Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yolcu alacak olanlar için püfler

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
    Motosiklet için yüreği çarpan biniciler olarak bizler, yolcularımızın ilk ve daha sonraki motosiklet gezintilerinden daima zevk almalarını isteriz. Bunu sağlamak için akıcı, nazik ve güvenli sürüş yapmalıyız.




    Eğer hızlanma esnasında, vites değiştirirken ya da fren yaparken onların kaskı sizinkine mütemadiyen çarpıyorsa, bu sizin kullanım hatanızdır, onların değil. Bu, akıcı bir sürüş yapmadığınızı ortaya koyar. Bu deneyimi daha önce hiç yaşamamış biri için motosiklet yolculugu çok ürkütücü gelebilir.Onlar, daha önce motosikletin ne kadar tehlikeli olduguna dair pek çok hikaye duymuş ve dolayısıyla motosikletinize bir şekilde binmişse de devamlı tedirgin olabilir. Bir kez şu yolculuk başlasın, her şey ona çok garip gelecektir.360 Derecelik görüş alanı, vücutlara çarpan rüzgar, motor gürültüsü ve yarattıgı olagan üstü duygular, virajlarda yana yatma faktörü, metal bir kafesle korunmayan bir vasıtada yolculuk etmeye alışmaya çalışmak yolcu için alışılmadık bir durumdur. Bütün bu faktörler yolcunuzda motosikletin göründügünden daha da hızlı ve tehlikeli bir vasıta oldugu izlenimi yaratabilir. Böyle bir ortamı yaratmaktan kesinlikle kaçınınız ve yönergelere uygun sürünüz. Bunu söylemekten nefret ediyorum; ama lütfen defansif kullanın! Sakın duygularınıza yenik düşüp, size ne tür onanmaz zararlar vereceği belli olmayan dört tekerlekli sürücüsü şahıslarla seyir esnasında dalaşmayın!Kazanan siz olursunuz! Bırakın o otomobil önünüzü kapatsın! Motosikletinizi agresif bir biçimde değil, zarif bir şekilde kullanın. Kavşak noktalarında, kırmızı ışıkta beklerken, yeşil ışık yandığında, toplu halde, kimisi ani kalkış yaparak karşıya geçen araçların önünde olmamaya gayret edin. Kendinizi geriye çekin ve diğer araçların arasından, uygun bir mesafe bırakarak, itidalle sürüş yapın ve böylelikle yolcunuzun kendisini emniyette hissetmesini sağlayın. İşinizi asla şansa bırakmayın. Sizce kendinizin, hatta yolcunuzun yaralanmasından daha berbat ne olabilir?Yaşamınızın geri kalan bölümünü birisini budalaca sakat bırakmış olmanın verdiği eziklik ve vicdan azabıyla geçirmek istermisiniz? Motosikletinizin üstündeyken "Gösteriş yapmayı" aklınızın ucundan bile geçirmeyin.İyi düşünün motosikleti bir şeytan makinası yapan bu görüş sahipleridir.Zavallı teknoloji harikası makina da hep günah keçisi olur.Toplum da nedense hep motosikletin makina olarak kendisini tehlikeli görür. Aslolan insan kusurudur! Kesinlikle yolcunuzun duygularını, heyecanını doruğa çıkarmak için, üzerinde etki kurmak için gazlamak, hız yapmak zorunda değilsiniz.Ona güven aşılayacak, kendini emniyette hissedecek şekilde davranınız.Yolcunuza ve tüm motosiklet severlere nazik davranın ve çevreyi (Gürültü kirliliği dahil) ve insanları koruduğunuzu hissettirir tarzda sürün. Onları asıl bu etkileyecektir. Bu faydalı önerileri dikkate alın:

    1-Onların, iyi bir motosiklet yolcusu olmaları için ne yapmaları ve ne yapmamaları gerektiğini bilmelerini sağlayın. İlk başlığımız olan "Motosiklet yolcuları için püfler" konusunu onlara iyi açıklayın. Onlara bir kopya takdim etmek konusunda kendinizi özgür hissedin. Yaygın kanıların aksine, motosikletinize alacağınız yolcunun ilk kez biniyor olmasının bence pek bir önemi yoktur. Talihsiz tecrübelerin bana öğrettiği acı gerçekler adına, ona vereceğiniz bir zarardan ötürü ondan özür dilemektense, onun güvenliğini sağlayınız.

