Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

İlk Motosiklet Kanuni Caracal 200

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Mart 2020
    Yorum yazmanız için dikkat çeken bir başlık aramama gerek kalmadı sanırım. İlk motosikletimin Kanuni Caracal 200 olması muhtemelen burada sinir boşalmaları ve sat onu gibi ateşlemelerle yükselecek diye düşünüyorum.

    Aslında motosiklet aceleye geldi, ve bütçemiz 5000 liraya kadardı. Benim cebimden neredeyse hiç para çıkmadı. Boşuna para verdin yandı demeyin lütfen. Ve motosikletten soğumak üzereyim, motosikletçiler yüzünden. Öncelikle deneyimim çok ama çok az. Bunu bildiğim için sıkışık trafiğe girmiyorum. Hatta ışıklarda bile aralardan geçmiyorum, belki gözümü ayarlayamam ve birilerinin arabasına zarar veririm diye. Tek korkum motosiklet 160 kilo ve sanırım bu hafif bir ağırlık, dengesiz diyenler var, virajlarda hafiften bile olsa yatmaya korkuyorum. Contra deniyor sanırım. 2 kere malesef yatırdım ama düşe düşe öğreneceğim diyorum, 2 düşüşümde de diğer araçların benim için tehlike yaratmayacağı kenarda ve köşede düştüm. Karakter olarak hız yapan veya şekil yapiyim diyen biri değilim motosiklette en sağ şeritte 60la gitmekten bile keyif alıyorum. Motosikletim ile alakalı bazı sorularım var.

    Ama lütfen hevesimi kırıp onu sat binme şunu al burdan git ne yaptın allah sabır versin demeyin lütfen. Veya bunu bu şekilde heves kırıcı söylemeyin. Çünkü motosikletlilere saygımı yitirmeye başladım artık motordan soğumamla birlikte. Özellikle 125lik xx seni tokatlardı falan diye gelenler yüzünden. Hız yapiyim derdinde değilim ki.

    1-) Arkaya heybe çanta takmak istemiyordum ancak arka jant kapalı ve arkada çanta olursa ağırlık yapar biraz ve yolu daha iyi tutar gibi öneriler alıyorum, doğru mudur?
    2-) Motosiklette açık hava filtresi var, bu motosiklete zarar verir mi? Gerek var mı? Sesini etkiliyormuş, sesi çok çıksın derdin de değilim. Amacım motosikleti öğrenmek. Hava atmak değil. İleride iyi bir sürücü olunca nasip olursa iyi bir motorum olur zaten diye umuyorum.
    3-)3.günde gece otoparka almak için çalıştırdım ve 3 kere stop etti, hafif gaz verertek çalıştırdım ayağımda 3-4 metre gittikten sonra dumanlar çıkmaya başladı, hemen stop ettim. Kablolar yanmış ön fara ve göstergeye doğru giden kablolar sanırım. Devirli kullanmışsındır falan dediler. Nedendir bilmiyorum. Motoru stop ettikten sonra su dökmüştüm çok az. Cahilliğime verin motor yanıyor sandım.
    4-) Gidon Z(şimşek) gidon ve sürerken sürekli kambur ve öne eğiliyorum hiç rahat değil. Ape hanger gidon ile değiştirirsem kontroller kolaylaşır mı ve daha iyi olur mu? Çünkü gerçekten rahat değilim.
    5-)Bazen ışıklarda stop ediyor ve yeni başladığım için korkuyorum ya çalışmazsa diye ara ara gaz vererek bekliyorum insanlara apaçi bir izlenim yaratıyorum, bunu hiç istemiyorum bu durum rölanti ayarıyla çözülüyormuş sanırım doğru mudur?
    6-) Motosikleti memlekete getirmedim, okuduğum şehirde kaldı, yaklaşık 5-6litre benzin var içinde ne kadar yatacak orda bilmiyorum, aküyü söktüm, bir sorun olur mu?


    Bunları bir ustaya sormak istemedim çünkü 3 ustaya gittim sinyal ve stop için falan, bir de akü değiştirdim ne olur ne olmaz diye akü zayıf dediler ama genelde ustalar beni zengin sanıyor sanırım, sürekli uzun saçlısın bunu custom yapalım tarzına gider, kuru kafa takalım yok onu takalım gibi sürekli bana bir şey satmaya çalışıyorlar. Güvenlik ve motor sağlığı için bişiler olsa art niyet aramam ama sanki beni soymaya çalışıyorlar gibi. Gerçekten satmak istemiyorum, elektrik tesisatını yaptırdıktan sonra bununla amatörlüğümü hiç mi atamam? zaten satsam 4e anca satarım o fiyata motosiklet yok. Okul-ev arası gidip gelicem. Her ay artan paramı yurt dışı ve yüksek lisansıma saklıyorum başarılı bir kariyer ve iş hayatım var. Motosiklete gidip 9-10 bin lira para verirsem geleceğimden yemiş olurum bunu istemiyorum. Uzun yol en fazla ilçelere giderim max 90 kilometre. %90 şehir içinde hatta ilçe içinde kullanacağım. Teşekkür ederim şimdiden.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Öncelikle merhabalar, sorularına cevap vermeden önce bir kaç tavsiyede bulunayım. Belirttiğinize göre yeni başlamış ve bir hayli acemisiniz. Trafiğe çıkmadan önce boş pazar yerlerinde motorun sürüş dinamiklerine hakim olacak şekilde alıştırmalar yapın. Manevra hakimiyetine alışın, frenleri kendinizce test edin, fren alıştırması yapın, kalkış alıştırması yapın, contra alıştırması vs yapın. Ama en önemlisi fren alıştırmasını mutlaka fazla fazla yapın. Bunları yapmak sizi trafikte daha rahat seyahat etmenize olanak sağlayacaktır. Hem motora alışmış olacaksınız hemde biraz olsun acemiliğinizi atmış olacaksınız.

