Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

SYM GTS250 - Yağsız kalma sonucu rahmetli...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    cemdogu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2020
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    BMW F650 GS 2Spark (2004)
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    görsel muayenin dışında komparatör ve sentil çakısı ile kontrol edildiyse sorun olmaz.ölçüm cihazı kullanmayanlar kolu ucundan tutar üstten vurur ve boşluk olup olmadığını öyle kontrol ederler
    https://i.ibb.co/17r80ms/Ekran-g-r-n...-01-104951.jpg
    Sentil çakısı ile kontrol edip iyi olduğunu iletti sağolsun usta. İkinci dediğinizi ben yaptım Kol hala kranka takılıyken herhangi bir boşluk yoktu. Ayrıca ustam o kısımda herhangi bir temizlik henüz yapmadığını söyledi, ben de göz ile muayenede herhangi bir çizik, pütür ya da artık parça göremedim. Motosiklette nasıl oluyor bilmiyorum ama, otomobilde yatak sardığında genelde krank üzerine parçalar dökülür, o parçalar krankı da bozar, ayrıa krank kasnağı denen parçayı da eritir bu durum. Motosiklette de yamulma oluyor sanırım, kranka takılı olan kol yamuluyor ve neticesinde yamulan kolun hareketiyle krank ya çiziliyor ya da balansı bozuluyor. Baktığımda kranka takılı kolun gıcır gıcır olduğunu gördüm. Ustama özellikle bu parça da bulunuyor, alayım dememe rağmen piston kolunu aldırmadı mesela bana. Teknik detaylara pek hakim değilim motosiklet için, fakat otomobil hususunda yeterli bilgim vardır. Ustam da bunu bildiği, motosiklete uzun süre binmek istediğimi bildiği için, sakin sakin anlatıyor herşeyi sağolsun.

    Size de teşekkür ederim teknik kısımlarla beni aydınlattığınız için


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Geçmiş olsun. İyi bir revizyon yapılırsa en az 55 bin daha binersin.

  3. #23
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı cemdogu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sentil çakısı ile kontrol edip iyi olduğunu iletti sağolsun usta. İkinci dediğinizi ben yaptım Kol hala kranka takılıyken herhangi bir boşluk yoktu. Ayrıca ustam o kısımda herhangi bir temizlik henüz yapmadığını söyledi, ben de göz ile muayenede herhangi bir çizik, pütür ya da artık parça göremedim. Motosiklette nasıl oluyor bilmiyorum ama, otomobilde yatak sardığında genelde krank üzerine parçalar dökülür, o parçalar krankı da bozar, ayrıa krank kasnağı denen parçayı da eritir bu durum. Motosiklette de yamulma oluyor sanırım, kranka takılı olan kol yamuluyor ve neticesinde yamulan kolun hareketiyle krank ya çiziliyor ya da balansı bozuluyor. Baktığımda kranka takılı kolun gıcır gıcır olduğunu gördüm. Ustama özellikle bu parça da bulunuyor, alayım dememe rağmen piston kolunu aldırmadı mesela bana. Teknik detaylara pek hakim değilim motosiklet için, fakat otomobil hususunda yeterli bilgim vardır. Ustam da bunu bildiği, motosiklete uzun süre binmek istediğimi bildiği için, sakin sakin anlatıyor herşeyi sağolsun.

    Size de teşekkür ederim teknik kısımlarla beni aydınlattığınız için
    Cem motosikletlerin bazılarında yatak değil iğne (yada masura diyende oluyor) rulman gördüm zamanında...
    Kolay kolay sarmaz bozulmaz onlar.. Eğer bu sistemdeyse bişey olmaması muhtemel zaten.
    Kol boşluğuda sağa sola değil dikine bakılır,hatta kelime ile tarif edemem ama sağa sola kastırma ile kontrol edilir.
    Ustan sorun yok dediyse yoktur anlatmamdan iyi biri olduğunu anlıyorum.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  4. #24

    Üyelik
    28 Temmuz 2020
    Ostim'de ki murat usta dediğiniz şahıs Duran motosiklet ise bi kaç arkadaşım şikayetçi ustalığından. Benim hiç işim düşmedi bu güne kadar kendi fikrim yok hakkında.

  5. #25
    cemdogu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2020
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    BMW F650 GS 2Spark (2004)
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cem motosikletlerin bazılarında yatak değil iğne (yada masura diyende oluyor) rulman gördüm zamanında...
    Kolay kolay sarmaz bozulmaz onlar.. Eğer bu sistemdeyse bişey olmaması muhtemel zaten.
    Kol boşluğuda sağa sola değil dikine bakılır,hatta kelime ile tarif edemem ama sağa sola kastırma ile kontrol edilir.
    Ustan sorun yok dediyse yoktur anlatmamdan iyi biri olduğunu anlıyorum.
    Ben de baktım abi ne dikine ne yatay bir boşluğu yok. Sağolsun ustam da iyi diyor. Bakalım neler olacak

    Alıntı İnazuma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ostim'de ki murat usta dediğiniz şahıs Duran motosiklet ise bi kaç arkadaşım şikayetçi ustalığından. Benim hiç işim düşmedi bu güne kadar kendi fikrim yok hakkında.
    Merhaba. Geç teslim ediyor, işçilik fiyatı bana biraz yüksek geldi, ayrıca kendi verdiği parça fiytlarından 2000 TL ucuza aldım parçaları. Fakat ustalığı noktasında motoru topladıktan sonra birşey söyleyebileceğim. Şimdilik ilk izlenimim ve mekanındaki motosikletleri incelediğim için, sorun yok diyebilirim.

    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun. İyi bir revizyon yapılırsa en az 55 bin daha binersin.
    Merhaba. Benim de umudum o yönde

  6. #26
    cemdogu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2020
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    BMW F650 GS 2Spark (2004)
    Motosikleti dün sabah saatlerinde teslim aldım.

    İlk izlenim olumlu. Motor oldukça sakin ve vuruntusuz bir şekilde çalışıyor. Plakamın titreşimi haricinde hiçbir anormal ses duymadım. Tek bir dezavantaj var, o da orjinal subap contalarını bulamamamızdan kaynaklanıyor. Motosiklet çalışıp, motor ısındığında en ufak sorun yok. Fakat kapatıp bekletildiğinde, subap contalarının etrafından sızıntı yaptığı için piston üzerine yağ damlatıyor. Bu da ilk çalıştırmada duman atmasına sebep oluyor. Düzenli olarak yağ kontrolünü gerçekleştirmem, eksildikçe eklemem gerekecek.

    Murat Usta'nın işçiliğini beğendim. Fakat maliyetli bir onarım oldu. İş süresi uzun, fakat bir sorunum olduğu zaman tekrar arayacağım, tekrar gideceğim bir motor ustasıyla tanışmış oldum. Motosikletten çıkan contaları dahi geri teslim etmişler. Kurum bağlayan bütün parçaları da görmüş oldum böylece, eğlenceliydi. Karbüratör ayarlarım tam yapılmış, öyle ki revizyondan önce ilk marşta çok ciddi gaz vermem gerekirken, şimdi çok az gaz açarak çalıştırıyorum ve tekrar stop etmiyor. Ön fren kaliperlerinde, pistonlardan biri sıkışmış, Murat Usta sağolsun onu da açmış. Devir göstergemin şase kablosu zayıflamıştı, bu yüzden devir saati bazen anormal devirler gösteriyordu. Onu yenilemişler. Gülümseyerek döndüm evime.

    Fren balata ve diskleri yeni değiştiği için, ilk bir kaç dakika kabus gibiydi benim için. Boş bir arazide fren rodajı yapmak durumunda kaldım. Ancak bu rodajdan sonra, iyi ki bu masrafı da etmişim dedim. Özellikle fren hidroliğinin değişmesiyle manetler pamuk gibi olmuş, hassaslaşmış. Önceden dibine kadar sıkmam gerekiyordu ve kolu sıktığımı hissetmiyordum. Şimdi frenlerden karşı tepki alıyorum ve frenlerin tuttuğunu hissedebiliyorum.

    Özetle, bu macerayı da sağ sağlim atlatmış gibiyim. Taiwan'dan gelecek subap contalarıyla tekrar üst kapak açılacak ama, şu şekliyle de yağını kontrol ettiğim sürece, herhangi bir sorun yaşamayacağımı garantilediler. Ben yine de bir yolunu bulup orjinal parçasını tedarik edeceğim.

    Teşekkürler ilgileriniz için
    BloodyBaron bunu beğendi.

  7. #27
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Gözün aydın kardeşim. İstanbula uğrarsan gezeriz..

  8. #28
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha x max 250 ABS
    Gözünüz aydın. Güle güle eskitin motorunuzu.

  9. #29
    Felis Leo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2013
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    HHH
    Scooter denen alet günlük kullanılır ve yılda en az 10000km yapar yani senin motor 150000km dedir büyük ihtimal motorun bu halde olması normaldir, geçmiş olsun

  10. #30
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı cemdogu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikleti dün sabah saatlerinde teslim aldım.

    İlk izlenim olumlu. Motor oldukça sakin ve vuruntusuz bir şekilde çalışıyor. Plakamın titreşimi haricinde hiçbir anormal ses duymadım. Tek bir dezavantaj var, o da orjinal subap contalarını bulamamamızdan kaynaklanıyor. Motosiklet çalışıp, motor ısındığında en ufak sorun yok. Fakat kapatıp bekletildiğinde, subap contalarının etrafından sızıntı yaptığı için piston üzerine yağ damlatıyor. Bu da ilk çalıştırmada duman atmasına sebep oluyor. Düzenli olarak yağ kontrolünü gerçekleştirmem, eksildikçe eklemem gerekecek.

    Murat Usta'nın işçiliğini beğendim. Fakat maliyetli bir onarım oldu. İş süresi uzun, fakat bir sorunum olduğu zaman tekrar arayacağım, tekrar gideceğim bir motor ustasıyla tanışmış oldum. Motosikletten çıkan contaları dahi geri teslim etmişler. Kurum bağlayan bütün parçaları da görmüş oldum böylece, eğlenceliydi. Karbüratör ayarlarım tam yapılmış, öyle ki revizyondan önce ilk marşta çok ciddi gaz vermem gerekirken, şimdi çok az gaz açarak çalıştırıyorum ve tekrar stop etmiyor. Ön fren kaliperlerinde, pistonlardan biri sıkışmış, Murat Usta sağolsun onu da açmış. Devir göstergemin şase kablosu zayıflamıştı, bu yüzden devir saati bazen anormal devirler gösteriyordu. Onu yenilemişler. Gülümseyerek döndüm evime.

    Fren balata ve diskleri yeni değiştiği için, ilk bir kaç dakika kabus gibiydi benim için. Boş bir arazide fren rodajı yapmak durumunda kaldım. Ancak bu rodajdan sonra, iyi ki bu masrafı da etmişim dedim. Özellikle fren hidroliğinin değişmesiyle manetler pamuk gibi olmuş, hassaslaşmış. Önceden dibine kadar sıkmam gerekiyordu ve kolu sıktığımı hissetmiyordum. Şimdi frenlerden karşı tepki alıyorum ve frenlerin tuttuğunu hissedebiliyorum.

    Özetle, bu macerayı da sağ sağlim atlatmış gibiyim. Taiwan'dan gelecek subap contalarıyla tekrar üst kapak açılacak ama, şu şekliyle de yağını kontrol ettiğim sürece, herhangi bir sorun yaşamayacağımı garantilediler. Ben yine de bir yolunu bulup orjinal parçasını tedarik edeceğim.

    Teşekkürler ilgileriniz için
    Gözünüz aydın. Kazasız belasız sürüşler dilerim...

  11. #31
    cemdogu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2020
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    BMW F650 GS 2Spark (2004)
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gözün aydın kardeşim. İstanbula uğrarsan gezeriz..
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gözünüz aydın. Güle güle eskitin motorunuzu.

    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gözünüz aydın. Kazasız belasız sürüşler dilerim...

    Çok teşekkür ederim güzel yorumlarınız için.

    Alıntı Felis Leo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Scooter denen alet günlük kullanılır ve yılda en az 10000km yapar yani senin motor 150000km dedir büyük ihtimal motorun bu halde olması normaldir, geçmiş olsun
    Motosikletim 55.000 KM'de. Muhtemelen bakımlarını geçmişte zamanında yapmadıkları için yağ kaçakları vardı. Ben de bunları önemsemeyince malesef elimde kaldı. Acı bir ders almış oldum. Bundan sonra gözüm hep yağda


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)