Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

"Akü" değişmeli mi değişmemeli mi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    ön led farım göz kırpmaya başladı ve gücü biraz düştü.
    gaz verince far gücü biraz yükseliyor ama göz kırpma devam ediyor.
    bu durumda akü gücü zayıfladı oluyor galiba.
    aküyü değiştirmek mi gerekli bu durumda
    yoksa uzun yolda gaza abansam kendine gelir mi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    akü ile birlikte şarj sistemini kontrol ettir.

  3. #3
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    benim motorun da far değeri cok düşük; vizede kusurlu olarak gecti bu nedenle.

    ancak 2 hafta binmesem bile tek marşta calısıyor. akü mü bilemedim

  4. #4
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim motorun da far değeri cok düşük; vizede kusurlu olarak gecti bu nedenle.

    ancak 2 hafta binmesem bile tek marşta calısıyor. akü mü bilemedim
    benimde o garibime gitti. marş ta sıkıntı yok.
    elim marşa giderken abi çalıştırıyım mı ben sen zahmet etme diyor motor neredeyse.
    since 1987

  5. #5
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    ben motoru alalı 1 sene oldu en basından beri böyle; eğer akü de sıkıntı olsaydı 1 sene sorunsuz calısır mıydı diye düşünüyorum.

    Elektrik tesisatında bir sıkıntı olabilir diye düşünüyorum

  6. #6
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Lütfen şunlardan bir tane alıp takın. Motosikletiniz hakkında kafanızda soru kalmasın. Çok Fazla arızanın önüne geçen bir önlem.
    Pahalı da değil
    Lütfen zor da değil.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:02 ----------

    Ek olarak konjektörünüz görevini yapmıyor gibi

  7. #7
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    benim motorumda ön far statörden gelen elektriğe bağlı, yani sadece motor çalışır iken yanıyor bu yüzden aynı durumu bende yaşıyorum. sizin durumda buna benzer, far aküden güç alsa o dediğiniz mevzu olmaz sanırım.

    motor ney? akü yü değiştirmeye gerek kalmayabilir. istanbulun büyükçekmece-beylikdüzü- avcılar bölgelerine yakın iseniz aküye bakım yapabilirim. ama sorun aküde olsa marş motorunu çalıştırmaya yetmez dimi?

    akünün içinde iletken olmayan sıvı bir şekilde kuruyor zaman ile, içine saf su yada elektriği iletmeyecek ve fazla kireçli olmayan(kaynamış su) ilavesi gerekiyor olabilir.

    saf su zaten ucuz.

  8. #8
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim motorumda ön far statörden gelen elektriğe bağlı, yani sadece motor çalışır iken yanıyor bu yüzden aynı durumu bende yaşıyorum. sizin durumda buna benzer, far aküden güç alsa o dediğiniz mevzu olmaz sanırım.

    motor ney? akü yü değiştirmeye gerek kalmayabilir. istanbulun büyükçekmece-beylikdüzü- avcılar bölgelerine yakın iseniz aküye bakım yapabilirim. ama sorun aküde olsa marş motorunu çalıştırmaya yetmez dimi?

    akünün içinde iletken olmayan sıvı bir şekilde kuruyor zaman ile, içine saf su yada elektriği iletmeyecek ve fazla kireçli olmayan(kaynamış su) ilavesi gerekiyor olabilir.

    saf su zaten ucuz.
    Hocam yanlış olmasın. Motorrdaki hiç bir elerktriksel. Devre veya aalet statora bağlanmaz. Stator Ac yani dalgalı akım üretir. Sizin farınız sisteme farklı bağlanmıştır.. Neyse motosiklet akülerinin çoğu bakımsız aküdür. Açıp da kendinize de aküye de zarar vermeyin sakın.

  9. #9
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    motor versys650
    oktay abiye gösterdim farda sıkıntı olduğunu söyledi.
    aynı sorunun uzunda olup olmadığını sordu beraber baktık.
    uzunlar açıkken sıkıntı yok
    ama kısalarda gaz verince az bi güç artışı oluyor ama normal gücün yarısından daha az aydınlatma sağlıyor.
    yeni bir led far alacam.
    h7 soketli güzel bir led far önermek isteyen varmı.

  10. #10
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam yanlış olmasın. Motorrdaki hiç bir elerktriksel. Devre veya aalet statora bağlanmaz. Stator Ac yani dalgalı akım üretir. Sizin farınız sisteme farklı bağlanmıştır.. Neyse motosiklet akülerinin çoğu bakımsız aküdür. Açıp da kendinize de aküye de zarar vermeyin sakın.
    Apachelerin hepsi öyle, şarj rolesine bağlıdır falan anlayın işte. Direk aküye bağlı değil.

    Aküdeki sıvı asitli ve pantolonumu delik deşik etti. Dikkat etmek şart ama bozuldu diyipte atmak israf. Sıvısı azalıyor bozulmuyor.

  11. #11
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Apachelerin hepsi öyle, şarj rolesine bağlıdır falan anlayın işte. Direk aküye bağlı değil.

    Aküdeki sıvı asitli ve pantolonumu delik deşik etti. Dikkat etmek şart ama bozuldu diyipte atmak israf. Sıvısı azalıyor bozulmuyor.
    Hocam zaten eski aküyü yeni akü alırken alıyorlar fiyattan düşüyorlar. Allah korusun çok tehlikeli. Tavsiyem kesinlikle uğraşılmaması.

  12. #12
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam zaten eski aküyü yeni akü alırken alıyorlar fiyattan düşüyorlar. Allah korusun çok tehlikeli. Tavsiyem kesinlikle uğraşılmaması.
    haydaa, tehlikeli olan ne onu anlamadım ben, üstü kapalı konuşup gitmek olur mu hiç, detaylı yazında niçin tehlikeli olduğunu öğrensin kullanıcılar.

    yeni alınan akünün içerisinde sıvı miktarı az olur ve kısa sürede oda kuruyuverir, habire yeni akü mü alacağız? elimde 2 tane akünün sıvısını tamamladım kullanıyorum. canavar gibiler.

    bir tanesi yeğenlerimin akülü arabasının aküsü hatta.

    sizin kafanızda olsam durduk yere cebimden 200 liraya yakın para çıkacaktı yani ne gereği var? sıvıyı ekledim ve otomatik şarj cihazı halletti gerisini ve aldığım tek önlem şu ki; şarj olurken tapaları açık bıraktım ve sürekli esen hava alan bir yerde şarj ettim çünkü otomatik şarj cihazı akünün iç direnci düşene kadar 18 volt uyguluyor ve bu aşamada su koyduğumuz bölümlerden zehirli gaz çıkıyor.

    zaten olay bittiğinde ve akü tam dolduğunda şarj cihazı yeşil ışık yakıyor ve tapaları kapatıp takıyorum motora arabaya tamamdır.

  13. #13
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    haydaa, tehlikeli olan ne onu anlamadım ben, üstü kapalı konuşup gitmek olur mu hiç, detaylı yazında niçin tehlikeli olduğunu öğrensin kullanıcılar.

    yeni alınan akünün içerisinde sıvı miktarı az olur ve kısa sürede oda kuruyuverir, habire yeni akü mü alacağız? elimde 2 tane akünün sıvısını tamamladım kullanıyorum. canavar gibiler.

    bir tanesi yeğenlerimin akülü arabasının aküsü hatta.

    sizin kafanızda olsam durduk yere cebimden 200 liraya yakın para çıkacaktı yani ne gereği var? sıvıyı ekledim ve otomatik şarj cihazı halletti gerisini ve aldığım tek önlem şu ki; şarj olurken tapaları açık bıraktım ve sürekli esen hava alan bir yerde şarj ettim çünkü otomatik şarj cihazı akünün iç direnci düşene kadar 18 volt uyguluyor ve bu aşamada su koyduğumuz bölümlerden zehirli gaz çıkıyor.

    zaten olay bittiğinde ve akü tam dolduğunda şarj cihazı yeşil ışık yakıyor ve tapaları kapatıp takıyorum motora arabaya tamamdır.
    Hiç asit yanığı gördünüz mü acaba. Ya da asit ile ciddi göz kaybı. Tehlikeli derken herkes zaten tehlikenin ne olduğunu biliyor.
    Zaten normal kullanılan bir akü 4 sene civarında gitmiyor mu? Akünün nasıl çalıştığını içinde zamanla neler eksildiğini arama motoruna yazan herkes bulabilir.

    Hocam yanlış anlamayın size karşı değilim. Sadece dikkatli yapılması gereken bir iş. Gözlük şart. Sadece 1 damla. Akü kapağını açarken içinde herhangi bir nedenden sıkışan sadece 1 damla asit. Sonrasında Çok büyük bir "Keşke" Keşke o 200 lirayı verseydim de gözümden olmasaydım cümlesi.
    Yapılacaksa dikkatli bir şekilde koruyucu ekipman ile yapılmalı gerekli önlemler alınmalı. Bakımsız aküler açıldıysa kapağına ek olarak yapıştırıcı sürülmeli. Ama her şeyden önce ömrünü tamamlamış aküler geri dönüşüme gönderilmeli kurcalanmamalı.

    Tekrar yazayım size karşı değilim. Sadece ne ile uğraştığımızın bilincinde olalım o kadar. Bazı şeylerin geri dönüşü maalesef olmuyor.
    İyi sürüşler.
    fatih.met bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)