R6 ile başlangıç! Gençlik ateşim yıllar sonra yeniden alev aldı...
-
Selamun aleykum iki teker ahalisi...
Merhaba arkadaşlar, 37 yaşındayım ve Gaziantep'ten katılıyorum.
Çocukluğum bisikletin frenini yiyip ayağımı arka tekere dayayararak fren yapmakla geçti. Sürüş hevesi ve merakı ile 8 yaşında otoyolda araba sürmeye başlayarak bu hevesi hobiye dönüştürdüm.
Askerden sonra Muğla'da yaşamaya başladım ve sosyal çevrenin de etkisiyle racing moto hevesine girmiştim. Oysa ehliyet yok fakat ortam vardı. Ehliyet sınavının arefesinde Gaziantep'e mecburi dönüş yaptım.
Kısacası Şimdi 7 yıllık evliyim ve otomobili geçen yıl eşime verdim, son 1 yıldır elektrikli motosikletle işyerimin evime yakın olması sebebiyle ehliyetsiz şekilde git-gel yapıyordum.
Motosiklet deneyimim, vitessiz olmak kaydıyla ve profesyonel olmayacak şekilde bi miktar var. Bazı yıllar işsizlik sebebiyle mecburi motosiklet kullanımlarım oldu ama asla vitesli değildi. O motosiklette dahi sürüş zevkini yaşamak için moto üstüne binmeyi sevmeye başladım.
Geçen ay yine motosiklet sevdam içimde yanıp tutuşurken bi R25'e niyet ettim. Onla başlayıp önümüzdeki yaz bi R6 yoluna gireyim dedim. Araştırdım buldum beğenmedim, buldum makina hoşaf, buldum anlaşamadık ve en son bi tane R25'e gönlüm düştü 1000tl gibi bir meblağ düşmesi halinde alacağım malinayı da satıcının gönlü olmaması sebebiyle; "madem 36bin tl vereceğim, önümüzdeki seneye kadar da R6 ilr arasındaki fiyat farkında makas iyice açılacak, üstüne 15 daha koyar R6 alırım" dedim..!
Çılgınlık mı? Ne çılgınlığı, ölümle dans demek, bi başkası sorsa "manyak mısın oğlum, bi uyu uyan da kendine gel" derim. Hiç de normal değil, elbette farkındayım. Ama kendime şart koymak kaydıyla ve yaşımın da vermiş olduğu "kontrol edilemeyen güç, güç değildir" diyebilerek, kararımı mantık çerçevesinde değerlendirip almaya çalıştım, aynı zamanda ehliyetim de henüz yok, 2-3haftaya kadar direksiyon sınavına girmiş olacağım.
1 ayı aşkın süredir R6'yı kullanıyorum, evdem işe 4km yolum var, ilk günlerde alışmak için okul bahçelerinde ve evimin çevresinde sakin trafikte sürerek motonun ağırlığına alışmaya başladım. En uzun yol olarak 2 defa 10km'lik yolu sakin bi piknik alanına gittim, max 102km hız yaptım, ötesi de şu an için bana büyük bir risk demek.
Evet, artık bir racing moto sahibiyim, ama biliyorum ki ben acemiden de daha çok riski olan bir sürücüyüm.
Hayrlısı olsun, Rabb'im cümlemizin tekerine taş değirmesin, hepimizin tekeri yere sağlam bassın arkadaşlar...
Reklamlar
-
R6 İle başlamakta sakınca yok. Yüksek hacimli motosikletlerle başlangıç yapılabilir. Asıl problem o motosiklete tam anlamıyla hakim olamamak. Bu tür motosikletleri tam anlamıyla kullanabilmek ve motosikletten keyif almak için belli bir tecrübe ve bilgi birikimine sahip olmak gerekir. 100bg motorun 40bg üstünü kullanmaya korktuğunuz zaman R6 almanın çok bir anlamı kalmıyor. Sonuçta bu makineler keyif makinası. Üstündeyken gücünden korkup ürkerek motosikletten alacağınız keyfi kaçırırsınız. Tabi kişiden kişiye göre değişir. Kimi zaman sadece 4 silindirin sesi bile yeter.
-
Kesinlikle doğru, hatta birazdan foruma yazacağım, artık motonun sesi bile değişti, eski sesine dönmesi için açılması lazım. Bu arada eğitim alabileceğim bir yer de buldum, resmî kurumdan birini buldum, yavaş yavaş ilerlemek lazım, yoksa forumda bunun çok acı örnekleri mevcut 👍
-
A. S.
Önce motosikletiniz hayırlı olsun. Kazasız belasız günler dilerim.
Ehliyet sınavınıza az kalmış umarım başarırsınız.
Yazdıklarınızdan anladığım kadarı ile hıza meraklısınız aman dikkat diyeyim.
-
23 Ağustos 2021, 10:58
#5
Merhaba
Hiç eğitimden ekipmandan bahsetmemişsiniz. Bence fazlasıyla risk alan bir profiliniz var. Allah kaza bela vermesin
-
23 Ağustos 2021, 11:59
#6
Tuhaf. Yani söz ettiğiniz motor r6 ve gaza hakim olmak çok önemli. Virajda en küçük bir tehlikede nasıl toplayacaksınız hafif gazı yanlış açsanız uçucaksınız.
Neyse kötü açıklamalar yapmayalım hocam .Motor kullanmak kolaydır bisiklet gibi ilk pedalı çevirdiğinde 2 tekerin üzerinden kendisi zaten gitmeye başlar. Önemli olan acil bir durum olduğunda sizin verdiğiniz tepkilerdir.
Bir an önce Hondasafeturkey güvenlik eğitimlerini almanızı öneririm.
-
23 Ağustos 2021, 13:44
#7
Tecrübesiz kumar oynamaktan farkı yok. Tabi bu kumarda sağlığınızı yatırıyorsunuz masaya. Bölgenizde alabildiğiniz tüm eğitimleri alın derim. Ayrıca Antep sıcağında R6 gibi motorlar adamı pişik eder yav
-
23 Ağustos 2021, 14:23
#8
Hayirli olsun. Acikcasi biraz acele olmus gibi.
Motor hacmini vs gecersek iki sebebi var dedigimin bence.
1- Sizin limitinizden once motorun limitini gormek her zaman daha eglencelidir. 150-250 cc bir motorla viraj yapmak, gaz verdiginizde sizin degilde motorun yetmedigini gormek guzel bir his. Ayrica bunlari daha rahat zorlayabiliyorsunuz. 600 de limit gormek demek tekerin altinizdan kayip gitmesi demek.
2- Supersport demek 16k devir cevirmek demek. Bu motorun tatli oldugu kisim 12k civarlari zaten. O devirlerde de bilek ayari onemli mm kontrol etmelisin. Daha yeni baslamisken soyle bir tapagaz yapmanin tadini hicbir zaman alamamak demek. Onun yerine harley alsan mesela asiri torktan sebep cok daha keyiflenirdin baslangicta.
Hayirlisi olsun bakalim. Kazasiz belasiz ins.
-
23 Ağustos 2021, 20:46
#9
Hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız kullanın. Müsadenizle hemen herkesin tavsiyelerini tekrarlamak isterim.
* Motosikletiniz başlangıç için fazla güçlü, çok dikkat etmeli ve eğitimler sonrasında dahi dikkati elden bırakmamalısınız.
* Motosikletiniz kısa mesafeler için çok uygun değil, kısa mesafeli çok sık kullanımlarda bir süre sonra sorunlar baş gösterecektir.
* Motosikletiniz düşük hızda sürekli kullanım için uygun değil, motor çok yorulacak ve yıpranacaktır.
* Ekipman konusunu ciddi şekilde araştırıp, yol kısa da olsa tümünü kullanmaktan çekinmemelisiniz. Ekipmanlarınızı acilen edinmenizi öneririm.
* Motosikletinizin lastiklerinin ne zaman takıldığını aldığınız vatandaşa sorup öğrenin. 2 seneyi geçtiyse dikkatli olmalı, 3 seneyi geçtiyse acilen değiştirmelisiniz. Bu noktada lastiklerin diş derinliklerinin önemi yoktur. Düşük hızda da kullansanız bir su birikintisi veya keskin bir viraj durumunda, fren ihtiyacında büyük sorunlar yaşayabilirsiniz.
* Motosikletin bakımlarını ihmal etmeyin, motor yağını biraz daha erken değiştirin. Düşük devirde kullanılmak zorunda kalınan yüksek devir çeviren motorlarda kompresyon kaçakları artabilir, (yağdan bağımsız)hararet yükselebilir. Yağın bu nedenle daha hızlı ömrü tükenecektir, bilginiz olsun isterim.
Ve lütfen dikkatli kullanın. Diğer arkadaşların da önerdiği gibi, daha düşük hacimli veya en azından daha torklu ama yavaş bir motosiklet size daha uygun olabilirdi. Tekeriniz düz bassın.
-
24 Ağustos 2021, 00:41
#10
Zevk alamayacağın sadece görüntüsü ve gürültüsüne tatmin olacağın tatsız keyifsiz bir o kadarda riskli bir motorcu olup çıkacaksın ben tenere 7 ile başlamayı düşünürken biranda crf rally aldım onla bile korka korka binerken sıkıldım dağ bayıra vurdum kendimi düştüm 1000 lira masraf açtım kendime hırs yaptım bir sonrakine kendimi kırmaya gidicem çünkü düz yolda keyif almıyorum arazidede acemilikten yapabilceklerin kısıtlı aynı hesap diye düşünüyorum
-
24 Ağustos 2021, 11:00
#11
Hayırlı olsun.
İşin güvenlik tarafının farkındasınız zaten, ona ek birşey demiyorum. Ancak "erken yükseltme"nin bir zararı da bu korku yüzünden gereken gelişimi gösterememek. Motosikletiniz size korkunç geldikçe gazı açmaya ve doğal şekilde sürmeye alışmanız da zorlaşıyor.
Dikkatlice okunmasını rica ettiğim bir önerim, bomboş bir alan bulup motosikletin hızlanmasına alışmaya çalışmanız. 1 yıl boyunca usul usul gidip motorun ağırlığına tepksine alışsanız da alışamadığınız şey ivmelenmesi olacak. Motor hızlanırken üzerinde seyirci kalmamak için bi ivmelenmeye de alışmak gerekli.
-
Kazasız sürüsler diliyorum. Bunun dısındaki söylenecek herseyi söylemiş arkadaslar. Oldukca aceleye gelmiş bir karar, keske etrafınızda bilincli kişiler olsa ..
-
Eğitim al diyeceğim ama racing eğitimi veren yerler çok pahalı diğerleri sana düşük hızda kontrolü öğretiyor yüksek hızlarda ne yapacağını değil. Allah kaza bela vermesin ,bende torklu motoru son hızı yüksek motora tercih edenlerdenim
-
bende 600rr düşünüyorum, bir nevi başlangıç olacak, 7 sene önce 1 sene boyunca 100lük touring kullandım
-
Hayırlı olsun Hocam daha önce arkadaşıma ait cbr 250 ile geziyorduk bizde ara sıra bende gsxr 600 ile başladım, , ama benim değildi. Bende r25 cbr 250 düşünürken gsxr nasip oldu. Dikkatli keyifle kazasız belasız sürmek dileğiyle tüm arkadaşlarımızla beraber
-
Hakkınızda hayırlısı olsun, ancak nacizhane bir öneride bulunmak istiyorum, R6 dediğiniz motor sanırım 120hp üzeri, 120 tane beygiri yan yana koyduğunuz zaman 3 çiftlik dolusu at eder. Bu atların kontrolünü milimetrik bir oynaklık payı ile sağ elinize verildiğini düşünün ve buna göre karar verin. Ben uzun yıllardır İstanbul trafiğinde araç kullanıyorum ancak benim altına 16 metrelik bir çekici verseniz ben dahi bocalarım. Biraz uç bir örnek oldu farkındayım, ancak durumunuzu özetletecek daha uygun bi örnek bulamadım.
-
bu arada eski kasa r6 bakıyorsunuz fiyattan anladığım kadarıyla alırken çok dikkat edin arızalı ceset durumda çok motor var sürüş bir şekilde halledilir ama sürülebilir tutmak mesele :D alıp 1 sene ustada yatmasın motor
-
Arkadaşlar tekrardan merhaba, uzunca bir zaman sonra ancak yazabiliyorum. Tüm yazılanlar, hatta içinizden geçen "salak lan bu" deyişlerinizin hakedeni olmakla birlikte, tehlikenin de bir o kadar farkındayım. Tüm yorum, öneride bulunan, dikkat çeken ve de uyaran arkadaşlara gerçekten teşekkür ediyorum; bir uyarı da olsa önemini belirtmek için içtenlikle yazan arkadaşlar, hepinize gerçekten teşekkür ediyorum.
Evet, ehliyetimi ilk sınavımda aldım ve maalesef eğitim kısmını bir türlü müsait olamayan resmii kurumdaki arkadaş sebebiyle tamamlayamadık.
1 yıla yakın zamandır makineyi kullanmaya devam ediyorum. Birkaç ay önceki zamlarla birlikte 2-3 aydır sadece haftasonu makineyi çıkarıyorum, haftaiçi kurumsal şirketimde güvenli bir yerde tutuyorum. 2 günde 1 5-10dk çalıştırıp güçten düşmemesi için ısıtıyorum.
Yaz geldi ve haftasonları aktif şekilde kullanıyorum.
Tekrar tüm uyarılarını esirgemeyen arkadaşlara teşekkür ediyorum, Rabb'im tekerinize taş değirmesin, tekeriniz sağlam bassın, güvenli, eğlenceli ve bir o kadar sağlıklı sürüşler diliyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)