Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Katil Bariyerler Yine Can Aldı Kuryeler İsyan Ediyor..

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Burgman 400
     
    İstanbul'da çevre yolunda motosiklet kazasında sürüklenerek bariyere çarpan bir moto kurye yaşamını yitirdi. Motosiklet sürücüleri daha önce de pek çok motosiklet sürücüsünü hayattan koparan "katil bariyerler" olarak adlandırılan birçok bariyerin hala altının kapatılmadığını belirterek, yetkililerin bir an evvel harekete geçmesini istiyor.

    Şirinevler'deki iş yerine giden moto kurye Engin Ateş (29), 7 Ocak'ta motosikletin su birikintisine girmesi sonucu direksiyon hakimiyetini kaybetti. Motosiklet yolda sürüklenirken Engin Ateş düşerek yol kenarındaki bariyere çarptı. Evli ve bir çocuk babası olan Engin Ateş bariyerin alt kısmından omzuna aldığı darbe sonucu yaşamını yitirdi.

    Yol kenarında bulunan ve "katil bariyerler" olarak adlandırılan bariyerlerin ayak kısımları, bugüne kadar yaşanan pek çok motosiklet kazasında sürücülerin ölümüne ve uzuv kayıplarına neden oldu. Bu kazaların ardından harekete geçilmiş, bariyerlerin ayak kısımları "motosiklet bariyeri" olarak da ifade edilen ek metal plaka ve sert plastik plakalarla kapatılmıştı. Ancak İstanbul'da pek çok yerde hala alt kısmı açık bariyerler bulunuyor. Motosiklet sürücüleri ve moto kuryeler kazalarda ölümlere neden olan eski tip bariyerlerin tamamen ortadan kaldırılmasını ve ayak kısımlarının çelik bariyerlerle kapatılmasını talep ediyor.

    "BARİYERLERİN ALTI KAPALI OLSAYDI KARDEŞİM HAYATTA OLABİLİRDİ"

    Kazada yaşamını yitiren kendisi de moto kuryelik yapyan Engin Ateş'in ağabeyi Halit Ateş, "Biz senelerdir mücadele veriyoruz. Katil bariyerler dediğimiz bu bariyerler bizde bir can daha aldı. Ne söylesek boş. Ben de motorlu kuryeyim. Yağmurlu bir günde maalesef hava şartlarından dolayı kocaman bir su birikintisinden dolayı kaza meydana geldi. Bariyer yüzünden tam olarak sağ omuz kısmından darbe alıyor. Direkt orada o bariyerlerin altı kapalı olsaydı belki de şu an kardeşim hayatta olabilirdi. Bu katil bariyerler dediğimiz bariyerler yüzünden maalesef 29 yaşında kardeşimi kaybettim. Daha önce de kaç tane arkadaşımızı bu yüzden kaybettik. Bu bariyerlerin altını kapatmalarını istiyoruz. Tek temennimiz budur. Başka Engin'ler ölmesin diye" şeklinde konuştu.

    "BİRÇOK MOTOSİKLET SÜRÜCÜSÜ BU BARİYERLERE ÇARPARAK YAŞAMINI YİTİRDİ"

    Yıllardır bariyerlerin altının kapatılması için taleplerini dile getirdiklerini ifade eden Motosikletli Kuryeler Derneği Başkanı Mustafa Özdemir, şunları söyledi:

    "Birçok arkadaşım seneler içinde katil bariyerler yüzünden hayatını kaybetti. Bizim yetkililerden ricamız ciddi şekilde yaralanma ve ölümümüze sebebiyet veren bu bariyerlerin ayak kısımlarına ek yerler yaparak en azından bir nebze olsun motosikletlilerin gerek uzuv kayıplarına gerek ölümle sonuçlanan trafik kazalarının önüne geçilmesidir. Çok basit bir nedenden yani sadece yağmur suyunun E-5'te birikmesinden dolayı düşen arkadaşımız katil bariyerlerin ayaklarına çarparak yaşamını yitirdi. Alınabilecek o kadar önlem varken ne yazık ki yetkililer bu önlemleri almadığı için birçok motosiklet sürücüsü bu bariyerlere çarpması sonucunda yaşamını yitiriyor. Bunun bir an önce çözüme kavuşmasını talep ediyoruz. Her yıl ismini hatırlayamadığımız, sayısını bilmediğimiz birçok arkadaşımız bu bariyerler yüzünden yaşamını yitirdi ki artık insanların tamamen korkulu rüyası haline geldi. Bir an önce bunun çözüme kavuşturulması gerekiyor."

    "ÇELİK BİLE OLSA ALTA EK BARİYERLER YAPILMALI"

    Basit önlemlerle ölüm ve ciddi yaralanmaların önüne geçilebileceğini ifade eden Mustafa Özdemir, "Metrobüs yollarında bazı bölgelerde uygulandı. Birçok arkadaşımız bu yapılmış olan bariyerlere çarparak ufak sıyrık ve kırıklarla kurtuldular. Demek ki bu bariyerlerin motosiklet sürücülerine faydası var. Yapılması gerekiyor. Çelik bile olsa alta ek bariyerler yapılmalı. Biz artık arkadaşlarımızın birer birer aramızdan ayrılmasını istemiyoruz" dedi.

    İBB VE KARAYOLLARI 1. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ KOORDİNELİ ÇALIŞIYOR

    Motosiklet bariyeri olarak da adlandırılan bariyerlerin alt kısmının kapatılması işlemi İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Yol Bakım ve Altyapı Koordinasyon Daire Başkanlığı ile Karayolları 1. Bölge Müdürlüğü tarafından yürütülüyor. İBB yetkilileri, motosiklet bariyerleri çalışmalarının belirli aralıklarla devam ettiğini ifade ederken, bu bariyerlerin yapımının vatandaşlardan gelen talepler doğrultusunda gerçekleştirildiğini bildirdi. Son dönemde bütçe sıkıntısı nedeniyle çalışmaların durma noktasına geldiği belirtilirken, yakın zamanda gelen talepler doğrultusunda yol kenarlarındaki bariyerlere motosiklet bariyeri yapılabileceği belirtildi.

    Haber3


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Sofuoğlu vardı, ona sorsunlar.
    foxtrot, ERTOBİ, çaylak41 ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar NS 200
    Allah rahmet eylesin.

    Sofuoglu story çekmekten bu konuyu unuttu hatırlatmak lazım.


    Motosiklette araba gibi tüm vergilere ve ödeme türlerine dahil ediliyor ise yollarsın sadece arabalara göre düzenlenmesi gerçekten cok sacma.

    Araç değil isek vergisini almasınlar, arac isek arac oldugumuzun farkına varsınlar.

  4. #4
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Konuyla alakalı değil ama lafı açılmışken araç isek kaldırımdan ve refüjlerdeki yaya geçitlerinden, değil isek yollardan da gitmemeliyiz.

  5. #5
    tayfunley - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2019
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB125F
    bi 15-20 seçim sonraya anca hallolur bu iş. malumunuz sadece o zamanlar akıllarına geliyor..
    cesur ve yaşlı motosikletçi diye bir şey yoktur

  6. #6
    oznkrçm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RAMZEY 100-YBR 250-CBR 250-CBF 600-VFR 800
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Allah rahmet eylesin.

    Sofuoglu story çekmekten bu konuyu unuttu hatırlatmak lazım.


    Motosiklette araba gibi tüm vergilere ve ödeme türlerine dahil ediliyor ise yollarsın sadece arabalara göre düzenlenmesi gerçekten cok sacma.

    Araç değil isek vergisini almasınlar, arac isek arac oldugumuzun farkına varsınlar.
    Bu bariyerlerin adı bile çifte standardı ortaya koyuyor.

    Forumdan biri millete saydırmıştı, onun adı 'Bariyer' değil "Otokorkuluk" diye.

    Uzun lafın kısası biz motosiklet sürücüleri görünmez olmaya, hayalet olmaya, trafikte 'besin zinciri'nin en altında yem olmaya, can vermeye devam edeceğiz.

    Küçücük bir önlem ile hayatta kalabilecek yüzlerce insan maalesef öldü.

    Saraylara, makam araçlarına, eminanımların çantalarına vs. vs. giden paraların, bir sürü verginin, verginin de vergisinin küçük bir kısmına tüm bariyerler kapatılırdı.
    espresso bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    09 Ağustos 2019
    Şehir
    Balıkesir/Erdek
    Motosikleti
    Mondial 100Fmh Yamaha Mt25(2016)
    Demek Ki Para İnsandan Daha Değerli

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:32 ----------

    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Allah rahmet eylesin.
    Arac

    Sofuoglu story çekmekten bu konuyu unuttu hatırlatmak lazım.


    Motosiklette araba gibi tüm vergilere ve ödeme türlerine dahil ediliyor ise yollarsın sadece arabalara göre düzenlenmesi gerçekten cok sacma.

    Araç değil isek vergisini almasınlar, arac isek arac oldugumuzun farkına varsınlar.
    Arabalar Kapalı Kutu İçindeki Kişilerin Yaşaması Yüksek Arabaları Boş Verip Motor Kullanıcıları Düşünmeleri Gerekli Zaten Araba İçin Bariyer Yapmak Saçmalığın Daniskası

  8. #8
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Daha önce bir kaç yere göstermelik yeni bariyerler yapıldığında, bunların seçim yatırımı olabileceğini söylediğimizde, bazı ''partizanlar'' bizi yapılan işi görmezlikle, iktidar düşmanlığıyla hata Sofuoğlunu kıskanmakla suçlamışlardı. Ulan bir kez daha haklı çıktık, ama bu kaçıncı haklı çıkış sayamıyorum bile, ama yine bişey anlatamayacağız bu köhne beyinlere.
    ERTOBİ, fatih.met, foxtrot ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  9. #9
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Alıntı Sparks adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Demek Ki Para İnsandan Daha Değerli

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:32 ----------


    Arabalar Kapalı Kutu İçindeki Kişilerin Yaşaması Yüksek Arabaları Boş Verip Motor Kullanıcıları Düşünmeleri Gerekli Zaten Araba İçin Bariyer Yapmak Saçmalığın Daniskası
    Hangi dil bu?
    May the force be with McLaren Renault

  10. #10
    YBRMANİA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2011
    Şehir
    AnTALYA
    Motosikleti
    HONDA CBR 1000RR(14)-YAMAHA YBR(12)
    2 km sözde dost bariyer yapıp story atanları görünce bazı chomar'lar bu iş oldu malum kişi bu işi halledecek deyip bazı muhalefetlere laf söylüyordu.

    Gördünüz gene muhalefetler haklı çıktı.

    Tamam bariyer katil ama sizde kurban olmayın abicim ya olur olmaz basmayın.adam gibi kullanın şu zıkkımı.
    espresso bunu beğendi.
    Yamaha YBR-125 2008/Honda DYLAN 2008/Honda CBF-150 2011/Kawasaki ER-5 2005/Yamaha fazer8 2011/YAMAHA YZF R1 2010/YAMAHA YZF R1 2014/HONDA CBR 1000RR 2014+YAMAHA YBR-125 2012

  11. #11
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Burgman 400

  12. #12

    Üyelik
    31 Ekim 2019
    Motosikleti
    Razore 100
    Alıntı YBRMANİA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 km sözde dost bariyer yapıp story atanları görünce bazı chomar'lar bu iş oldu malum kişi bu işi halledecek deyip bazı muhalefetlere laf söylüyordu.

    Gördünüz gene muhalefetler haklı çıktı.

    Tamam bariyer katil ama sizde kurban olmayın abicim ya olur olmaz basmayın.adam gibi kullanın şu zıkkımı.
    *Muhalif olacak

  13. #13
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Genel olarak hükümet yanlısı olsam da, motosiklet konusundaki kararların çoğu anlamsız,hatta bazıları mide bulandırıcı, geliyor. Motosikletten de yüksek miktarda vergi al ama hizmete gelince 2. sınıf muamelesi dahi göremesin.

  14. #14
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200
    Alıntı hachiko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orada bariyer olmasa en ufak bir çizik bile almadan kurtulacaktı. Bende 2 sene önce aynı şekilde yağmurda tem-otogar bağlantı yolunda 100 km/s hızla dümdüz giderken vites değiştirdiğim anda asfalttaki yamaya takılıp düştüm. Ben ve motosikletim yüzlerce metre su kaydırağında kayar gibi uzun uzun kaydık fakat hiçbir yerime bir zarar gelmedi. Çünkü yolda çarpacağım sert bir cisim yoktu sağ şeritte düştüm ve şeritten ayrılmadan dümdüz kaydım.
    sutlusoda bunu beğendi.

  15. #15
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Alıntı Ali Mert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    *Muhalif olacak
    Muhalif ve muhalefet aynı şey değil mi

  16. #16

    Üyelik
    01 Nisan 2019
    O kadar düşük hızla gerçekleşmiş ki kaza, yani burda bariyerler dışında kimsenin suçu yok bütün suç bariyerlerin. Yazık günah ya bu kadar çok maliyetli olmamalı şu bariyerlerin altlarını kapatmak.

  17. #17
    sandıkçı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Joymax
    Her konuyu Sofuoğlu'na getirmeyin.Adamın derdi başından aşkın bununlamı uğraşsın?Bir yandan inşaat işleri,bir yandan instagram story.Meclise spor araçlarla gel,görüntü ver.Zor işler herkez yapamaz.
    İroni bir tarafa motosiklet camiasını temsil edecek adamın İstda trafikte motor kullanması,ekipmanı kendisinin mağazadan alması,motosiklet satışlarına katkıda bulunması gerekir.Kenan S. bunlarla ilgilenecek veya umursayacak birisi değil.Milyarder,eski şampiyon bir milletvekili,benim için bu.

    Kurye kardeşimizin yakınlarına sabirlar diliyorum...
    Buraki bunu beğendi.

  18. #18
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    Alıntı Sparks adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Demek Ki Para İnsandan Daha Değerli

    Arabalar Kapalı Kutu İçindeki Kişilerin Yaşaması Yüksek Arabaları Boş Verip Motor Kullanıcıları Düşünmeleri Gerekli Zaten Araba İçin Bariyer Yapmak Saçmalığın Daniskası
    Bildiğim kadarıyla bariyerler aslında biraz daha farklı çalışıyor. O kadar sık ve kalın dikmeler olmasının sebebi aracın gözden çıkarılması, çarpan arabayı gözden çıkarıp karşıdan gelenin korunması asıl amaç demişti karayolları mühendisi yıllar önce.
    Dikmeler kalın ve çok, çarptığında ön tekere sarılıp içindekileri öldürmek pahasına arabayı durduruyor diye açıklamıştı.

    Tam bariyerler tüm araçlar için daha güvenli, neden yapılmadığını anlamak mümkün değil. En azından en çok kaza olan noktalarda yapsalar, ona da razıyız.
    "Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"

  19. #19
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Ben İstanbul'da süren bir motosiklet sürücüsü olmama rağmen İstanbul Belediyesi Beyaz Masasına gerekli başvuruyu yaptım. Aynı gayreti forumdaşlardan da talep ediyorum. Burada kendi aramızda yazışıp siyasetçileri veya birbirimizi kötülemenin bu duruma pek faydası olmayacağı kanaatindeyim.

    Lütfen, rica ediyorum, tepkimizi gösterelim. Burayı basit bir kıraathaneye çevirip kendi aramızda dert yanıp, 5 dakikamızı bile almayacak ve birlikte yaparsak dikkate alınacabikecek bir işi yapmaktan kaçmayalım.

    Buyrun benim yaptığım başvuru metni, isterseniz kopyalayabilirsiniz:

    "Merhaba,
    Acaba ne zaman motosiklet sürücülerinin ölümüne sebep olan bariyerlere el atılacak? Kaç motosiklet sürücünün daha PARÇALANARAK can vermesi gerekli bizi de diğer araç sürücüleri gibi dikkate almanız için? Biz kendi toprağımızda 2. hatta 3. sınıf vatandaş muamelesi görmek zorunda mıyız? Bizim canımız belediye yetkilileri için bu kadar değersiz mi?

    https://www.mynet.com/merter-de-moto...a-110106461437
    "


    Haber bağlantısını da başvurum da gönderdim.
    bursalıali bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    13 Haziran 2017
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 > Pulsar 200 NS
    Kuryeler isyan mı ediyor? Kuryeler önce azıcık insan gibi motor kullanmayı öğresinler birazcık çok değil birazcık kurallara uysunlar bariyerler katil falan olmaz onlara. Dolmuşcu taksici ve motorlu kuryelere önce bir insanlık eğitimi lazım.
    fatih.met ve bursalıali bunu beğendiler.


    ANES MOTOR
    Hero Motosiklet
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)