Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

X-Max 400 kalkış hakkında bir sorum vardi.

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1

    Üyelik
    17 Eylül 2006
    Merhaba arkadaşlar X-Max 2015 model motor aldım 2.el olarak 35 binde şuan motor. Sorunuma gelirsek kavramaya 3000 bin devire yakın başlıyor gibi geldi çok zor kalkıyor genel olarak hepsi bu şekildemi yoksa benim motordami bir sorun var ?


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    İzmir de bu yaz kullandım devir saatine dikkat etmedim ancak 3000 devir yüksek ayrıca xmax 400'ün kalkış ivmelenmesi iyidir. Varyatörü kontrol ettirin.

  3. #3
    Boldpilot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Benim ilk ve son scooterimdi xmax400 çok uzun süre kullanmadım. Devire çok dikkat etmedim ancak kamyon gibi gelmişti kalkışı. Ses var görüntü yok cinsinden geç ivmeleniyordu hakikaten. Normal olabilir, xmax 400 acceleration yazsanız youtuba bi kaç video çıkar sanırım

  4. #4

    Üyelik
    28 Nisan 2017
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    bende de aynı sorun vardı servise götürdüm karyatör kararmış onu temizledik geçti dediler.Muhtemelen sizin ki de ondandır.

  5. #5
    Thesinner83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Xmax 250
    Xmax 400 kullanmadım xmax 250 sahibiyim. İki motor aktarma sistemi aynı olduğunu düşünürsek sorununuzun bir kaç farklı sebebi olabilir.1-) Varyatör bagaları aşınmış olabilir eğer aşınmış ise Varyatör ü düzgün şekilde ayıramayıp güç kaybı oluşturuyor olabilir.
    2-) Kayışın 20 binde değiştiğini varsayıyorum 15 bin yapmış eğer sürekli şehir içinde kullanılan bir motorsa yıprananak daraldığından yine güç kaybına neden oluyor olabilir.
    3-) Arka Varyatör içindeki balatalar sürekli surtunmeden dolayı parlaklaşmış olup debriyaj tası ile yeterli sürtünmeyi sağlayamıyor olabilir.
    4-) Yine ön Varyatör de bir önceki bakımda bagaları kuru şekilde değilde yağlı bir kurulum yapılmış ise oradaki gres özelliğini kaybetmiş ya da balata ve kayış tozuyla çamursu bir hale dönüşüp bagaların sağlıklı şekilde ilerlemesini engelliyor olabilir.
    Tüm bu saydığım maddelerin hangisinin sebep olduğunu anlayabilmek için elinizden geliyor ve alet edevatınız varsa kendiniz söküp kontrol edip sorunu giderebilirsiniz. Ya da güvendiğini bir motor ustasına giderek Varyatör ve debriyaj bakımını yaptırıp kayışın durumunu da gözlemler ve problemi çözdürürsünüz.
    Malesef bizim motorlarda aktarmanın çalışma prensibinden dolayı belirli periyodlarda debriyaj ve Varyatör sisteminin bakımları önemli rol oynuyor. Bakımı yaptırdığınızda eğer kayışa yıpranma yoksa sorununuzun ortadan kalkacağını düşünüyorum. Sonucu burdan bildirirseniz sevinirim.

  6. #6

    Üyelik
    17 Eylül 2006
    Vaktinizi ayırıp cevap verdiğiniz için teşekkür ediyorum. En kısa sürede varyatoru açıp bakımını yapacağım , olumlu veya olumsuz yorumu tekrar yazarım . Teşekkürler

  7. #7

    Üyelik
    21 Kasım 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 400
    Hocam merhabalar bende kullanıyorum devirlenmesi genelde o devir aralığında bir problem yok yani motorunda arada açıp debryaj vs temizlik bakım yapmak gerekiyor 10 bin km de bir. Benimde suan kalkışlarda bir ses geliyor uğultu gibi onu çözemedim fakat debryaj bitiyor galiba )

  8. #8

    Üyelik
    17 Eylül 2006
    hocam bu düz yolda böyle atıyorum birazcık rampaya denk geldiysem 5bin civarında kalkamya başlıyor anca Bana çok garip geldi

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom / Piaggio Medley
    Sizden önce bagalar orjinalden hafif takılmışsa yazdığınız gibi yüksek devirde hareketlenir..

