Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Scooter Bakımı Çokmu Pahalı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ibo8316 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2012
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Honda Cb 125e
    Selamün Aleyküm ey motosiklet.net ailesi.
    10-12.000 TL civarı scooter almaya niyetim var.
    ✓Su soğutmalı
    ✓Yuksek tekerlekli (14-15-16 jant)
    ✓150-200-250cc olabilir

    Forum ve Facebook sayfalarında okuyorum İtalyan lr bakımı çok pahalı
    (yağ-filtre-kayış)

    Aprilla Scrabeo 200i sahibinden 1800tl
    Piaggio Medley 150bs Sahibinden 1700tl almışlar
    Peki Yamaha Honda da durum nasıl?
    Yakın zamanda sıfır kendisi arkadaşı akrabası alanlar yazarsa sevinirim

    ✓nmax
    ✓xmax
    ✓Tricity
    ✓xcity
    ✓Pcx
    ✓Kymco modelleri
    ✓Sym modelleri...

    Açkcası Japonlar pahalı ise Sym-Kymco modellerine bakacağım.

    tamam motora 10-12.000 TL veririm ama 2-3.000 kilometre de bir 1.000-1.200tl veya dah fazlasi çok pahalı
    Neyi Secersen Sec Aklın Hep Secemediginde Kalır !!!.Her Seçiş Bir şeyden Vazgeçiştir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    ne 1000TL sı kardeşim kim uydurdu scooterların bakımı pahalıdır diye. normal periyodik bakımı İtalyan Piaggio'nun 150-180TL falan 18000km ağır bakımı varyatör kayış değişimi yapıldı 650TL falan tutmuştu. Şimdi olsa olsa 800TL o da kur farkından dolayı. İtalyanlarda yedek parça Euro üzerinden, Asyalılarda dolar üzerinden fiyatlandırılır. SYM 125 lerin bakımları da aynı 100-200TL arası yapılan işleme göre değişir. Varyatör kayışı öyle sık değişen bir şey değil. piaggio xevo'da 18000kmde değişti. İtalyanlar pahalı diye hep söylerler ama aslı astarı İtalyan olmayanların da ondan aşağı kalır yanı yoktur.

  3. #3
    MeNGuC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2011
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    KYMCO SÜPER 8 Kara Şimşek :)
    Şimdi sana o kalavi fiyatları verenler varyatör gurubu konpile yenilenmiştir o fiyat çıkmıştır oda zor gibi o fiyatı yakalamak velhasıl

    Periyodik bakım yağ castrol 30 tl hava filtreside olsun 50 tl yağ tıpa contasıda 3 5 tl desek işçiliğide koy en kıral 150 tl diyorum

    2 3 periyodik bakımda bir şanzıman yağı değişimi eklesen 20 30 tl 20 binde bir kayış değişsen 100 200 tl marka model kayış fiyatı değişir

    Varyatör gurubunu konpile değiştirmek kronik veya sizden odklı olmadıkla 40 50 den aşağı değişim zor ihtimal ister oda marka model değişir

    Her 10 bin km rede bi varyatör genel temizlik 50 tl tutar en kıralı 100 tl temizlesin var sayalım

    Madem çok dert ediyorsun ben gibi lokma takımı takım taklavat edin yağını değiş 30 tl hava filtreni al 50 tl kendin değiş benzin filtresi 5 10 tl koltuk altını sök değiş varyatörünü sök balata sipreyi ile temizle debraj balatanı kontürol et debraj taşını al 100 zınpatayla içini zınpara yap balata sipreyiyle temizle ön varyatör misketlerini kontürol et aşınma varsa sipariş yap al tak bujini kontrol et kitapçığındaki uygun model marka buji edin değiştir kitapçıkta saten kaç km rede neler yapıldığı yazıyor kulandığın motoru kulanımına göz önünde bulundurup bu tür bakımlarınıda kendin yapa bilirsin ben gibi her yerde bakım vidyoları ve yazıları var izleyin okuyun ben gibi içinden çıkamadığınız zor durumda kalırsanız yetkili servis yoluna baş vurursunuz

    Ayrıca sym kymco güzel olmakla beraber kaliteli servis ve yedek parça düzgün usta servis sorunu özelikle kymcoda çekebilirsin yok gardaş ben kulanırım bakımı geldiğinde gider servisine al bakımını yap derim dersen özelikle honda 2incisi yamaha dan motor edin

    Özelikle istanbulda deyilsen ağrısız başım diyorsan honda en yaygın tecrübeli servis ve yedek parça kendilerinde mevcuttur saten honda seni her türlü memnun edemiyorsa ve elin anahtar tutmuyor neyi nasıl yapılcak nasıl olcak tecrüben yok ve anlamıyorsan türkiyede motorsiklet yedek parça servis memnuniyeti 4 tekerli araçlara nazaran zor
    CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..

  4. #4
    ibo8316 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2012
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Honda Cb 125e
    Çok teşekkürler..
    Yamaha xmax250= kayış +yağ+filtre +işcilik ile=700tl yapılmış
    20.000 bakımı buda not olarak bana ve ben gibi merak edenlere bilgi olsun

  5. #5
    MeNGuC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2011
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    KYMCO SÜPER 8 Kara Şimşek :)
    Alıntı ibo8316 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkürler..
    Yamaha xmax250= kayış +yağ+filtre +işcilik ile=700tl yapılmış
    20.000 bakımı buda not olarak bana ve ben gibi merak edenlere bilgi olsun
    700 tl den kayış yağ hava filtresi saten 500 tl bulur 200 tl işçilik almışlar birdaha diyorum bu kişiye kulanımına bağlı şimdi kitapçıkta normalde 20 binde bir kayış değiş der ama sen her 10 binde bi varyatör temizliği yaparken parçaların kontürolunu yaparsın kayış sağlamsa 30 40 binde gider kısacası varyatör misketide debraj balatasıda bu şekildedir ama ben standart ne gerekiyorsa yapip dersen de buna kimse karışamaz

    Kısaca standar bakımın 150 imaknı yok geçmez geçerse sorgulamaya başla
    CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..

  6. #6

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    14 ay yeni kasa pcx kullandım kenarda para biriktirdiğimi bilirim.
    Keyfe kederde kayış değiştiriyordum.
    Bence ucuzdu.
    Ya da pcx ucuzdu.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    R25
    hocam scooter işletme motorlara göre daha ucuz gerçekleşiyor.zincir bakımın temizliğin yağlaman gerdirmen vs yok.şanzuman debriyaj işlemin yok.motor 4000 devir falan çeviriyor zaten yıpranma payıda ona göre az.seni kim korkuttuysa iyi korkutmuş yani.0 aldığın bir scooter da 10k km ye kadar sadece yağ ve hava filtresi değiştirirsin.ama şuda doğru bazı parçaları motorlardan pahalı oluyor.vespa dışında başka avrupa scooter bakma derim.çevremdekiler genelde vespa sürüyor gts yada eski modelleri.bu arada acele ederdim büyük zam geliyor ya xmax 250 0 km yada nmax155 lik alırdım yarına hemde.

  8. #8

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Alıntı burak burk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam scooter işletme motorlara göre daha ucuz gerçekleşiyor.zincir bakımın temizliğin yağlaman gerdirmen vs yok.şanzuman debriyaj işlemin yok.motor 4000 devir falan çeviriyor zaten yıpranma payıda ona göre az.seni kim korkuttuysa iyi korkutmuş yani.0 aldığın bir scooter da 10k km ye kadar sadece yağ ve hava filtresi değiştirirsin.ama şuda doğru bazı parçaları motorlardan pahalı oluyor.vespa dışında başka avrupa scooter bakma derim.çevremdekiler genelde vespa sürüyor gts yada eski modelleri.bu arada acele ederdim büyük zam geliyor ya xmax 250 0 km yada nmax155 lik alırdım yarına hemde.
    scooter 4000 devir mi çeviriyor. Orda bir yanlışın var. Araba değil ki bu.

  9. #9
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı burak burk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam scooter işletme motorlara göre daha ucuz gerçekleşiyor.zincir bakımın temizliğin yağlaman gerdirmen vs yok.şanzuman debriyaj işlemin yok.motor 4000 devir falan çeviriyor zaten yıpranma payıda ona göre az.seni kim korkuttuysa iyi korkutmuş yani.0 aldığın bir scooter da 10k km ye kadar sadece yağ ve hava filtresi değiştirirsin.ama şuda doğru bazı parçaları motorlardan pahalı oluyor.vespa dışında başka avrupa scooter bakma derim.çevremdekiler genelde vespa sürüyor gts yada eski modelleri.bu arada acele ederdim büyük zam geliyor ya xmax 250 0 km yada nmax155 lik alırdım yarına hemde.
    xmax 9000 devirde kesiciye giriyor

    demekki mühendis ekrana yanlış yazmış

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    R25
    Alıntı artemis99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    scooter 4000 devir mi çeviriyor. Orda bir yanlışın var. Araba değil ki bu.
    valla öyle çeviriyor diye biliyorum 2 3 tane modelde görmüştüm 4000 5000dd gibi bir devir çeviriyor çok şaşırmıştım.teknik verilerinde kılavuzunda gördüğümden bahsediyorum.genelde scooterlarda kadranda devir olmuyor zaten.modellerini tam hatırlamıyorum ama eminim çok komik devirler çeviriyodu

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Alıntı Alonedark93 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    14 ay yeni kasa pcx kullandım kenarda para biriktirdiğimi bilirim.
    Keyfe kederde kayış değiştiriyordum.
    Bence ucuzdu.
    Ya da pcx ucuzdu.
    Ucuz kelimesi yanlış pcx masrafsız benzin dışında 3000 km de bir yağ 10 binde kayış ve balata başka birşey varsa ben bilmiyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:40 ----------

    Alıntı Alonedark93 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    14 ay yeni kasa pcx kullandım kenarda para biriktirdiğimi bilirim.
    Keyfe kederde kayış değiştiriyordum.
    Bence ucuzdu.
    Ya da pcx ucuzdu.
    Ucuz kelimesi yanlış pcx masrafsız benzin dışında 3000 km de bir yağ 10 binde kayış ve balata başka birşey varsa ben bilmiyorum

  12. #12

    Üyelik
    25 Nisan 2010
    250 cc ve üzeri maxi scooterların bakımları daha fazla tutar.

  13. #13

    Üyelik
    22 Kasım 2015
    Xmax 250'nin her rutin 3000 bakımı 220 ila 265 arası tutar. Niye böyle dedim? 2 yıldır tüm bakımlarını garantisi bitmesine rağmen servise yaptırıyorum.

    Servis sana 3 farklı yağ seçeneği sunar. Hangisini istiyorsun der? Sen de bütçene uygun olan yağı seçersin. En pahalı yağı 80 TL. Bu da her 3000 bakım da sana hava filtresi, debriyaj filtresi, yağ değişimi ve işçilik olarak toplam 265 TL'ye gelir. (en son 1 ay önce yaptırdığım fiyat) Sen 30 tl'lik yağ istersen bu fiyat daha da aşağı düşer haliyle.

    20 bin ağır bakımın fiyatını benim geçen bir başka konuda verdiğim bu fotoğrafa istinaden fiyat söylemişsin. Bu listede ekstra olarak patlayan ampül değişimim var. 30 TL onu düşersen. Yuvarlak hesap ağır bakımı o kadardır. Tabii bu yaptırdığım bakım 2017'nin 1. ayına ait. Gerçi şu anda fiyatları aynıdır diye tahmin ediyorum. 1 ay önceki filtre ve yağı değişimi ve şu anki kayışında değişmeyen fiyatını düşünürsek.

    Sözün özü xmax'in rutin ve ağır bakım masrafı böyle.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:18 ----------

    Arşivimde aradım buldum. Bu listeyi ben servisten almıştım. Hem de ta 2015 yılına ait. Ben 1 ay önce rutin 3000 bakımını 265 TL'ye yaptırdım. 2 yılda aradaki zam farkını az çok görebilirsin. En pahalı yağ ile 2 yıllık zam farkı sadece 20 TL olmuş. Unutmazsam servisteki arkadaşıma uğrarırım. Halen bu tür liste yapıyorlarsa temin eder güncelini buradan tekrar veririm.


  14. #14

    Üyelik
    30 Mart 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    Mondial cup, Pulsar 200 NS, Dominar, Honda NC750 S
    Şu konuyu araştırıyordum, bilgilendirenlere teşekkürler. Bide rodajı sorayım ben. Scooter rodajı nasıl oluyor?
    Sonuçta hepimiz ölecez...!

  15. #15
    freewill - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400 Youtube: Sucuk Ekmek MotoVlog
    Alıntı sheriff87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu konuyu araştırıyordum, bilgilendirenlere teşekkürler. Bide rodajı sorayım ben. Scooter rodajı nasıl oluyor?
    Burgman için gelen kitapçıkta ilk 1000km gazı yarıdan fazla 1600 km ye kadar da 3\4 açmayın diyor.

  16. #16

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Melez nerdesin Melez???

  17. #17
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    CFMoto NK250
    Araba bakımı bile o kadar tutmuyor yazdığınız fiyatlar utopik rakamlar nereden çıkardınız bu fiyatları daha doğrusu piaggio medley için bu servis ücretini kim ödememiş bilgi nereden? Kaza yapmıştır veya varyatör, kayış, lastik, balata falan da değiştirmiştir olsa olsa.. Yağ bakımı dediğin şey 150tl'dir en baba yerde. Piaggio grubu için..

  18. #18
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    sukuterin bakım fiyatları vitesliden farklı değil , birinde zincir dişli değişir diğerinde kayış varyator , düzgün kullanırsan ikiside min 40-50 bin km gider.. viteslinin zincir bakımına sprey kullanıyorsan para gider , sukuterinde arka fren balatası çabuk biter aralarındaki tek fark bu iki kalemdir..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler