Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Lastiğine parlatıcı sıkılan motosiklet devrildi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
     
    Antalya'da devriye görevi yapan 2 polisin bulunduğu motosiklet, lastiğine sıkılan parlatıcı nedeniyle virajda kayıp, devrildi. Bir polis memurunun ayağı ile kolunda kırık meydana gelirken, diğeri kazayı hafif yaralı atlattı.

    Kaza, Kepez ilçesi Şelale Caddesi üzerinde meydana geldi. Antalya Emniyet Müdürlüğü Asayiş Şube Müdürlüğü'ne bağlı motorize ekiplerde görevli Alparslan Güler idaresindeki 07 A 4878 plakalı motosiklet, Şelale Caddesi'nden Yeşilırmak Caddesi istikametine seyir halindeyken, virajı döndüğü sırada kontrolden çıkarak devrildi. Motosikletten düşen sürücü polis memuru Alparslan Güler ve mesai arkadaşı İbrahim Savar yaralandı. Telsizden anons ederek ambulans talebinde bulunan polisler için kaza yerine çok sayıda polis ekibi ve sağlık görevlisi gönderildi. Yerde yatan polislere ilk müdahale meslektaşları tarafından yapıldı. Sağlık ekipleri, Alparslan Güler'in bacağında ve kolunda kırık, İbrahim Savar'ın ise vücudunun çeşitli yerlerinde ezik olduğunu belirledi. Güler ve Savar ambulanslarla hastaneye kaldırıldı.

    Kazanın nasıl meydana geldiği yönünde inceleme yapan trafik polisleri, motosikletin arka lastiğinin, yıkama sonrası sıkılan lastik parlatıcı nedeniyle kaydığını tespit etti. Motosiklet çekiciye yüklenerek kaldırıldıktan sonra ulaşıma kapanan yol trafiğe açıldı

    Kaynak: Milliyet



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Ben bu konuya biraz temkinli yaklaşmaktayım.

    En profesyonel motosiklet sürücüsü için bile motordan düşme riski (diğer sürücülere göre daha az olsa bile) mutlaka vardır. Polis kardeşlerimiz de motordan düşebilirler ve düşmektedirler. Ancak bu olaydaki düşme sebebi bana oldukça ilginç geldi.

    1- Eğitimli olduğunu bildiğimiz bir motosikletli polis lastiğin yere basan yüzüne parlatıcı sıkılmasına asla müsaade etmez
    2- Varsayalım ki yıkamacı arkadaşımız bilgisizlikle lastik tabanına da sprey sıktı , bu durumda motosiklet üzerinde hayatı geçen bir profesyonel o motora binmez , binmek zorunda kalırsa da mutlaka lastiğin yolda kendisini temizlemesini sağlar.

    Bu işin içinde bir bit yeniği var ama çözemedim.

    Umarım o polis kardeşlerimiz ömrünü tamamlamış lastiklerle göreve çıkmaya zorlandıkları için bu kaza meydana gelmemiştir.

    Sevgilerimle
    espresso, Anfibi, The Dude ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3
    baskentli1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    BMW R1200GS
    Hakkaten yahu.. Acemi bile olsa lastige parlatici surdurmez,haberi yoktu desek binerken kontrol eder lastikler isil isil gorunuyorsa binmez. Gecmis olsun diyelim cok sukur can kaybi yok

  4. #4
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bu konuya biraz temkinli yaklaşmaktayım.

    En profesyonel motosiklet sürücüsü için bile motordan düşme riski (diğer sürücülere göre daha az olsa bile) mutlaka vardır. Polis kardeşlerimiz de motordan düşebilirler ve düşmektedirler. Ancak bu olaydaki düşme sebebi bana oldukça ilginç geldi.

    1- Eğitimli olduğunu bildiğimiz bir motosikletli polis lastiğin yere basan yüzüne parlatıcı sıkılmasına asla müsaade etmez
    2- Varsayalım ki yıkamacı arkadaşımız bilgisizlikle lastik tabanına da sprey sıktı , bu durumda motosiklet üzerinde hayatı geçen bir profesyonel o motora binmez , binmek zorunda kalırsa da mutlaka lastiğin yolda kendisini temizlemesini sağlar.

    Bu işin içinde bir bit yeniği var ama çözemedim.

    Umarım o polis kardeşlerimiz ömrünü tamamlamış lastiklerle göreve çıkmaya zorlandıkları için bu kaza meydana gelmemiştir.

    Sevgilerimle
    zamanında hadi burada yıkama varmış bir yıkatayım bari işimi halledene kadar diyerek bıraktığım yerde aynısı başıma geldi yanaklarına sıkıyorlar ama araba lastiği gibi olmadığı için kenardan ufaktan sızıyor bir şekilde ben ilk binince dikkat etmedim açıkcası aklıma gelmediği için bakma ihtiyacı bile hissetmedim ama yavaş hızda yıkamacıdan çıkarken altımdan kayınca jeton düştü ama şansa motoru devirmeden tutabildim onlarda aynı şekilde farketmemiş olabilirler

  5. #5
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Kırık olduğuna göre memurlarda ekipman da yokmuş.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kırık olduğuna göre memurlarda ekipman da yokmuş.
    Kırığa karşı garanti veren bi ekipman varsa bildiğin alıp geçirelim üstümüze 😀
    bursalıali, Okan Sinan Ocan ve hasmet bunu beğendiler.

  7. #7
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kırığa karşı garanti veren bi ekipman varsa bildiğin alıp geçirelim üstümüze 😀
    O zaman epey hızlılarmış diyelim. Ekipman kırığı önlemez mi başkan?

  8. #8
    Memcoş48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir Seferihisar Ürkmez
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XRx
    Geçmiş olsun, ucuz atlatmışlar. Bana mı öyle denk geliyor bilmiyorum seyir halinde ne zaman motosikletli polis memuru görsem yetersiz ekipman kuşanarak kullandıklarını görüyorum, özellikle yaz-sonbahar aylarında tişört ve yelekle sürüyorlar.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman epey hızlılarmış diyelim. Ekipman kırığı önlemez mi başkan?
    Önlüyordur illaki ama garantisi yok valla, bende oldukça kaliteli berik deri mont vardı diğerlerini saymıyorum bile full ekipmandım omzum kırıldı. Hızda önemli tabide daha ziyade düşme şeklin, açın vsde önemli bence.

    Bi kaç hafta önce de arazide kaval kemiğini kırdı bi arkadaş, oldukça kaliteli sidi enduro çizmesi ve prosev mafsallı dizliği vardı ama kırığı engellemedi.
    espresso bunu beğendi.

  10. #10
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önlüyordur illaki ama garantisi yok valla, bende oldukça kaliteli berik deri mont vardı diğerlerini saymıyorum bile full ekipmandım omzum kırıldı. Hızda önemli tabide daha ziyade düşme şeklin, açın vsde önemli bence.

    Bi kaç hafta önce de arazide kaval kemiğini kırdı bi arkadaş, oldukça kaliteli sidi enduro çizmesi ve prosev mafsallı dizliği vardı ama kırığı engellemedi.
    Vay be. Geçmiş olsun diyelim..

  11. #11
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kırık olduğuna göre memurlarda ekipman da yokmuş.
    Çok yaygın bir yanlış bilgiyi düzeltelim izninizle:
    Motosiklet kıyafetleri darbeden değil, Doku Kaybından korur.

    Koruma donanımlarını sürtünmeden korunmak için giyiyoruz. İki-üç santimlik hiç bir malzeme çarpışmanın etkisini ememez. Fakat doku kaybı kırıktan beterdir çünkü sakat bırakır. Ayrıntılı bilgi burada: Motosiklet Sürücüsünün Kabusu Doku Kaybı/

  12. #12
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı mustafaat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok yaygın bir yanlış bilgiyi düzeltelim izninizle:
    Motosiklet kıyafetleri darbeden değil, Doku Kaybından korur.

    Koruma donanımlarını sürtünmeden korunmak için giyiyoruz. İki-üç santimlik hiç bir malzeme çarpışmanın etkisini ememez. Fakat doku kaybı kırıktan beterdir çünkü sakat bırakır. Ayrıntılı bilgi burada: Motosiklet Sürücüsünün Kabusu Doku Kaybı/
    Eyvallah hocam.

  13. #13
    baskentli1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    BMW R1200GS
    Alıntı mustafaat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok yaygın bir yanlış bilgiyi düzeltelim izninizle:
    Motosiklet kıyafetleri darbeden değil, Doku Kaybından korur.

    Koruma donanımlarını sürtünmeden korunmak için giyiyoruz. İki-üç santimlik hiç bir malzeme çarpışmanın etkisini ememez. Fakat doku kaybı kırıktan beterdir çünkü sakat bırakır. Ayrıntılı bilgi burada: Motosiklet Sürücüsünün Kabusu Doku Kaybı/
    Haklisiniz hocam size tamamen katiliyorum.
    Bende basimdan gecen bir kazayi anlatayim, belki hatirlayanlar vardir burada suan cok aktif olmayan arkadaslarim bilirler. Ankara Cukurambar da isiklardan kalktim acelem yok gayet sakin eskisehir yoluna donecegim ama isiklardan sonra sag tarafta eskiden vatan bilgisayardi sanirim orada hastaneden cikan bir arac benimle goz temasi kurdu korna caldim sellektor yaptim ve cikisini durdurdu bende freni birakip yoluma devam etmeye calistim ama aniden kurtaramayacagim kadar bir mesafede yola firladi son yapacak birseyim kalmamisti ve sol on tekerinden vurdum..
    O anlar yavaslatilmis cekim gibi hala aklimda ben firladim xt600 uzerinden ve motorda aracin uzerinden takla atarak dustu suruklendik. Tam belimin uzerine dustum hatta karsi seride gectim suruklenirken topuklarimi afvalta koyup karsidan gelen araclarin altina girmemeye calismistim.
    Biranda basimda kalabalik olusmaya basladi once hareket etmedim kendimi kontrol ettim kaskimi cekistiren birinin eline vurdum dokunma diye. Sonra ayaga kalktim ilerde hala tekeri donen motoru kapadim. Vs vs vs ..
    Gelen polis ekipleri surucunun ben olduguma inanmadi once pantolonumun arkasindaki surtunmeden olan erimeyi gosterdim eldivendekini falan kaskta cizikler. Ama saglik olarak bel agrisindan baska birseyim yoktu
    Body armor vardi omurilik korumasi hayatimi kurtarmisti,cross botlarin o kalin ve saglam yapisi ayak bilegimi korumustu. Parasini zar zor odedigim kaskim carpma aninda kafami korudu.
    Motosikletimi almadan once Prometheus (Onur) kardesim motorun 1.5 kati fiyatina olmazsa olmazlarimla donatmisti.

    Yani diyecegim o,tamam daha kotu olabilirdi ama ekipman benim hayatimi kurtardi. Bir yerim kirilmadi yaklasik 1 hafta suren bel agrisi ve pert olan bir xt600 oldu
    espresso bunu beğendi.

  14. #14
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bu konuya biraz temkinli yaklaşmaktayım.

    En profesyonel motosiklet sürücüsü için bile motordan düşme riski (diğer sürücülere göre daha az olsa bile) mutlaka vardır. Polis kardeşlerimiz de motordan düşebilirler ve düşmektedirler. Ancak bu olaydaki düşme sebebi bana oldukça ilginç geldi.

    1- Eğitimli olduğunu bildiğimiz bir motosikletli polis lastiğin yere basan yüzüne parlatıcı sıkılmasına asla müsaade etmez
    2- Varsayalım ki yıkamacı arkadaşımız bilgisizlikle lastik tabanına da sprey sıktı , bu durumda motosiklet üzerinde hayatı geçen bir profesyonel o motora binmez , binmek zorunda kalırsa da mutlaka lastiğin yolda kendisini temizlemesini sağlar.

    Bu işin içinde bir bit yeniği var ama çözemedim.

    Umarım o polis kardeşlerimiz ömrünü tamamlamış lastiklerle göreve çıkmaya zorlandıkları için bu kaza meydana gelmemiştir.

    Sevgilerimle
    yıkama yapılan yerdeki görüntüler var ise iyi kötü durum belli olacaktır.
    sanki "parlatıcı", ipteki cambaz olarak konumlandırılmış.
    var bir problem de ne olduğu belli değil.
    Okan Sinan Ocan bunu beğendi.
    can't be worried about that shit. life goes on man.

  15. #15
    Anfibi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Aralık 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MT-07 ABS
    4 5 senedir her yıkamada parlatıcı sürerim yanaklara,daha'da başıma birşey gelmedi.

  16. #16

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bu konuya biraz temkinli yaklaşmaktayım.

    En profesyonel motosiklet sürücüsü için bile motordan düşme riski (diğer sürücülere göre daha az olsa bile) mutlaka vardır. Polis kardeşlerimiz de motordan düşebilirler ve düşmektedirler. Ancak bu olaydaki düşme sebebi bana oldukça ilginç geldi.

    1- Eğitimli olduğunu bildiğimiz bir motosikletli polis lastiğin yere basan yüzüne parlatıcı sıkılmasına asla müsaade etmez
    2- Varsayalım ki yıkamacı arkadaşımız bilgisizlikle lastik tabanına da sprey sıktı , bu durumda motosiklet üzerinde hayatı geçen bir profesyonel o motora binmez , binmek zorunda kalırsa da mutlaka lastiğin yolda kendisini temizlemesini sağlar.

    Bu işin içinde bir bit yeniği var ama çözemedim.

    Umarım o polis kardeşlerimiz ömrünü tamamlamış lastiklerle göreve çıkmaya zorlandıkları için bu kaza meydana gelmemiştir.

    Sevgilerimle
    Hep dıj güjlerin işi..

  17. #17
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı mustafaat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok yaygın bir yanlış bilgiyi düzeltelim izninizle:
    Motosiklet kıyafetleri darbeden değil, Doku Kaybından korur.

    Koruma donanımlarını sürtünmeden korunmak için giyiyoruz. İki-üç santimlik hiç bir malzeme çarpışmanın etkisini ememez. Fakat doku kaybı kırıktan beterdir çünkü sakat bırakır. Ayrıntılı bilgi burada: Motosiklet Sürücüsünün Kabusu Doku Kaybı/
    Aslinda her iki turlu koruma da mevcut.

    Tabii ki daha onemli olan surtunmeye karsi korumasi.

    Ama kiyafet icindeki sert korumalarin testlerine bakarsaniz darbe enerjisini dagitmak uzere dizayn edildigini gorursunuz. Yani diz ve dirsek korumaniz darbeye karsi da koruyor sizi onemli olcude. Tabii ki belli bir seviye otesi darbeden korumasi mumkun degil. Ancak ihmal edilebilir bir koruma da degil, ozellikle diz korumasi. Cunku diz kapaklarimiz cok ortada.

  18. #18
    atillatopal9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2014
    Şehir
    İST/SANCAKTEPE
    Motosikleti
    Suzuki V-Strom DL650
    bende sürüyorum parlatıcıyı. ama güneşe çekiyorum, güzelce kuruyor. tabi nemi gitmiyor. bu sebeple kuru bez ile tekrar siliyorum. bu sefer kuru ve temiz oluyor. daha önce bende kayma sorunu yaşamadım. temkinli olmak lazım

  19. #19
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bu konuya biraz temkinli yaklaşmaktayım.

    En profesyonel motosiklet sürücüsü için bile motordan düşme riski (diğer sürücülere göre daha az olsa bile) mutlaka vardır. Polis kardeşlerimiz de motordan düşebilirler ve düşmektedirler. Ancak bu olaydaki düşme sebebi bana oldukça ilginç geldi.

    1- Eğitimli olduğunu bildiğimiz bir motosikletli polis lastiğin yere basan yüzüne parlatıcı sıkılmasına asla müsaade etmez
    2- Varsayalım ki yıkamacı arkadaşımız bilgisizlikle lastik tabanına da sprey sıktı , bu durumda motosiklet üzerinde hayatı geçen bir profesyonel o motora binmez , binmek zorunda kalırsa da mutlaka lastiğin yolda kendisini temizlemesini sağlar.

    Bu işin içinde bir bit yeniği var ama çözemedim.

    Umarım o polis kardeşlerimiz ömrünü tamamlamış lastiklerle göreve çıkmaya zorlandıkları için bu kaza meydana gelmemiştir.

    Sevgilerimle
    Lastik parlatici uygulandigini gormemis olabilirler.

    O durumda bile yola cikar cikmaz kayma sorunu hissetmeleri lazim. Ama eger motosikletin agirligi fazla ve elektronigi iyiyse teker ilk planda kaymamis olabilir.

    Gel gelelim virajda belli bir aci uzeri yatinca elektronigin de yapacagi cok bir sey yok...

    Tamamen spekulasyon: Bazen gorevlileri (ordu, polis, vs.) bazi haklardan mahrum etmemek icin sorun onlarda olsa bile sorunu havaya suya yazabiliyorlar... bir ihtimal...

  20. #20
    __sArSıLmAz__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Honda Cbr 650F
    Asidi kaçmış,dibinde kalmış atılacak kola yı atmayın,yıkadıktan sonra onu sürün,ben yıllardır öyle yapıyorum,arabada dahada güzel oluyor. Yukarda bahsedilen parlatıcılar yağ gibi,kayma tehlikesi oluyor


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)