    2-Hem konfor, hem de güvenlik yönünden, onun motosiklet için uygun giyindiğinden emin olunuz. Motosiklete daha önce binmemiş olan kişiler,motosiklet üzerinde yolculuk eden birinin, sıcaktan ya da soğuktan ne kadar etkileneceğini kestiremezler.Bu yüzden onların uygun şekilde giyinmesine yardımcı olunuz. Eğer kendisinde yoksa, baş ölçülerine uygun yedek bir kaskınızı ona ödünç vermeye hazır olun. Onu hiç istemediğimiz düşmeler sırasında korumaya yeterli giysiler giyinmiş olmasına önem verin.Ayak bileklerini koruyabilecek bir bot, uygun eldivenler, dayanıklı pantolon, Kaskın vizörü yoksa goggle (Tayyareci gözlüğü) ve kulaklık.Ve tabii, rüzgara karşı koyabilecek yetenekte bir mont (Rüzgar demiş ki on kat keçeye: "Ey keçe ben senden geçe!" Rüzgar demiş ki bir kat deriye: "Ey deri ben senden geri!")!..

    3-Sürüşün ilk bölümünde gerçekten de çok ağırdan almalısınız. Yolcunuzun motosiklete ilk kez binmek olgusunun kendisinin üzerinde yarattığı heyecenı üzerinden attığına ve motosikletinize alıştığına kanaat getirene kadar "Minik bir yaşlı bayan" gibi sürmelisiniz.

    4-Yolunuza taş çıkması gibi nazik durumlarda yapacağınız apansız manevralara ya da zorunlu sert frenlere karşı kendinizi önceden hazırlayın ve tetikte olun. Böyle bir acil durum, bu tür durumlarda ne yapacağını bilemez durumda olan yolcunuzun paniğe kapılmasına neden olabilir ve kontrolünüzü kaybetmenizle sonuçlanabilir.

    5-Motosikletinizin gücünü göstermek, gösteriş yapmak adına, özellikle kalkış aşamasında ve ilk vitesleri yükseltirken asla gazı sonuna kadar açmayınız.Tanrı aşkına patinaj çekerek kalkmayın, roketlemeyin! Yolcunuz muhtemelen daha önce hiç sizin gibi anormal derecede hızlanan bir motora binmemiştir ve bu onu HEYECANLANDIRMAYACAK , bilakis ÖLÜM KORKUSU yaşamasına neden olacaktır. Yolcunuz o an arkanızdan düşmemişse bile her an düşebileceği hissiyle çırpır durur. Yolcunuzun sizin için hiç takdir duygusu beslemediğine de inanabilirsiniz. Öte yandan ileride bir trafik ekibi tarafından çevrilmenin de sizde pek hoş duygular yaratmayacağını gözardı edemeyiz!

    6-Hız limitlerinin altında kalın ve hızınızı koruyun. Her halükarda, en iyi sürat, trafiğin genel akış hızıyla eş zamanlı olarak sürat yapmaktır. Ne araçları geçin, ne de onlar tarafından geçilin.Asla ileride olup biteni görmenizi engelleyecek büyük araçların arkasında olmayın. Onu sollayıp, önünüze ufak araçları alın, yapamıyorsanız, bırakınız bir çok ufak araç sizi geçsin , böylece görüş ufkunuz genişlesin!

