Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
RKS City Blade
2. sayfa BirinciBirinci 12

Suzuki Burgman 200 2014 Debriyaj Sorunu

    Mondial E-xtreme Max 150
    Trendy 50
    Motosiklet Online
  1. #21

    Üyelik
    15 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Burgman UH200
    Rica ederim.



    Bu sabah motorumu servise bıraktım. Vites bölümünün açılış ve dağılması sırasında ordaydım. Kayış ve bilyalar sapasağlam çıktı. Debriyaj baskı balataları biraz yanmış ama sorun olacak kadar bir şey yok. Asıl olay varyatör dış kapalarındaki aşınma. Orda resmen bir kat oyuk gibi bir şey oluşmuş. Çok ilginçti.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:20 ----------

    Alttaki resimde görülen 1 ve 2 nolu parçaların merkeze yakın olan kısmında dairesel aşınmalar olmuş. Sanırım alttaki resim daha açıklayıcı.



    MotoAVM Motosiklet Aksesuarları Satış Sitesi
    Yamaha Motosiklet Kampanyası
    Motomax
  2. #22
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    2.resim açılmıyor kontrol ederseniz sevinirim.

  3. #23

    Üyelik
    15 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Burgman UH200



  4. #24
    AurorAbeam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Kalmadı :(
    Sonuç ne oldu?

  5. #25
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    düzeldi mi bende merak ettim ?

  6. #26

    Üyelik
    15 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Burgman UH200
    Hala parça bekleniyor. An itibariyle 16 gün oldu. Geçen hafta söyledikleri : "Beş parça sipariş ettik, üçü geldi, ikisini bekliyoruz. 1 hafta 10 güne gelir".

    Sipariş edilen parçalar :
    Varyatör dış kapağı (2).
    Varyatörün karşısındaki kapak (1),
    Kayış (19),
    Debriyaj balatası (25),
    Debriyaj tası (24).

    Bu süreçte debriyajın durumu çok daha kötü oldu, sürekli kaydığını hissediyorum. Tork ve çekiş kaybı yaşatıyor.

  7. #27

    Üyelik
    15 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Burgman UH200
    Bugün (7 Nisan) parçalar geldi. Toplam 19 gün oldu. Montaj yaklaşık 3 saat sürer tahmin ediyorum ama tam gün bırakmam gerektiğini söylediler. Perşembe günü motoru servise bırakacağım. Parçaların değişimden sonraki durumu tekrar yazacağım.

    Kazasız sürüşler.

  8. #28

    Üyelik
    15 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Burgman UH200
    Motoru ancak cumartesi sabahı (11 nisan) servise bırakabildim. Bugün parçalar takılmış. Ama sipariş etmedikleri bir parça eksik kalmış. 1 parça hariç tüm parçalar değişti. Motor toplandı. O parça da (arka sabit yanak diyorlar) gelince haber verecekler tekrar götüreceğim. Tabi yine 2-3 hafta beklemek gerekecek. Motoru, şu anki haliyle bu akşam teslim alacağım. Sorunun büyük ölçüde geçmiş olacağını tahmin ediyorum.

    Bu arada ön frem balatam tekrar bitti. Şaka değil gerçek. Ön fren balatam ilk kez 2000 km'de, 2. kez 4500 km'de bitti. Daha önce kullandığım hiç bir motorda böyle bir saçmalıkla karşılaşmamıştım. Bu konuda farklı bir suzuki servisine daha gideceğim.

    Kazasız sürüşler.

