Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Radyatör Suyu Hakkında Bir Soru

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Ekim 2021
    Şehir
    Lüleburgaz
    Motosikleti
    Yamaha MT-03 660
    Herkese selamlar.

    Motul Coolant 1 Litre soğutma suyu siparişi verdim. Bugün radyatör su değişimini yapacaktım fakat kafama ufak bir soru takıldı, danışmak istedim.

    Paylaştığım verilere bakacak olursak anlamamız gereken şey;

    Rezervuar + radyatöre toplam 1 litre soğutma suyu koyulacağı mı ?

    Yoksa radyatöre 1 litre + rezervuara 0,25 litre soğutma suyu koyulacağı mı?




    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Toplam 1 litre diyor.

  3. #3

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    1 ölçek antifreeze 1 ölçek su karıştır diyor yani bire bir .. Toplam bir litre alıyor ..

  4. #4
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Arkadaşlar gerekli açıklamayı yapmış bende birşey ekleyeyim madem kaliteli antifriz almışsın çeşme suyu koyma sakın saf su al.
    F54 bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    21 Ekim 2021
    Şehir
    Lüleburgaz
    Motosikleti
    Yamaha MT-03 660
    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar gerekli açıklamayı yapmış bende birşey ekleyeyim madem kaliteli antifriz almışsın çeşme suyu koyma sakın saf su al.
    Cevaplar için teşekkür ederim herkese fakat aldığım şey zaten soğutma suyu, antifriz değil. Yani suyla karıştırılmadan kullanılıyor. Eğer alacak olursanız şimdiden bilginiz olsun.
    espresso ve M.balibey bunu beğendiler.

  6. #6
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı FeJohn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevaplar için teşekkür ederim herkese fakat aldığım şey zaten soğutma suyu, antifriz değil. Yani suyla karıştırılmadan kullanılıyor. Eğer alacak olursanız şimdiden bilginiz olsun.
    Bana hem ustam hem de Er6 grubumdan biri söyledi. Sağlamasını yapmadığım için emin değilim, benden tecrübeliler daha doğrusunu söyleyecektir. Eski model motorda sadece soğutma sıvısı kullanmanız (örneğin Putoline ice cooler) radyatörde çatlama, sıkıntı yaratma gibi durumlara sebep olabiliyormuş.

  7. #7
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    aa ne kadar azmış, benim komple sistem 3lt den fazla soğutma sıvısı alıyor. hazne dahil

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana hem ustam hem de Er6 grubumdan biri söyledi. Sağlamasını yapmadığım için emin değilim, benden tecrübeliler daha doğrusunu söyleyecektir. Eski model motorda sadece soğutma sıvısı kullanmanız (örneğin Putoline ice cooler) radyatörde çatlama, sıkıntı yaratma gibi durumlara sebep olabiliyormuş.
    Bu sıkıntı genellikle çok uzun süre antifiriz kullanılmamış yada değiştirilmemiş motorlarda olur..
    tommygun, espresso ve F54 bunu beğendiler.

  9. #9
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı FeJohn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevaplar için teşekkür ederim herkese fakat aldığım şey zaten soğutma suyu, antifriz değil. Yani suyla karıştırılmadan kullanılıyor. Eğer alacak olursanız şimdiden bilginiz olsun.
    Karıştırmadan kullanılıyor diyorsun ama koyduğun ingilizce olan açıklamada 1 e 1 su ile karıştırın diyor. İngilizcesi iyi olan arkadaslar aydınlatirsa seviniriz.
    espresso bunu beğendi.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  10. #10
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sıkıntı genellikle çok uzun süre antifiriz kullanılmamış yada değiştirilmemiş motorlarda olur..
    Ben 2,5 senedir antifriz+saf su kullanıyorum. Bu süre zarfında da hem motoru aldığımda hem de 6 ay önce soğutma sıvısını yeniledim. Putoline ice cooler radyatör sıvısı aldım ama cesaret edip koyamadım radyatöre. Evde kapağı kapalı duruyor öyle sıvı.
    espresso bunu beğendi.

  11. #11
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana hem ustam hem de Er6 grubumdan biri söyledi. Sağlamasını yapmadığım için emin değilim, benden
    tecrübeliler daha doğrusunu söyleyecektir. Eski model motorda sadece soğutma sıvısı kullanmanız (örneğin Putoline ice cooler) radyatörde çatlama, sıkıntı yaratma gibi durumlara sebep olabiliyormuş.
    Evet bu doğru eski arabalarda bu durum tam bir baş belası her sene antifriz yeniliyorum her sene bir yeri patlıyor değistirdiğim gün veya ertesi gün.

    Ayrıca saf antifrizi su olmadan motora koymak şu açılardan zararlı;
    -donma derecesi düşeceği yerde yükseliyor.
    -saf antifriz soğutma görevini iyi yapamaz ısı iletimi düşüktür motorda hararete sebep olur.
    tommygun bunu beğendi.

  12. #12
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben 2,5 senedir antifriz+saf su kullanıyorum. Bu süre zarfında da hem motoru aldığımda hem de 6 ay önce soğutma sıvısını yeniledim. Putoline ice cooler radyatör sıvısı aldım ama cesaret edip koyamadım radyatöre. Evde kapağı kapalı duruyor öyle sıvı.
    daha önce antfriz değişimi yaptıysan ve birşey olmadıysa korkma
    bizim bi arkadaş vectra nın antfrizi değiştirdi çat 9000 tl 3 yıl önce
    memlekette 2. el eski model araç almak harbiden kumar yüksek risk büyük cesaret
    daha önce tenere 660 ın değiştirdim çünkü arazide çok fan açıyordu bir sıkıntı olmadı bu yıl afrikaya da değişim yapacağım 5 yıl oldu trafiğe çıkalı değişim zamanı geldi
    tommygun bunu beğendi.
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  13. #13
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karıştırmadan kullanılıyor diyorsun ama koyduğun ingilizce olan açıklamada 1 e 1 su ile karıştırın diyor. İngilizcesi iyi olan arkadaslar aydınlatirsa seviniriz.
    Antifreeze görseli koymuş arkadaş yanlışlıkla soğutma sıvısı görseli yerine. Soğutma sıvısı ekleme yapılmadan direkt uygulanır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:17 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana hem ustam hem de Er6 grubumdan biri söyledi. Sağlamasını yapmadığım için emin değilim, benden tecrübeliler daha doğrusunu söyleyecektir. Eski model motorda sadece soğutma sıvısı kullanmanız (örneğin Putoline ice cooler) radyatörde çatlama, sıkıntı yaratma gibi durumlara sebep olabiliyormuş.
    Hocam bildiğim kadarı ile soğutma sıvısı hem daha az genleştiği hem de daha yüksek sıcaklıklarda genleştiği için daha sağlıklıdır tüm motorlarda.

  14. #14
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı Beto87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Antifreeze görseli koymuş arkadaş yanlışlıkla soğutma sıvısı görseli yerine. Soğutma sıvısı ekleme yapılmadan direkt uygulanır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:17 ----------



    Hocam bildiğim kadarı ile soğutma sıvısı hem daha az genleştiği hem de daha yüksek sıcaklıklarda genleştiği için daha sağlıklıdır tüm motorlarda.
    Daha once duke 390 da kullandım biliyorum.
    Ancak verilen açiklama fotoğrafına göre konustum.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  15. #15
    astrofizik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio beverly 350
    Motulun soğutma sıvısını bende kullanıyorum, sarı renkli ise hazır durumda geliyor, içine su eklemiyorsunuz, direk kutuyu boşaltın ben beş yıldır sarı olanı kullanıyorum gayet memnunum çok kaliteli bir antifriz.
    FeJohn bunu beğendi.

  16. #16
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .....verilen açiklama fotoğrafına göre konustum....
    Konu sahibi arkadaş sanırım motosikletin kataloğundaki ilgili sayfayı paylaşmış , sizin yazdığınız o fotoğrafa göre doğru ama sorduğu ürün saf antifiriz değil kullanıma hazır karışım sıvısı

  17. #17
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karıştırmadan kullanılıyor diyorsun ama koyduğun ingilizce olan açıklamada 1 e 1 su ile karıştırın diyor. İngilizcesi iyi olan arkadaslar aydınlatirsa seviniriz.
    Katalogda yazan doğru. 1/1 oranda suyla karıştırılarak kullanılması gerekiyor.

    Ancak arkadaş yukarıda belirtmiş, demiş ki "Benim aldığım üürün kullanıma hazır". Bu tip ürünler bildiğin Kazık ürünler, ikaz etmiş olayım. Nedenine gelirsek çok basit. Aldığınız daha da sulandırılmış bir antifriz.

    Antifriz; uçucu yağlar sınıfına dahil bir kimyasal bileşik ve fabrikadan saf üretilmiş hali ile kullanmaya çalışırsanız sistemdeki tüm o ringler, contalar, lastik hortumlar erir. Şaka yapmıyorum, gerçekten erir. Bu nedenle üretim sonrası bu saf ürün belirli standartlara erişene kadar sulandırılır ve bu şekilde son kullanıcıya satılmak üzere paketlenir.

    Perakende satışta temelde iki ürün bulursunuz. 1. Antifriz(veya konsantre antifriz), 2. Kullanıma hazır antifriz. Burada biraz uyanık olmalısınız. Çünkü "kullanıma hazır" olandaki tek espri, orjinal değerlerde son satışa hazır ürünün yarısının suyla karıştırılmış olarak size satılması. Burada üretici sizi düşünerek(!) antifrizi araca koyulmadan önceki seğreltilme oranıyla suyla seğreltip bidona doldurmuş, çünkü siz bir pet şişede bunu yapamazdınız(!).

    Şimdi bu güzel bir hizmet olabilir/olmayabilir, tartışılır. Ama bunun bilincinde olmayan insanlar her zaman son limitine kadar sulandırılmış bu ürünü alıyorlar. Problem ise ürünlerin fiyatında. Kullanıma hazır sulu sulu ürün size konsantre ürünle aynı fiyata hatta bazen abartılarak daha yüksek fiyata satılıyor. Zaten lojistik ve depolamayla imalattaki ekstraları sayarsak orjinalinin yarı fiyatına olması beklenemezdi ama insanların bilgi eksikliğinden yararlanılarak yapılan bu satış politikasının amacı belli.

    not: Antifrizlerin de kendi içinde sınıfları olduğunu, kendi aracınıza uygun tipin koyulduğundan emin olunması gerektiğini, yukarıda belirttiğim durumun tüm antifriz sınıfları için ayrıca geçerli olduğunu ve antifriz sınıflandırmaları ile karıştırılmaması gerektiğini hatırlatırım.
    espresso, maktama, Motoseverrr ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    ...

  18. #18
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Katalogda yazan doğru. 1/1 oranda suyla karıştırılarak kullanılması gerekiyor.

    Ancak arkadaş yukarıda belirtmiş, demiş ki "Benim aldığım üürün kullanıma hazır". Bu tip ürünler bildiğin Kazık ürünler, ikaz etmiş olayım. Nedenine gelirsek çok basit. Aldığınız daha da sulandırılmış bir antifriz.

    Antifriz; uçucu yağlar sınıfına dahil bir kimyasal bileşik ve fabrikadan saf üretilmiş hali ile kullanmaya çalışırsanız sistemdeki tüm o ringler, contalar, lastik hortumlar erir. Şaka yapmıyorum, gerçekten erir. Bu nedenle üretim sonrası bu saf ürün belirli standartlara erişene kadar sulandırılır ve bu şekilde son kullanıcıya satılmak üzere paketlenir.

    Perakende satışta temelde iki ürün bulursunuz. 1. Antifriz(veya konsantre antifriz), 2. Kullanıma hazır antifriz. Burada biraz uyanık olmalısınız. Çünkü "kullanıma hazır" olandaki tek espri, orjinal değerlerde son satışa hazır ürünün yarısının suyla karıştırılmış olarak size satılması. Burada üretici sizi düşünerek(!) antifrizi araca koyulmadan önceki seğreltilme oranıyla suyla seğreltip bidona doldurmuş, çünkü siz bir pet şişede bunu yapamazdınız(!).

    Şimdi bu güzel bir hizmet olabilir/olmayabilir, tartışılır. Ama bunun bilincinde olmayan insanlar her zaman son limitine kadar sulandırılmış bu ürünü alıyorlar. Problem ise ürünlerin fiyatında. Kullanıma hazır sulu sulu ürün size konsantre ürünle aynı fiyata hatta bazen abartılarak daha yüksek fiyata satılıyor. Zaten lojistik ve depolamayla imalattaki ekstraları sayarsak orjinalinin yarı fiyatına olması beklenemezdi ama insanların bilgi eksikliğinden yararlanılarak yapılan bu satış politikasının amacı belli.

    not: Antifrizlerin de kendi içinde sınıfları olduğunu, kendi aracınıza uygun tipin koyulduğundan emin olunması gerektiğini, yukarıda belirttiğim durumun tüm antifriz sınıfları için ayrıca geçerli olduğunu ve antifriz sınıflandırmaları ile karıştırılmaması gerektiğini hatırlatırım.
    Ben desem döverlerdi de..
    Ben demedim yırttım...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  19. #19
    astrofizik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio beverly 350
    Fiyatın pahalı olduğu doğru ama motul sarı renkli hibrit antirizin saf hali yok, mecburen bu ürünü almak zorundasınız.
    Antifriz en az 2-3 sene giden bir ürün, daha iyisi var deseler gider onu alırım, motul 7100 yağ kullanıyorum, en pahalı yağlardan biri, başka yağı bedava verseler koymam motora, sırf bu yağı koyabilmek için yağ yağ filtresi değişimini öğrendim artık kendim yapıyorum, servislerde olmuyor bu yağ.
    Yağı ve suyu zamanında değiştirin ve en iyisini koyun motora, işte en iyi tasarruf yöntemi budur.
    FeJohn bunu beğendi.

  20. #20
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Motul Coolant veya Castrol Radicool gibi konsantre soğutma sıvıları kışın donmaya karşı değilde daha çok yazın hararete karşı avantaj sağlıyorlar çünkü devirdaim pervanesi yoğunluğu azaltılmış bu sıvıyı içi labirent gibi olan silindir kapağında daha hızlı dolaştırıp radyatöre iletebiliyor..antifiriz eklenmiş su bu kadar hızlı sirkülasyon yapılamaz..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)