    7-Çift şeritli otobanlarda, bazı riskli bölgelerde sollama yasağı varsa, sizden yavaş seyir yapan bir aracı asla sollamayın. Sollanabilecek yerlerde ise en azından bir otomobilin geçebileceği kadar boşluğu görmedikçe sollama yapmayın. Motosikletiniz her zaman yıldırım gibi geçip gidebilir. Ama bunu yolcunuz bilmez. Eğer sollamayı yaparken, en az bir otomobilin bırakması gerektiği kadar mesafe bırakmadan, teğet geçerek geçiş yaparsanız yolcunuz korkacak ve soğukkanlılığını kaybedebilecektir.

    8-Ülkenizdeki trafik kuralları müsaade etse bile, asla şerit ihlali yapmayınız.Yolcunuz, şerit ihlali gibi bir duruma alışkın olmadığından bunu çok tehlikeli bulup, korkabilir.

    9-Eğer sık sık aynı yolcuyla sürüş yapıyorsanız, motosiklet üstünde birbirinizin hareketlerine uyum başlamış olduğundan, sürüş daha keyifli hale gelecektir. Birlikte talim yapmak amacıyla yapılacak olan manevralar ve acil fren egzersizlerine başlamak da iyi bir fikir olacaktır. (Eğer bu manevraları daha önce tek başınıza hiç yapamadıysanız bu fikri derhal unutmanızı istiyorum! Önce yalnız başınıza deneyip, bu işte yeterlik kazandığınızdan emin olmalısınız... Eğer bu manevraları güvenli bir şekilde yapamadığınızı görüyorsanız, ya iyi bir güvenli sürüş dersi almamışsınız demektir, ya da derhal bir tazeleme kursuna gitmelisiniz. Ve bunu derhal yapınız çünkü ya kendinizin ya da bir başkasının yaralanmasına neden olabilirsiniz). Bu pratikleri ya büyük bir boş arazide ya da park alanında, trafiğin olmadığı bir bölgede yapmalısınız. Sürüş kursunda ne yaptıysanız onların aynını yapıp kendinizi geliştiriniz. Daha sonra bunu yolcunuzla birlikte yapmaya başlayın.Yavaş ve yumuşakça kalkış yapın (10-15 km hıza kadar çıkarak). Daha sonra global onar km.lik hız aralıklarıyla vites artışları yapın. Maksimum 50 km hıza çıkınca acil fren uygulamasını yapın.Sonraki aşamada da 30 km.yi aşmayan hız dilimlerinde acil manevraları deneyin. Sonra iki kez fren ve bir kez de manevra talimi... Böylece devam edin. Tüm bu talimler biraz gayret ister ama ödülü, sizin ve yolcunuzun güvenlerinin artması ve tüm bu manevraları güvenle yapabilme yetisine sahip bir ikili, ekip olabilmektir. Bir gün bu, sizin hayatlarınızı bile kurtarabilir. Özet olarak, biz sizin yolcunuzun seyahatten endişe değil zevk almasını ve tekrar yolcunuz olmayı arzulamasını istiyoruz. Onların, motosikletlerin trafiğe çıkmalarının bile yasaklanması gereken tehlikeli bir araçlar olduğu izlenimine sahip olmasını asla arzulamıyoruz. Hiç istemediğimiz bir durum da, kanun koyucular tarafından motosikletler için daha katı ve abartılı trafik kuralları konulmasıdır. Yani, motosikletçiler adına ve kendiniz adına bir dost daha kazanın !
















    Copyright © Motosiklet.Net Tüm hakları saklıdır
    harun27, semihss, KARAKARTALIZMA ve 9 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    25 Ocak 2006
    Çok iyi süper bir yazı olmuş tebrikler

  3. #3

    Üyelik
    06 Mart 2006
    teşekkür ederim bilgiler için

  4. #4
    mekan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Haziran 2005
    Motosikleti
    yamaha tdm 850
    tesekkürler

  5. #5
    kemikliet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2006
    Şehir
    KOCAELİ/GEBZE
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150 (Krem)
    Harika bilgiler veriyorsunuz. Tebrikler.

  6. #6
    mondial110 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Şehir
    u.s.a.
    Motosikleti
    HaSaRLı..!!
    paylasım için tşkrl
    0546465246900

  7. #7

    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Hem çok faydalı bilgiler hem de edebi bir dille anlatım.. Teşekkür ederiz süper moderatörüm..

  8. #8
    cbr_007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Aralık 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda NC 700 S Honda CBR 250R Honda Beat 2004
    sağol bilgiler iyi

  9. #9
    macrol 500 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2006
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    '05 Kawasaki z750s maviş :)
    saol bilgiler için
    Kawasaki z750s O Bir Aşk

  10. #10
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000
    Binmeye korkan insanlara asla ısrar etmeyin.....Binerlerse de mutlaka ağırdan alın..Aksi durumda nefes alamassınız....Başıma geldi ordan yola çıkarak yazıyorum...O kadar sıkı sarılmıştıki 2. şeritte durdum hala bırakmıyordu....Kilitlenmişti resmen.......
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  11. #11

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    faydalı bilgiler için teşekkürler...

  12. #12

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    harika bilgiler bana faydası olacağı kesin

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ekim 2007
    Şehir
    Bugün burda yarın şurda ertesi gün kimbilir nerde
    Motosikleti
    33 ACJ 92 ve 33 R 2170
    bilgiler için tşkler
    Allahtan artçım paket gibi duruyor arkamda,abuk sabuk hareketler yapmıyor...

  14. #14
    efsane_tt600e - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    YAMAHA TT 600 E
    iyi bilgiler elinize sağlık saolun

  15. #15
    canawar16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2007
    Şehir
    izmir&bursa
    Motosikleti
    keaway supershadow
    eline sağlık dostum çok iyi açııklamışsın teşekkürler Bunları herkez bilmeli!!!!!

  16. #16

    Üyelik
    27 Haziran 2008
    Şehir
    ayvalık
    Motosikleti
    Yamaha 09 YBR sonunda:)
    teşekkurler gerçekten gerekli bilgileri sunmuşsunuz saolun
    Benim İçin Hayat 1.Raundda Stili Tanınır 2. Raundda Rekabet Edilir 3. Raundda Nakavt Edilir..

  17. #17
    dalyanoner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    avcilar-istanbul
    güncel kalmalı ..............

  18. #18

    Üyelik
    10 Haziran 2008
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    YAMAHA XVS 650 A DRAGSTAR
    yolcunuz panikse ne kadar anlatırsanız ne kadar dikaktli olursanız olun, sorun yaşıyorsunuz. yolcumla birlikte tem de ilerlerken sağa dönen bir arabayı solladım 1 şerit yanımızda da bir kamyon, yolcum panikledi ve kollarıma asıldı, sağa doğru ittiriyor allahtan ondan daha kuvvetliydim kendimi ve motoru toplayabildim, emniyet şeridine çektim ve bastım fırçayı ama arkadaş panik aynı hareketleri tekrarladı. Bi daha da yolcu olarak almadım onu. Yolcuyu da iyi seçmek gerekiyor hem onun hem de kendi can güvenliğiniz için o arabalarla devam etsin yoluna...

  19. #19

    Üyelik
    01 Eylül 2007
    Şehir
    anKara
    Motosikleti
    150-zAt
    benimde her yolcuma söylediğim bir kaç şey var.

    döndüğümüz yöne doğru vücudunu yatır.tersine asla yatırma motoru sen düzeltemessin

    ayaklarını ayak koyma yerine koy.çünkü bi kere bi arkadaşı bir aldım.motor acaip dengesiz kafayı yicem.Alla alla diyorum noldu.bi baktım ayakları salıncağa biner gibi sallandırıyor yandan

    bide seyir halindeyken kendini düzeltmeye çalışma.buda denge kaybı yapıyor

  20. #20
    muzaffer1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2010 CBF1000F
    çok faydalı bilgiler verdin.teşekür ederim
    Denildiği kadar okumayan bir toplum değiliz. ErkekIer bildiğini okuyor, kadınlar da canına okuyor


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler