Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motosiklet Sektöründe Ötv Bereketi 2 Ayda 14 Bin Satış Gerçekleşti..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Gemisini kurtaran kaptan..

    bu aşırı yakıt fiyatları arttıkça yakıt şayet 8-9 tl leri kısa sürede görürse yani eylül ekim gibi en geç kasım gibi 8-9 tl leri benzin görürse.. 500-600 cc ve üstü motorların fiyatları 125-250cc motorlardan ikinci elde bile fiyatları daha düşebilir..

    yani 250cc lik bir motora paranız yetmezken 650cc lik bir motora çok rahat paranız yetebilir zaten piyasada son bir yıldır bu yöne doğru ivmelenme var..

    Dünyanın en eski kuralı arz talep.. talep olmassa arz düşer.. talep olmassa eldeki birikmiş arz zararına satılır..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    leons - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2011
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Kawasaki ZX10R 2015
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gemisini kurtaran kaptan..

    bu aşırı yakıt fiyatları arttıkça yakıt şayet 8-9 tl leri kısa sürede görürse yani eylül ekim gibi en geç kasım gibi 8-9 tl leri benzin görürse.. 500-600 cc ve üstü motorların fiyatları 125-250cc motorlardan ikinci elde bile fiyatları daha düşebilir..

    yani 250cc lik bir motora paranız yetmezken 650cc lik bir motora çok rahat paranız yetebilir zaten piyasada son bir yıldır bu yöne doğru ivmelenme var..

    Dünyanın en eski kuralı arz talep.. talep olmassa arz düşer.. talep olmassa eldeki birikmiş arz zararına satılır..
    Benim için belki güzel olabilir bu durum çünkü 1000 cc süpersporta 3-4 yaşındaki bir motora bile saçma fiyatlar istiyorlar.Pazar günü sadece binebildiğim için farketmiyor benzin fiyatları benim için, her halükarda aynı şekilde kaziklaniyoruz.
    logaritma bunu beğendi.

  3. #23

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Yahu siz (mesela) 500'lükler ne kadar yakıyor sanıyorsunuz merak ediyorum...

    Benim 500'lük 250cc scooter kadar yakıyor mesela. Millet alıyor 150-200cc makineler, canını çıkartıp 500cc kadar yaktırıp sonra 500/650cc rere rörö

  4. #24

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu siz (mesela) 500'lükler ne kadar yakıyor sanıyorsunuz merak ediyorum...

    Benim 500'lük 250cc scooter kadar yakıyor mesela. Millet alıyor 150-200cc makineler, canını çıkartıp 500cc kadar yaktırıp sonra 500/650cc rere rörö
    Onların ki ;
    umut fakirin ekmeği umar ha umar umar
    Rahmetli cem karacnın tamir ci çıaragı hikayesi

    Yüksek CC olunca basmayınca çok yakmadıgını bilmiyorlar

  5. #25

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Basmak da gerekmiyor, ama küçük cc'lerde gitsin diye motorun canını çıkarmak gerekiyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:24 ----------

    Benim motor örneğin; 5000dd'da 105km/s yapıyor, 5000dd da devir bandının %60'ına bile denk gelmiyor... Sarfiyat 3,6l/100km şehir içi. 2012 model 250cc yamaha scooter'ım 3,85l/100km yakıyordu.

    Dikkatli kullanımla en az yakan düşük cc bundan olsa olsa 1l az yakar, o farkı veremeyene motosiklet lüks yani, bunun bakımı lastiği ekipmanı sigortasi MTV'si falan var daha...

  6. #26
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    2000 motorun yarisi paket kurye motoru ....


    Boyle istatistik mi olur efendi ?