  10. #10

    Üyelik
    21 Kasım 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 400
    Bence kalkış için normal aslında sonrasında devir düşüyor stabil gidiyor

  11. #11

    Üyelik
    17 Eylül 2006
    bugün temizleme fırsatım oldu bagaların olduğu yerden baya bir kömür tozu gibi şeyler çıktı baya kirliydi,onları temizledim.Balataları zımparaladım basınçlı hava tuttum.Kalkıştaki titreme baya azaldı ve rahat kalkıyor ama 3 bin devir civarı kalkıyor gene ona yapacak birşey yok sanırım.Bu arada bagaları yağlamadan koydum .

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:17 ----------

    ek olarak birşey daha sormak istiyorum kayışın iki tarafı da dişliydi 2 tarafı da kullanılıyor mu ? ne için yapılmış ?

  12. #12

    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı R4PST4R adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bugün temizleme fırsatım oldu bagaların olduğu yerden baya bir kömür tozu gibi şeyler çıktı baya kirliydi,onları temizledim.Balataları zımparaladım basınçlı hava tuttum.Kalkıştaki titreme baya azaldı ve rahat kalkıyor ama 3 bin devir civarı kalkıyor gene ona yapacak birşey yok sanırım.Bu arada bagaları yağlamadan koydum .

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:17 ----------

    ek olarak birşey daha sormak istiyorum kayışın iki tarafı da dişliydi 2 tarafı da kullanılıyor mu ? ne için yapılmış ?
    Nikkfurie'nin dediği gibi bagalar olması gerekenden hafif olabilir mi?

  13. #13
    Thesinner83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Xmax 250
    Alıntı R4PST4R adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bugün temizleme fırsatım oldu bagaların olduğu yerden baya bir kömür tozu gibi şeyler çıktı baya kirliydi,onları temizledim.Balataları zımparaladım basınçlı hava tuttum.Kalkıştaki titreme baya azaldı ve rahat kalkıyor ama 3 bin devir civarı kalkıyor gene ona yapacak birşey yok sanırım.Bu arada bagaları yağlamadan koydum .

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:17 ----------

    ek olarak birşey daha sormak istiyorum kayışın iki tarafı da dişliydi 2 tarafı da kullanılıyor mu ? ne için yapılmış ?
    Şimdi şöyle benim xmax 250 180 kg civarı debriyaj 2350 civarı kavramaya başlıyor 2500-3000 arası kalkıyor bu normal. Bu arada orjinal ağırlığında bagalarım. Xmax 400 ise 215 kg civarı yani arda 35 kg fark var o yüzden kavrama devrini biraz yukarı almış olabilirler ya da bagaların bir önceki sahip tarafından orjinal yerine hafif takılmış olabilir(hafiflerse çabuk devirlenip hızlanması artar top speed düşer, ağırlaşırsa hızlanma düşer top speed artar)
    Bildiğim kadarıyla xmax 400 lerin kayış çift tarafı tırtıklı ama dıştaki tırtık temas etmiyor yani kavramaya etkisi yok kayışın hızlı soğuması amacıyla o şekilde üretilmiş diye düşünüyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:33 ----------

    Bu arada bagalar da yüzeysel aşınma var mıydı?

  14. #14

    Üyelik
    21 Kasım 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 400
    Benimde ağır bakım geliyor bakalım orda temizlik vs hepsini aradan çıkaracağım yavaş yavaş orjinal parçaları stok yapmaya başladım :D

  15. #15

    Üyelik
    17 Eylül 2006
    varyatörde bir aşınma vs yoktu. Bagalarda da aynı şekilde bir aşınma görmedim ama aslında çıkartmışken hassas tartıyla ölçmeyi unuttum kaç gr geliyor diye.Şuan kafama takılan şey bagaları yağsız taktım acaba aşınma yaparmı diye düşünüyorum.

  16. #16
    Thesinner83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Xmax 250
    Eğer baga yuvalarında aşınma yoksa yuvalar pürüzsüz ise sıkıntı olacağını sanmıyorum. Zaten gres li kurulum yaparken özel gres kullanmanız lazım yüksek ısıya dayanıklı olmalı. Ayrıca özel gres li kurulum yapsanız bile balata ve kayış tozları o gres e yapışıp bir süre sonra çamursu bir hal alıp daha kötü bir hal alıyor.

  17. #17

    Üyelik
    17 Eylül 2006
    Haklısınız normal gresslerde belli km'den sonra akıp gidiuor zaten . Birde bu scooter ler için setup motocycle markası altında İstanbul'dan bir usta yay-baga üretmiş kullananlar memnunlar gibi ama bu konuda bilginiz varmıdır yapsak değer mi ileride bir sıkıntı yaşar mıyım

  18. #18
    Thesinner83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Xmax 250
    Alıntı R4PST4R adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haklısınız normal gresslerde belli km'den sonra akıp gidiuor zaten . Birde bu scooter ler için setup motocycle markası altında İstanbul'dan bir usta yay-baga üretmiş kullananlar memnunlar gibi ama bu konuda bilginiz varmıdır yapsak değer mi ileride bir sıkıntı yaşar mıyım
    Motocycle ismini bende duydum ama denemedim. Ama mantığı şu arka Varyatörün kapanmasını yani daralmasını sağlayarak kayışı sıkıştıran bir yay var bu yayı sertleştirirsen kayış daha iyi sıkışır böylece hızlanma esnasında güç kaybı azalacak ve hızlanman artacaktır burası güzel yanı ama baga ağırlıkların hafif kalırsa bu sefer yayın uyguladığı basıncı yenemez bu sebeple de arka Varyatörü açmaz ve son hızınız düşebilir. Yani kısacası şu motorda yapacağınız her modifikasyon size bir yerlerden kazandırırken bir yerden kaybettirebilir. Motocycle bu uygun oranı bulmuş olabilir. Ama bu çok etkenli bir hesaplama ya da uzun süreli arge gerektirir. Baga ağırlığı, arka Varyatör yayı, balataların küçük yayları, kayışın kalitesi bile aktarmanın sağlıklı olmasına etken. Yani kısacası sanmıyorum motocycle ın bi yamaha kadar arge yapacağını bana inandırıcı gelmiyor ama olabilir. Ekonomik güç te sıkıntı yoksa denenebilir.

  19. #19

    Üyelik
    17 Eylül 2006
    haklısınız bende öyle düşünüyorum hani yapılsa bile çok büyük bir etki yapacağını sanmıyorum açıkcası ve istenilen paralarda az bir para değil .

  20. #20
    astrofizik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio beverly 350
    Özellikle 150-200cc den sonra bu varyator işinden kurtulmanız çok zor, sistem çok verimli değil ,
    Cc yükseldikçe sorun daha çok kendini hissettiriyor.
    Debriyaj balatasının üzerindeki baskıyı dusurmeniz gerekli,o balata tozları kasnağa dökülmemeli..
    Karşı uca müdahale edin yani varyatöre, benim tavsiyem;
    Baskıyı azaltan ve tam oturma sağlayan düz yapılı varyator misketleri (orijinal ağırlıktan maximum 1gr hafif olmalı )
    Dr.pulley


    ANES MOTOR
    Leoncino
    Hero Motosiklet
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)