Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

KTM Duke 390.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Haziran 2019
    Selamlar herkese, hayırlısıyla 2017 model duke 390 motorunuzu aldık, allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin. Şimdi arkadaşlar bu motoru almadan uzun zaman araştırdım ancak bazı kronik sorunlardan bahsediliyor. Yaşayan varmı? Ve arka lastik için metzeller m5 yerine tavsiye edeceğiniz birşey varmı? Tüm ilgili/ilgisiz yorumlarınızı bekliyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Ferudunabi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2020
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM - Duke 390
    ne gibi kronik sorunlar hocam?

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    lastik tavsiyesi linkteki testte
    https://grippingstories.com/articles/2019/motorrad-2019-tyre-test

    kronik sorun 2 tane
    1 - low oil pressure - yağ basınç sensörü yani yağ müşiri zamanla eskir.yenisini alcan
    2 - yağa su karışır - zamanla su pompası keçesi patlar.su devirdaim keçesi 2 tane ve su devirdaim contasını değiştircen
    3 - zamanla yağ filtresi o ringi eskir. her 5 yağ değişiminde yağ filtresi o ringini deiştircen

  4. #4
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...

  5. #5

    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    KKTC
    Motosikleti
    Ktm Duke 390
    Uzun süredir konu aktif değilmiş. Herkese selamlar arkadaşlar KKTC'de yaşıyorum. Burası için uygun sayılabilecek bir rakama devirdaim pompasının keçeleri sorunlu bir Duke 390 (2016) aldım. Dolayısıyla yağa su karıştırmış. İki sorum olacak size:

    1. Parça siparişini verdim ancak gelene kadar antifriz ve yağı komple boşaltsam öyle mi beklesem diyorum. Hazneye giren su içeride bir pas/kurum veya sorun yaratır mı?
    2. Anahtarlarından biri ne yazık ki kayıpmış ancak yedek anahtar yaptırmak istiyorum. Anahtar kodunu içeren belge mevcut. Nasıl bir yol izlemem lazım b u konuda?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:15 ----------

    Alıntı Atincozkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lastik tavsiyesi linkteki testte
    https://grippingstories.com/articles/2019/motorrad-2019-tyre-test

    kronik sorun 2 tane
    1 - low oil pressure - yağ basınç sensörü yani yağ müşiri zamanla eskir.yenisini alcan
    2 - yağa su karışır - zamanla su pompası keçesi patlar.su devirdaim keçesi 2 tane ve su devirdaim contasını değiştircen
    3 - zamanla yağ filtresi o ringi eskir. her 5 yağ değişiminde yağ filtresi o ringini deiştircen
    2. maddede bahsettiğiniz devirdaim contası, keçelerin bulunduğu yeri kapatan kapağın içinde mi yer alıyor? Aynı sorundan müzdarip bir duke 390 edindim ve gerekli keçe ve rotor setini sipariş ettim ancak hiçbir yerde bu bahsettiğiniz conta yok.
    3. maddedeki yağ filtresi oringi tam olarak nerededir?

  6. #6

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı jamesjay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzun süredir konu aktif değilmiş. Herkese selamlar arkadaşlar KKTC'de yaşıyorum. Burası için uygun sayılabilecek bir rakama devirdaim pompasının keçeleri sorunlu bir Duke 390 (2016) aldım. Dolayısıyla yağa su karıştırmış. İki sorum olacak size:

    1. Parça siparişini verdim ancak gelene kadar antifriz ve yağı komple boşaltsam öyle mi beklesem diyorum. Hazneye giren su içeride bir pas/kurum veya sorun yaratır mı?
    2. Anahtarlarından biri ne yazık ki kayıpmış ancak yedek anahtar yaptırmak istiyorum. Anahtar kodunu içeren belge mevcut. Nasıl bir yol izlemem lazım b u konuda?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:15 ----------



    2. maddede bahsettiğiniz devirdaim contası, keçelerin bulunduğu yeri kapatan kapağın içinde mi yer alıyor? Aynı sorundan müzdarip bir duke 390 edindim ve gerekli keçe ve rotor setini sipariş ettim ancak hiçbir yerde bu bahsettiğiniz conta yok.
    3. maddedeki yağ filtresi oringi tam olarak nerededir?
    ktm bloklarında ezelden beri yağa su karıştırma sorunu var. bununla birlikte aynı motorları paylaştığı bajaj pulsar ve dominar'da da aynı sorun mevcut.

    yakın zamanda ktm iki adet keçe yerine çift dudaklı tek keçeye revize etti. aynı revize pulsar ve dominar'a da geldi. pulsar 1 adet çift dudaklı keçe, dominar 1 adet çift dudaklı keçe ve 1 adet normal keçe olarak revize edildi. ilaveten duke 390 için kapak contası dominar 400 ile aynıdır.

    farklı motorlarda yağa su karıştırma sorunun olmamasının sebebi, devirdaim ile motor bloğu arasında küçücük bir delik mevcut. devirdaim keçesi su kaçırdığında basınç vasıtası ile bu küçük delik ile su dışarı atılır, motorun yağına karışmaz. maalesef ktm ve bajaj böyle bir geliştirmeyi asla yapmadı.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    James jay,
    ben water pump repair kit olarak aldım değiştirmişken kapak contasıda değişsin işim garanti olsun diye.yazımda aceleyle contayıda değiştir dedim ama sanırım sıkıntı yok.önemli olan patlak 2 adet keçeyi değiştirmek :DD:D
    2 adet keçe resimde sağ altta...kapak contası da sol üstteki garip şekilli ince plastik.
    devirdaim pompasının yeri sağ altta yağ filtresinin sağında kalıyor.alt sakal kağattıgı için dışardan goremessiniz sakalı sökmeniz lazım

    onun dışında yağ filtresi o ringi,bildiğin sağ taraftaki yağ filtresi kapağının içinde kalıyor.yağ filtresi kapağını kapatmadan önce o ringi takıyorsun dışarı yağ sızmasın diye.benimki eskmiişti o yuzden deiştirdim sızdırıyodu.tanesi 10 lira gibi bişe



    onun dışında ya

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:28 ----------

    JAmes Jay yazmayı unutmuşum,
    yağı ve antifirizi boşaltıp bekleseniz daha iyi.karışım kuruyup içerde tortu yapabilir.ulaşabildiğiniz yere kadar içerde kalan yağları bezle alın daha iyi olur

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:30 ----------


  8. #8

    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    KKTC
    Motosikleti
    Ktm Duke 390
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ktm bloklarında ezelden beri yağa su karıştırma sorunu var. bununla birlikte aynı motorları paylaştığı bajaj pulsar ve dominar'da da aynı sorun mevcut.

    yakın zamanda ktm iki adet keçe yerine çift dudaklı tek keçeye revize etti. aynı revize pulsar ve dominar'a da geldi. pulsar 1 adet çift dudaklı keçe, dominar 1 adet çift dudaklı keçe ve 1 adet normal keçe olarak revize edildi. ilaveten duke 390 için kapak contası dominar 400 ile aynıdır.

    farklı motorlarda yağa su karıştırma sorunun olmamasının sebebi, devirdaim ile motor bloğu arasında küçücük bir delik mevcut. devirdaim keçesi su kaçırdığında basınç vasıtası ile bu küçük delik ile su dışarı atılır, motorun yağına karışmaz. maalesef ktm ve bajaj böyle bir geliştirmeyi asla yapmadı.
    KTM gibi bir firmanın kullanıcısını böyle anlamsız bir kronik sorunla karşı karşıya bırakması gerçekten çok sevimsiz bir durum. Acele edip sahibinden sorunlu bir şekilde bu motoru aldığım için de pişman olmadığım değil şimdi (Bir alttaki mesajda detaya gireceğim).