  7. #27

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    yüksek hacim motor şehir içinde dur kalk dahilinde yakıyor cb500 katmıyorum bu yüksek hacim olayına o tam orta hacim.. yakıt açısından çokda beğendiğim bir motor..

    benim arkadaşımda transalp var şehir içi 5.5 den altını görmüyor.. bende tdm850 vardı 6 litrenin altını görmüyordum.. sizin dediğiniz o yakıt verileri uzun yolda olur ancak.. bizim grupda fazerı olanlar var 6 litrelerden altını görmüyor gel görkü fazer uzun yolda uslu sürersende gayet de az yakan bir motor..

    Burda yanıltıcı bilgi vermemek lazım.. bu yapılan düşük hacim satışların hepsi şehir içi için satılan motorlar kağıt verilerine bir kaçına bakdım fabrika verisi 50cc liklerde 1.8 falan yazılanlar var sitesinde.. sanmam o kadar az yakmaz ama en fazlada yakıcağı 2 litre falan olur gibime geliyor yada 2.2 falan. tırnağım kadar benzin hortumu var zaten ne yakabilirki.

    o aradaki 2 litre fark diyelim ortalama motora 40-50 bin tl vermiş bir insana koymaya bilir ne olucak ki ya bir paramı diyebilir..
    o aradaki 2 litre fark motora 4-5 bin tl vermiş insana koyabilir öff abi büyük para yıla vurursan diye bilir..

    Biri gider öğlen yemeğinde 300 Tl verir iyi yedik der ucuzmuş ara sıra buraya gelelim der.. Biri gider 10 tl ye tavuk ayran yer çok şükür karnımız doydu der..

    burda biraz empati yapmak lazım.

  8. #28
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    kımse de gelip ne bereketi satışlar %4 düşmüş demiyor.

    bn mı yanlıs yorumluyorum konu baslıgı mı sacma



  9. #29

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Bana kalırsa dahada düşer.. ekonomi belirsiz sayın ekonomi bakanı çıkdı bir şeyler anlattı ama çoğu insanlar anlamadı hiç bir şey kafalar çorba olmuş durumda.. dolar baskı altında zaten dün bir ara 5.72 leri gene sınadı.. benzin desen her hafta ufak ufak zamcıklar yapılıyor ..
    Bazı ekonomistlerin demesi benzin eylül ekim gibi 8-9 tl leri görebilir diyorlar.
    Böyle bir ortamda motor satışları normal olarak düşer..
    leons bunu beğendi.

  10. #30

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Buna rağmen 0-50 cc'deki düşüşe dikkat. Hani bizim firmalar 50 cc'deki satış adetlerinin sürekli böyle gideceğini düşünüp, 50 cc motorlara zam üzerine zam yapıp, fiyatlarını en düşük 5000 TL'ye çektiler ya, onlara bir hatırlatayım dedim. O piyasa doydu, alacak olan aldı. Kimse bundan sonra 50 cc motora bu paraları vermez. Gider efendi efendi ehliyetini alır, adam gibi motora biner. Dünyada talep gören bir malın fiyatını arttırıp sonra satışların düşmesi ile zarar eden, elde kalan malları iki sene depoda tutup, sonra ilk geldiği fiyattan aşağı satacak saflıkta başka millet yoktur.

  11. #31

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    ben bu 50cc kullananlarla çok konuşuyorum geçen bir arkadaşla tanışdım benim motorun yanına çekmişdi ilk defada detaylı yakından inceleme kurcalama fırsatı buldum çocukda pegeout django 50cc vardı.. motor on numara işçilik kalite falan selesi herşeyiyle dört dörtlük motor yamışlar. çocuğun kafada zaten arai freeway 3 bin liralık kask vardı..

    Yani kask ile motorun parasal değeri rahat sıfır 250cc lik makine fiyatı..

    biraz sohbet ettik dedim büyütürsün ilerde falan yok abi ne işim olur ben bunu bile ehliyet zorunluluğu olmadığı için aldım dedi uğraşamam vaktim yok zaten ben öyle motorcu falan değilim sizin gibi filan dedi..

    Kısaca herkesin amacı farklı.. ben 50cc alanların zaten ehliyet almamak onla uğraşmamak için 50cc aldığını düşünüyorum öz yiğenim bile alırsam 50cc lik alırım diyor abi ne uğraşıcam ehliyetle diyor biner sürerim işte diyor.. 50cc bu açıdan araba sürücülerine açık bir kapı hiç bir zorunluluğu bağlıyıcılığı yok o yüzden o alan asla doymaz bence.. ne ehliyet istiyor, ne trafik sigortası istiyor, ne mtv istiyor ...

    şu mantık ben katılmıyorum 50cc den sonra millet ehliyet alır 250cc geçer falan ben sürenlerle çok sık sohbet ettğim için biliyorum öyle bir mantıkları yok çoğunun motorcu değiller motorcu ruhları çoğunun yok öyle satarım hacim yükseltirim şuna geçerim mantığı yok çoğunda..

    bizim cafedeki garson çocukda almış motorcunun m si değildir geçen seneye kadar motora abi şuna ne biniyorsunuz ya şeytan işi diyen çocuk gitmiş 50cc lik motor almış minübüsden daha ekonomik birde gece cafe kapanıyor minübüsde kalmıyor eskiden taksiye biniyorduk 3 kişi şimdi motorla gidiyorum falan diyor.. ama hala baksan motora yaramaz abi param olsa hemen araba alırım diyor..

  12. #32
    leons - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2011
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Kawasaki ZX10R 2015
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana kalırsa dahada düşer.. ekonomi belirsiz sayın ekonomi bakanı çıkdı bir şeyler anlattı ama çoğu insanlar anlamadı hiç bir şey kafalar çorba olmuş durumda.. dolar baskı altında zaten dün bir ara 5.72 leri gene sınadı.. benzin desen her hafta ufak ufak zamcıklar yapılıyor ..
    Bazı ekonomistlerin demesi benzin eylül ekim gibi 8-9 tl leri görebilir diyorlar.
    Böyle bir ortamda motor satışları normal olarak düşer..
    Hocam benzin fiyatları yükselsin bende istemem ama şöyle bir durumda var 7 tlye çıktıktan sonra 4 teker sürücüleri daha sakin kullanmaya başladı arabalarını, bu bir nevi artı bizim için çünkü daha az kazaya sebebiyet veriyorlar. Önceden benzin ucuz iken çok farkediyordu. Otobanda 250 yi gören 4 tekerler mevcuttu. Şimdi otobanda 120 kmyi geçmiyorlar yakmasın diye bir nevi güzel bir durum. Sırf şu yüzden istiyorum artık arabalar motosikletten daha ucuz bu yüzden trafik daha çok sıkışık ve huzursuz. Belki 10 tl olursa tahminen 4 de 1 azalma görürüz. Yada motosiklette küçük hacim artışı görülebilir. Bu hem trafikte 4 teker sürücülerinin motosikletleri daha iyi anlamasına vesile olur. Bir nevi 4 tekerden 2 tekere geçiş daha fazla olabilir. Ülkemizdeki motor sürücülerinin en büyük sıkıntısı aslında artan 4 teker sayısıdır. Her yer araba dolu ışık olmayan kavşakta yol vermeye tenezzül etmiyorlar. Yayalar bile geçemiyor. Artık 4 tekerden öyle nefret etmeye başladım ki artık kusma derecesine geldi. Memleketin her yeri tenekelerle doldu.
    logaritma bunu beğendi.

  13. #33

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yüksek hacim motor şehir içinde dur kalk dahilinde yakıyor cb500 katmıyorum bu yüksek hacim olayına o tam orta hacim.. yakıt açısından çokda beğendiğim bir motor..

    benim arkadaşımda transalp var şehir içi 5.5 den altını görmüyor.. bende tdm850 vardı 6 litrenin altını görmüyordum.. sizin dediğiniz o yakıt verileri uzun yolda olur ancak.. bizim grupda fazerı olanlar var 6 litrelerden altını görmüyor gel görkü fazer uzun yolda uslu sürersende gayet de az yakan bir motor..

    Burda yanıltıcı bilgi vermemek lazım.. bu yapılan düşük hacim satışların hepsi şehir içi için satılan motorlar kağıt verilerine bir kaçına bakdım fabrika verisi 50cc liklerde 1.8 falan yazılanlar var sitesinde.. sanmam o kadar az yakmaz ama en fazlada yakıcağı 2 litre falan olur gibime geliyor yada 2.2 falan. tırnağım kadar benzin hortumu var zaten ne yakabilirki.

    o aradaki 2 litre fark diyelim ortalama motora 40-50 bin tl vermiş bir insana koymaya bilir ne olucak ki ya bir paramı diyebilir..
    o aradaki 2 litre fark motora 4-5 bin tl vermiş insana koyabilir öff abi büyük para yıla vurursan diye bilir..

    Biri gider öğlen yemeğinde 300 Tl verir iyi yedik der ucuzmuş ara sıra buraya gelelim der.. Biri gider 10 tl ye tavuk ayran yer çok şükür karnımız doydu der..

    burda biraz empati yapmak lazım.
    Şimdi matematiğe vuralım; öyle uzun uzun yazınca asıl bilgi gürültü(!) içinde kayboluyor:

    Benim 500cc motor, sarfiyat 3,6l/100km
    Teorik az yakan 125-250cc motor, sarfiyat 2,5l/100km (daha azı olmaz kimseyi yemeyelim...)
    Fark 100km'de 1l, 7TL.
    Yılda 10.000km yapalım, fark 700TL.
    Aya bölelim: 58,44TL (60TL yuvarlak)
    Güne bölelim: 1,94TL (2TL yuvarlak)

    Bu mudur derdimiz, günlük 2TL mi? Hadi oradan! Ben ciddiye alamam bundan şikâyet eden *motosiklet sürücüsünü*, yürüsün gitsin...

    Empati mempati yok öyle adama; arızalıdır o - ben arızalı değilim ki kendimi onun yerine koyabileyim?

  14. #34

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi matematiğe vuralım; öyle uzun uzun yazında asıl bilgi kayboluyor:

    Benim 500cc motor, sarfiyat 3,6l/100km
    Teorik az yakan 125-250cc motor, sarfiyat 2,5l/100km (daha azı olmaz kimseyi yemeyelim...)
    Fark 100km'da 1l, 7TL.
    Yılda 10.000km yapalım, fark 700TL.
    Aya bölelim: 58,44TL (60TL yuvarlak)
    Güne bölelim: 1,94TL (2TL yuvarlak)

    Bu mudur derdimiz, günlük 2TL mi? Hadi oradan! Ben ciddiye alamam bundan şikâyet eden *motosiklet sürücüsünü*, yürüsün gitsin...

    Empati mempati yok öyle adama; arızalıdır o - ben arızalı değilim ki kendimi onun yerine koyabileyim?
    senin motorun sıfırı ne kadar 40 bin tl ... 125-250cc arası dediğin motorlar ne kadar 7-8 bin tl lerden başlıyor.. hadi ortalama 15 bin tl diyelim.. aradaki fark 25 bin tl .. 25-30 bin sana göre büyük bir para değil onu anlıyorum onu anladığım için şimdi sana anlatamam ki garibanın halini..

    Senin hesap biraz ultra burjuva hesabı oluyor.. ekmek bulamıyorlarsa pasta yesinler efendim tarzı bir şey..

  15. #35

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    senin motorun sıfırı ne kadar 40 bin tl ... 125-250cc arası dediğin motorlar ne kadar 7-8 bin tl lerden başlıyor.. hadi ortalama 15 bin tl diyelim.. aradaki fark 25 bin tl .. 25-30 bin sana göre büyük bir para değil onu anlıyorum onu anladığım için şimdi sana anlatamam ki garibanın halini..

    Senin hesap biraz ultra burjuva hesabı oluyor.. ekmek bulamıyorlarsa pasta yesinler efendim tarzı bir şey..
    Motorun parasını neden karıştırdın ki, konu yakıt? Hem senin tahminin tutarsa zaten aynı paraya satılacak ki motorlar Keza düşük yakıt yakan Euro 4 normlarına uygun 125-250cc motorlar da o dediğin fiyatlara da satılmıyor, karadüzen Çin malları o fiyata. Onlar zaten arızasından b.kundan püsüründen dolayı aradaki işletme maliyetini sıfırlar yani Konu çekilebilecek ne kadar ilgisiz yere çekilebiliyorsa oraya çekiyorsun hep. Sırf haklı görünmek için. Çok meraklıysan haklısın diyeyim kapatalım konuyu.

    Ben netim; günlük 2TL benzin farkını düşünen dert eden adam (yıllık 10.000km normal kullanım şartları için konuşuyorum) motosiklet falan kullanmasın. Kıçına uygun don giymiyordur... Tartışılacak bir şey bile değil; matematik söz konusu.
    logaritma bunu beğendi.

  16. #36

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    benim savunduğum haklılık çıkıcak yada olunucak bir şey yok.. tablo ilk sayfada ortada..
    50cc -250cc arası satışlar 9615 adet 300cc-700cc arası satış rakamları 285 adet.. senin matematiğinle bu rakamların tamamen ters olması gerekirdi zira küçük hacim alanların hepsininde maddi durumu dar değildir illaki 30-40 bin tl lere alım gücü olanlarda vardır içlerinde.. ama hepsi küçük hacim almışlar..

    Ben rakamlar üstünden konuşuyorum benim haklılığımın yada haksızlığımın gram önemi yok ben satış rakamları üstünden savunmamı yapıyorum.. senin matamatik doğrudur ona eminim ama formülasyonun bir yerinde bir şey eklememişsindir yani eksikdir. yada bu binlerce insanda bir sıkıntı var demekdir. tercihide sana bırakıyorum

  17. #37

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Umurumda değil satış rakamları, benim yorumum senin (içine 500cc'yi de kattığın) yüksek cc - düşük cc yakıt sarfiyatları / maliyetleri konusundaki;

    "...
    Gemisini kurtaran kaptan..

    bu aşırı yakıt fiyatları arttıkça yakıt şayet 8-9 tl leri kısa sürede görürse yani eylül ekim gibi en geç kasım gibi 8-9 tl leri benzin görürse.. 500-600 cc ve üstü motorların fiyatları 125-250cc motorlardan ikinci elde bile fiyatları daha düşebilir..

    yani 250cc lik bir motora paranız yetmezken 650cc lik bir motora çok rahat paranız yetebilir zaten piyasada son bir yıldır bu yöne doğru ivmelenme var..

    Dünyanın en eski kuralı arz talep.. talep olmassa arz düşer.. talep olmassa eldeki birikmiş arz zararına satılır..
    ..."


    mesajınaydı.

    Hesabı yaptık, sonuç ortada.

    Zaten bizim milletin derdi de tam bu; hesap kitap yapmayı bilen adam az. Osuruktan tayyare hurafelerle yaşayıp duruyoruz; fikir çok bilgi yok...

  18. #38

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    yok ya sanmam dünyada kuruş hesabı yapan tek millet biziz.. emin ol ekonominin dibini biliriz.. o konuda. ben hala anlamıyorum o kuruş hesabını o ayrı

    Neler gördük bu hayatta adam izmire gidicek 5 farklı kordinasyonun tl hesabını yapıyor körfezi geçsem ne kadar yakıt gider, idoyu kullansam ne olur, topçulardan geçsem ne olur, otoyolu kullansam tali yolla ne kadar fark eder.. sen o konuda bizim milleti hafife alma hiç..

    ben gene diyorum bu 9615 kişinin bir bildiği hesabı vardır.. öyle hafife alma..
    leons bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)