Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosikletçiler artık İstanbul'un en tedirgin sürücüleri

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
     
    Türkiye’ye motosikleti sevdiren "altın elbiseli adam" lakaplı Barkın Bayoğlu’nun geçirdiği trafik kazası, motosiklet dünyasını yasa boğarken, İstanbul’da motosiklet sürücülerinin karşılaştığı zorlukları gözler önüne serdi.

    Motosiklet uzmanı Barkın Bayoğlu’nun trafik kazasında hayatını kaybetmesi, İstanbul trafiğindeki motosiklet sürücülerinde tedirginlik yaratırken, onların karşılaştığı zorlukları yeniden gündeme taşıdı.

    Motosiklet dünyasının ünlü isimlerinden "altın elbiseli adam" lakaplı motosiklet uzmanı Barkın Bayoğlu’nun önceki gece 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nde motosikletiyle seyir halindeyken geçirdiği trafik kazasında hayatını kaybetmesi, motosiklet dünyasını yasa boğdu.

    Bayoğlu’nun yaşadığı bu kaza, İstanbul’da motosiklet kullanmanın zorluklarını gözler önüne serdi. Motosiklet sürücüleri sosyal medyada bir taraftan Barkın Bayoğlu’nun vefatından duydukları üzüntüyü paylaşırken, diğer taraftan da tedirginliklerini dile getirdi. İstanbul Motorcular Kulübü Başkanı Uğur Pala, Barkın Bayoğlu’nun hayatını kaybetmesinden duydukları üzüntüyü ifade ederek,

    "Bu kazada profesyonel bir insan hayatını kaybetti. O bu kazayı yaşayabiliyorsa, yapabilecek bir şey yok. Barkın Bayoğlu hem eğitmen hem de bu işin piri olan bir insan. Araç sürücüleri bilinçlenmedikçe, motosiklet sürücüleri olarak istediğimiz önlemi alalım, hiçbir işe yaramıyor." diye konuştu.

    'MOTOR ARABADAN DAHA RİSKLİ'

    Uğur Pala, özellikle köprü geçişlerinin motosiklet sürücüleri açısından riskli olduğunu ifade ederek, "Köprüdeki rüzgar, araç sürücülerinin ayna kullanmaması, yanımızdan bir aracın süratli geçişi bile kazaya sebebiyet veriyor." dedi.

    Motosikletin araba gibi sürücüyü korumadığını, daha riskli bir araç olduğunu, kimi zaman ekipmanın da fayda etmediğini dile getiren Pala, İstanbul trafiğinde yüzbinlerce motorun seyir halinde olduğunu, yılda 3-5 bin kazanın meydana geldiğini ve bu kazalarda 500-1000 arasında motosiklet sürücüsünün hayatını kaybettiğini söyledi.

    'EMNİYET ŞERİDİ MOTOSİKLETLİLERE SERBEST'

    Motosikletlere serbest olan emniyet şeridinin, yasak olmasına rağmen araç sürücüleri tarafından kullanıldığını ve bu nedenle çok sayıda trafik kazasının meydana geldiğini aktaran Uğur Pala, E-5’te otomobil sürücülerinin trafik yoğunluğundan kaçmak isterken de motosiklet sürücüleri açısından risk yarattıklarını belirtti. Araç sürücülerinin trafikte daha dikkatli olmalarını istediklerini ifade eden Uğur Pala,

    "Araç sürücüleri öncelikle sinyal kullansınlar, seyir halindeyken tükürmek için otomobilin kapısını açmasınlar, kollarını camdan çıkarmasınlar. Motosikletle seyir halinde olan bir sürücü için bu ani hareketler risk taşıyor ve tedirginlik yaratıyor." değerlendirmesinde bulundu.

    Barkın Bayoğlu’nun hayatını kaybetmesinin, İstanbul trafiğini de olumsuz yönde etkileyeceğine inandığını dile getiren Uğur Pala, "Trafik artacak çünkü insanlar ’canımdan olacağıma, arabayla giderim’ diyecek, aynı yola arabayla çıkacak. Otomobilin hacmi motosiklet ile bir değil. Bin kişinin motorla değil de arabayla trafiğine çıktığını düşünün, bu da iyi sonuçlar doğurmayacak." diye konuştu.

    Ekipman zorunluluğu önerisi İstanbul Motorcular Kulübü Başkan Yardımcısı Tolga Oylum da hem otomobil hem de motosiklet sürücüsü olduğunu ancak motosiklet kullandığı için otomobilini tedirgin sürdüğünü dile getirdi. Bu duyguyu otomobil kullanıcılarına yaşatmak istediğini ifade eden Oylum,

    'BİR ÇUKUR KADAR DEĞERİMİZ YOK'

    "Otomobil sürücüleri ilk önce trafikte motosikletin arkasında gezdirilsin, trafikteki o korkuyu alsın. Bir çukur kadar değerimiz yok. Motosikleti hep tedirgin kullanıyoruz. Devletin belirlediği bazı kurallar var, onlara uyarak gitmeye çalışıyoruz. Ama otomobil sürücüleri bunları önemsemeyip ’ne işin var orada’ ya da bir şeritte giderken korna çalıp ’çek kenara’ demeleri... Motosiklet sürücülerine önem verilmediğini biliyoruz." diye konuştu.

    Otomobil sürücülerinin sinyal vermeden, aynaya bakmadan şerit değiştirdiğini, ansızın kapı açtığını anlatan Tolga Oylum, motosiklet sürücülerine "Motosiklet sürücüleri trafiğe ekipmansız çıkmasın. Kask, mont, eldiven, mont giysinler. Vücudun kırılabilecek, darbe alabilecek en hassas bölümlerini koruyacak giysileri tercih etsinler. 10 bin liralık motor alıp, sadece kask alabiliyorsan, 9 bin liralık motor al ama ekipmanını tam al." tavsiyesinde bulundu. Motosiklet sürücülerinin kendilerini daha iyi koruyabilmeleri adına kask zorunluluğu dışında ekipman zorunluluğu getirilmesini istediklerini dile getiren Oylum,

    "Bugün airbag, ABS, emniyet kemeri olmayan araç üretilmiyor. Motosiklet sürücülerinin montsuz, kasksız, dizliksiz, eldivensiz trafiğe çıkmamaları için de bir yasa hazırlansın. En azından bu yasağın olduğunu bilerek kendimizi koruyalım." dedi.

    Tolga Oylum, özellikle tatil beldelerinde motosiklet kullanımına özen gösterilmediğini, sürücülerin güneş gözlüğü, şortla, kasksız motosiklet kullandığını, ekipmanın geri planda bırakıldığını ancak dört mevsim kullanılması gerektiğini vurguladı. İstanbul’da motosiklet sürücüleri için en riskli noktalara değinen Tolga Oylum, "İstanbul’da motosiklet sürücülerinin en dikkatli olması gereken yer E-5. Otomobil sürücülerinin köprü gişelerinden sanki kapandan çıkar gibi bir anda hızlanmaları, şerit değiştirmeleri, akrobatik hareketler yapmaları da motorcuları korkutuyor ve riske atıyor. Otomobil sürücülerinin emniyet şeridine birden girmeleri de risk oluşturuyor. Yol kenarlarında yapılan çim sulamaları emniyet şeridine sıçrıyor. Bu da viraj dönüşlerinde motosikletin kaymasını ve fren riskini arttırıyor." diye konuştu.

    'SOSYAL MEDYADA İNSANLARIN TEDİRGİNLİKERİNİ GÖRÜYORUM'

    Araç sürücülerine de seslenen Tolga Oylum, "Bizim klasik bir sözümüz var motosikletleri fark edin. İnsanlar daha fazla kazaya sebep olmasınlar. Motosikletin araç olarak kullanılması gerekiyor ama korkuyla buna bakmamak lazım. Sosyal medyadaki yorumlara baktığımda insanların tedirginliklerini görüyorum." dedi.

    Kaynak : Posta Gazetesi


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    İşte bizim hatamız şu biz kask eğitim motor alınca herkes bizim kadar biliyor sanıyoruz ama sene 2017 hala motor sağdan gider sağdan git diyen ve tek şeritli yolda bunu söyleyen insanları gördükçe sadece gülüyorum

    dövsen bi türlü dayak yesen bi türlü bırak git desen bi türlü.....
    yulis bunu beğendi.

  3. #3
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Emniyet şeridi motosikletlere yasak değil mi ya?
    crxforever bunu beğendi.

  4. #4
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    emniyet şeridi bize serbest değil sadece daha kolay boşaltabiliyoruz diye polisler çok fazla ses etmiyor yoksa eds acımaz

  5. #5
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Belki de işte bundan böyle en büyük eksiklerimizden biri bu olacak; haklılıklarımızı, en iyi şekilde dile getirecek, sesimizi en iyi duyurabilecek nedir insanlardan bir tanesi artık yok. Eminim bu işin hakkını verebilecek insanlar da vardır, ama biz en iyisinde bile Barkın'ı arayacağız hep. Onun kurduğu cümleleri duymak isteyeceğiz, onun tarzını görmek isteyeceğiz, onun giydirmelerini bekleyeceğiz.

    Hep, ilk önce kendimizi eleştirmeliyiz diyen bir motorcu olarak, emniyet şeriti kullanmanın bir sakıncasını görmüyorum, keza o şeriti boşaltmamız max.3 saniyemizi alır.

  6. #6
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Barkın abi defalarca söyledi ben eğitmen değilim diye.Her haberde güvenli sürüş eğitmeni yazıyor.

  7. #7

    Üyelik
    30 Ocak 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda cbr 125r
    İyi güzel herşeyi söylüyonda en önemli konu olan katil bariyerli neden atlıyorsunuz Uğur bey motor kullanıcıları ilk başta herşeyden önce bıçak gibi kesen bariyerler öldürüyor ilk başta ona bir çözüm getirin

  8. #8
    anılbel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2010
    Şehir
    İzmir - Kuşadası
    Motosikleti
    Wolf 125/ VSTAR
    Ee hani motosiklet sürmek özgurleştiriyordu ?Birileri size yalan söylüyor gençler ;)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)