    Alıntı Atincozkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    James jay,
    ben water pump repair kit olarak aldım değiştirmişken kapak contasıda değişsin işim garanti olsun diye.yazımda aceleyle contayıda değiştir dedim ama sanırım sıkıntı yok.önemli olan patlak 2 adet keçeyi değiştirmek :DD:D
    2 adet keçe resimde sağ altta...kapak contası da sol üstteki garip şekilli ince plastik.
    devirdaim pompasının yeri sağ altta yağ filtresinin sağında kalıyor.alt sakal kağattıgı için dışardan goremessiniz sakalı sökmeniz lazım

    onun dışında yağ filtresi o ringi,bildiğin sağ taraftaki yağ filtresi kapağının içinde kalıyor.yağ filtresi kapağını kapatmadan önce o ringi takıyorsun dışarı yağ sızmasın diye.benimki eskmiişti o yuzden deiştirdim sızdırıyodu.tanesi 10 lira gibi bişe

    https://i.resimyukle.xyz/OOHaI6.jpg

    onun dışında ya

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:28 ----------

    JAmes Jay yazmayı unutmuşum,
    yağı ve antifirizi boşaltıp bekleseniz daha iyi.karışım kuruyup içerde tortu yapabilir.ulaşabildiğiniz yere kadar içerde kalan yağları bezle alın daha iyi olur

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:30 ----------

    https://23.filelu.com/i/00004/jt4f7dbinzyc_t.jpg
    Bugün bir parçacıda bire bir ölçülerde 2 tane keçe buldum ve aldım. Arkadaşımla antifriz ve yağı boşalttık, çamurlaşmış yağı bloktan tamamen temizledik. Keçeleri çıkardık ve gördük ki daha evvel de keçe işlemi görmüş motor; keçelerden bloğa bakan daha enli, bize bakan daha ensiz dar idi. Youtube'dan izlediğim videolara güvenerek keçeleri olması gerektiği şekilde yerleştirdik tüm elemanları taktık geri topladık. Yağı ekledik, radyatör kapağı açık biçimde de antifrizi ekledik ve motoru çalıştırdık. Çok kısa süre içinde makine içeri su aldı ve motor kendini söndürdü. Tekrar keçeleri açtık (bize bakan keçe boşluksuz bir şekilde yapışmıştı ve çıkması çok zor oldu, bize bakan keçe yerine evvelden takılı olan daha kalın enli keçeyi taktık yine kapattık. Yine aynı işlemler (yağ boşaltma, temizleme, radyatör suyu ekleme) yapıldı. Makineyi çalıştırdık ve bu sefer epey uzun süre rölantide hiç stop etmedi, yağa su da karıştırmadı. Bir iki kez söndürdük yine çalıştırdık. Hararet yapmasını, fan açmasını bekleyelim dedik. Hararet epey yükseldi ancak yine fan açamadan yağa biraz su karıştırdı ve motor stop etti (sanıyorum yağ inceldiğinde anlayıp kendi kendini söndürüyor). Tüm bunlar olurken kadrandaki ünlem işareti hep yanıyordu. Hiç sönmedi. Keçeler birebir aynı ölçülerde, motorun başka bir yerinden dışarı herhangi bir sızma yok. Ne oluyorsa içeride oluyor ama biz ne olduğunu anlayamadık. Bu durumda bakılacak yer silindir vs kapak contaları mıdır? Sorun ile ben ilgilenmeyip, Türkiye'den yeni keçeler ve conta takımı gelince anlayabilecek bir ustaya mı götürmem daha iyi olacaktır?

  9. #9

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı jamesjay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    KTM gibi bir firmanın kullanıcısını böyle anlamsız bir kronik sorunla karşı karşıya bırakması gerçekten çok sevimsiz bir durum. Acele edip sahibinden sorunlu bir şekilde bu motoru aldığım için de pişman olmadığım değil şimdi (Bir alttaki mesajda detaya gireceğim).



