Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motor bi gidiyor bi gitmiyor?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Başlıktaki gibi, bazen rüzgar önden vursa bile yokuşları 100 ile tırmandığım oluyor, bazen hiç rüzgarsız havada düzde 90 zor görüyorum. Buji orijinal yeni, supap ayarını yeni yapmıştım supap ayarlarından şüphelendim kontrol ettim birdaha gayet iyi. Karbüratör/enjektör temizleyici koydum 50km oldu hala aynı sanki. Motor 2012 CB125E 60binde. Sorun ne olabilir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Aşağıda link vereceğim konuyla ilgili olabilir, yüksek rakımlı yere çıkmışsan performans düşebilir.

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...az-sorunu.html

  3. #3
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Motor ısısı?

    Vites değişiminden önce bir alt vitesteki devir?

    Hava sıcaklığı?

    Debriyaj kavramasının durumu?

    Tek silindirli bir motosiklette açıkçası çok takılmamak gereken durumlardan biridir benim gözümde. 10 km/h ciddi bir fark değil. Soru 100 ile gittiğim yolda bazen 60 ı geçmiyor gibi birşey olsaydı o zaman üzerinde düşünmek gerekebilirdi diyorum ve geri çekiliyorum.
    Hayati01 bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    13 Temmuz 2019
    ayni yil ve model motosiklete sahibim. 90km ile seyahat bile cok rahatsız edici geliyor bana. cunku inanilmas bağırıyor ve titriyor. sanırım sizde de oyledir. en ideali 60 70 5. viteste gitmek gibi geliyor bana.

  5. #5
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başlıktaki gibi, bazen rüzgar önden vursa bile yokuşları 100 ile tırmandığım oluyor, bazen hiç rüzgarsız havada düzde 90 zor görüyorum. Buji orijinal yeni, supap ayarını yeni yapmıştım supap ayarlarından şüphelendim kontrol ettim birdaha gayet iyi. Karbüratör/enjektör temizleyici koydum 50km oldu hala aynı sanki. Motor 2012 CB125E 60binde. Sorun ne olabilir?
    Dış hava sıcaklığını gözleyin.

    Ben benim BN125'in 20-25°C aralığındaki hava sıcaklığını sevdiğini düşünmeye başladım.
    Nem ve basınç faktörlerinede ayrıca bakacağım bir ara.

    Sizde gözleyin bakalım ne çıkacak.

  6. #6

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aşağıda link vereceğim konuyla ilgili olabilir, yüksek rakımlı yere çıkmışsan performans düşebilir.

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...az-sorunu.html
    Aslinda en buyuk korkum buydu, hava ayarı vidasını yapıştırmışlar ne yaptıysam açılmıyor. Hatta diş kalmadı diyebilirim vidada, en son motorcularda birebir benzeyen karbüratör bulursam uyguna alıp tamir takımıyla yenileyeceğim artık. Niye sabitliyorsun kardeşim şu civatayı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:05 ----------

    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor ısısı?

    Vites değişiminden önce bir alt vitesteki devir?

    Hava sıcaklığı?

    Debriyaj kavramasının durumu?

    Tek silindirli bir motosiklette açıkçası çok takılmamak gereken durumlardan biridir benim gözümde. 10 km/h ciddi bir fark değil. Soru 100 ile gittiğim yolda bazen 60 ı geçmiyor gibi birşey olsaydı o zaman üzerinde düşünmek gerekebilirdi diyorum ve geri çekiliyorum.
    Motor ısısı farketmeksizin oluyor, soğukken zaten asla çeyrek-yarım gazın üstüne çıkmam. Hava sıcaklığını gözlemleyeyim diyorum soğukken biraz isteksiz gidiyor, iyi güzel devirleniyorda sanki zorla yaptırıyormuşuz gibi makineye. Kavrama iyi durumda zannımca. 27bindeki CBF ile kıyaslarsam aynı gibi hatta ayarı bile aynı gibi. Yani aslında problem 5dk önce kuduran motor neden sonra 50ccye dönüşüyor onu anlamıyorum. Bazen bu benim motorum mu diyorum CBF ile başa baş gittiğimiz oluyor daha sonra işte tripleniyor alet.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:10 ----------

    Alıntı Oasceu1s adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ayni yil ve model motosiklete sahibim. 90km ile seyahat bile cok rahatsız edici geliyor bana. cunku inanilmas bağırıyor ve titriyor. sanırım sizde de oyledir. en ideali 60 70 5. viteste gitmek gibi geliyor bana.
    15-42 disli var ustunde, %6lik bi hiz artisi var ama yine de 80-90 fena degil. He Motul 5100 15-50 varken cidden titresim cok azdi. Suan elf 10w-40 koydum memnunum diyemem suanlik 700km oldu.

  7. #7
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Benzin kalitesi
    Motorun sıcaklık durumu

    vs.

  8. #8

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzin kalitesi
    Motorun sıcaklık durumu

    vs.
    Yahu motor soğukken sıcakken aynı, bu hafta çok dikkat ettim dershane, iş arası giderken ışıklarda kalktıktan sonra 2-3 kere gazlarsam 5. gazlamada aynı performansı vermiyor örneğin. Benzin yetişmiyor sanırsam bir de 2,3,4 çok iyi ama 5. vitese attığımda bariz çekiş düşüşü var.

  9. #9

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Konuyla alakalı bir detayı farkettik;
    Hadi benim motorum karbüratörlü 19xx teknolojisi, 3 ayda şunu anladık ki araba da Karabük'e girer girmez çekişten düşüyor. Motordan ses geliyor ama o kudurma o devirlenme yok. Sanırım Karabük havası aşırı pis bir şehir. Oksijen oranı az mıdır nedir.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)