Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Zamlara Rağmen Motosiklet Satışları Artmaya Devam Ediyor !

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    01 Aralık 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HONDA NSS300 FORZA ABS
    millette araba alacak para yok, motosiklet alıyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    B sınıfı ehliyet sahibi olupta yeni ehliyetinin arkasında M sınıfını görenlerde 50 cc altı satışları artırıyordur. Birde eve servis yapanların giderek çoğalmasıda aynı şekilde etki ediyordur diye düşünüyorum.

  3. #43
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    250 cc motosikletler 20-27 bin lira olduğu gerçeği de var, önceden o paralara 600 cc alınabiliyordu. İlginç durumlar

  4. #44
    toreador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2010
    Şehir
    Samanyolu
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Konu nasıl dönüp dolaşıp admine gelmiş, anlamak güç.

    "Zamlara rağmen" çok doğru bir söz öbeği olmuş. Yani zamlara yönelik bir farkındalık var, ancak satışlar da artmış olabilir. Bunda bir aykırılık yok. Ancak satan motosikletler neler, bunlara bakmak gerekli.

    Neticede motosiklet bir çok kişiye keyif verse de öncelikli olarak bir motorlu ulaşım aracı. Bu araç türünü tercih eden, ille de keyifli vakit geçirmek, zevkin doruklarına erişmek için meyletmiyor.

    Fakat benim dikkatimi çeken nokta, Kuba, Asya Motor, Yuki gibi kung-fucu motosiklet markalarının ucuz motosikletlerinin satışlarındaki artışının, manipüle edilerek yansıtılması. İnsanlar zam geldi diye bir anda toplu taşımaya mı talim edecekler ya da evde at mı beslemeye başlayacaklar? Tamam zam gelen unsurun alternatiflerini tercih ederek bazı vergilendirme sistemlerini protesto etmek çok mantıklı, fakat ete zam geldi et mi yemeyi bırakmalıydık? Arabaya zam geldi otobüsü mü tercih etmeliydik? Otobüse zam geldi yürüyerek mi yolları tepecektik? Zamları planlarken zaten çaresizliği de hesaba katarak hayata geçiriyorlar, bu kaçınılmaz. Sigarası, yakıtı, ekmeği, meşrubatı bile. Yani gündelik hayatta insanların "neyse bu seferlik de almayayım" deme şansının olmadığı noktalarda dikkate şayan vergilendirmeler geliyor.

    Üzüldüğüm tek nokta, insanların kaliteli bir ürün temin etme şanslarının yavaş yavaş ellerinden alınması. Kimse motorsuz kalmaz, ama iyi ya da hayal ettiği bir motosiklete erişmesi zorlaşır. Servisiyle daha çok uğraşır, bakımlarına daha fazla maliyet yapar, daha erken yaşlanan aracından uzun vade istifade edemez. Bunlar günlük yaşam kalitesini çokça etkileyen ancak dikkat çekmeyen detaylar.

    Kabul etmek gerekiyor, artık bu gemi böyle yürüyor ve eski haline dönmesi mümkün değil. Üretimin olmadığı, ithalat yoluyla para kazanan akrabalarca piyasaya ham madde ve ürün sağlanan ülkelerde kur da yükselir, fiyat da yükseli, vergi de yükselir.

    Hani özelleştirmeyi metheden arkadaşlar için de bir detay paylaşayım; devlet tarafından işletilen kurumlarda kazanç sağlandığında, vergilere olan ihtiyaç aynı oranda azalır.
    ^adm^ ve pea bunu beğendiler.

  5. #45
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ak partili misin admin? hayatı toz pembe göstermeye çalışıyorsunuz, amacınız ne? yanlışlar dile getirilmeli ki yaşam kalitemiz artsın ama siz durum gayet iyi der gibi haber yapıyorsunuz.

    ağız burun dalıcam birine en son.
    Fatih biraz sakin ol be kardeşim çoğu kişi senin gibi düşünüyor belki ama elimizden de bişey gelmiyor.

    Admin arkadaşa süreli ban verseydiniz en azından biraz kontrolden çıkmış olabilir forumda insanlara yardım etmeyi seven biri şahsen gördüm iyi niyetli bir arkadaş olduğunada eminim süresiz uzaklaştırmayın rica ediyorum.

  6. #46
    Kanji - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 CBR 600RR
    Şunu kabullenemiyorsunuz, herkesin alım gücü aynı oranda düşmüyor, yani sizin düşüyorsa bu herkesinde düşecek anlamına gelmiyor bu bir. Satışların artması, özellikle alt dilimde, arkadaşların belirttiği gibi ; düşük yakıt ve bakım maliyetleri, ucuz sigorta vergi vs gibi sıralanabilir, tabi ek olarak muhtemelen firmaların yaptığı stok eritme için eski fiyattan satışlarda buna dahil. Geçen perşembe RR'ımı esengüle götürdüm bakım vs için, sordum satışlar nasıl, abi elimizde motor kalmadı dediler, nasıl yani dedim, 1000RR bitti, 4 kişi var kaporalı motor yok dediler, kaçtan veriyorsunuz dedim 75 dediler. Xmax 250 nin 30 liraya dayandığı, R6'in 85 kaat olduğu bir piyasada bu adam satar tabi malını. Goldları sordum, çok güzel olmuşlar, onlarda bitti dedi, nasıl dedim ya kaç tane verdin 30+ tane satılmış fiyatları 140-180 arası değişiyor dedi ama mal bitmiş kalmamış Şimdi segment ayrı, rakam bana görede yüksek, 100TL üstü için ama 1. paramız değer kaybetti çok, ikincisi bazı firmalar ürünlerin beğenilmesii fırsat bilip çok yüklendiler fiyatlara. Fiyatları stabil kalan, bir sene evvelden ithal edilen, nakite dönmek isteyen firmalar fiyat artışı yapmadan, veya döviz farklarını tam anlamıyla artırmadan ellerindeki malları bitirdiler. Şimdi asıl gösterge bence nisan mayıs ayları olacak. O aylar satışları görelim, fiyatları görelim ona göre yeniden konuşuruz. Bence insanların düşük cc motor talep etmeleri, otomobil satışı yerine motosiklet tercih etmeleri çok güzel bir davranış. Umarım herkes elindekini mümkün olduğunca kullanır, zira ikinci el pazarı 3-5 bin kmi devirmemiş gıcır gıcır motorlarla dolu. Her zaman yazıyorum, dokuz köyden kovuyorsunuz, bu motorları üreten üreticiler bu araçlar kullanılsın diye üretiyor, al 3-5 bin yap sat diye değil. Herkes ihtiyacına kullanım alışkanlığına ve ortalama gelirine göre motor seçer ve kullanır ise, fiyatların artışı vs çok fazla rahatsız etmez kimseyi. Fiyatlar sürekli artıyor diye şikayet etmeyelim, elimizdekinin kıymetini bilelim, motor kullanmayı özendirelim, hersenede en son modeli almaya şartlamaylım kendimizi. Fiyatlar iner çıkar, unutma senin kullandığın motora sahip olamayan, birgün belki benimde olur hayali kuran bir ton adam var memlekette...

  7. #47

    Üyelik
    01 Aralık 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HONDA NSS300 FORZA ABS
    Alıntı Kanji adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fiyatlar sürekli artıyor diye şikayet etmeyelim, elimizdekinin kıymetini bilelim, motor kullanmayı özendirelim, hersenede en son modeli almaya şartlamaylım kendimizi. Fiyatlar iner çıkar, unutma senin kullandığın motora sahip olamayan, birgün belki benimde olur hayali kuran bir ton adam var memlekette...
    şükredin oturun, aman şikayet etmeyin, tövbe deyin, hem ne var şikayet edecek canım normal şeyler bunlar, fiyatlar iner çıkar ne olacak yani sizde alemsiniz. en kötü bisiklet alır binersiniz, onuda alamazsan yürürsün her yere, ne güzel sağlıklı kalırsın, spor yapmış olursun. ama sakın şikayet etmeyin ve şükredin o çok önemli...

  8. #48
    Kanji - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 CBR 600RR
    Alıntı sencerkocer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şükredin oturun, aman şikayet etmeyin, tövbe deyin, hem ne var şikayet edecek canım normal şeyler bunlar, fiyatlar iner çıkar ne olacak yani sizde alemsiniz. en kötü bisiklet alır binersiniz, onuda alamazsan yürürsün her yere, ne güzel sağlıklı kalırsın, spor yapmış olursun. ama sakın şikayet etmeyin ve şükredin o çok önemli...
    Benim için işin özeti budur;







    ...ister şükredin ister etmeyin. Mevlam gördüğümüzden geri bırakmasın, amin.
    Olcay Avşar, MSMorkan ve kahveisteyen bunu beğendiler.

  9. #49
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı sencerkocer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şükredin oturun, aman şikayet etmeyin, tövbe deyin, hem ne var şikayet edecek canım normal şeyler bunlar, fiyatlar iner çıkar ne olacak yani sizde alemsiniz. en kötü bisiklet alır binersiniz, onuda alamazsan yürürsün her yere, ne güzel sağlıklı kalırsın, spor yapmış olursun. ama sakın şikayet etmeyin ve şükredin o çok önemli...
    Şükür etmenin daha derin, manevi bir anlamı vardır. Elimde yok olsun yaa iyi böyle anlamına gelmez
    Kanji ve drtayfun bunu beğendiler.
    Az silindir, çok iş

  10. #50
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Alıntı Kanji adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şunu kabullenemiyorsunuz, herkesin alım gücü aynı oranda düşmüyor, yani sizin düşüyorsa bu herkesinde düşecek anlamına gelmiyor bu bir.
    İşte "bu bir"e gelir adaletsizliği deniyor ve kötü yönetim anlamına geliyor. Kabullenilecek birşey de değil.
    "Buna da şükür" denilebilir mi? Evet, her zaman,her şey için denilebilir.
    Ama beyinin esas işi şükretmek değil, sorgulamaktır.
    Doğru kullanalım.

  11. #51
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Şükreden veya kanaatkar biri olmanın zenginlikle alakası yoktur.

    Türkiye, cebinde parası yokken iphone kullanan insanlarla dolu. Amerika'da ise yolda çok Mercedes BMW görmezsiniz, toplumun büyük çoğunluğunun gücü yetiyor olmasına rağmen.

    Para iyidir. Saçıp savurup israf etmek için değildir. Nezih ve güvenli bir ortamda yaşamak, çocuğunuza kaliteli bir eğitim verebilmek, Allah korusun ciddi bir hastalık veya kaza durumunda mümkün olan en iyi bakımı alabilmek, tatil zamanlarını mümkün olduğunca dinlendirici ve entelektüel açıdan zengin geçirebilmek, vs. içindir...

    Parası yokken iPhone alan, az para bulunca da ev almadan BMW alır. Ciddi zenginken koluna Casio takip Honda'yla dolaşan o kadar çok insan var ki etrafımda. Görmemişlik başka, zenginlik başka.
    pea, drtayfun ve Thracian bunu beğendiler.

  12. #52
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şükreden veya kanaatkar biri olmanın zenginlikle alakası yoktur.

    Türkiye, cebinde parası yokken iphone kullanan insanlarla dolu. Amerika'da ise yolda çok Mercedes BMW görmezsiniz, toplumun büyük çoğunluğunun gücü yetiyor olmasına rağmen.

    Para iyidir. Saçıp savurup israf etmek için değildir. Nezih ve güvenli bir ortamda yaşamak, çocuğunuza kaliteli bir eğitim verebilmek, Allah korusun ciddi bir hastalık veya kaza durumunda mümkün olan en iyi bakımı alabilmek, tatil zamanlarını mümkün olduğunca dinlendirici ve entelektüel açıdan zengin geçirebilmek, vs. içindir...

    Parası yokken iPhone alan, az para bulunca da ev almadan BMW alır. Ciddi zenginken koluna Casio takip Honda'yla dolaşan o kadar çok insan var ki etrafımda. Görmemişlik başka, zenginlik başka.
    çok güzel bir nokta motosiklet araba satışları artıyor ama içmeye parası yokken .... gidenler
    biz de çok rahat bmw aliriz ama kafamızı sokacak evi sattıktan sonra
    anlamadığım ya da aklımın almadığı çok sey var neyse konuşmaya bile gerek yok

  13. #53
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Önemli olan ne kadar motosiklet satıldığı değil, motosiklete toplam ne kadar para harcandığı...

    Mesela on bin domates sattık değil, yirmi ton domates sattık diyoruz, ki pirinç ile karşılaştırabilelim...

    Bir tane 1200 GS'le kaç tane 50cc Çinli alınır? Malum, 1200GS İtalya'da en çok satılan motosiklet...
    drtayfun bunu beğendi.

  14. #54
    osiosborn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2016
    ozan1991 ve -Black- bunu beğendiler.

  15. #55

    Üyelik
    01 Aralık 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HONDA NSS300 FORZA ABS
    "almanya ikinci dünya savaşından sonra şükrederek müthiş bir ekonomiye kavuştu. japonya ise yediği atom bombasına şükrederek dünyanın en büyük ekonomilerinden biri haline geldi. çin den hiç bahsetmiyorum onlarda yatıp kalkıp şükrediyorlar şu an dünyanın en büyük ekonomisi."

    arkadaşlar tabiki ironi yaptım yoksa tabiki şükredin, isteyen etsin istemeyen etmesin kimseyi ilgilendirmez. ancak hem bireysel hem toplumsal olarak gelişme göstermek şükrederek, halini kabullenerek olmaz. tam tersine mevcut durumu kabul etmeyip değiştirmeye çalışarak eylemle olur. bizler elin almanından yada amerikanından veya japonundan kıymetsiz insanlar değiliz. bizde adam gibi yaşamayı onlar kadar hak ediyoruz. eğer daha kötü durumdaysan nedenini sorgulamak ve durumu değiştirmek için gerekeni yapmak gerekir. ancak bizimki gibi kaderci toplumlarda "ne yapalım kaderimiz böyleymiş, halimize şükredelim elden ne gelir ki vs" gibi bir anlayış var. bu anlayışın olduğu toplumlar gelişemez, bakın bizim yaşadığımız coğrafya bu zihniyetin eseri. dünyanın geri kalmış bölgelerinde hep bu zihniyeti görürsünüz. benim anlatmak istediğim şey bu, pembe gözlükleri çıkaralım. gerçekçi olalım. bizim gibi ülkelerde maalesef siyasiler şükretme olayını halkın aleyhine kullanıyorlar. giyecek donu olmayan adam haline şükredip mevcut sistemi destekliyor. tabi yine pollyanna gibi etrafa bakmak isteyen arkadaşlar baksın hiçbir itirazım yok, çünkü bazen gerekiyor yoksa çıldırmamak elde değil.
    BatuhanK bunu beğendi.

  16. #56
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    31 Temmuz 2012
    50cc ye kadarmı mtv sigorta istenmiyordu 100cc ye kadar mı ?

  17. #57
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Ben de işte bu tanımın şükür kelimesini doğru açıklamadığını düşünüyorum. Şükür etmek halini kabullenmek anlamına gelmiyor aslında.
    Şükür, haline isyan etmeden ve karamsarlığa bürünmeden, var olanla motive olarak; daha iyisi için çalışmak, çabalamaktır. Müslüman inanışında tembellik yoktur.
    Çaresiz olduğumuzu, başaramayacağımızı düşünmek benim için de yanlış. Neticede aynı şeyleri söylüyorz aslında. İleriye gitme, daha iyisi için çalışma konusunda hemfikiriz. Hasmetin yazdığı gibi, kanaatkarlık daha doğru bir kelime bahsettiğiniz durum için
    Kanji bunu beğendi.

  18. #58
    siptar23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2014
    Şehir
    İnegöl
    Trafik etkeni ve ikinci el arabaların fiyatları düşmemesi insanların, motosiklete yönlendiriyor sanırım, benzin pahalı motosiklet az yakıyor park derdin yok, kredi almak kolay 2 bin TL maaş alan birisi için 500 TL aylık kredi ödemek zor olmasa gerek.

  19. #59
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Ne oldu, biz bize mi kaldık yine
    Sentis ad medullis!
    Dengeliyorum.com
    youtube.com/we2strom

  20. #60
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    04 Nisan 2018
    Şehir
    Esenyurt
    Motosikleti
    Tvs Apache
    zamlara rağmen motosiklet satışları arttı. millet "a" noktasından "b" noktasına ulaşmanın en ekonomik ve en hızlı yolunu düşünüyor. Arabası olupta motosiklete yönelenler vardır veya arabasını satıp motosiklet alanlarda vardır. satışların yükselmesi neyi ifade ediyor onu anlayalım önce ve satışlar neden küçük hacimlerde bariz artıyor ona bakalım.

    istanbul trafiğini çekmek hiçte kolay değil ve hem araba hemde insan yıpranıyor. şundan aylar önce "honda goldwing" hakkında konuşuluyordu; tam hatırlamıyorum ama motosiklet 300 bin üzerinde kilometreye sahipti ve henüz debriyaj balatası değişmemişti ve o motor gelsinde istanbulda dolaşsın bakalım denilmişti forumda. o kilometreyi istanbul trafiğinde debriyaj balatası değişmeden yapması mümkün değil denmişti.

    evet, istanbul trafiği insanı yıprattığı kadar aracı da yıpratıyor. hatta aracı daha çok yıpratıyor bana sorarsanız.

    insanlar motosiklete yöneliyorlar ama bu fiyat politikasıyla küçük hacimlere yöneliyorlar, fiyat politikasının yanı sıra birde yeni başladıkları için küçük hacim alıyor olabilirler. yakıt tasarrufu için küçük alıyor olabilirler ama bizim en çok üzerinde durduğumuz sebep fiyatlar motorlar pahalı olduğu için ucuzunu yani küçüğünü alıyorlar. vatandaşın kaliteye erişmesi imkansız hale geliyor.

    ...motosiklet satışlarının artmasının baskın nedenleri tasarruf ve trafik derdinden kurtulmak çünkü keyfi binenler küçük hacim motor seçmezler. bu fahiş fiyatlara rağmen satışlar artıyorsa nüfus dağılımı orantısız olduğundandır, ülkenin dörtte biri istanbula tıkışmış sonra biz burada yolları genişletip trafiği rahatlatmaya çalışıyoruz yada "motosiklet kullanımı artsa trafik sorunu azalır" tarzında muhabbetler yapıyoruz. önce nüfus dağılımına el atılması gerek. kanunlar ile oyuncak gibi oynayan devlet büyüklerimiz nüfus dağılımına el atamıyorlar mı?

    yoğunluktan kaçmak için insanlar plakasız sigortasız falan umursamıyor her türlü motosiklet kullanıyorlar.

    ne olursa olsun, motosiklet satışlarının artması özellikle küçük hacimlerde artış olması bana hiçte ekonomiden yana durumun iyi olduğunu göstermiyor. kemerler sıkmaya devam.

    edit: konu başlığı "zamlar yüzünden düşük hacim motosikletlerde satışlar arttı" olması gerekirdi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)