    Bugün bir parçacıda bire bir ölçülerde 2 tane keçe buldum ve aldım. Arkadaşımla antifriz ve yağı boşalttık, çamurlaşmış yağı bloktan tamamen temizledik. Keçeleri çıkardık ve gördük ki daha evvel de keçe işlemi görmüş motor; keçelerden bloğa bakan daha enli, bize bakan daha ensiz dar idi. Youtube'dan izlediğim videolara güvenerek keçeleri olması gerektiği şekilde yerleştirdik tüm elemanları taktık geri topladık. Yağı ekledik, radyatör kapağı açık biçimde de antifrizi ekledik ve motoru çalıştırdık. Çok kısa süre içinde makine içeri su aldı ve motor kendini söndürdü. Tekrar keçeleri açtık (bize bakan keçe boşluksuz bir şekilde yapışmıştı ve çıkması çok zor oldu, bize bakan keçe yerine evvelden takılı olan daha kalın enli keçeyi taktık yine kapattık. Yine aynı işlemler (yağ boşaltma, temizleme, radyatör suyu ekleme) yapıldı. Makineyi çalıştırdık ve bu sefer epey uzun süre rölantide hiç stop etmedi, yağa su da karıştırmadı. Bir iki kez söndürdük yine çalıştırdık. Hararet yapmasını, fan açmasını bekleyelim dedik. Hararet epey yükseldi ancak yine fan açamadan yağa biraz su karıştırdı ve motor stop etti (sanıyorum yağ inceldiğinde anlayıp kendi kendini söndürüyor). Tüm bunlar olurken kadrandaki ünlem işareti hep yanıyordu. Hiç sönmedi. Keçeler birebir aynı ölçülerde, motorun başka bir yerinden dışarı herhangi bir sızma yok. Ne oluyorsa içeride oluyor ama biz ne olduğunu anlayamadık. Bu durumda bakılacak yer silindir vs kapak contaları mıdır? Sorun ile ben ilgilenmeyip, Türkiye'den yeni keçeler ve conta takımı gelince anlayabilecek bir ustaya mı götürmem daha iyi olacaktır?
    Dostum. Ben sana revize edilmiş keçe ve alman gereken diğer keçenin linkini atsam türkiyeden alabilir misin? İlaveten montaj için bir prosedür tarif edeceğim.

  10. #10

    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    KKTC
    Motosikleti
    Ktm Duke 390
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum. Ben sana revize edilmiş keçe ve alman gereken diğer keçenin linkini atsam türkiyeden alabilir misin? İlaveten montaj için bir prosedür tarif edeceğim.
    Çok mutlu olurum inanin. Keçe siparisini vermistim Turkiyeden de ama uce bese bakmiyorum artik, yeter ki tek sorunu bu olsun ve o da bir an evvel hallolsun.

  11. #11
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı Atincozkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lastik tavsiyesi linkteki testte
    https://grippingstories.com/articles/2019/motorrad-2019-tyre-test

    kronik sorun 2 tane
    1 - low oil pressure - yağ basınç sensörü yani yağ müşiri zamanla eskir.yenisini alcan
    2 - yağa su karışır - zamanla su pompası keçesi patlar.su devirdaim keçesi 2 tane ve su devirdaim contasını değiştircen
    3 - zamanla yağ filtresi o ringi eskir. her 5 yağ değişiminde yağ filtresi o ringini deiştircen
    3 olmuş

    3'üncü madde için; neden her yağ filtresi değişiminde o-ring değiştirilmesin? Genelde yağ filtresi kutusundan çıkar, çıkmazsa 3-5 tl lik bir ürün. Bunlardan kaçmamak gerek...