  9. #29

    Üyelik
    02 Mayıs 2015
    Motosikleti
    LIFAN LF250B
    bbirsöz son durum nedir acaba? sorununuzu halloldu mu? ben de yeni burgman200 aldım. umarım aynı şeyleri yaşamam

  10. #30

    Üyelik
    03 Aralık 2015
    Arkadaşım scooter almak için uzun araştırmalardan sonra ihtiyaçlarıma ve beklentilerime uygun olarak seçeneklerimi üçe indirmiştim.Bunlardan birisi de aynı model suzuki idi.Konu başlığı dikkatimi çekti.Okudum başınıza gelenlerden dolayı üzüldüm.Sonunda geçen ay PCX 150 aldım.Dün ilk bakımını yaptırdım çok memnunum.Sizin konunuza gelirsek yazdıklarınızı okudum.Eski bir teknik eleman olarak aklıma ilk olarak ön fren sistemindeki bir problemden(fabrika çıkışı fren hattında hava kalmış olabilir belki,montaj hatası v.s..)dolayısıyla az yada çok sürekli fren yaptığı için normalde 40-50 binlerde bitmesi beklenen balatalar 2000km de bitmiş ve frende gittiği için de elbette debriyaj baskı balata kayış doğal olarak dağılmıştır.Öncelikle ön fren sisteminizi kontrol ettirin derim ben.Frene basıp bıraktığınızda fren pabuçları diskten ayrılıp yuvalarına geri dönüyor mu?Yani az ya da çok bir frenleme veya diske sürtme durumu varmı?Zaten motorun fazla yakması da frenlemeye delalet!Daha önceki yurtdışı kaynaklı araştırmalarımda bu motorla ilgili müzmin problem olarak bazen idle da iken stop problemi olduğunu öğrenmiştim sizin şikayete benzer bir problem hiç okumadım.Sizin talihsizliğiniz.Üzüldüm geçmiş olsun aklıma gelen ilk şey buydu anlatayım dedim umarım faydası olur.Bütün arkadaşlara selamlar, kazasız sürüşler.

  11. #31

    Üyelik
    31 Mart 2016
    Şehir
    Muğla/Bodrum
    Motosikleti
    Suzuki Burgman Uh200
    Yazilanlari okudukca burgman almasaydim keske diyorum. Kalkisi konusunda bende sikayetciyim motorla agir agir gidemiyorum bagiriyor resmen.Pahali die almadigim forzayi keske alsaydim.

  12. #32
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Geçmiş olsun. Motorunuz fren sistemi ile ilgili ayıplı mal olarak kabul edilmeli diye düşünüyorum. Yerinizde olsam bu konuyla ilgili mahkeme yoluna giderdim.
    Varyatör konusuna gelince bana göre scooterların tamamında şu yada bu seviyede varyatör problemi oluyor. Kullanılan teknoloji geliştirilmeden bu sorun çözülmez. Aslında bu sorunlardan uzak durmanın basit bir yolu var. Gazı kuyumcu ayarıyla değil, fazlaca açarak kalkış yapmak. Bu sayede 4 yıl 30 bin km dir kullandığım motorumda ne bir parça değişti, nede kalkış sorunları yaşıyorum. Önümde aniden duran bir taksiye vurmaktan kıl payı kurtulmanın haricinde hiç bir sıkıtı da yaşamadım. Hatta eğlenceli oluyor.

  13. #33

    Üyelik
    15 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Burgman UH200
    Selamlar,

    Konudaki sürecin üstünden bir sene gibi bir süre geçti. Son durum bilgisi vereyim istedim.

    Motoru satmadım, hala biniyorum. Bugün itibariyle 23546 KM'de. Parçaların değişiminden sonra motorda ciddi bir iyileşme oldu. KM arttıkça titremeler yeniden başladı. Eskisi kadar yoğun ve sıkıntı çıkaracak kadar değil bu titremeler. Karda, kötü zeminde ya da yoğun trafikte, yani sabit olarak 20Km'den yavaş gitmeniz gereken durumlarda can sıkıcı oluyor biraz. Kavrama bi var, bi yok. Bilhassa o düşük hızla yokuş çıkmak çok sıkıntılı.

    En sonunda kendime göre, düzgün çalışan, motora ve sorunlarına hakim bi servis buldum. Reklam yapmak gibi olmasın ama Hasanpaşa'da Delta Motor (Suzuki yetkili servisi) hem halden anlayan hem de motordan anlayan mekan. Suzuki'cilere tavsiyemdir. Fiyat konusunda da diğer servislere göre çok daha insaflı.

    Ön fren balatası hala çok kısa sürede bitmesinden şikayetçiydim. Orjinal balata takmaktan vazgeçtim. KMA'dan (Kilerci Motorlu Araçlar) EBC marka fren balatası almaya başladım. Frenlerle ilgili sorunum çok daha azaldı.

    2 yılın ve toplam 30000 km'nin ardından 200cc burgman yetmemeye başladı. Ekonomik olarak imkanım olduğunda burgman'ı satıp, MT-07 almayı düşünüyorum.


    @acemi60
    Varyatör konusunda kesinlike size katılıyorum. jcosta varyatör teknolojisini çok inceledim, çok beğendim. Ancak fiyatları çok yüksek gelidi bana.

    Gaz kullanımı konusuna gelecek olursak. Evet, mümkün olduğunca düşün devirde kalkmamaya, kavramnın sıkıntı olacağı hızlarda seyir etmemeye özen gösteriyorum. Ancak o şekilde açamayacağım birçok yer var. Bu sorunların ortaya çıktığı dönemde, kötü asfaltı olan, mütemadiyen ıslak ve çamurlu olan, yoğun yaya ve araç trafiğine sahip bir yokuşu düzenli olarak kullanmam gerekiyordu. Sanırım o süreçte çok yıprandı.

  14. #34

    Üyelik
    15 Nisan 2016
    slm bende sıfır burgman 200 aldım 3000 km oldu yaklasık 2000 km sini uzun yolda bindim fakat hiç bi sorun şikayet arıza çıkarmadı. 1000 km bakımında servise yaptırırken bu motorların kronik arızası var mı die sormuştum abi öyle bişey de bize mail geliyor bizde bi şekilde kullanıcalara ulaşıyoruz fakat şimdiye kadar burgman 200 lük lerde herhangi bir arıza yaşanmadı demişti. Çevremde 2 arkadaşımda da burgman 200 var onlar da da bi şikayet olmadı. Hocam sizinki tamamiyle şans işi bi kasa meyveden bi tane çürük meyve çıkar o da size denk gelmiş en azından servis öyle ya da böyle bi şekilde garantiden değiştirmiş. Ama yukarda arkadaşın yazdığı gibi kalkıştan kaynaklı da olabilir sonuçta yüksek devirli su sogutmalı bir makine, ben yamaha motorun sıcak ta fanın plastik pervanesinin eriyip hararete neden olduğuna şahit oldum yani arıza nerede nasıl ne şekilde olacağı belli olmuyor

  15. #35

    Üyelik
    13 Temmuz 2018
    Herkese selamlar. Konunun üzerinden uzun zaman geçmiş olmasına rağmen yaşadığım soruna ciddi bir ışık tutmuş bulunuyor. Bende buradan deneyimlediğim kadarı ile yazmak istedim. Burgman 200 alalı henüz 3 ay oldu. İkinci el aldım. Aldığım günden itibaren bir cırlama sesi geliyor. Motorumu yetkili bir servise götürdüm. Servisten debriyaj temizliği yapıldıktan sonra gideceğini söylediler. Fakat yapmama da gerek olmadığını da belirttiler. Bende titiz bir kullanıcı olduğum için bakımının yapılmasını rica ettim. İki gün boyunca efsanevi bir sürüş deneyimi yaşadım. Sonrasında aynı sorunlar tekerrür etti ve ortalama 2 aydır bu cırlama ile motoru kullanmaya devam ediyorum.
    Tecrübe etmiş dostlar söyleyebilir ise çok sevinirim. Tavsiye edebileceğiniz bir servis var mı ?


    Bajaj Dominar 400
    Benelli BN-251 Reklam Filmi
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler