Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Harley-Davidson LiveWire’dan Güzel Haber

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Burgman 400
     
    Harley-Davidson, Elektrikli Motosikleti LiveWire'ın Üretimine Yeniden Başladı

    Harley-Davidson, ilk elektrikli motosikleti olan LiveWire’ın üretimini bir sorun nedeniyle durdurmuştu. Şarj ile ilgili bildirilen sorunun tek bir araçta olduğunun açıklanmasının ardından şirket, elektrikli motosikleti LiveWire'ın üretimine ve teslimatlarına yeniden başladı.
    Harley-Davidson, ilk elektrikli motosikletinin üretimini ve teslimatını bu hafta başlarında “standart dışı bir durum” olarak tanımladığı sorunları keşfettikten sonra durdurdu. Harley-Davidson, halihazırda yoldaki LiveWire motosikletlerinin hiçbirini geri çağırmadı. Üretimi ve teslimatları durdurduktan sonra ek test ve analizlere başladı.

    Harley-Davidson bu süreçte standart dışı sorunun ne olduğunu açıklamadı, ancak o zamandan beri bir motosiklette şarjla ilgili bir sorun olduğunu öğrenildi.

    Kaynak : Webtekno


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    3 dk demeden dolan depo , 430 km menzil ve ona karşılık elektrikli motorların çok yolu var daha
    espresso ve fatih.met bunu beğendiler.

  3. #3
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    O dezavantaj. Bir de avantajlarına bakalım:

    1. Kat kat daha düşük yakıt sarfiyatı. Elektrik daha ucuz, elektrik motoru çok daha verimli, rolantide haybeye tüketim yok, ilk çalışma esnasındaki yüksek sarfiyat yok, duruştan kalkış esnasında çok daha verimli.

    2. Motor yağı filtresi değişimi yok.

    3. Fren balataları çok daha uzun dayanıyor, çünkü motor freni çok güçlü.

    4. Motor ısıtma yok. Duman gürültü yok.

    5. Sıfır devirde maksimum tork!

    6. Dümdüz tork eğrisi. Tüm devirlerde aynı.

    Güçlü elektrikli motosikletin bayağı gideri var yani...
    OkNisT, fatih.met, foxtrot ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #4
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O dezavantaj. Bir de avantajlarına bakalım:

    1. Kat kat daha düşük yakıt sarfiyatı. Elektrik daha ucuz, elektrik motoru çok daha verimli, rolantide haybeye tüketim yok, ilk çalışma esnasındaki yüksek sarfiyat yok, duruştan kalkış esnasında çok daha verimli.

    2. Motor yağı filtresi değişimi yok.

    3. Fren balataları çok daha uzun dayanıyor, çünkü motor freni çok güçlü.

    4. Motor ısıtma yok. Duman gürültü yok.

    5. Sıfır devirde maksimum tork!

    6. Dümdüz tork eğrisi. Tüm devirlerde aynı.

    Güçlü elektrikli motosikletin bayağı gideri var yani...
    Çok haklısın bunlar çok büyük artılar benim yazdığım bu eksiklikler zamanla giderilir ama şu anda şehir içi hariç pek kullanım alanı yok. Titreşimsiz gürültüsüz sürüş konforu yüksek bir araç dinlenme süresini ciddi kısaltır ve bu arada batarların dolması gerekir 10 dk geri kalan 50 dk ciddi sıkıntı olur.

  5. #5
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Şimdilik en büyük dezavantaj pil fiyatı...
    espresso bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Motosikleti
    Yamaha x max 250 ABS
    Şu an elimizdeki en iyi pill teknlojisi lityum-ion pil teknolojisi.
    Nasıl ki lityum-ion teknolojisi diğer teknolojilere göre büyük bir ilerleme sağladıysa da artık o teknolojiin de sınırlarına geldik gibi görünüyor.
    Pil için yeni bir teknoloji geliştiren köşeyi dönecek.
    Elektrikli araçların yayılmasına engel olan tek şey şimdiki pil teknolojisi. 5 dakikada tam kapasite dolan ve en az 500km yol gitmeye yetecek enerji depolayabilen pil teknolojisi lazım.

    Ya da star trek teknolojisi portatif mini füzyon reaktörü lazım, o zaman depoyu 10 yılda bir doldursak yeter olacak. Bu da şimdilik yalnızca bilim-kurgu filmlerinde oluyor.

  7. #7
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya da star trek teknolojisi portatif mini füzyon reaktörü lazım, o zaman depoyu 10 yılda bir doldursak yeter olacak. Bu da şimdilik yalnızca bilim-kurgu filmlerinde oluyor.
    Bu bayağı çalışılmış aslında. Ford Nucleon.

    Reaktör sürekli çalışıyor. Araba park halindeyken ürettiği elektriği evde kullanıyorsunuz, artanı da şehre geri satıyorsunuz.

    Muhtemelen teknoloji bir çok açıdan riskli olduğu için vazgeçildi.

    Pil teknolojisine gelince: Konu önemine binaen ciddi miktarda çalışılıyor... Şimdilik yeni bir pil kimyası yerine mevcut lityum bazlı kimyaların iyileştirilmesi söz konusu, en azından yakın gelecekte.
    espresso bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2016 CB500F
    Cam batarya teknolojisi üzerinde çalışıyorlar şimdi, gruba liderlik veya danışmanlığı Li ion teknolojisini geliştirrn amca yapıyor.

  9. #9
    YBRMANİA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2011
    Şehir
    AnTALYA
    Motosikleti
    HONDA CBR 1000RR(14)-YAMAHA YBR(12)
    Hachiko günlerdir beklediğim sevinçli haberdi.Şimdi rahat uyuyabilirim dostum, sağ ol
    Yamaha YBR-125 2008/Honda DYLAN 2008/Honda CBF-150 2011/Kawasaki ER-5 2005/Yamaha fazer8 2011/YAMAHA YZF R1 2010/YAMAHA YZF R1 2014/HONDA CBR 1000RR 2014+YAMAHA YBR-125 2012

  10. #10
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Kuba CG 150 Sport
    Para yok para para nere alıyon
    espresso bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 180
    Elektrikli araçları hiç sevemedim. His yok his. O motorun çalışma sesi olacak, egzosun sesi derinden ciğerden gelecek.

  12. #12

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Alıntı laz61 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elektrikli araçları hiç sevemedim. His yok his. O motorun çalışma sesi olacak, egzosun sesi derinden ciğerden gelecek.
    Altindaki torku hissettiğin an,ne egzoz sesi ne de motor sesini gözün görür..

    Kayıp çok az

    Tek handikabı menzil..

    Şu polimer çok hücreli pillerin verimlerini ve kapasitelerini arttirsalar dadindan yenmez.

    Rejeneratifte bir yere kadar.

    Nano piller lazim,baska çaresi yok..

    Hafif
    İsidan etkilenmiyor
    Sarj/deşarj oranlari yüksek
    espresso bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    Şarj olayının çözümü bataryaları hızlı şarj etmek değil bataryaları değiştirmek aslında. Bunun içinde ortak batarya ve hızlı değişime uygun tasarım lazım. Yoksa saatlerce şarjdan 5 10 dakikalara inmek batarya teknolojisi için çok zor olduğu gibi bu kadar güçlü şarj istasyonları kurmak ve bu istasyonların yaygınlaşmasıyla ani güç taleplerini karşılamakta ayrı birer sorun olur.

    Renault’un bir ara böyle bir projesi vardı ama sonra rafa kalktı sanırım. Otomobil bataryaları çok daha büyük olduğundan böyle bir tasarım yapmak ve pratik kılmak mümkün olmayabilir tabi.
    espresso bunu beğendi.

  14. #14
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Şehir
    İzmir
    ne kadarrr guzel bi haber yarabbım hemen alaym

  15. #15

    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Hızlı şarjdan ziyade asıl çözüm kapasite artışı olacaktır.

  16. #16
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı nyk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şarj olayının çözümü bataryaları hızlı şarj etmek değil bataryaları değiştirmek aslında. Bunun içinde ortak batarya ve hızlı değişime uygun tasarım lazım. Yoksa saatlerce şarjdan 5 10 dakikalara inmek batarya teknolojisi için çok zor olduğu gibi bu kadar güçlü şarj istasyonları kurmak ve bu istasyonların yaygınlaşmasıyla ani güç taleplerini karşılamakta ayrı birer sorun olur.

    Renault’un bir ara böyle bir projesi vardı ama sonra rafa kalktı sanırım. Otomobil bataryaları çok daha büyük olduğundan böyle bir tasarım yapmak ve pratik kılmak mümkün olmayabilir tabi.
    Tesla bunun çalışan örneğini gösterdi. Benzin deposu doldurmadan daha çabuk şekilde pil otomatik olarak değiştirilebiliyor.

    Asıl sorun dediğim gibi pil fiyatı. Ucuzlasın, alt yapı kurulur, sorun çözülür. Çünkü avantajı çok fazla bu teknolojinin.

    Fiyat yüksek olduğu için yaygınlaşamıyor.

  17. #17

    Üyelik
    24 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX-125 & Vstrom DL250
    Şarj olayının çözümü bataryaları hızlı şarj etmek değil bataryaları değiştirmek aslında. Bunun içinde ortak batarya ve hızlı değişime uygun tasarım lazım. Yoksa saatlerce şarjdan 5 10 dakikalara inmek batarya teknolojisi için çok zor olduğu gibi bu kadar güçlü şarj istasyonları kurmak ve bu istasyonların yaygınlaşmasıyla ani güç taleplerini karşılamakta ayrı birer sorun olur.
    Tayvan'da Gogoro diye bir firma bu batarya değiştirme istasyonlarını kurmuş ve şuan işliyor. Böyle bir şey İstanbul, Ankara gibi büyük şehirlerde yaygınlaşsa çok güzel olur aslında.

    Videosu:
    https://www.youtube.com/watch?v=g_-PKSPbvpw

    Merak edenler için google haritalardan gogoro istasyon noktaları:
    https://www.google.com/maps/place/Go...1!4d120.552249
    Fotoğraflara bakarsanız kurulum çok yer kaplamıyor. Bir tanesinde adam kafenin önüne koymuş. Yani benzin istasyonu gibi bir müessese kurman gerekmiyor.

  18. #18

    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Motosikleti
    Yamaha x max 250 ABS
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tesla bunun çalışan örneğini gösterdi. Benzin deposu doldurmadan daha çabuk şekilde pil otomatik olarak değiştirilebiliyor.

    Asıl sorun dediğim gibi pil fiyatı. Ucuzlasın, alt yapı kurulur, sorun çözülür. Çünkü avantajı çok fazla bu teknolojinin.

    Fiyat yüksek olduğu için yaygınlaşamıyor.
    Hasmet'in dediği gibi batarya fiyatları hala çok yüksek. bu yüzden bizlerin alabileceği fiyatlara düşemiyor.

    Batarya fiyatlarının pahalı olmasının bir etkisi de hızlı batarya değiştirme çözümlerinin yaygınlaşamamasına neden oluyor. O kadar para verip aldığım bataryayı bırakıcam da ne koşullarda kullanıldığı, ömrünün ne seviyeye düştüğünü bilmediğim bir bataryayı alıp yola devam edicem, batarya bu kadar pahalıyken bunu yapmam, kıyamamm o kadar para verdğim bataryaya.

    Bütün üreticler bir şekilde anlaşsa, bataryaların şekli ve bağlantıları standart olabilse, her markanın bataryası her markaya uysa, yine zor; batarya'nın ucuzlaması, boş batarya maliyetinin düşük olması lazım ki o kadar para verdim bu bataryaya, değiştirmem diye kalmasın aklımızda.

  19. #19
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom / Piaggio Medley
    Elektrikli araçların ileride yaşayacakları en büyük sorun uzun şarz kuyrukları olacak , benzin deposunu 5-6 dakikada dolduran bir araç istasyonu terk eder başka bir araç aynı noktadan yakıt alır , sadece bir pompadan bir saatte 10 araç yakıt doldurabilirken bu elektrikli araçlar için 1 yada 2 olacak , şarz ünitelerinin mevcut benzin istasyonlarındaki pompa sayısından 10 kat fazla olması gerekli ki bence imkansız birşey..

  20. #20
    oktay33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    BMW 1600 GTL
    Almanya'da Frankfurt şehrinde paylaşılan elektrikli arabalar gördüm.
    Bunun üzerinde çalışılabilir aslında.

    Arabayla işin bitince park et , şarja bağla git.
    Bir başka arabayı al onunla işlerini hallet ve arabayı tekrar şarja bırak ve git.
    espresso bunu beğendi.


    BLUE MOTOR - Benelli - RKS - KUBA
    Leoncino
    Daelim Motosiklet
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)