  12. #12

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı jamesjay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok mutlu olurum inanin. Keçe siparisini vermistim Turkiyeden de ama uce bese bakmiyorum artik, yeter ki tek sorunu bu olsun ve o da bir an evvel hallolsun.
    bu anlatacağım son servis manuelinde revize edilmiş prosedür. parçalar pulsar dominar ile aynı.

    https://urun.n11.com/yedek-parca/baj...aim-P462445085

    https://urun.n11.com/yedek-parca/pul...4-4-P327074396

    dostum bu ikisini alıyorsun,

    1. linkteki keçe revize edilmiş çift dudaklı çift taraflı keçedir.
    2. linkteki keçe eski keçe. ikiside bize lazım olacak.

    eski keçeleri sökerken kranka ve dış bloğa zarar vermeden çizmeden sökmek çok kıymetli. şarjlı matkap ile eski keçe ortasından vida ile delinip dışarı çekilerek sökülebilir. sonra, aşağıdaki fotoğrafta bulunan çift taraflı keçenin 4 adet tırnağı krank tarafında denk gelecek şekilde takılıyor.
    takmadan önce keçenin içine kağuçuk/lityum esaslı gres sürülmesi ve keçenin dış çevresine siyah sıvı conta sürüp parmak ile sıvamak ince bir katman yapmak gerekiyor.


    ikinci normal keçenin yaylı tarafı su pompası tarafına, düz ve numaralar yazan tarafı ise krank tarafına takılacak. takılırken düz tarafında yani önce taktığımız keçeye değecek tarafa gres sürülmesi, iç tarafına gres sürülmesi ve dış çevresine ise sıvı conta sıvaması yapılması gerekiyor.

    iki keçeyide montaj sırasında ortadan bastırmıyoruz. kenarlardan ince ince yerine oturtuyoruz ki yaylarına zarar gelmesin.



    montaj bittikten sonra tüy bırakmayan bir bez ile dıştan temizlersin. aşağıda marka tavsiyelerim de var.

    gres tavsiyem:
    shell gadus
    skf lityum

    sıvı conta tavsiyem:
    victor reinz siyah,
    loctite siyah,
    würth siyah,

    antifriz tavsiyem:
    bu motorun keçelerinden dolayı silikat içermeyen antifriz kullanılması gerekiyor. kullandığım ve bildiklerim aşağıda. araştırılır ise başka alternatif de bulunur.
    motul motocool,
    total glacelf sarı.

    yağa su karışmış motoru da temizleyebilmek için, buji kablosunu sök, motor yağına yarım litre mazot karıştır 5-10 sn marşa bas bırak. 3 defa tekrarla. sonra mazotlu yağı boşalt. çok ucuz bir otomobil yağı koysan da olur. tekrar yağ doldur bu sefer mazot yok. 10 sn marşa bas bırak 3 defa tekrarla. en son motora kaliteli bir yağ koyabilirsin.
    maktama ve 4strings bunu beğendiler.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    https://www.motorcyclespareparts.eu/en/ktm-parts/2017-390-duke-orange-europe-motorcycles/water-pump

    Burdan part diagrama bakarsan tum sema gozukuyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:17 ----------

    Kecenin biri bu
    https://store.spormoto.com/urun/shaft-sealing-ring-12x24x5-5

    Digeri bu
    https://store.spormoto.com/SHAFT-SEAL-RING-12X24X6,PR-231580.html

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:19 ----------

    11 ve 12 numarali parcalar.istersen en sondaki repair kiti alabilirsin tum set olarak
    https://www.motorcyclespareparts.eu/en/ktm-parts/2017-390-duke-orange-europe-motorcycles/water-pump

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:20 ----------

    Ktm spormoto sayfasinda
    Motorcyclepartseu daki semalardaki part numberi girip urunu buluyorsun.sonra uye olup siparis veriyorsun
    https://store.spormoto.com/

  14. #14

    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    KKTC
    Motosikleti
    Ktm Duke 390
    Alıntı Atincozkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.motorcyclespareparts.eu/en/ktm-parts/2017-390-duke-orange-europe-motorcycles/water-pump

    Burdan part diagrama bakarsan tum sema gozukuyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:17 ----------

