Motor bi gidiyor bi gitmiyor?
-
Başlıktaki gibi, bazen rüzgar önden vursa bile yokuşları 100 ile tırmandığım oluyor, bazen hiç rüzgarsız havada düzde 90 zor görüyorum. Buji orijinal yeni, supap ayarını yeni yapmıştım supap ayarlarından şüphelendim kontrol ettim birdaha gayet iyi. Karbüratör/enjektör temizleyici koydum 50km oldu hala aynı sanki. Motor 2012 CB125E 60binde. Sorun ne olabilir?
Reklamlar
-
Aşağıda link vereceğim konuyla ilgili olabilir, yüksek rakımlı yere çıkmışsan performans düşebilir.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...az-sorunu.html
-
Motor ısısı?
Vites değişiminden önce bir alt vitesteki devir?
Hava sıcaklığı?
Debriyaj kavramasının durumu?
Tek silindirli bir motosiklette açıkçası çok takılmamak gereken durumlardan biridir benim gözümde. 10 km/h ciddi bir fark değil. Soru 100 ile gittiğim yolda bazen 60 ı geçmiyor gibi birşey olsaydı o zaman üzerinde düşünmek gerekebilirdi diyorum ve geri çekiliyorum.
-
ayni yil ve model motosiklete sahibim. 90km ile seyahat bile cok rahatsız edici geliyor bana. cunku inanilmas bağırıyor ve titriyor. sanırım sizde de oyledir. en ideali 60 70 5. viteste gitmek gibi geliyor bana.
-
zeynelhazan adlı üyeden alıntı
Başlıktaki gibi, bazen rüzgar önden vursa bile yokuşları 100 ile tırmandığım oluyor, bazen hiç rüzgarsız havada düzde 90 zor görüyorum. Buji orijinal yeni, supap ayarını yeni yapmıştım supap ayarlarından şüphelendim kontrol ettim birdaha gayet iyi. Karbüratör/enjektör temizleyici koydum 50km oldu hala aynı sanki. Motor 2012 CB125E 60binde. Sorun ne olabilir?
Dış hava sıcaklığını gözleyin.
Ben benim BN125'in 20-25°C aralığındaki hava sıcaklığını sevdiğini düşünmeye başladım.
Nem ve basınç faktörlerinede ayrıca bakacağım bir ara.
Sizde gözleyin bakalım ne çıkacak.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Aslinda en buyuk korkum buydu, hava ayarı vidasını yapıştırmışlar ne yaptıysam açılmıyor. Hatta diş kalmadı diyebilirim vidada, en son motorcularda birebir benzeyen karbüratör bulursam uyguna alıp tamir takımıyla yenileyeceğim artık. Niye sabitliyorsun kardeşim şu civatayı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:05 ----------
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Motor ısısı?
Vites değişiminden önce bir alt vitesteki devir?
Hava sıcaklığı?
Debriyaj kavramasının durumu?
Tek silindirli bir motosiklette açıkçası çok takılmamak gereken durumlardan biridir benim gözümde. 10 km/h ciddi bir fark değil. Soru 100 ile gittiğim yolda bazen 60 ı geçmiyor gibi birşey olsaydı o zaman üzerinde düşünmek gerekebilirdi diyorum ve geri çekiliyorum.
Motor ısısı farketmeksizin oluyor, soğukken zaten asla çeyrek-yarım gazın üstüne çıkmam. Hava sıcaklığını gözlemleyeyim diyorum soğukken biraz isteksiz gidiyor, iyi güzel devirleniyorda sanki zorla yaptırıyormuşuz gibi makineye. Kavrama iyi durumda zannımca. 27bindeki CBF ile kıyaslarsam aynı gibi hatta ayarı bile aynı gibi. Yani aslında problem 5dk önce kuduran motor neden sonra 50ccye dönüşüyor onu anlamıyorum. Bazen bu benim motorum mu diyorum CBF ile başa baş gittiğimiz oluyor daha sonra işte tripleniyor alet.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:10 ----------
Oasceu1s adlı üyeden alıntı
ayni yil ve model motosiklete sahibim. 90km ile seyahat bile cok rahatsız edici geliyor bana. cunku inanilmas bağırıyor ve titriyor. sanırım sizde de oyledir. en ideali 60 70 5. viteste gitmek gibi geliyor bana.
15-42 disli var ustunde, %6lik bi hiz artisi var ama yine de 80-90 fena degil. He Motul 5100 15-50 varken cidden titresim cok azdi. Suan elf 10w-40 koydum memnunum diyemem suanlik 700km oldu.
-
Benzin kalitesi
Motorun sıcaklık durumu
vs.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
Benzin kalitesi
Motorun sıcaklık durumu
vs.
Yahu motor soğukken sıcakken aynı, bu hafta çok dikkat ettim dershane, iş arası giderken ışıklarda kalktıktan sonra 2-3 kere gazlarsam 5. gazlamada aynı performansı vermiyor örneğin. Benzin yetişmiyor sanırsam bir de 2,3,4 çok iyi ama 5. vitese attığımda bariz çekiş düşüşü var.
-
Konuyla alakalı bir detayı farkettik;
Hadi benim motorum karbüratörlü 19xx teknolojisi, 3 ayda şunu anladık ki araba da Karabük'e girer girmez çekişten düşüyor. Motordan ses geliyor ama o kudurma o devirlenme yok. Sanırım Karabük havası aşırı pis bir şehir. Oksijen oranı az mıdır nedir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)