    Sorularınıza gelecek olursak;

    1 - Arkaya çanta takmanın yol tutuşuna etki edeceğini düşünmüyorum. Belki biraz ağırlık yapar fakat yol tutuşuna sizin fark edebileceğiniz kadar etki edeceğini düşünmüyorum. Ayrıca eğer arka çantaların içini doldurup dengesiz bir yük ağırlığı oluşursa sizin dengenizi bile bozabilir. Bu konuda dikkatli olmalısınız. Ben olsam takar mıydım? Evet. Çünkü içine eşyalarımı koyardım, alet edevat vs koyardım. Ayrıca bana göre görüntüsüde güzel oluyor .

    2 - Açık hava filtresi silindir tarafına toz pislik kaçmasına sebebiyet verebilir. Bu da motorda problemlere sebebiyet verebilir. Genelde pek önerilmez. Açık hava filtresi yerine en azından file çorap ya da ince sünger olsa daha güzel olur. Performansa pek bir katkısı yoktur ( küçük ccler için )

    3 - Elektrik tesisatında temassızlık, kısa devre veya fazla yük olabilir. Elden geçirirseniz sizin için faydanıza olur. Problemsiz binersiniz.

    4 - Motosiklette en önemli konulardan biri rahat olmaktır. Ekipmanları bile seçerken rahat olmasına özen gösterin. Rahat olmazsanız ani durumlarda geri tepkiniz yeterli olmaz. Kazalara sebep olabilir. Eğer o gidonla rahat edemiyorsanız mutlaka değiştirin.

    5 - Rolenti ayarı ile problem çözülür. Hatta güzel bir ustaya gidip karbürator hava ayarı ve rolenti ayarı yaptırırsanız tadından yenmez. Motor daha rahat çalışır ve karşılaştığınız problem çözülür.

    6 - Aküyü sökmeniz yerinde bir hareket olmuş. Motoru uzun süre kapalı bırakmak/saklamak ile ilgili bir çok konu var forumda. Sağ üstte arama sekmesinden ararsanız daha net ve kesin cevapları bulabilirsiniz.


    Ustaların tamamı öyledir. Motorum 3bin kmde iken 'Balatan bitmiş, değiştireyim mi?' diyen usta gördüm ben. O yüzden her hareketleri normal geliyor bana. Sizde pek takılmayın. Genlerinde var böyle şeyler.. Motorunuzu seviyorsanız ve kullanmak istiyorsanız gerekli bakımları yapın, problemsiz binebilirsiniz. İyi bir bakımdan sonra adam olmayacak motor yoktur bence.

    Bu arada hayırlı olsun, aramıza hoş geldiniz.
    yavuuuuzz bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    11 Mart 2020
    Alıntı RideForLife. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle merhabalar, sorularına cevap vermeden önce bir kaç tavsiyede bulunayım. Belirttiğinize göre yeni başlamış ve bir hayli acemisiniz. Trafiğe çıkmadan önce boş pazar yerlerinde motorun sürüş dinamiklerine hakim olacak şekilde alıştırmalar yapın. Manevra hakimiyetine alışın, frenleri kendinizce test edin, fren alıştırması yapın, kalkış alıştırması yapın, contra alıştırması vs yapın. Ama en önemlisi fren alıştırmasını mutlaka fazla fazla yapın. Bunları yapmak sizi trafikte daha rahat seyahat etmenize olanak sağlayacaktır. Hem motora alışmış olacaksınız hemde biraz olsun acemiliğinizi atmış olacaksınız.

    Sorularınıza gelecek olursak;

    1 - Arkaya çanta takmanın yol tutuşuna etki edeceğini düşünmüyorum. Belki biraz ağırlık yapar fakat yol tutuşuna sizin fark edebileceğiniz kadar etki edeceğini düşünmüyorum. Ayrıca eğer arka çantaların içini doldurup dengesiz bir yük ağırlığı oluşursa sizin dengenizi bile bozabilir. Bu konuda dikkatli olmalısınız. Ben olsam takar mıydım? Evet. Çünkü içine eşyalarımı koyardım, alet edevat vs koyardım. Ayrıca bana göre görüntüsüde güzel oluyor .

    2 - Açık hava filtresi silindir tarafına toz pislik kaçmasına sebebiyet verebilir. Bu da motorda problemlere sebebiyet verebilir. Genelde pek önerilmez. Açık hava filtresi yerine en azından file çorap ya da ince sünger olsa daha güzel olur. Performansa pek bir katkısı yoktur ( küçük ccler için )

    3 - Elektrik tesisatında temassızlık, kısa devre veya fazla yük olabilir. Elden geçirirseniz sizin için faydanıza olur. Problemsiz binersiniz.

    4 - Motosiklette en önemli konulardan biri rahat olmaktır. Ekipmanları bile seçerken rahat olmasına özen gösterin. Rahat olmazsanız ani durumlarda geri tepkiniz yeterli olmaz. Kazalara sebep olabilir. Eğer o gidonla rahat edemiyorsanız mutlaka değiştirin.

    5 - Rolenti ayarı ile problem çözülür. Hatta güzel bir ustaya gidip karbürator hava ayarı ve rolenti ayarı yaptırırsanız tadından yenmez. Motor daha rahat çalışır ve karşılaştığınız problem çözülür.

    6 - Aküyü sökmeniz yerinde bir hareket olmuş. Motoru uzun süre kapalı bırakmak/saklamak ile ilgili bir çok konu var forumda. Sağ üstte arama sekmesinden ararsanız daha net ve kesin cevapları bulabilirsiniz.


    Ustaların tamamı öyledir. Motorum 3bin kmde iken 'Balatan bitmiş, değiştireyim mi?' diyen usta gördüm ben. O yüzden her hareketleri normal geliyor bana. Sizde pek takılmayın. Genlerinde var böyle şeyler.. Motorunuzu seviyorsanız ve kullanmak istiyorsanız gerekli bakımları yapın, problemsiz binebilirsiniz. İyi bir bakımdan sonra adam olmayacak motor yoktur bence.

    Bu arada hayırlı olsun, aramıza hoş geldiniz.

    Gerçekten çok teşekkür ederim. Yanıtınızı okuyunca gerçekten çok mutlu oldum, kötülemeden, yermeden değindiğim her konuya yanıt vermişsiniz. İlk defa onu sat bunu al, o makineyle ölürsün gibi şeyler söylemeden yanıt veren ilk motorcusunuz, şu günlerde bir gencin geleceğinin ne olacağı belli değilken, baba parasıda yemiyorsa gidip 20bin liraya motosiklet alması imkansız.

    Evet, gerçekten acemiyim zaten 2-3 kere trafiğe çıktığımda trafikte yapamıycamı anlayıp trafiğin sıkışık olmadığı yerlerde sürdüm. Memleketime getirebilseydim burada da boş alanlarda çalışırdım ama önce sağlık şu günlerde. Çanta hakkında dediklerinizde haklısınız dengesizlik yapabilir, eğer ciddi bir yol tutuşu yapmayacaksa şuan için hiç takmayayım.
    Açık hava filtresi hakkında dediklerinizi dikkate alacağım ve orijinal haline döndürteceğim. Açık hava filtresine file çorap geçirmek çözecekse öyle yapayım, değilse söktürteyim.
    Elektrik tesisatını baştan sona değiştirteceğim, çünkü motosiklettten henüz anlamadığım için yolda bir sorun olursa yine panikleyebilirim diye :D O gece evin önünde yanıyor sanıp evden koşarak su getirmiştim. :D
    Rölanti ayarı, karbüratör hava ayarı konusunu da not aldım onuda yaptırtacağım. Güvenilir bir usta bulup elden geçirteceğim. Alıştırmalar hakkında söyledikleriniz için de teşekkür ederim hepsini deneyip antreman yapacağım. İyi geceler efendim

  4. #4

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    "İlk motosikletimin Kanuni Caracal 200 olması muhtemelen burada sinir boşalmaları ve sat onu gibi ateşlemelerle yükselecek diye düşünüyorum."

    dediğine göre bırak ilk motosikleti, benim gibi eli alet takım tutan a dan z ye motosiklet toplayabilen biri için bile zulüm bir makine seçmişsin.

    cevaplar
    1. hayır. ama eşya koymak için tavsiye olunur.
    2. orijinale dön. (parça bulabilirsen)
    3. devirli kullanmakla kablolar yanmaz. konjektörünü ölçtür.
    4. orijinale dön.
    5. debriyaj kullanmaya alışmamışsındır. tel ayarı yap rahatlarsın.

    tavsiyem:
    sadece yürütecek kadar masraf yap. elektrik tesisatını komple yenileyeyim, sele yaptırayım vb gibi zaten değersiz bi motosiklet için boşa masraf yapma.

    tarz olarak cruiserdan başkasına binmem diyorsan türkiye'de zaten cruiser ölü bir tarz. 30-40k para olmadan cruisera binemezsin. anca çince konuşan düşük kaliteli güvensiz araçlara binersin.

  5. #5

    Üyelik
    11 Mart 2020
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "İlk motosikletimin Kanuni Caracal 200 olması muhtemelen burada sinir boşalmaları ve sat onu gibi ateşlemelerle yükselecek diye düşünüyorum."

    dediğine göre bırak ilk motosikleti, benim gibi eli alet takım tutan a dan z ye motosiklet toplayabilen biri için bile zulüm bir makine seçmişsin.

    cevaplar
    1. hayır. ama eşya koymak için tavsiye olunur.
    2. orijinale dön. (parça bulabilirsen)
    3. devirli kullanmakla kablolar yanmaz. konjektörünü ölçtür.
    4. orijinale dön.
    5. debriyaj kullanmaya alışmamışsındır. tel ayarı yap rahatlarsın.

    tavsiyem:
    sadece yürütecek kadar masraf yap. elektrik tesisatını komple yenileyeyim, sele yaptırayım vb gibi zaten değersiz bi motosiklet için boşa masraf yapma.

    tarz olarak cruiserdan başkasına binmem diyorsan türkiye'de zaten cruiser ölü bir tarz. 30-40k para olmadan cruisera binemezsin. anca çince konuşan düşük kaliteli güvensiz araçlara binersin.
    _____
    Zulüm makine derken, gerçekten beni motosikletten soğutacak kadar sorun çıkarır mı ve parça sıkıntısı haricinde ne gibi olumsuzluklar yaratır? Dediğim gibi motorcu biri değilim ve asla olamam. Kısa mesafelerde şehir içinde A noktasından B noktasına giderim. Motosikletim çok iyi bile olsa motosikleti ana ulaşım aracı olarak kullanmam malesef. Sadece keyif alıyorum.

    2- Orijinal parça konusunda sıkıntı var sanırım, bulamazsam da benzer bire motosikletin parçası uydurulabilir mi? Veya açık hava filtresini temizlettirip üzerine diğer üyenin dediği gibi file çorap tarzı birşey geçirsem çözülür mü?
    4- Gidonda orijinal bulamasamda o arijinal ölçülerde ape hanger gidon çok rahat bulabiliyorum sanırım. Onu kesinlikle döndüreceğim.
    5- Işıklarda boşa alıyorum ve 30 saniyelik bir ışıkta bazen stop ediyor. Etmediğinde 1e atıp devam ediyorum, kalkışta stop etmiyor yani rölantide beklerken stop ediyor.

    ___
    Elektrik tesisatını komple değiştirmeden sorunu halledebilirler mi? bi kaç kablo biraz erimiş vaziyette. Ve zaten okulup bitip yurt dışına çıkana kadar beni taşısın yeter düşüncesindeyim. Dediğim gibi benden neredeyse hiç para çıkmadı, satmaya kalksam dediğiniz gibi değersiz bir motosiklet ve tamamı yenilenirse çok büyük mü bir mebla çıkar ortaya?
    Cruiserden başka binmem demiyorum ama motosiklet almaya da para vermem diyorum. Bunu 2,5-3000 liraya satsam bile en CBF 150ler bile temizi 6-7k dan başlıyor. Geleceğime ayırdığım birikimimden 4-5 bin lira veremem asla. Aileden de motor için para zaten isteyemem. Şuan bu motosikleti dediğiniz gibi yürütecek kadar yaptırıp beni yolda bırakmayacak bir seviyeye getirip 2 yıl binip sonra bırakıp gitmek. Artık kim alırsa veya hurdaya veya hayrına bir öğrenci kardeşime.

  6. #6

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı yavuuuuzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    _____
    Zulüm makine derken, gerçekten beni motosikletten soğutacak kadar sorun çıkarır mı ve parça sıkıntısı haricinde ne gibi olumsuzluklar yaratır? Dediğim gibi motorcu biri değilim ve asla olamam. Kısa mesafelerde şehir içinde A noktasından B noktasına giderim. Motosikletim çok iyi bile olsa motosikleti ana ulaşım aracı olarak kullanmam malesef. Sadece keyif alıyorum.

    2- Orijinal parça konusunda sıkıntı var sanırım, bulamazsam da benzer bire motosikletin parçası uydurulabilir mi? Veya açık hava filtresini temizlettirip üzerine diğer üyenin dediği gibi file çorap tarzı birşey geçirsem çözülür mü?
    4- Gidonda orijinal bulamasamda o arijinal ölçülerde ape hanger gidon çok rahat bulabiliyorum sanırım. Onu kesinlikle döndüreceğim.
    5- Işıklarda boşa alıyorum ve 30 saniyelik bir ışıkta bazen stop ediyor. Etmediğinde 1e atıp devam ediyorum, kalkışta stop etmiyor yani rölantide beklerken stop ediyor.

    ___
    Elektrik tesisatını komple değiştirmeden sorunu halledebilirler mi? bi kaç kablo biraz erimiş vaziyette. Ve zaten okulup bitip yurt dışına çıkana kadar beni taşısın yeter düşüncesindeyim. Dediğim gibi benden neredeyse hiç para çıkmadı, satmaya kalksam dediğiniz gibi değersiz bir motosiklet ve tamamı yenilenirse çok büyük mü bir mebla çıkar ortaya?
    Cruiserden başka binmem demiyorum ama motosiklet almaya da para vermem diyorum. Bunu 2,5-3000 liraya satsam bile en CBF 150ler bile temizi 6-7k dan başlıyor. Geleceğime ayırdığım birikimimden 4-5 bin lira veremem asla. Aileden de motor için para zaten isteyemem. Şuan bu motosikleti dediğiniz gibi yürütecek kadar yaptırıp beni yolda bırakmayacak bir seviyeye getirip 2 yıl binip sonra bırakıp gitmek. Artık kim alırsa veya hurdaya veya hayrına bir öğrenci kardeşime.
    zulüm dediğim çok yakar, yorar, parçası zor bulunur. hadi motor aksamını telleri vs uydurursun fakat egzozdur, depodur spesifik parçaları ara ki bulasın. neticede 15 yıl önce ithal edilmiş.
    ne kadar para harcarsan harca malum sitede piyasası belli. değerine değer katmaz. o yüzden yürüyecek kadar masraf et. fazlası zarar.
    boşta stop ediyor ise rölanti ayarı ile düzelir. gaz telini azcık ger rölantiyi artır mis gibi olur.
    ape gidon taksan da olur, mondial 150 kt gidonu da uyar. daha ucuzdur.
    elektrik tesisatını komple değiştirme. yanan kabloları tamir ettir kullan. rahatlıkla tamir edilir.

    amacın motosiklet kullanmak değil de a noktasından b noktasına gitmek ise hatalı bir tercih olmuş. a noktasından b noktasına gitmek için en doğru motosiklet skuterlerdir. uygun fiyatlı parçası bol ustası bol mondial mash tavsiye ederim. imkanın varsa sat skuter al. şehir içinde gezmekten daha keyif alırsın.

  7. #7

    Üyelik
    11 Mart 2020
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zulüm dediğim çok yakar, yorar, parçası zor bulunur. hadi motor aksamını telleri vs uydurursun fakat egzozdur, depodur spesifik parçaları ara ki bulasın. neticede 15 yıl önce ithal edilmiş.
    ne kadar para harcarsan harca malum sitede piyasası belli. değerine değer katmaz. o yüzden yürüyecek kadar masraf et. fazlası zarar.
    boşta stop ediyor ise rölanti ayarı ile düzelir. gaz telini azcık ger rölantiyi artır mis gibi olur.
    ape gidon taksan da olur, mondial 150 kt gidonu da uyar. daha ucuzdur.
    elektrik tesisatını komple değiştirme. yanan kabloları tamir ettir kullan. rahatlıkla tamir edilir.

    amacın motosiklet kullanmak değil de a noktasından b noktasına gitmek ise hatalı bir tercih olmuş. a noktasından b noktasına gitmek için en doğru motosiklet skuterlerdir. uygun fiyatlı parçası bol ustası bol mondial mash tavsiye ederim. imkanın varsa sat skuter al. şehir içinde gezmekten daha keyif alırsın.
    ___

    İyi ki yazmışım şu siteye derdimi. Size de çok teşekkür ederim.

    Yakıt konusunda maaşıma 200 TL zam yaptırdım, patronumla aram biraz iyidir :D 200 liralık yakma hakkı var sonrası Metro-Otobüs :D Bahsettiğiniz parçalar konusunda haklısınız araştırmıştım eğer bişey olursa diye malesef yok o tür parçaları. Dediklerinizi dikkate alıp hasarlı kablo + rölanti aayarını yaptırıp sakin ve trafiğin sıkışık olmadığı saatler ve yollarda kullanacağım. Gidon için önerinize de teşekkür ederim. Çok yüksek bir fiyat çıkartmadan onu da değiştirip satılığa koyacağım. Satılmazsa da sağlık olsun dediğim şekilde sürerim.

    Her ne kadar tipi hoşuma gitsede deneyimli olan sizsiniz ve dediklerinizi dikkate alıyorum. Mondial Mash'e baktım, bunu satılığa koymayı düşünüyorum. Hem bunu sattığımda üzerine para eklemeden alabileceğim bir model gibi gözüküyor. Üstelik daha kıvrak olduğu için, ben gibi acemi biri için kontrolünün daha kolay olacağını düşünüyorum. Sırf görünüşü için ne kendimi ne de diğer araçları tehlikeye atmanın anlamı yok. Tekrardan teşekkürler bilgilendirdiğiniz için, iyi geceler

  8. #8

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Çok fazla çinli motosiklet kullanmış biri olarak ve tamiratını kendi yapmış biri olarak şöyle söyleyeyim;
    1) Karbüratörde açık filtre var ise, hemen orijinal kapalı filtreye dön çünkü asla ayar tutmaz açık filtre. En ufak hava değişikliğinde motor stop eder rolanti ayarı tutmaz trafikte kalırsın.
    2) elektrik aksamları çok hassastır çinlilerin bikere dokundunmu sağından solundan kontaktan sıkıntı verir toparlayamazsın daha.
    Yapman gereken; elektrik aksamını iyi kontrol edecek ve tamiratını güzel yapacak bir usta ve filtreyi orjinale dönüp Karbüratör hava ayarı yaptırman şu şekilde motosiklet hertürlü yürür geri kalan değişiklikleri keyfine göre ayarlarsın gidon, heybe vs vs

  9. #9

    Üyelik
    11 Mart 2020
    Alıntı darkmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok fazla çinli motosiklet kullanmış biri olarak ve tamiratını kendi yapmış biri olarak şöyle söyleyeyim;
    1) Karbüratörde açık filtre var ise, hemen orijinal kapalı filtreye dön çünkü asla ayar tutmaz açık filtre. En ufak hava değişikliğinde motor stop eder rolanti ayarı tutmaz trafikte kalırsın.
    2) elektrik aksamları çok hassastır çinlilerin bikere dokundunmu sağından solundan kontaktan sıkıntı verir toparlayamazsın daha.
    Yapman gereken; elektrik aksamını iyi kontrol edecek ve tamiratını güzel yapacak bir usta ve filtreyi orjinale dönüp Karbüratör hava ayarı yaptırman şu şekilde motosiklet hertürlü yürür geri kalan değişiklikleri keyfine göre ayarlarsın gidon, heybe vs vs
    __________

    Orijinal kapalı filtre bulamayabilirim caracal 200 için, o dönemlerde çoğu çinli cruiser/chopperların aynı malzemeleri parçaları kullandığını okudum bi çok kez. Uydurma şansım var mı sizce? Uyduramazsam başka bir öneriniz var mı? Stop etme durumu ve rölanti konusunda sıkıntılar var zaten, bu yüzden sanırım. Dediklerinize dayanarak tahminde bulunuyorum. Elektrik aksamını güzelce yaptırıp, sorun çıkartmadan yürütecek hale getirmek için tanıdıklara güvenilir usta soruyorum. Cevaplarınız için çok teşekkür ederim.

    ____

    Forum'a yazan abilerime ve kardeşlerime çok teşekkür ederim. Bilgilendirdiğiniz konular sayesinde hem motosikletten soğumak üzereyken umut oldunuz hemde benim için neyin iyi neyin kötü olduğunu daha iyi anlamaya başladım. Herkese sağlıklı günler dilerim.

  10. #10

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Alıntı yavuuuuzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    __________

    Orijinal kapalı filtre bulamayabilirim caracal 200 için, o dönemlerde çoğu çinli cruiser/chopperların aynı malzemeleri parçaları kullandığını okudum bi çok kez. Uydurma şansım var mı sizce? Uyduramazsam başka bir öneriniz var mı? Stop etme durumu ve rölanti konusunda sıkıntılar var zaten, bu yüzden sanırım. Dediklerinize dayanarak tahminde bulunuyorum. Elektrik aksamını güzelce yaptırıp, sorun çıkartmadan yürütecek hale getirmek için tanıdıklara güvenilir usta soruyorum. Cevaplarınız için çok teşekkür ederim.

    ____

    Forum'a yazan abilerime ve kardeşlerime çok teşekkür ederim. Bilgilendirdiğiniz konular sayesinde hem motosikletten soğumak üzereyken umut oldunuz hemde benim için neyin iyi neyin kötü olduğunu daha iyi anlamaya başladım. Herkese sağlıklı günler dilerim.
    Evet uydurma şansın yüksek, işlem yapılır yine oraya uydurulur, yeterki iyi bir usta bul.

  11. #11

    Üyelik
    10 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul-Van
    Motosikleti
    honda cm125t ve kuba dragon 110cc
    valla milleti anlamak güç chopper tavsiyesinde sürekli daelim daystar 250, hyosung gv 250 öneriyorlar kardeşim güç yetmiyor bu makinalara

    caracal 200 (superlight 200 gibi bildiğin cg motoru)den ziyade mondial mct 250, kanuni seyhan 250, monero qm 250, skygo 250 gibi çift silindir makinalara bakardım

    temizini bulursan kanuni tiger 250 de iyidir

  12. #12
    lubimaya54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2005
    Şehir
    SAKARYA/adapazarı
    2007 senesinde sıfır km siyah renk almıştım. Forumdada yazılarım var.seneler su gibi geçmiş.rahmetli babamin işleri bozulunca maddi destek için satmistim.guzel makinaydi ozamanlar.memnun kalmıştım.keeway superligt 150 de kullandım.200 CC nin durumunu bilmiyorum..ama caracal gayret yakışıklı ve güzeldi.superlight 150 den daha keyifli olduğu bir gerçekti

  13. #13

    Üyelik
    11 Mart 2020
    Alıntı lubimaya54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2007 senesinde sıfır km siyah renk almıştım. Forumdada yazılarım var.seneler su gibi geçmiş.rahmetli babamin işleri bozulunca maddi destek için satmistim.guzel makinaydi ozamanlar.memnun kalmıştım.keeway superligt 150 de kullandım.200 CC nin durumunu bilmiyorum..ama caracal gayret yakışıklı ve güzeldi.superlight 150 den daha keyifli olduğu bir gerçekti
    _________

    Herkeste keşke superlight 150-200, regal raptor 150 veya keeway 150 alsaydın diyor. Ama bakınca onlardan daha güzel durmasının yanında bana onlara oranla daha oturaklı gelmişti. Superlight 150 kullandım. Caracal 200 ise bana daha çok güven vermişti. Tabi ki, satın aldığım motosiklette gidon Z gidon olduğu için ve bazı sorunları olduğu için orahat ve oturaklı caracal'a sahip değilim henüz. Ufak sorunlarını ve gidonunu değiştirince güncellemede bulunacağım. Eskişehir'de bir kulüpte hala caracal 200 kullanan 2 kişi var, biriyle tanıştım motosikletin sorunlarını daha ben söylemeden söyledi onun dışında ise diğer çinli chopperlara göre olan artılarını söylediğinde beni tekrardan heveslendirdi. Kullanıpta şikayetçi olan daha görmedim, kullanmayanlar ise biraz temkinli yaklaşmamı veya direkt elden çıkarmamı söylüyor. YMoyorun yaşıyla alakalı olabilir böyle düşünmeleri tabi

  14. #14
    ChuckBerry - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB250R
    Merhabalar öncelikle hayırlı olsun ilk motosikletiniz. Motosiklet üstadı olmasam da kendi tecrübelerim kadarıyla cevaplandırmaya çalışacağım. Öncelikle evet 160 kilo ağırlık hafif denebilecek bir ağırlık fakat bu ağırlıklarda olan yüzlerce scooter-naked-supersport-cruiser(çinli düşük ccler özellikle) motosikletler mevcut ve bunların hepsine dengesiz bunlar sürülmez diyerek kestirip atmamak gerek şahsen ben arkadaşımın 80 kglık 50 cc revival scooterı ile başlamıştım onunla İstanbul içerisinde binlerce kilometre yaptım bana mısın demedi. Ağırlık bir etken fakat 160 kg çöp bu, hep düşerim viraja girmeyeyim vs. diye düşünüp moralinizi bozmayın lütfen. Trafiğe kapalı alanlarda sürüş becerilerinizi geliştirmeyi deneyiniz eğitim alamayacak durumdaysanız internette temel bir çok video mevcut bunları izleyip uygulamaya çalışınız. Bahsettiğiniz kontra tekniğine dair kaç tane video varsa izleyiniz ve pratik yapınız viraj, ani kaçış manevraları vb.bir çok durumda her şey kontradan ibaret. Zamanla alışacaksınız sürmeye bunların hepsinin çok basit olduğunu fark edeceksiniz.


    1-) Heybe çanta sadece görsel olarak ve taşıma kapasitesi sunması açısından fayda sağlayacaktır ağırlığa o kadar etki etmez . Şahsen ben de cruiser kullanan birisi olarak aldığımda çantalı kullanıyordum biraz daha spor olmasını istediğim için çantaları söktüm şuanlık sırt çantası kullanarak geziyorum. Çantaların diğer bir artısı ise motoru yatırdığınız zaman iki tarafta da olacağı için motorun alacağı darbeyi çanta almış olacak ve motorunuzu bir nebze daha koruyacaktır bu sebeple ilk zamanlar özellikle öneririm.
    2-) Bizimkisi gibi 200 cclik motosikletler için açık hava filtresinin hiçbir işe yaramayacağını defalarca ''duydum'' orijinalini öneririm.
    3-)Kablo elektrik problemlerini bir ustaya göstermeniz şart ileride daha çok problem çıkarabilir.
    4-) Ape Hunger gidonlar estetik görünüş sunsa da özellikle omuz hizasından daha uzun olan apelerin şehiriçi manevraları için eziyet olduğunu düşünüyorum viraj kabiliyetinizi de etkileyecektir önerim yeni olduğunuz için orijinal gidona dönmeniz, çok beğendiğinizden ape istiyorsanız çok yüksek olmayanlardan taktırmanız.
    5-)Motorun rölantisi düşüyor siz de farketmişsiniz o yüzden gaz veriyorsunuz devrini yükseltmek için bunu öğrenince siz de yapabilirsiniz ama şimdilik bir ustaya götürün, karbüratörün rölanti ayarını hava ayarını yapsın daha sorun yaşamazsınız.
    6-) Benzin vanasını kapattıysanız tüm benzin olduğu gibi kalacaktır aküyü de sökerek iyi yapmışsınız.
    7-) Son önerim ise lastikleriniz ne durumda bilmiyorum ama ben maalesef bunu yaşayarak tecrübe ettim lastiklerim fabrika lastiği kalitesiz lastiklerdi kullandıklarım, kötü bir şekilde kayarak düşüp ağır bir kaza geçirdim, siz bu şekilde tecrübe etmeyin lütfen lastikleriniz kalitesizse bineceğiniz en yakın fırsatta lastiklerinizi kalitelisiyle değiştirin hem ıslak kaygan zemin ve virajlarda yol tutuşunuz artacaktır hem de bunlara bağlı olarak kendinize olan güveniniz yükselecektir.

  15. #15

    Üyelik
    11 Mart 2020
    Alıntı ChuckBerry adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar öncelikle hayırlı olsun ilk motosikletiniz. Motosiklet üstadı olmasam da kendi tecrübelerim kadarıyla cevaplandırmaya çalışacağım. Öncelikle evet 160 kilo ağırlık hafif denebilecek bir ağırlık fakat bu ağırlıklarda olan yüzlerce scooter-naked-supersport-cruiser(çinli düşük ccler özellikle) motosikletler mevcut ve bunların hepsine dengesiz bunlar sürülmez diyerek kestirip atmamak gerek şahsen ben arkadaşımın 80 kglık 50 cc revival scooterı ile başlamıştım onunla İstanbul içerisinde binlerce kilometre yaptım bana mısın demedi. Ağırlık bir etken fakat 160 kg çöp bu, hep düşerim viraja girmeyeyim vs. diye düşünüp moralinizi bozmayın lütfen. Trafiğe kapalı alanlarda sürüş becerilerinizi geliştirmeyi deneyiniz eğitim alamayacak durumdaysanız internette temel bir çok video mevcut bunları izleyip uygulamaya çalışınız. Bahsettiğiniz kontra tekniğine dair kaç tane video varsa izleyiniz ve pratik yapınız viraj, ani kaçış manevraları vb.bir çok durumda her şey kontradan ibaret. Zamanla alışacaksınız sürmeye bunların hepsinin çok basit olduğunu fark edeceksiniz.


    1-) Heybe çanta sadece görsel olarak ve taşıma kapasitesi sunması açısından fayda sağlayacaktır ağırlığa o kadar etki etmez . Şahsen ben de cruiser kullanan birisi olarak aldığımda çantalı kullanıyordum biraz daha spor olmasını istediğim için çantaları söktüm şuanlık sırt çantası kullanarak geziyorum. Çantaların diğer bir artısı ise motoru yatırdığınız zaman iki tarafta da olacağı için motorun alacağı darbeyi çanta almış olacak ve motorunuzu bir nebze daha koruyacaktır bu sebeple ilk zamanlar özellikle öneririm.
    2-) Bizimkisi gibi 200 cclik motosikletler için açık hava filtresinin hiçbir işe yaramayacağını defalarca ''duydum'' orijinalini öneririm.
    3-)Kablo elektrik problemlerini bir ustaya göstermeniz şart ileride daha çok problem çıkarabilir.
    4-) Ape Hunger gidonlar estetik görünüş sunsa da özellikle omuz hizasından daha uzun olan apelerin şehiriçi manevraları için eziyet olduğunu düşünüyorum viraj kabiliyetinizi de etkileyecektir önerim yeni olduğunuz için orijinal gidona dönmeniz, çok beğendiğinizden ape istiyorsanız çok yüksek olmayanlardan taktırmanız.
    5-)Motorun rölantisi düşüyor siz de farketmişsiniz o yüzden gaz veriyorsunuz devrini yükseltmek için bunu öğrenince siz de yapabilirsiniz ama şimdilik bir ustaya götürün, karbüratörün rölanti ayarını hava ayarını yapsın daha sorun yaşamazsınız.
    6-) Benzin vanasını kapattıysanız tüm benzin olduğu gibi kalacaktır aküyü de sökerek iyi yapmışsınız.
    7-) Son önerim ise lastikleriniz ne durumda bilmiyorum ama ben maalesef bunu yaşayarak tecrübe ettim lastiklerim fabrika lastiği kalitesiz lastiklerdi kullandıklarım, kötü bir şekilde kayarak düşüp ağır bir kaza geçirdim, siz bu şekilde tecrübe etmeyin lütfen lastikleriniz kalitesizse bineceğiniz en yakın fırsatta lastiklerinizi kalitelisiyle değiştirin hem ıslak kaygan zemin ve virajlarda yol tutuşunuz artacaktır hem de bunlara bağlı olarak kendinize olan güveniniz yükselecektir.
    _________

    Teşekkür ederim yanıtlarınız için, Lastiklerim anlas ama sanırım biraz eskimişler. Dişleri yeni gibi ama sanırım süre olrak eskiler.
    Açık hava filtresini mutlaka değiştireceğim herkes değiştir dedi vardır bir bildiğiniz çünkü zarar veriyorsa veya hiç bir işe yaramıyorsa orijinaline dönmek daha mantıklı.

    Ape hanger den kastım sanırım adını yanlış biliyorum. Öyle kolları tepeye kadar açarak sürülenlerden değilde normal orijinal chopper gidonuna ape hanger deniyor sanıyordum. Abartı yüksekte olmayanlarından bahsediyorum
    Mesela şunun gibi

    https://productimages.hepsiburada.net/s/24/551/10072476385330.jpg

  16. #16
    ChuckBerry - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB250R
    Rica ederim, evet ideal olacaktır ape hanger gidonlar yüksek oluyor.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)