    Kecenin biri bu
    https://store.spormoto.com/urun/shaft-sealing-ring-12x24x5-5

    Digeri bu
    https://store.spormoto.com/SHAFT-SEAL-RING-12X24X6,PR-231580.html

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:19 ----------

    11 ve 12 numarali parcalar.istersen en sondaki repair kiti alabilirsin tum set olarak
    https://www.motorcyclespareparts.eu/en/ktm-parts/2017-390-duke-orange-europe-motorcycles/water-pump

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:20 ----------

    Ktm spormoto sayfasinda
    Motorcyclepartseu daki semalardaki part numberi girip urunu buluyorsun.sonra uye olup siparis veriyorsun
    https://store.spormoto.com/
    Çok çok teşekkürler, hem spormoto ile hem de diğer site ile bir iletişim kurayım KKTC gönderimleri konusunda. @ulkerhan arkadaşımız da detaylıca anlatmış sağolsun. Onun linkteki revize keçe de mantıklı duruyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:45 ----------

    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu anlatacağım son servis manuelinde revize edilmiş prosedür. parçalar pulsar dominar ile aynı.

    https://urun.n11.com/yedek-parca/baj...aim-P462445085

    https://urun.n11.com/yedek-parca/pul...4-4-P327074396

    dostum bu ikisini alıyorsun,

    1. linkteki keçe revize edilmiş çift dudaklı çift taraflı keçedir.
    2. linkteki keçe eski keçe. ikiside bize lazım olacak.

    eski keçeleri sökerken kranka ve dış bloğa zarar vermeden çizmeden sökmek çok kıymetli. şarjlı matkap ile eski keçe ortasından vida ile delinip dışarı çekilerek sökülebilir. sonra, aşağıdaki fotoğrafta bulunan çift taraflı keçenin 4 adet tırnağı krank tarafında denk gelecek şekilde takılıyor.
    takmadan önce keçenin içine kağuçuk/lityum esaslı gres sürülmesi ve keçenin dış çevresine siyah sıvı conta sürüp parmak ile sıvamak ince bir katman yapmak gerekiyor.
    https://n11scdn.akamaized.net/a1/450...4088278114.png

    ikinci normal keçenin yaylı tarafı su pompası tarafına, düz ve numaralar yazan tarafı ise krank tarafına takılacak. takılırken düz tarafında yani önce taktığımız keçeye değecek tarafa gres sürülmesi, iç tarafına gres sürülmesi ve dış çevresine ise sıvı conta sıvaması yapılması gerekiyor.

    iki keçeyide montaj sırasında ortadan bastırmıyoruz. kenarlardan ince ince yerine oturtuyoruz ki yaylarına zarar gelmesin.

    https://www.kalyoncumotor.com/class/...2%2024%204.jpg

    montaj bittikten sonra tüy bırakmayan bir bez ile dıştan temizlersin. aşağıda marka tavsiyelerim de var.

    gres tavsiyem:
    shell gadus
    skf lityum

    sıvı conta tavsiyem:
    victor reinz siyah,
    loctite siyah,
    würth siyah,

    antifriz tavsiyem:
    bu motorun keçelerinden dolayı silikat içermeyen antifriz kullanılması gerekiyor. kullandığım ve bildiklerim aşağıda. araştırılır ise başka alternatif de bulunur.
    motul motocool,
    total glacelf sarı.

    yağa su karışmış motoru da temizleyebilmek için, buji kablosunu sök, motor yağına yarım litre mazot karıştır 5-10 sn marşa bas bırak. 3 defa tekrarla. sonra mazotlu yağı boşalt. çok ucuz bir otomobil yağı koysan da olur. tekrar yağ doldur bu sefer mazot yok. 10 sn marşa bas bırak 3 defa tekrarla. en son motora kaliteli bir yağ koyabilirsin.
    Üşenmeyip detaylıca anlattığınız için çok teşekkür ederim. Umarım sorun sadece budur ve dediğiniz keçeler ve takma prosedürü ile çözülür. Hayatımda ilk kez yürümeyen, problemli bir motosiklet aldım. Pişman olmasam iyi Gres ve sıvı conta için söylediğiniz markalara bir bakacağım burada. Gelişmeleri yine konuya yazacağım.

