Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kask nasıl çıkartılmalıdır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
    Bu yazı bazı motorcular için hiçbir anlam taşımayabilir. Şehir trafiğinde kasksız bir motosiklet sürücüsüne rastlamak her zaman mümkün. Eğer kaskınız yoksa onu çıkartma probleminiz de yok demektir.



    Kask ayrılmaz bir parçadır
    Ama unutmayın başınıza bir kaza gelirse çok daha büyük problemleriniz olabilir. Kask motosikletin bir parçasıdır ve motosiklet satın alındıktan sonra motosiklet sürücüsünün bir parçası haline gelmelidir. Bu önemli ayrıntıyı ihmal ederek önce kendinize, sonra da sevdiklerinize zarar vermeye hiç hakkınız yok.
    Çıkartmayı uzman yapmalı
    Kask, direkt olarak kafaya (kafadaki yumuşak dokulara ve kafatası kemiklerine) gelen travmaları engeller ve indirekt travma haline getirir. Dolayısıyla kask olmadığında ölüme yol açabilecek bir çarpma kask sayesinde sadece basit bir tespit aracıdır ve kazadan sonra kafada kalmalıdır. Ancak trafik kazalarında beklenmedik birçok durumla karşılaşmak mümkündür. Önce yaralanmanın derecesini bilmek gerekir. Yaralının, solunum güçlüğü, kanama gibi hayatı tehlikeye sokan olayları düzeltilmeden kımıldatılmaması gerekir. Pek tabiki bu gözetim ve müdahaleler hastane koşullarında, ilgili uzmanların sorumluluğunda yapılacaktır. Kafa yaralanmaları çok defa beynin de yaralanmasına sebep olur. Hastanın hayatı da beyindeki yaralanma derecesine bağlıdır
    Dil solunumu tıkarsa
    Sürücüde kaska rağmen beyin yaralanması varsa, sonuç çoğu kez üzücü olabilir. Şişi iyileşse bile bazen tam olarak sağlığına kavuşmayabilir. Bazen de sürücü cepheden darbe yemiştir. Şuuru kapalıdır ve çene kırıkları oluşmuştur. Başta ve boyunda kırık yoktur ancak yaralı baygın olduğu için alt çene kırığından dolayı kasların çekmesiyle serbest kalan dil solunum yolunu tıkayabilir. Bu durumda yaralının kaskı çok dikkatli birşekilde kafa ve boyun kıpırdatılmadan çıkartılmalı.

    Dil solunumu tıkarsa
    Sürücüde kaska rağmen beyin yaralanması varsa, sonuç çoğu kez üzücü olabilir. Şişi iyileşse bile bazen tam olarak sağlığına kavuşmayabilir. Bazen de sürücü cepheden darbe yemiştir. Şuuru kapalıdır ve çene kırıkları oluşmuştur. Başta ve boyunda kırık yoktur ancak yaralı baygın olduğu için alt çene kırığından dolayı kasların çekmesiyle serbest kalan dil solunum yolunu tıkayabilir. Bu durumda yaralının kaskı çok dikkatli bir şekilde kafa ve boyun kıpırdatılmadan çıkartılmalı. Diyelim ki kask bilinçli ve dikkatli bir şekilde çıkarıldı; dilin solunum yolunu tıkamasına engel olmak için başın geri doğru itilmesi durumunda kişinin boyun omurlarında kırık varsa, omuriliğini zedeleyerek onu kol ve bacaklarını tutmaz (felçli- quadriplejik) hale getirmek çok kolay ve olası bir iştir. Bu durumda yapılması gereken şey başı düz bir pozisyonda tutarak dilin üstüne düz bir şeyle basmaktır. Abeslan, kaşığın sapı, bir dal parçası, vb. herşey bu işi görebilir kaza yeri koşullarında. Ama başı oynatmamak esas kuraldır. Boyunluk takılmadan baş ne sağa sola, ne öne arkaya; hiçbir yöne oynatılmamalıdır. Mümkünse bu işlem kask çıkartılmadan yapılmalı.

    Her kaza değişiktir
    Bu durum, kaskın kazadan sonra çıkartılması gerekebileceğinin sadece bir örneğidir. Bu da demektir ki, bu satırlardan, kazadan sonra kaskın çıkartılması konusunda olumlu ya da olumsuz kesin bir hüküm verilmez. Kararı ancak olay anında müdahale edebilecek yetkili kişi duruma göre verir. Daha sonra yaralının sevkini sağlar ve uzman hekimler (ortopedi travmatoloji uzmanı, genel cerrah gibi) gerekli müdahaleyi yapar.
    Aşırı hız yapmayın
    Tekrarlamakta yarar var. Eğer ilk yardım konusunda ehliyetli değilseniz ve kaza anında sadece siz yardım edebilecek durumdaysanız, yapacağınız en yararlı şey yaralının mümkünse soluk almasını engelleyeceketkenleri ortadan kaldırmak, kanamalarını kontrol altına almak ve onu enyakın tıp merkezine süratle sevk etmektir. Şu bir gerçek ki, kazalar maalesef çoğu kez kuralları göz ardı etmekten oluyor ve en büyük tehlike de aşırı hız. Yemyeşil ağaçların arasında bir köy yolunda, ya da bir patikada çiçek kokuları ve kuş sesleri arasında rüzgar saçlarınızı okşarken ve motorunuzun mırıltısını dinlerken kimse size kaskınızı takmanız için ısrar etmez.















    Copyright © Motosiklet.Net Tüm hakları saklıdır
    anilcanmutlu ve safak3457 bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    cannibalL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2006
    bilgilerin süper abi teşekkürler

  3. #3
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Guzel bilgiler , ozzelikle soylemek isitiyorum kaza sonrasi surucu yasiyormu diye kaski asla cikarmayin kask a dokunmak o insani hayat boyu felc edebilir. Sadece vizoru acmak solunum icin yeterlidir.

    Cenesi acilan kasklar bu tip kazalarda cok daha yardimci olmakta.
    Basit bir oneri: 15 YTL alacaginiz boyunlugu yaris motorunuzu suratli surer iken veya drag yarislarinda takarsaniz olasi bir kaza aninda buyuk sizin felc olmanizi engeller.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  4. #4
    kimi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000RR
    güzel bilgiler saol paylaşım için.

  5. #5
    praetorian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yok
    benım en buyuk korkum Allah korusun bı kaza sonucunda yardım etmek ıcın gelen bılıncsız kısıler..kas yapalım derken butun vucudu cıkarıolar..

  6. #6
    BIYIKLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Faydalı bir hort, örnek alınmalı, tebrikler.
    Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
    Mustafa Kemal ATATÜRK

  7. #7

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    Uşak
    Motosikleti
    HArley Davidson Softail Heritage Deluxe
    Alıntı praetorian adlı üyeden alıntı
    benım en buyuk korkum Allah korusun bı kaza sonucunda yardım etmek ıcın gelen bılıncsız kısıler..kas yapalım derken butun vucudu cıkarıolar..

    Aynen katılıyorum; Ülkemizde bir kaza olduğu zaman meraklı ve sözüm ona çok bilmişler hücum ediyorlar.Ülkemizn insanları yardımsever ve iyi niyetle bunu yaptığını biliyorum ama bilinçsizlikle yapılan müdahaleler çoğu kazazedelerin ya ölmesi yada ömür boyu sakat kalmasına neden olabiliyor.Maalesef...

  8. #8
    toprak_cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2006
    Şehir
    İSTANBUL/AVRUPA
    Motosikleti
    honda cbr 600
    faydalı bilgileriniz için tşk

  9. #9
    rEnE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    Denizli
    Alıntı BIYIKLI adlı üyeden alıntı
    Faydalı bir hort
    AMA NE HORT HOCA

    12/12/05

    Comfirmation Bias

  10. #10
    ARMAGEDON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2005
    Şehir
    İSTANBUL KADIKÖY
    Motosikleti
    ZAT 150
    işte hayatımızı motordan çok tehdit eden yardım sever türk halkı bu bilgilerin içinde saklı kaza yaptınız allah göstermesin bişeyinizde yok ama yardım severler o kaskı çıkartırken pekala boynunuzu zadeleyebiliyolar veya kafada sorun varsa bir hayata sebep olabiliyolar tşk bilgiler için
    [B]TÜRK MİLLETİ PARAYA BENZER İÇİNDE [COLOR="DarkOrange"]ATATÜRK [/COLOR]YOKSA SAHTEDİR:cat:[/B]

  11. #11
    kevseroto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    mondial 250 mct
    tşk faydalı bilgiler

  12. #12

    Üyelik
    01 Mayıs 2006
    Şehir
    Italy - ponte dei sospiri
    Motosikleti
    Honda CBR 125 R
    Elinize saglık...

  13. #13
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Teşekkürler...Aydınlatıcı...Mutlaka okunmalı....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  14. #14

    Üyelik
    19 Mart 2007
    19/03/2007 günü Adana Mersin otobanında honda motorsiklet le bir otomobilin kazasının sonucu motorsiklet sürücüsü ağır yaralanmıştı,bir ayağı çarpmanın etkisi ile bariyerlerde kalmış,ayak ve ellerinde,kolunda o an kırıklar ve cıkıklar olduğunu gördüm;AĞIR YARALIYDI Yardım için yanına gittiğimde MONT VE KASK dışında başka bir şey yoktu;Ancak KULLANDIĞI KASKININ MÜKEMMEL OLDUĞUNU GÖRDÜM yukarıda yazılı prensipler dahilinde gerekenleri yaptım. trafik memurlarının gelmesine kadar olayyerinde bekledim.Kaskı çene korumalı idi sadece ön camı üzerinde yoktu boyun bölgesindede kırık olabilir düşüncesi ile kaskı çıkartmadım,Sadece kaskın bağlama aparatını rahat nefes alması için çıkarttım;Baş bölgesinde hiçbir yaralanma yoktu.Bu motorsikletci arkadaşımızın hayatta kalmasının tek nedeninin eksik koruma olmasına rağmen KASAK VE MONTunun o an kullanmakta olmasıdır.GERÇEKTEN KASK SIZ MOTORSİKLET KULLANILMAMASI GEREKTİĞİNİ Bizzat yaşadım.Taşıt kullanan kullanmayan tüm insanlaraKazasız günler diliyorum.

  15. #15

    Üyelik
    27 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Güzel bir yazı paylaşım için teşekkürler , motorumu bayiden teslim almadan once gidip kask aldım. Motorun kırılan parçasını değiştirebilirim ama benimkileri değil ;)
    Bir Kar Tutkununun Motor Sevdası
    KarTutkusu.com
    Snowboard ve Motor , daha başka ne isteyebilirim ki :bounce:

  16. #16

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    İstanbul - Eyüp Sultan
    Motosikleti
    Mondıal 150 Mcx
    saol arkadaşım verdiğin bilgiler için bende daha yeni aldım motorumu bunları bilmem gerekiyodu saol
    4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır...!:cat:

  17. #17

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha fjr1300 '01
    zeda3000 arkadaşımızın dediği : Basit bir oneri: 15 YTL alacaginiz boyunlugu yaris motorunuzu suratli surer iken veya drag yarislarinda takarsaniz olasi bir kaza aninda buyuk sizin felc olmanizi engeller.
    bu tip bir aparatı nerden temin edebiliriz? bunu kullanan motorcu hiç görmedim, acaba bir tehlikesimi varda kullanılmıyor, bilgisi olan varmı?

  18. #18
    birazblues - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mz Etz 251
    Ben de merak ettim. rüzgar koruyucu olarak satılan basit şeylerden bahsetmediğini düşünüyorum.. onların bir yararı olacağını sanmıyorum böyle bir durumda. peki o zaman nedirki bu 15 ytl lik boyun koruyucusu?

  19. #19
    velespit-cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir-Küçükyalı
    Motosikleti
    09` cbr 125
    güzel gerekli bilgiler için sağol
    [COLOR="Black"][FONT="Comic Sans MS"]RİDE THE WINDS OF CHANGE[/FONT][/COLOR]

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul/merter
    güzel bilgiler yararlı olucagına inanıyorum.tşkler.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler