler. henüz bütün sürüşü otomatik yapacak sistemler gelmedi, kontrol yine sürücüde aslında, yani sorumluluk da sürücüde.

    Bir gemiyi kullanan kaptan gibi düşünebiliriz, Gemi gidip bir yere çarparsa sorumluluk kaptanda olur, Kaptan ama dümenci çarpacağımızı görüp dümeni çevirmedi deyip yırtamaz, tehlikeyi görüp o dümeni çevir emrini vermesi gerekiyordu kaptanın. Otonom sürüş araçları olan arabalarda da aynı şekilde bütün kontrol sürücüde, gözüyle yola bakıp frene basabilir direksiyonu kırabilir, zaten her an dikkatinin yolda olması gerekiyor.
    arndiol, fatih.met ve Cenk Ayvaz bunu beğendiler.

  9. #9
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aga ölen 19 kişinin ailesine bunu de istersen.
    Dunya uzerinde tum havacilik endustrisi bu sekilde gelisti, kazalardan bir seyler ogrenilerek gelisiyor.

    Kaldi ki, Tesla autonomous level-3 su an, olen kisilerin ailesine, level-3'te surucunun sorumlu oldugu soylenmeli. Tesla da autopilot devrede iken surucunun ellerini direksiyondan cekmemesi gerektigini soyluyor.

    Surucunun malligini otomobilin teknolojisine baglayalim?

    Daha ustun teknolojili ucaklarda bile autopilot devrede olsa dahi, pilotlardan birinin (PM - Pilot Monitoring) ucus sistemlerini kontrol etmesi beklenir.



    LEVEL 3: Conditional Driving Automation

    Imagine a fully automated assembly line that requires full human supervision in case of a needed override -- that’s essentially how level three works. In this case, the vehicle can operate on its own in certain circumstances. Functions like steering, braking, and acceleration are automated, but the driver has to be ready to step in.

    https://www.csail.mit.edu/news/expla...f-driving-cars
    fatih.met ve espresso bunu beğendiler.

  10. #10

    Üyelik
    21 Şubat 2021
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    Yok.
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorumluluk sürücüde. Otopilot denen sistemler sürüş aracı değil sürüşe destek olan sistemler. henüz bütün sürüşü otomatik yapacak sistemler gelmedi, kontrol yine sürücüde aslında, yani sorumluluk da sürücüde.

    Bir gemiyi kullanan kaptan gibi düşünebiliriz, Gemi gidip bir yere çarparsa sorumluluk kaptanda olur, Kaptan ama dümenci çarpacağımızı görüp dümeni çevirmedi deyip yırtamaz, tehlikeyi görüp o dümeni çevir emrini vermesi gerekiyordu kaptanın. Otonom sürüş araçları olan arabalarda da aynı şekilde bütün kontrol sürücüde, gözüyle yola bakıp frene basabilir direksiyonu kırabilir, zaten her an dikkatinin yolda olması gerekiyor.
    Dediginize katiliyorum.Ben de bu otopilotlara 100% güvenerek nasil arac kullaniyorlar onu anlamiyorum. ACC sistemi haricinde aracimin otopilotunu kullandigim süreler sinirlidir. Yollardaki cizgilerin eksik olmasi durumunda otopilot acaip hareketlerde bulunabiliyor. Bir keresinde, deneme amaciyla arayollarda kullanmak istedimde yolun disina cikiyordum. Yolun o kisminda yolun yan serit cizgisi cizilmemisdi ve arac yolun bittigini algilamadi.

    Tesla'daki Otopilo sistemleri zannedersem Avrupa ve Amerika'da farkli calisiyorlar. Avrupa'daki Tesla'larda uzun süre direksiyonu tutmadan araci sürmeniz mümkün degil. Belli bir süre sonrasinda, süreyi net olarak ölcmedim, arac direksiyonu tutmaniz konusunda sizi uyariyor. Eger direksiyona sonradan satilan ekstra agirligi almamis ve kullanmamis iseniz.
    espresso bunu beğendi.

  11. #11
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400
    Amerika'da geliştirirsen böyle olur, gel İstanbul'da geliştir. Büyükçekmece - Kadıköy arasını bir yaşasın, Tesla bi daha autopilot'a tövbe eder valla.
    espresso, Cenk Ayvaz, ufoz ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  12. #12
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F (2008)
    İnsanlığın sonunu tembellik, hımbıllık ve üşengeçlik getirecek.
    fatih.met, ufoz, espresso ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  13. #13
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Amerika'da geliştirirsen böyle olur, gel İstanbul'da geliştir. Büyükçekmece - Kadıköy arasını bir yaşasın, Tesla bi daha autopilot'a tövbe eder valla.
    Tayyibin cuma namazına gittiği bir günkü trafiğe denk gelirlerse, araba üretimini bile bırakırlar
    fatih.met ve DickName bunu beğendiler.

  14. #14

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Aprilia RS 660
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aga ölen 19 kişinin ailesine bunu de istersen.
    de yani olay bu ama..
    Ben 140 kmh ile cruise control ile sigaramı içerek giderken bir anda dip gaz yapmıştı eski arabam, ben oturup durumu seyretsem anneme ne anlatacaklardı?
    Amerikalılar kültürel olarak farklı yorumluyorlar bu işi, otomobillerdeki otopilotun mesela havacılıktaki otopilot seviyesine gelmesine kaç yıl var daha, o da gelebilirse ki bana göre mümkün değil.

    ondan sonra sürücü ile sistem arasındaki sorumluluk paylaşımı konuşulabilir.

  15. #15

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnsanlığın sonunu tembellik, hımbıllık ve üşengeçlik getirecek.
    Idiocracy diye kült bir film vardır. Seyretmeyenlere tavsiye ederim. Gelecek aynen öyle olacak gibi duruyor...
    DickName, espresso ve tommygun bunu beğendiler.

  16. #16
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    bazı sektörlerin böyle gelişmesi ya da sürecin böyle olması bunu dogru yapmaz.

    Özellikle tesla gibi iddialı bir konusma yapıp piyasanın kralıymış gibi davranıyorsan o araç tüm testleri geçmiş olması gerekir.

    Atom bombasının gücünü ögrenmek için hadi bi japonyaya sallayalım demek yerıne bunu bilimsem olarak çözmek gerekir.


    Eğer denildiği gibi autopilot konusunda sürücünün takibi şart kosulmus ise zaten otomatik olarak suc sürücüye kalacaktır. bu da zaten firmanın kendi aracına ıddıa ettıgı kadar guvenmedıgı anlamına gelır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:06 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Idiocracy diye kült bir film vardır. Seyretmeyenlere tavsiye ederim. Gelecek aynen öyle olacak gibi duruyor...

    Cogu insan bılmez, güzel filmdir. hala neden enerjı ıcecegı ıcıyorlar su yerıne onu cozemedım :D
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  17. #17

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aga ölen 19 kişinin ailesine bunu de istersen.
    Denecek bir şey yok burda teslanın bir suçu yok biri bir şey diyecekse onu o aracın şöförü diyicek teslanın otonom sürüş açıklamasında sürücünün elinin direksiyon üstünde olması gerektiği yazıyor ..
    Yani aslında otonomda olsa hala sürücünün kotrolü altında olması gerektiği anlaşılıyor..

    Amerika da bir sürü YouTube da video var millet hamburger yiyor arka koltuğa geçiyor otonom pilot tayken falan bir sürü saçma işler yapanlar var hatta bu saçma işleri yaparken kaza yapanda bir sürü insan var ..

    aklıma gelen genç çocuk otonom sürüşdeyken direksiyon masası olur direksiyona takılan ondan takıp hamburger patates cola mc donalds dan aldığı menüyü masaya koyup yiyip video çekiyordu o sıra tesla bir şekilde yoldan çıktı direğe mi duvaramı ne vurdu .. şimdi burda teslanın ne suçu var.

    Sistemler böyle gelişir o zaman araçlarda esp de olmamalı ilk nesil esp lerde olup olmadık devreden çıkıp zamanında millete çok kaza yaptırdı yada Cruiser control olmamalı basit bir yağmur sensörü bile ilk çıktığında 90 lı yıllarda doğru düzgün çalışmıyordu olup olmadık yerlerde devreye giriyordu ..

    Ben eski kafalıyım arabada o kadar çok fazla oyuncak sevmem kontrol bende olsun isterim motor da öyle ama dünyada buraya gidiyor Buda yatsınamaz bir gerçek ..

    Her gelen yeni nesil kendi teknolojisi ile geliyor artık belki şu anda 5-10 yaşında olan bir çocuk ehliyet yaşına geldimi araba bile sürmeyecek arabaya binicek gideceği yeri söyliycek araba gidicek belki direksiyona gaz fren pedalına bile gerek olmıycak belki çok zorda kalırsa sürücü minnacık bir joystick falan olucak onla yönlendirecek oda çok acil durumlarda ölüm kalım durumlarında ..
    espresso bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Aprilia RS 660
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bazı sektörlerin böyle gelişmesi ya da sürecin böyle olması bunu dogru yapmaz.

    Özellikle tesla gibi iddialı bir konusma yapıp piyasanın kralıymış gibi davranıyorsan o araç tüm testleri geçmiş olması gerekir.

    Atom bombasının gücünü ögrenmek için hadi bi japonyaya sallayalım demek yerıne bunu bilimsem olarak çözmek gerekir.


    Eğer denildiği gibi autopilot konusunda sürücünün takibi şart kosulmus ise zaten otomatik olarak suc sürücüye kalacaktır. bu da zaten firmanın kendi aracına ıddıa ettıgı kadar guvenmedıgı anlamına gelır.[COLOR="Silver"]
    Etik ya da doğru bulmaman da gerçeği farklı yapmaz ama.
    Havacılık da böyle gelişti, tabii ki daha katı kurallarla, hatta bizzat yazdığın gibi nükleer savaş başlıkları da böyle gelişti.

    İddia ettiği kadar güvenmediği derken neyi kast ediyorsun anlamadım? Tam da iddia ettiği bu firmanın zaten, yükü azaltır, sorumluluk sizdedir, iddia bu. Elon Musk ya da Tesla farklı bir şey söylemedi ki. Uçuş sisteminin doğal bir paydaşı olan uçaklardaki otopilot bile pilotun sorumluluğunu sıfıra indirmez, bazı özel durumlarda pilot günahsız kabul edilebilir ama bunlar çok ender. Sürücü koltuğu varsa, gerektiğinde "override" edilmesi gereken durumlar (olduğu) sürücüye bildirildiyse sorumluluk tabii ki sürücüdedir.

  19. #19
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Denecek bir şey yok burda teslanın bir suçu yok biri bir şey diyecekse onu o aracın şöförü diyicek teslanın otonom sürüş açıklamasında sürücünün elinin direksiyon üstünde olması gerektiği yazıyor ..
    Yani aslında otonomda olsa hala sürücünün kotrolü altında olması gerektiği anlaşılıyor..

    Amerika da bir sürü YouTube da video var millet hamburger yiyor arka koltuğa geçiyor otonom pilot tayken falan bir sürü saçma işler yapanlar var hatta bu saçma işleri yaparken kaza yapanda bir sürü insan var ..

    aklıma gelen genç çocuk otonom sürüşdeyken direksiyon masası olur direksiyona takılan ondan takıp hamburger patates cola mc donalds dan aldığı menüyü masaya koyup yiyip video çekiyordu o sıra tesla bir şekilde yoldan çıktı direğe mi duvaramı ne vurdu .. şimdi burda teslanın ne suçu var.

    Sistemler böyle gelişir o zaman araçlarda esp de olmamalı ilk nesil esp lerde olup olmadık devreden çıkıp zamanında millete çok kaza yaptırdı yada Cruiser control olmamalı basit bir yağmur sensörü bile ilk çıktığında 90 lı yıllarda doğru düzgün çalışmıyordu olup olmadık yerlerde devreye giriyordu ..

    Ben eski kafalıyım arabada o kadar çok fazla oyuncak sevmem kontrol bende olsun isterim motor da öyle ama dünyada buraya gidiyor Buda yatsınamaz bir gerçek ..

    Her gelen yeni nesil kendi teknolojisi ile geliyor artık belki şu anda 5-10 yaşında olan bir çocuk ehliyet yaşına geldimi araba bile sürmeyecek arabaya binicek gideceği yeri söyliycek araba gidicek belki direksiyona gaz fren pedalına bile gerek olmıycak belki çok zorda kalırsa sürücü minnacık bir joystick falan olucak onla yönlendirecek oda çok acil durumlarda ölüm kalım durumlarında ..
    tesla zaten direksiyonun kontrolünü belirtiyorsa oto sürüş sırasında ona diyecek birşeyim yok. ancak belirttiğin sistemler ve tarihler eski. artık herşeyi simülasyon üzerinden test edebiliyorlar.

    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Etik ya da doğru bulmaman da gerçeği farklı yapmaz ama.
    Havacılık da böyle gelişti, tabii ki daha katı kurallarla, hatta bizzat yazdığın gibi nükleer savaş başlıkları da böyle gelişti.

    İddia ettiği kadar güvenmediği derken neyi kast ediyorsun anlamadım? Tam da iddia ettiği bu firmanın zaten, yükü azaltır, sorumluluk sizdedir, iddia bu. Elon Musk ya da Tesla farklı bir şey söylemedi ki. Uçuş sisteminin doğal bir paydaşı olan uçaklardaki otopilot bile pilotun sorumluluğunu sıfıra indirmez, bazı özel durumlarda pilot günahsız kabul edilebilir ama bunlar çok ender. Sürücü koltuğu varsa, gerektiğinde "override" edilmesi gereken durumlar (olduğu) sürücüye bildirildiyse sorumluluk tabii ki sürücüdedir.
    ben gerçeği değiştirmeye calısmıyorum ki , anlamadıgım nokta gerçeklik durumu değil bu durumu 2022 yılında kabul edilebilir görmeniz. İnsanlar kendi kardeşi cocugunun basına kadar bunu anlamıyor sanırım. Ölen sizin yakınınız olsa "daha tamamlanmamış birşeyi ne haklı sokağa salarlar" diyeceğinize eminim.


    bu arada zaten yukarda da yazılmış, sorumluluk tesla'da değil. konustugumuz kısım teslanın otopilotu tamamen yönetici güç olarak belirtseydi olurdu. Herkes çakal. Tesla ilk çıkarken cok net hatırlıyorum uykusuz, sarhoş, acemi sürücülerin neden oldugu şeylere neden olmayacak bir araç diye piyasaya cıkmıştı. şimdi "sürücü asistanı" diyorlar. Sürücü asistanı ise tesla için ortalıkta "kendi giden araba" demeyecekler.

    yani işlerine gelınce autopilot işlerine gelince assistant
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  20. #20
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Her denilen doğru da böyle böyle gelişecekin bir mantığı yok, bu yorumlar arasında gereği de yok. Tesla demiş ki eller direksiyonda olacak. Nokta. Konu bitti.
    Eğer eller direksiyonda iken, yani önerilere uyularak kullanıldığında kaza olursa işte o zaman "Böyle böyle gelişecek" denilebilir.
    arndiol ve fatih.met bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)