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Cok buyuk ihtimal ktm spormoto istanbul ana bayi kktc ye kargoyla yollar.
    Linkteki keceler zaten orjinal ktm

  16. #16

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu anlatacağım son servis manuelinde revize edilmiş prosedür. parçalar pulsar dominar ile aynı.

    ...........
    ..........
    dostum bu ikisini alıyorsun,

    1. linkteki keçe revize edilmiş çift dudaklı çift taraflı keçedir.
    2. linkteki keçe eski keçe. ikiside bize lazım olacak.

    eski keçeleri sökerken kranka ve dış bloğa zarar vermeden çizmeden sökmek çok kıymetli. şarjlı matkap ile eski keçe ortasından vida ile delinip dışarı çekilerek sökülebilir. sonra, aşağıdaki fotoğrafta bulunan çift taraflı keçenin 4 adet tırnağı krank tarafında denk gelecek şekilde takılıyor.
    takmadan önce keçenin içine kağuçuk/lityum esaslı gres sürülmesi ve keçenin dış çevresine siyah sıvı conta sürüp parmak ile sıvamak ince bir katman yapmak gerekiyor.
    ............

    ikinci normal keçenin yaylı tarafı su pompası tarafına, düz ve numaralar yazan tarafı ise krank tarafına takılacak. takılırken düz tarafında yani önce taktığımız keçeye değecek tarafa gres sürülmesi, iç tarafına gres sürülmesi ve dış çevresine ise sıvı conta sıvaması yapılması gerekiyor.

    iki keçeyide montaj sırasında ortadan bastırmıyoruz. kenarlardan ince ince yerine oturtuyoruz ki yaylarına zarar gelmesin.

    ............

    montaj bittikten sonra tüy bırakmayan bir bez ile dıştan temizlersin. aşağıda marka tavsiyelerim de var.

    gres tavsiyem:
    shell gadus
    skf lityum

    sıvı conta tavsiyem:
    victor reinz siyah,
    loctite siyah,
    würth siyah,

    antifriz tavsiyem:
    bu motorun keçelerinden dolayı silikat içermeyen antifriz kullanılması gerekiyor. kullandığım ve bildiklerim aşağıda. araştırılır ise başka alternatif de bulunur.
    motul motocool,
    total glacelf sarı.

    yağa su karışmış motoru da temizleyebilmek için, buji kablosunu sök, motor yağına yarım litre mazot karıştır 5-10 sn marşa bas bırak. 3 defa tekrarla. sonra mazotlu yağı boşalt. çok ucuz bir otomobil yağı koysan da olur. tekrar yağ doldur bu sefer mazot yok. 10 sn marşa bas bırak 3 defa tekrarla. en son motora kaliteli bir yağ koyabilirsin.
    Bunlar ne güzel bilgiler yaaa
    Dominar'ım için görselleri, ürünleri ve anlatımı bilgisayarıma kaydettim, gelecekte kimseye lazım olMAması dileğiyle.

  17. #17

    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    KKTC
    Motosikleti
    Ktm Duke 390
    Alıntı Atincozkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cok buyuk ihtimal ktm spormoto istanbul ana bayi kktc ye kargoyla yollar.
    Linkteki keceler zaten orjinal ktm
    Bir şansımızı deneyelim.

  18. #18
    4strings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2010
    @ulkerhan öyle detaylı anlatmış ki nerdeyse hiç bu işleri yapmayan ben de yapabileceğim :D İş uygulamaya gelince farklıdır tabi. Kendisine teşekkür ederim. Bu sorun 250 Duke'lerde de var mı acaba?

  19. #19

    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    KKTC
    Motosikleti
    Ktm Duke 390
    Alıntı 4strings adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @ulkerhan öyle detaylı anlatmış ki nerdeyse hiç bu işleri yapmayan ben de yapabileceğim :D İş uygulamaya gelince farklıdır tabi. Kendisine teşekkür ederim. Bu sorun 250 Duke'lerde de var mı acaba?
    Evet gercekten sagolsun. Zannediyorum Duke 200-250-390 ve Pulsar 200 - Dominar 400 hepsinde var cunku ayni motor yapisini paylasiyorlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:17 ----------

    Bu arada yukarida konusu gecti; keçeleri cikartirken ozellikle bloga bakan, ic keceye bence matkapla girmeyin. Ben girdim ve kecelerin arkasindaki demir parçasi fazla kalin diye delemedigim gibi bir de blogun icindeki yuvarlak yuvaya gomuldu keçenin dudaklari Bu asamadan sonra cikartabilmek için ben kanca gibi bir seyi gobekten sokup kendime cektim. En kötü ince bir tornavida ile geleneksel sekilde gobekten ufak ufak kanirtarak gevsetmek belki daha mantikli olacaktir. Tabi mumkun mertebe iceriyi cizmemek, zarar vermemek gerek.

  20. #20

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı jamesjay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok çok teşekkürler, hem spormoto ile hem de diğer site ile bir iletişim kurayım KKTC gönderimleri konusunda. @ulkerhan arkadaşımız da detaylıca anlatmış sağolsun. Onun linkteki revize keçe de mantıklı duruyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:45 ----------



    Üşenmeyip detaylıca anlattığınız için çok teşekkür ederim. Umarım sorun sadece budur ve dediğiniz keçeler ve takma prosedürü ile çözülür. Hayatımda ilk kez yürümeyen, problemli bir motosiklet aldım. Pişman olmasam iyi Gres ve sıvı conta için söylediğiniz markalara bir bakacağım burada. Gelişmeleri yine konuya yazacağım.
    gelişmeleri heyecan ile bekliyoruz


    Alıntı maktama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunlar ne güzel bilgiler yaaa
    Dominar'ım için görselleri, ürünleri ve anlatımı bilgisayarıma kaydettim, gelecekte kimseye lazım olMAması dileğiyle.
    mutlaka bir gün lazım olacak, yedekte parça tutmakta fayda var.


    Alıntı 4strings adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @ulkerhan öyle detaylı anlatmış ki nerdeyse hiç bu işleri yapmayan ben de yapabileceğim :D İş uygulamaya gelince farklıdır tabi. Kendisine teşekkür ederim. Bu sorun 250 Duke'lerde de var mı acaba?
    rica ederim. ktm altyapılı tüm motorlarda bu salak sorun mevcut. anca keçeyi revize ettiler. hindistan forumlarında sabah akşam küfür kıyamet bu mevzudan dolayı.


    Alıntı jamesjay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet gercekten sagolsun. Zannediyorum Duke 200-250-390 ve Pulsar 200 - Dominar 400 hepsinde var cunku ayni motor yapisini paylasiyorlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:17 ----------

    Bu arada yukarida konusu gecti; keçeleri cikartirken ozellikle bloga bakan, ic keceye bence matkapla girmeyin. Ben girdim ve kecelerin arkasindaki demir parçasi fazla kalin diye delemedigim gibi bir de blogun icindeki yuvarlak yuvaya gomuldu keçenin dudaklari Bu asamadan sonra cikartabilmek için ben kanca gibi bir seyi gobekten sokup kendime cektim. En kötü ince bir tornavida ile geleneksel sekilde gobekten ufak ufak kanirtarak gevsetmek belki daha mantikli olacaktir. Tabi mumkun mertebe iceriyi cizmemek, zarar vermemek gerek.
    orada bir detay atladım, akıllı vida ile girişsek sıkıntı olmuyor. keçe çıkarıcı kanca ile çıkabiliyor ise ne ala. ama kranka yakın olan keçe çok dipte kanca ile zor olabiliyor. beklenen davranış zaten balansör milinin ve blok içinin çizilmemesi. çizilir ise oralardan da kaçırabilir.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler